Forwarded From
Forwarded From ب _ ب
💢 متن ذیل در گذشته مطرح گردید. ولی به جهت اهمیت بررسی موضوع #تحریفات_عاشورا و با اندکی تصحیح و اضافه، مجدد بیان می گردد.

🔘 رضا استادی:

"... با توجه به روايات فراوانی كه از رسول خدا و اميرمومنان در گذشته برای امام حسين نقل شده و به ايشان خبر داده اند كه در عراق كشته می شود، اكنون كه به طرف كوفه حركت می كند و دعوت آنها را لبيك می گويد و اجابت می كند، چون سخنان پيامبر در خاطر او هست و #احتمال می دهد آن شهادت در همين سفر محقق شود، خيلی به دعوت آنها (کوفیان) خوش بين نيست، در عين اينكه چون در ظاهر او را دعوت كرده اند، بايد برود، ولي با آن ذهنيت #احتمال مساوی برای شكست و پيروزی می دهد، 50 درصد احتمال می دهد كه در اين حركت توفيقی باشد و 50 درصد هم #احتمال می دهد به شكست بيانجامد." (1)

✏ از خدای تبارک و تعالی عاجزانه استمداد می جوئیم:

اللهُم عَرِّفْني حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي
خدایا #حجت و امامت را به من بشناسان (معرفت به امام) که اگر #امام و حجّت تو را نشناسم در دینم گمراه خواهم شد.

✏ امام صادق علیه السلام می فرماید:
"بی شک، خدای تبارک و تعالی حجتی که چیزی از او پرسیده شود و بگوید "نمی دانم" در زمینش قرار نمی دهد."(2)

✏ چگونه امامی که به تصریح روایات عالم به علم قرآن است (اوتوالعلم) و در قرآن بیان همه چیز هست (تِبْیاناً لِکُلِّ شَیْءٍ)، نسبت به طول عمر خود و کیفیت شهادتش ناآگاه باشد و با احتمالات حرکت کند؟! سلمة بن محرز می گوید از امام محمدباقر علیه السلام شنيدم که می فرمود: «از جمله علومى كه به ما [امامان] داده شده است تفسير قرآن و احكام آن و علم تغيير زمان و حوادث آن می باشد.» (3)

✏ امام صادق عليه السلام فرمود:
هر امامى كه نداند چه به سرش می آيد (از خير و شر و بلا و عافيت) و به سوى چه می رود (از مرگ و شهادت) او حجت خدا بر خلقش نيست. (4)

✏ حجت خدایی که عالِم به امور هستی نباشد، چه تفاوتی با سائر خلق دارد؟ وقتی ابوبصیر از امام موسی بن جعفر علیه السلام راههای شناخت امام را می پرسد آنحضرت دانستن خبر از آینده را یکی از راه های این شناخت بر می شمرد: "يخبر الناس بما في غدٍ" (5)

✏ آنچه که در روایات آمده است سیدالشهداء علیه السلام بعد از حرکت به سمت کربلا در انتخاب پیروزی و نصرت در این دنیا و یا پذیرش لقاء الله مخیر گشت، که آنحضرت ملاقات با پروردگار را اختیار نمود. ولی این اختیار چه ارتباطی با نقص امام در علم به آینده و کیفیت شهادتشان و اسارت خاندانشان دارد؟!

✏️رسول خدا، امیرمؤمنان، فاطمه زهرا و امام مجبتی صلوات الله علیهم اجمعین همگی از ماجرای کربلا و مکان آن به برخی از اصحاب خود خبر داده بودند. حتی قاتل آن حضرت را معرفی کرده بودند. قبل از ماجرای کربلا و شاید هم در شب های قبل از جنگ، عمرسعد شکایت به سیدالشهداء برد که: «أنّ قبلنا ناساً سفهاء یزعمون أنّی أقتلک». این قوم نادانی که عمرسعد بدان اشاره می کند صحابی خاص سیدالشهداء علیه السلام هستند که ماجرای کربلا را از امیرمؤمنان و امام مجتبی علیهماالسلام شنیده بودند. ولی چون مأمور به کاری نبودند اقدامی برعلیه او انجام نمی دادند. به همین جهت امام علیه السلام در جواب عمرسعد ملعون فرمود: «انهم لیسوا سفهاء ولکنهم حلماء» آنها نادان نیستند، بلکه صبور و بردبار هستند. یعنی می دانند ولی صبر کرده و کاری نمی کنند! (6)

✏ امامی که علم به آسمان ها و زمین دارد، علم به گذشته و آینده دارد، (إِنّي لأَعْلَمُ مَا فِي السّمَاوَاتِ وَ مَا فِي الأْرَضِ وَ أَعْلَمُ مَا فِي الْجَنّةِ وَ أَعْلَمُ مَا فِي النّارِ وَ أَعْلَمُ مَا كَانَ وَ مَا يَكُونُ ... (7))، امامی که شیعیانش را به نام می شناسد و زمان وفات آنها را می داند و به بعضی از آنها به شهادتشان خبر داده است (مانند میثم تمار به نقل از امیرمؤمنان علیه السلام یا زیدبن علی به نقل از زین العابدین علیه السلام و ...) چگونه در ماجرایی که از آدم ابوالبشر تا خاتم النبیین علیهم السلام در مصیبت آن همگی گریسته اند بی خبر و ناآگاه باشد و با احتمال و عدم قطعیت تصمیم گیری نماید!

✏ و نکته آخر:
آنچه که برای #امام اهمیت دارد اجرای اراده و خواست پروردگار است و نه ترس از شکست و امید به پیروزی! امام عبد محض و سرسپرده به فرمان الهی است.

📚 مآخذ:
1⃣ مجموعه مصاحبه های کنگره بین المللی امام خمینی و فرهنگ عاشورا، (مجموعه مصاحبه ها)، دفتر2، ص15
2⃣ الکافی – للکلینی، ج1، ص227
3⃣ الكافی - للكلينيّ، ج1، ص229
4⃣ الکافی – للکلینی، ج1، ص258
5⃣ قرب الإسناد - للحميری، ص339، ح1244
6⃣ بحارالانوار، للمجلسی، المکتبة الاسلامیة، ج44، ص263
7⃣ الکافی – للکلینی، ج1، ص261
@roshangarerasti
Forwarded From مباهله قرن21
#فهمیدن_محرم

💢 تعداد كساني كه با امام حسين(ع)تا كربلا آمدند #چند_نفر بودند؟
چند نفر از سپاه حضرت جدا شدند؟

#اسناد_تاریخی

برخى مانند طبرى تعداد یاران امام را نزديك به یکصد نفر دانسته ‏اند كه در ميان آنها پنج نفر از فرزندان امام على(ع)، شانزده نفر از بنى‏هاشم و تعدادى ديگر از قبايل مختلف ديده میشود

📚 تاريخ طبرى، ج 5، ص 393.


بن نما از بزرگان شيعه در قرن ششم و هفتم، اصحاب امام(ع) را صد پياده و 45 سواره مى ‏داند.

📚مثيرالاحزان، ص 27 و 28.

همين تعداد از سوى سبط ابن‏ جوزى نيز مورد تأييد قرار گرفته است.

✅تذكرة الخواص، ص 143.

✅روايتى از امام باقر(ع) نيز - كه در جوامع روايى شيعه نقل شده - اين قول را تأييد مي ‏كند.

📚بحارالانوار، ج 45، ص 4.

✅عجيب‏تر از همه قول مسعودى است كه تا هنگام نزول امام(ع) در كربلا، تعداد ياران آن حضرت(ع) را پانصد سواره و صد پياده ذكر مى كند.

📚مروج الذهب، ج 3، ص 70.

✅اما قول مشهور - كه هم اكنون نيز داراى شهرت است - آن است كه تعداد ياران امام(ع) در كربلا 72 نفر بودند كه به 32 سواره و چهل پياده تقسيم مي شدند.

📚انساب الاشراف، ج 3، ص 187

✅درباره جدا شدن از سپاه امام به این مطلب توجه کنید که روز عاشورا یک نفر به نام مرقع بن ثمامه از سپاه امام جدا شد و به سپاه دشمن پیوست

📚طبری ج 4 ص 347


#شبهات_محرم
#تشیع_انگلیسی
#روضه_های_ساختگی
#تحریفات_عاشورا

@mobahelegharne21