🗓مراسم روز13 شهریور ماه 1399 :

#تاریخ_اسلام
#تاریخ_امام_حسین_علیه_السلام
#امام_حسین_علیه_السلام

📚موضوع سخنرانی :

معنی #بیعت
#برده_داری
#شب_عاشورا
از نظر شیعه #ولی_امر کیست
از نظر اهل سنت #ولی_امر کیست
چرا امام حسن با معاویه #صلح کردند ولی امام حسین با #یزید #بیعت نکردند ؟
شرح #برداشتن_بیعت_توسط_امام_حسین از اصحاب خود در شب عاشورا

🆔@dr_eftekharzadeh
Forwarded From بنیاد فرهنگی امامت
🔻📝#پرسش
💠 چرا #امام_حسین_علیه‌السلام از #امامت خود برای نجات از مهلکه یزیدیان استفاده نکرد؟
✳️#پاسخ:
▫️در مقام پاسخ باید گفت که #امام_حسین_علیه‌السلام به دلیل دارا بودن مقام #امامت از #ولایت گسترده‏ای برخوردار بود، ولی از این مقام برای نفع شخصی استفاده نمی‏کرد و روشی که مورد #رضای_خدا بود را برمی‏گزید.
▫️ زیرا
اولاً: #یزید در پی آن بود که از #امام_حسین_علیه‌السلام برای #استحکام #خلافت خود #بیعت بگیرد و بیعت امام حسین علیه‌السلام با یزید #مستلزم نابودی اسلام بود. ...
🔻 جهت مشاهده متن کامل به لینک زیر مراجعه فرمایند.↙️↙️
🌐 https://b2n.ir/ps012
🆔@bonyad_emamat
🗓مراسم روز 6 شهریور ماه 1399 :

#تاریخ_اسلام
#تاریخ_امام_حسین_علیه_السلام
#امام_حسین_علیه_السلام

📚موضوع سخنرانی :

روش پیامبر و اهل بیت در #تبلیغ و اجرای دین
عدم #بیعت امام حسین با یزید
#صبح_عاشورا
#بریر


🆔@dr_eftekharzadeh
Forwarded From کانال برهان
سکوت معنادار #عبدالله_بن_عمر ، که ادعای زهد داشت!!
در هنگامی که #یزید در جریان اخذ #بیعت از مردم از آنان اقرار به بندگی گرفت!
@borrhan
Forwarded From unknown
💠 #شبهه
امام #حسین ع در #ملاقات با #عمروبن سعد پیشنهاد #سازش داده است.
💠 امروزه افرادی چون #حسن_روحانی، #سروش_محلاتی و #احمد_قابل، برای توجیح رابطه با #آمریکا به یک روایت از #طبری استناد می کنند که امام حسین ع با عمربن سعد مذاکره کرد و از وی درخواست کرد تا اجازه دهد از #کربلا خارج شود یا با #یزید #بیعت کند.

💠 #پاسخ:
✅ 1- طبری می نویسید: #مردم از روی #حدس و #گمان درباره #ملاقات امام حسین ع با عمربن سعد، سخن می گفتند:
💠 #حسین ع به عمربن سعد گفته است بیا دو #لشکر را رها کنیم یا من به جای دیگری بروم یا با #یزید #بیعت کنم.
💠👈👈یعنی این سخنان مال امام نیست.
💠 #طبری در ادامه می نویسد:
💠 اما #عقبه_بن_سمعان می گوید: من همه جا همراه حسین ع بودم. بخدا آنچه مردم درباره #مذاکره یا #ملاقات امام #حسین ع با عمربن سعد می گویند، درست نیست.
✅ پس این سخنان مال امام نیست.

✅امام حسین ع بعد از شنیدن خبر #شهادت #مسلم بن عقیل و بیعت شکنی # #کوفه به راه خود ادامه داد.
✅ در بین راه خیلی ها از جمله #فرزدق به امام گفتند، #شمشیر مردم کوفه برعلیه تو است.
💠 پس اگر امام قرار بود به کوفه نرود، و مذاکره کند، از همانجا برمی گشت.

💠 امام حسین ع از ابتدا با #یزید فاسد و فاجر بیعت نکرد، بعد الان در مذاکره با عمربن سعد پیشنهاد #بیعت یا #خروج از #کربلا می دهد؟
✅در برخی گزارش ها آمده است که پیشنهاد #آتش_بس و بازگشت حسین ع از کربلا، از سوی عمربن سعد بوده است. وی می خواست غائله را بخواباند، لذا از طرف خودش به #عبیدالله ملعون نامه نوشت.

💠 نتیجه: امام بارها بنی امیه را بخاطر فساد و ظلم تهدید کرد،
💠 امام در گفت و گوی با عمربن سعد، مذاکره نکرد، بلکه وی را نهیب زده و از عذاب الهی ترساند.
💠 عده ای برای توجیه رفتار غلط خود در رابطه مذاکره با #آمریکا، تاریخ را #تحریف می کنند.

📚طبری، ج5، ص414- 454، الارشاد، ج2، ص87.

💠 به ما بپیوندید 👇 👇 👇 👇 👇 👇 👇
@ahlolbit
Forwarded From اتچ بات
#مدافعین_یزید

❗️❕پسر کو ندارد نشان از پدر...

〰〰〰✖️✖️〰〰〰

#عبدالله_بن_عمر بن الخطاب:
بیعت با یزید آری اما بیعت با اميرالمؤمنين علی علیه‌السلام هرگز!!!


⬇️ بيعت او با #يزيد بن معاويه(لع) و عبدالملك مروان (لع) و عدم بيعتش با اميرالمؤمنين على (علیه‌السلام)

⚫️ وَإِنَّمَا لَمْ یَذْکُرِ بن عُمَرَ خِلَافَةَ عَلِیٍّ لِأَنَّهُ لَمْ یُبَایِعْهُ لِوُقُوعِ الِاخْتِلَافِ عَلَیْهِ کَمَا هُوَ مَشْهُورٌ فِی صَحِیحِ الْأَخْبَارِ وَکَانَ رَأَى أَنَّهُ لَا یُبَایِعُ لِمَنْ لَمْ یَجْتَمِعْ عَلَیْهِ النَّاسُ وَلِهَذَا لَمْ یُبَایِعْ أَیْضًا لِابْنِ الزُّبَیْرِ وَلَا لِعَبْدِ الْمَلِکِ فِی حَالِ اخْتِلَافِهِمَا وَبَایَعَ لِیَزِیدَ بْنِ مُعَاوِیَةَ ثُمَّ لعبد الْملک بن مَرْوَان بعد قتل بن الزُّبَیْرِ ...

ابن عمر خلافت علی را ذکر نکرده است چرا که با او به علت وقوع اختلاف همانطور که در اخبار صحیح است بیعت نکرد و نظر ابن عمر این بود که با کسی که مردم بر بیعت او اجماع نکنند بیعت نمیشود و به همین دلیل با ابن زبیر و عبد الملک در حال اختلافشان بیعت نکرد و با یزید بن معاویه بیعت کرد و سپس با عبدالملک بن مروان بعد از قتل ابن زبیر بیعت کرد ...

📕اسم الکتاب : فتح الباري شرح صحيح البخاري
المؤلف: أحمد بن علي بن حجر أبو الفضل العسقلاني الشافعي
الناشر: دار المعرفة - بيروت، 1379
جزء : 5 صفحة : 24
http://ar.lib.efatwa.ir/43242/5/24


✅ نكته: اجماعی که بر خلافت امیرالمومنین صورت گرفت بر هیچ کدام از خلفاء صورت نگرفت و مردم برای #بیعت با امیرالمومنین هجوم می‌آوردند و در پی بیعت بودند،
اما امان از وقتی که کسی بغض امیرالمومنین را داشته باشد و در اینحال طبیعی است که چنین شخصی با یزید #بیعت کند اما با اميرالمؤمنين علی علیه السلام نه👇


⚫️ وَبُويِعَ لِعَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ، رَحِمَهُ اللَّهُ، بِالْمَدِينَةِ الْغَدِ مِنْ يَوْمِ قَتْلِ عُثْمَانَ بِالْخِلَافَةِ بَايَعَهُ طَلْحَةُ، وَالزُّبَيْرُ، وَسَعْدُ بْنُ أَبِي وَقَّاصٍ، وَسَعِيدُ بْنُ زَيْدِ بْنِ عَمْرِو بْنِ نُفَيْلٍ، وَعَمَّارُ بْنُ يَاسِرٍ، وَأُسَامَةُ بْنُ زَيْدٍ، وَسَهْلُ بْنُ حُنَيْفٍ، وَأَبُو أَيُّوبَ الْأَنْصَارِيُّ، وَمُحَمَّدُ بْنُ مَسْلَمَةَ، وَزَيْدُ بْنُ ثَابِتٍ، وَخُزَيْمَةُ بْنُ ثَابِتٍ، وَجَمِيعُ مَنْ كَانَ بِالْمَدِينَةِ مِنْ أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ صلّى الله عليه وسلم، وَغَيْرِهِمْ،...

و با علی بن ابی طالب – خدا او را رحمت کند – در مدینه فردای بعد از قتل عثمان بیعت کردند. طلحه و زبیر و سعد بن ابی وقاص و سعید بن زید بن عمرو بن نفیل و عمار بن یاسر و اسامه بن زید و سهل بن حنیف و ابو ایوب انصاری و محمد بن مسلمه و زید بن ثابت و خزیمه بن ثابت و تمامی کسانی که در مدینه بودند از اصحاب رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و غیر از آنان با او بیعت کردند.

📕اسم الکتاب : الطبقات الكبرى
المؤلف: أبو عبد الله محمد بن سعد بن منيع الهاشمي بالولاء، البصري، البغدادي المعروف بابن سعد (المتوفى: 230هـ)
المحقق: إحسان عباس
الناشر: دار صادر - بيروت
الطبعة: الأولى، 1968 م
الجزء : 3 صفحة : 31
http://ar.lib.efatwa.ir/40238/3/31

اسكن دو كتاب:
http://yon.ir/ggyHY
_____________

✅ همانطور که ملاحظه میفرمایید صحابه ی مشهور و تمامی اصحاب رسول خدا(صلی الله علیه و آله) در مدینه و غیر از آنان با امیرالمومنین بیعت کردند. اگر این اجماع نیست پس اجماع چیست؟؟؟

🔖 نکته ی دیگری که لازم است به آن اشاره شود این که #عبدالله_بن_عمر الله با ابوبکر و عمر (پدرش) بیعت کرد حال آن که خلافت آن دو بر اساس اجماع نبود.
گرچه مدافعان سقیفه همواره سعی دارند آن را اجماع مسلمین بدانند
اما بسیاری از صحابه در سقیفه نبودند و حتی برخی بیعت هم نکردند
https://t.me/borrhan/23366
https://t.me/borrhan/30425

و هیچ چیز بهتر از این جمله ی
ابن حزم عالم سنی اهل آندلس حقیقت را نشان نمیدهد که هر اجماعی که بدون علی باشد، ملعون است:

⚫️ وَلَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى كُلِّ إجْمَاعٍ يَخْرُجُ عَنْهُ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ...

📕اسم الکتاب :المحلى بالآثار
المؤلف: أبو محمد علي بن أحمد بن سعيد بن حزم الأندلسي القرطبي الظاهري (المتوفى: 456هـ)
الناشر: دار الفكر - بيروت
الجزء : 8 صفحة : 398
http://ar.lib.efatwa.ir/43948/8/398

〰〰〰〰〰〰〰

➕مطلب مرتبط:

بیعت #عبدالله_بن_عمر با امیرالمومنین علی علیه السلام در روز غدیر
https://t.me/borrhan/35081

©کانال برهان و نقل نکات ناب تاریخی از کتب مخالفین

@borrhan
Forwarded From کانال برهان
#عاشورا (۱۱)


⁉️ هدف سیدالشهدا علیه السلام از #خروج چه بود؟؟

✅ إنّی ما خَرَجتُ اَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفسِداً و لا ظالِماً، اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الاصلاحِ فی اُمَّهِ جَدّی، اُریدُ اَن آمُرَ بِالمَعرُوفِ و اَنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرَ بِسیرهِ جَدّی وَ اَبی عَلیَّ بن اَبی طالبٍ.

〰〰〰〰〰〰〰

✍.. عمر بن سعد ، نامه‌ای برای ابن زیاد نوشت که در آن آمده است::

بسم الله الرحمن الرحیم؛ اما بعد، وقتی به حسین رسیدم، فرستاده‌ام را گسیل نمودم تا بپرسد که چرا آمده و چه می‌خواهد؟ او گفت: اهل این سرزمین به من نوشتند و نامه‌ها فرستادند که به سویشان بیایم، من نیز چنین کردم. اگر نخواهند و از آنچه در نامه‌هایشان بوده بازگردند، من نیز از آنها منصرف خواهم شد.

وقتی نامه را برای ابن‌زیاد خواندند او بیتی را خواند به این معنا::

❌ اینک که چنگال ما او را گرفته است، آرزوی نجات می‌کند که دیگر وقت گذشته است.
(تاریخ طبری ۳۱۱/۴)

در پاسخ عمر بن سعد، ابن زیاد نامه‌ای به این مضمون نوشت:

❌ بسم الله الرحمن الرحیم؛ اما بعد، نامه‌ات رسید ؛ آنچه گفته بودی، فهمیدم. پس جلوگیر حسین شو تا خود و اصحابش با #یزید #بیعت کنند.
اگر #پذیرفت، #آنوقت #نظر خود را می‌گوییم. والسلام
(همان)

________

....ابن زیاد به مردم خشونت زیاد روا می‌داشت و بر اساس گمان و تهمت آنها را می‌کشت. به این دلیل مردم از او می‌ترسیدند و مطیع و فرمانبردار بودند؛ او مردم را در مسجد جامع کوفه جمع کرد تا با پول آنها را بفریبد.
سپس برای القای خطبه برخاست و گفت:

❌ ای مردم! شما آل ابوسفیان را آزمودید و آنها را به گونه‌ای یافتید که دوست می‌داشتید. این امیرالمومنین #یزید است که او را به حُسن رفتار و نیکرویی می‌شناسید. در بین مردم نیکوکار و در جای خود بخشنده است. در زمان او راهها در امن است. در زمان پدرش #معاویه نیز اینگونه بود. این فرزندش یزید است که به مردم احترام گذاشته و آنها را از مال بی‌نیاز می‌کند. او بر روزیِ شما، صدها و صدها اضافه کرد و به من دستور داد تا آن را برای شما زیاد کنم و شما را به سوی دشمن‌اش حسین به جنگ ببرم. از او اطاعت کنید و به فرمانش گوش فرادهید.
(مقتل الحسین/مقرم/۲۳۹)

👈👈 عبیدالله بن زیاد لشکر پشت لشکر و سپاه پشت سپاه، مردان جنگی را به سوی کربلا می‌فرستاد و مردم را به خروج در برابر امام علیه‌السلام وامی‌داشت و صدها و صدها به آنها می‌بخشید.
(ثورة الامام الحسين/هادي الفضلي/١٦)


در خیابانها ، کوچه‌ها و دروازه‌های کوفه ندا دادند ‌که هر کس در کوفه یافت شود و برای جنگ با حسین بیرون نرود، خونش ریخته خواهد شد.
مردی را به نزد ابن زیاد آوردند؛ از او پرسیدند:
اهل کجایی؟
گفت:
مردی از شام هستم ؛ به یکی از اهالی عراق بدهکار بودم ، آمده‌ام ادا کنم.

ابن زیاد گفت:
بکشیدش که در قتل او عبرتی است برای آنها که بیرون نمی‌روند!

او را کشتند!!
(ابصار العین فی انصار الحسین/محمد سماوی/۱۰)

👈👈 ... به همین ترتیب، ابن زیاد سواره و پیاده می‌فرستاد تا به ۰۰۰'۳۰ رسیدند.
(مقتل الحسین/امین/۹۴-۹۵ ؛ مقتل الحسین/مقرم/ ۲۴۱ ؛ تاریخ طبری ۳۱۰/۴)

طبق روایت امام صادق علیه السلام بقیه لشکریان اموی بعد از واقعه کربلا به مدت ۱ سال در حالت آماده باش به سر می‌بردند.
(مقتل الحسین/کاشف الغاء ۱۴)

#نامه_ابن‌زیاد_به_عمرسعد

ابن زیاد در ۶ محرم نامه‌ای برای عمر سعد به این مضمون نوشت::

❌ اما بعد ، من کمبودی در پیاده و سوارهء تو باقی نگذاشتم. نگاه کن که من صبح و شام نمی‌کنم مگر اینکه همان صبح و شام اخبار تو به من برسد.
(همان)

〰〰〰〰〰〰〰
پ.ن::

شرح علامه مجلسی را بخوانید:

فخر شیعه، علامه مجلسی درباره علت #خروج سیدالشهدا علیه السلام شرحی دارد که بخش‌هایی از آن اینچنین است:

✅ ...ظاهر قضیه این گونه است که حتی اگر سیدالشهدا علیه السلام بیعت آنها را می‌پذیرفت باز هم به هر بهانه‌ای حضرت را می‌کشتند،
و عرض بیعت بدان جهت بود که می‌دانستند آن حضرت آن را نمی‌پذیرند.
آیا مروان قبل از عرض بیعت بر حضرت به والی مدینه نگفت که او را به قتل برسان؟؟!
و آیا عبیدالله نگفت او تسلیم ما شود تا هر نظری دربارهء او داشتیم اجرا کنیم؟؟!
آیا نمی‌بینی که چگونه به مسلم بن عقیل امان دادند سپس او را به شهادت رساندند؟؟!
(بحار ج۴۵ص۹۸)
___________

⬇️ اگر بنای این جماعت پلید، #تنها اخذ بیعت بود ، دیگر کشتن حضرت علی‌اصغر ، نعل تازه به اسبها زدن ، آتش زدن خیام و ....
بی‌معنا بود؟

این جماعت رجاله به دنبال فرصتی بودند تا هرگونه آثار اهل بیت علیهم السلام را محو و نابود کنند.

امام حسین علیه السلام با علم به این موضوع و علم به شهادت خود ، و علم به پیمان شکنی کوفیان،
به جهت اتمام حجت با مردمان و انجام وظیفه امامت ، امتحان خلایق و
حفظ جان مبارک خود و خانواده خود ، #خائفاً مکه و مدینه را ترک فرمودند.


✔️ادامه دارد....

@borrhan
🗓مراسم روز 2 شهریور ماه 1399 :

#تاریخ_اسلام
#تاریخ_امام_حسین_علیه_السلام
#امام_حسین_علیه_السلام

📚موضوع سخنرانی :

#شب_عاشورا
#مهلت_خواستن_امام_حسین و درخواست عقب انداختن جنگ از شب به صبح
#بیعت
علت بیعت نکردن امام حسین با یزید
#گفتگوی_حضرت_زینب_با_امام_حسین_در_شب_عاشورا


🆔@dr_eftekharzadeh
Forwarded From کانال برهان
#یزید در منابع مخالفین (۲۶)

❗️دشمنی با شیعه و دفاع از یزید حتی به قیمت جهنمی🔥شدن!!!!

طعنه به #مدافعین_یزید !!!
________

ابن الجوزی در کتابش سر المصون گفته است :
از اعتقادات انسانهای عامی كه بر گروهی که خود را منتسب به اهل‌سنت میدانند غلبه یافته است این است که میگویند: یزید کارش درست بود و حسین(علیه‌السلام) در خروجش خطا کرد!
👈 و اگر شما به کتب سیره نگاه کنید خواهید دانست که چگونه #بیعت یزید منقعد شد و مردم به آن ملزم شدند و در این امر هر عمل قبیحی را مرتکب شد و حتی اگر صحت بیعت او را بپذیریم،
از او مسائلی آشکار شد و سر زد که همهء آنها موجب فَسخ بیعت میشود و کسی به این نظر مایل نمیشود 👈مگر جاهل عامی مذهبی که گمان میکند با رافضه دشمنی میکند.

📕تفسير الألوسي = روح المعاني المؤلف : الآلوسي، شهاب الدين الجزء : 13 صفحة : 228

http://yon.ir/VAaAN
http://ar.lib.efatwa.ir/45711/13/228

چاپ ديگر كتاب با تفاوت در جلد و صفحه
http://yon.ir/Fwdl6

@borrhan