Forwarded From رادیو سطر | Radio Satr
Forwarded From آموزشگاه طبی سید
📌 هشدار محققان؛ شیمی‌درمانی موجب گسترش سرطان می‌شود

🔺 نتایج تازه‌ترین مطالعات نشان می‌دهد #شیمی_درمانی می‌تواند موجب گسترش #سرطان شود و حتی تومورهای سرطانی را بیشتر #تهاجمی کند و موجب بازگشت سرطان به بدن بیمار شود.

🔺 اگرچه #شیمی‌درمانی یکی از راهکارهای موثر در درمان سرطان‌های مختلف است،‌ اما به نظر می‌رسد خودش روی سلول‌های سالم بدن تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود که با تولید نوعی پروتئین، به رشد و مقاوم‌تر شدن سلول‌های سرطانی کمک شود.

🔺 محققان که در این پژوهش بر روی سرطان سینه تأکید کرده‌اند، ادعا می‌کنند، کاهش #تومور ها از طریق شیمی‌درمانی در واقع باز کردن دروازه بر روی آنها برای گسترش تومورها در سیستم گردش #خون بدن است و همین مسئله نه تنها موجب از بین رفتن آنها نمی‌شود، بلکه آنها را قوی‌تر از قبل به بدن بازمی‌گرداند.
Forwarded From کانال برهان
#عاشورا (۱۸)
#پیشگویی

⁉️ هدف سیدالشهدا علیه السلام از #خروج چه بود؟؟

✅ إنّی ما خَرَجتُ اَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفسِداً و لا ظالِماً، اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الاصلاحِ فی اُمَّهِ جَدّی، اُریدُ اَن آمُرَ بِالمَعرُوفِ و اَنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرَ بِسیرهِ جَدّی وَ اَبی عَلیَّ بن اَبی طالبٍ.

〰〰〰〰〰〰〰

✍...حبیب بن مظاهر، از کسانی بود که پیامبر را دیده و به همراه امیرمومنان در همه جنگها حاضر بود، او از خواص اصحاب ایشان و فراگیر معارف بود؛
صاحبان سیره و نویسندگان رجال، از او فراوان نوشته‌اند.
کِشّی از فضیل بن زبیر نقل می‌کند که میثم تمار سوار بر اسب رد شد و حبیب بن مظاهر در مجلس بنی‌اسد پیش رفت و از او استقبال کرد؛
در حین صحبت، گردن دو اسب به هم می‌خورد،

حبیب گفت:
پیرمردی را می‌بینم که موی سرش ریخته و شکمش جلو آمده و در دارالرزق خربزه می‌فروشد، و به خاطر حب اهل بیت پیامبرش به دار کشیده شده و شکمش بر دار دریده می‌شود.

میثم گفت:
من مرد سرخ رویی را می‌شناسم که دو گیسوی خود را بافته و به پشت انداخته که برای یاری پسر رسول خدا بیرون می‌آید، پس کشته می‌شود و سرش در کوفه به گردش درمی‌آید‌

سپس از هم جدا شدند. اهل مجلس گفتند:
ما دروغگوتر از این دو نیافتیم!

حاضران هنوز جدا نشده بودند که رُشَید هُجَری آمد و از آن دو سراغ گرفت؛ گفتند :
از هم جدا شدند و ما اینگونه سخنانی از آنها شنیدیم‌.

رشید گفت:
خداوند میثم را رحمت کند، او فراموش کرد که بگوید کسی که سر را می‌آورد، ۱۰۰درهم از بقیه بیشتر می‌گیرد.

و سپس رفت؛ مردم گفتند:
به خدا این مرد از آن دو دروغگوتر‌ است.

فضیل بن زبیر گوید: چیزی نگذشت که میثم را در خانهء عمرو بن حریث به دار کشیدیم و سر حبیب را که به همراه حسین بود، آوردند و آنچه گفته بودند، مشاهده کردیم.
(ابصار العین/محمد سماوی/۵۶،۵۷)

-----------------------------

پ.ن:

علم #منایا_و_بلایا، علم به مرگ و حوادثی که برای افراد پیش می‌آید، یکی از علوم اهل بیت علیهم‌السلام است که به برخی از شیعیان مقرب ارائه داده بودند.

👈 👈امام حسین علیه السلام هنگامی که عزم خروج از مکه نمودند، از شهادت خود در کربلا خبر دادند.
ایشان به خطابه ايستاده و فرمودند:

🔸گردنبند #مرگ بر فرزند آدم همانند گردنبندى است بر گردن دختران جوان ، و اشتیاق من به دیدار گذشتگانم همانند اشتیاق یعقوب به دیدار یوسف است، و براى من #مقتلی برگزیده شده که به آن خواهم رسید، گویا #مى‌بینم #گرگان درنده بیابان - بین نواویس و #کربلا ـ بند بند #تنم را #پاره کرده و از من شکم هاى تهى و مشک هاى خالى خود را پر مى کنند. از آن روز که قلم تقدیر الهى بر آن رقم خورده گریزى نیست.
خشنودى خداوند خشنودى ما اهل بیت است، ما بر بلای الهی صبر میکنیم و او پاداش عظیم صابران را به ما خواهد داد. پاره تن رسول خدا هرگز از وی جدا نمى شود و در حظیره القدس به او ملحق خواهد شد و چشمان رسول خدا به ذرّیه‌اش روشن مى شود و وعده اش توسّط آنان وفا خواهد شد.
هر کس آماده است #خون خود را در راه ما #نثار کند و خود را آماده #لقاى_خداوند سازد، با ما #رهسپار شود، زیرا من فردا صبح به خواست خداوند حرکت خواهم کرد.

💠 الحمد لله و ما شاء الله و لا قوة الا بالله و صلي الله علي رسوله، خط الموت علي ولد آدم مخط القلاة علي جيد الفتاة و ما أولهني الي أسلافي اشتياق يعقوب الي يوسف و خير لي مصرع أنا الاقيه، كأني بأوصالي تتقطعها عسلان الفلوات بين النواويس و كربلا فيملان مني أكراشا جوفا و أجربة سغبا لا محيص عن يوم خط بالقلم، رضي الله رضانا أهل البيت نصبر علي بلائه، و يوفينا أجر الصابرين، لن يشذ عن رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم لحمته بل هي مجموعة له في حظيرة القدس يقر بهم عينه و ينجز بهم وعده، من كان باذلا فينا مهجته و موطنا علي لقاء الله نفسه فليرحل معنا فاني راحل مصبحا ان شاء الله
(اللهوف ص۱۲۶-بحارالانوار ج۴۶ ص۳۶۶)

_________

⁉️⁉️قضاوت در مورد کسانی که برای
مقاصد دنیوی‌شان، ادعا می‌کنند امام حسین علیه السلام علم به شهادت خود نداشته‌اند و انگیزهء #تشکیل_حکومت در سر داشتند ، اما برنامه‌شان عملی نشد!
را به اهل انصاف و تعقل می‌سپاریم!

این روایت صحیحه و نورانی را به خاطر بسپارید!

امام صادق علیه السلام فرمودند:

🔅 أيُّ إمامٍ لايَعلَمُ مايُصيبُهُ وَ إلى ما يَصيرُهُ فَهُوَ لَيسَ ذلكَ بِحُجَّةِ اللهِ عَلى خَلقِهِ.

🔅 هر امامی که نداند چه حوادثی برای او پیش می‌آید و چه سرنوشتی در انتظار اوست، نمی‌تواند حجت خدا بر بندگان باشد.
(کافی۲۵۸/۱)

✔️ادامه دارد...

@borrhan
💢چرا به امام حسین(ع) ثارالله می گویند؟

ثار هم به معنای خونخواهی و هم به معنای #خون آمده است.

طبق معنای اول به امام حسین (ع) «ثارالله» گفته می شود از آن رو که ولی دم و خونخواه او خدا است.

ولی اگر «ثارالله» به
#خون خدا معنا شود، به دلیل یکی از توجیهاتی که ذکر می شود، به امام حسین (ع) «ثارالله» گفته می شود:

1. «ثار» به «الله» اضافه شده است تا بیان کند که این خون، خون شریفی است؛ یعنی
#اضافه تشریفیه است.

2. انسان کاملی که در مدراج کمال به مقام قرب فرائض راه یافته، «یدالله» و «لسان الله» و «ثارالله» میشود؛ یعنی دست خدا میشود که اگر #خدا بخواهد کاری را انجام دهد با دست او انجام میدهد. زبان الاهی میگردد که اگر خدا بخواهد سخن بگوید با زبان او سخن می‌گوید، و خون خدا میشود که اگر خدا بخواهد به #مکتب خود در جامعه حیات ببخشد، از خون او استفاده میکند. امام حسین (ع) «ثارالله» است؛ زیرا خونی که از آن امام بر زمین ریخته شد موجب گردید تا حیات تازهای به کالبد دین #دمیده شود.

ما معتقدیم که معنای اول اگرچه معنای درستی است، اما معنای دوم نیز میتواند #معنای صحیح این لقب باشد و برای اهلش که به عمق این معنا راه یافته اند، از جهاتی در اولویت قرار داشته باشد.

📚الکافی، ج4، ص576.
❓چگونه اربابم را کمک کنم؟





❇️ ندای غربتش را در سرای جانها شنیدم..

شتابزده منازلِ اصلاب و ارحام را درنوردیدم..


🔻تا رسیدم، دیدم آقایم را کشته‌اند..
کی؟
هزار و چند صد سال پیش..


↩️ با خود اندیشیدم: حسین آن سوی زمان است..
برای لبیک گفتن هیچ گاه دیر نیست..
اما چگونه؟


💥یکی گفت: حسین شعور می خواهد، نه شور!

💥دیگری گفت: حسین تنها پیامش مبارزه با یزید زمانش بود؛ یزیدِ زمانت را بشناس!

💥دیگری گفت: امروز باید گریه بر حال خود کنیم و زخمهای پیکر اسلام، نه بر زخمهای تن حسین.

💥دیگری گفت: هدفش را در گریه‌هاتان گم نکنید، با همین گریه‌ها، شما را به اسارت می‌کشند...



▫️پس از آنکه همۀ پیشنهادها را شنیدم..
دیدم از قضا امام زمانم نیز سخنی در این باب دارد؛

☑️ پس به حکم عقل باید پاسخ را از او جویا شوم که بهتر از همگان شرایطِ #حسینی_بودن را می‌داند!

❎او پاسخی کاملاً مغایر با دیگر پاسخها به من داد؛ فقط یک جمله:


✅جبرانِ نبودنم در روز بیکسی‌ات...
صبح و شام برایت #می‌گریم، و به جای اشک، #خون از دیده روان می‌سازم... تا از فرط اندوه #بمیرم!


😭😭😭



http://Telegram.me/jamalekhial
رسول الله #محمد صلی الله علیه و آله و سلم:
#حرمة #مال #المسلم كحرمة دمه!
حرمت مال مسلم مانند حرمت #خون ش است!

از نسخه کتاب
#ضوءالشهاب راوندی
به خط سید حیدر #الآملی
Forwarded From مهدی مسائلی، مطالعات و یادداشت
🔸صراحتاً از #قمه‌زنی طرفداری کنید چرا ما را مخالف #شیعه و #عزاداری معرفی می کنید؟!

روز سه‌شنبه 14 شهریور 1396 جوایز کتاب سال عاشورایی اهدا شد و کتاب #عار_یا_شعار (قمه‌زنی در ترازوی عقل و شرع) نیز در قسمت پژوهش فرهنگی برگزیده شد. در این مراسم جایزه این کتاب توسط جناب آقای #دکتر_هادی_انصاری از مدیران عتبات مقدسه عراق که مدعو جلسه بودند، به بنده اهدا شد. در هنگام اهدای جایزه، ایشان خوش و بش خاصی با من نمودند و پس از آن، بنده برخورد و دیدار دیگری با ایشان نداشتم. اما پس از این مراسم ایشان تحت فشار طرفداران قمه‌زنی و یا به خاطر علاقه شخصی به این عمل، لازم دیده اند برائت نامه‌ای را در کنال تلگرامی خویش(@drhadiansarii)
تنظیم نموده و در قسمتی از آن اینگونه اظهار نظر کنند:
«بنده نويسنده كتاب #شعار يا عار را نمى شناختم ونام اين كتاب را نيز نشنيده بودم ليك باعنوان كردن نام آن از سوى مجرى ، به انديشه فرو رفتم كه شعار يا عار ، باهم سنخيت ندارد. تصورم را بر اين نهادم كه ايشان بدون ترديد در كتاب خود از شعار #حسينى دفاع كرده و#عار را بر تمسخر كنندگان شعار حسينى تطبيق كرده است.
هنگام دادن جايزه هم كمى بيشتر با وى سخن گفته وى را تشويق نمودم!!! غافل از اينكه چه كسى را تشويق كرده ام. البته فرم لباس پوشيدن او نيز برايم تأمل انگيز بود.
پس از پايين آمدن ، عزيزى از روحانيون #قم در كنارم بود كه گفت شما اين شخص را شناختيد ؟؟وسپس در باره ديدگاههاى او وانتقاد شديد ويا بهتر بگويم حمله به رموز شيعه در باره شعارهاى حسينى را برايم بازگو نمود.
از ناراحتى نمى توانستم آرام بگيرم با پايان مجلس به سوى اين شيخ رفته وگفتم اگر آنچه كه در باره نوشته هاى شما شنيدم ، صحيح باشد از پيشگاه حضرت پوزش خواسته وبايد بر روى جايگاه بروم وجايزه را از شما پس گرفته ويا مانع شوم ويا توسط ديگرى به شما داده شود. من وشما وگاه حتى بزرگان ورموز شيعه به خود اجازه نمى دهند كه شعار حسينى را عار پنداريم !!!
#شيخ در صدد پاسخ بر آمده وگفت كتاب را تقديمتان مى كنم وسپس به سخن مى نشينيم.
گفتم : مرحبا مى خوانم ليك بدان در باره عشق به حسين وعزادارى وشعار حسينى ، گاه #عقل هم به حساب نمى آيد.
در جايي كه ولى نعمتمان حضرت ولى عصر خود در زيارت ناحيه مى فرمايند كه به جاى #اشك ، #خون مى گريم و...
بدين ترتيب در حالى كه تامل داشتم كه آيا با حضورم ، وظيفه انجام داده ام يا خلاف آن را ،
از اين مكان رو به سوى خانه نهادم.»
صراحتا باید بگویم در پایان این مراسم جناب دکتر انصاری یا به اشتباه کس دیگری را کنار کشیده و او را استنطاق نموده اند و یا برای کاستن از فشارها به داستان پردازی روی آورده اند؛ زیرا بنده برای اولین و آخرین بار هنگام اهدای جوایز ایشان را ملاقات نمودم.
نکته دیگر اینکه ایشان قمه‌زنی را شعار حسینی و از رموز شیعه دانسته و بنده را نیز حمله کننده به آنها معرفی کرده اند.
جناب آقای دکتر انصاری! بنده هراسی از بیان مخالفت با قمه‌زنی ندارم ولی گویا شما بهتر دیده اید که به جای طرفداری صریح از قمه‌زنی، بنده را مخالف با تشیع و عزاداری امام حسین علیه السلام جلوه دهید.
به هر حال سخن در این باره فراوان است و از آن می گذرم. اما در حاشیه مطلب اگر جنابشان توضیح می دادند لباس پوشیدن بنده چه فرم خاصی داشت، خیلی خوب بود.

مهدی مسائلی
16شهریور1396

.......................
@azadpajooh
💢سوء استفاده از خون حسین

✅عباسیان، با ادعای خونخواهی امام حسین(ع) و با شعارهایی مثل "یالثارات الحسین"، بر علیه حکومت اُمویان قیام کردند.
عباسیان لباس‌های مشکی می‌پوشیدند و می‌گفتند:
این لباس سیاه ، در عزای خاندان رسول‌الله و شهیدان کربلا است

سرانجام زمانی که سَرِ #آخرین خلیفه اموی را مقابل نخستین خلیفه عباسی قرار دادند، "ابوالعباس" سجده‌ای طولانی کرد و گفت:
دیگر مرا از مرگ #باکی نیست چون در برابر خون حسین، دویست نفر از بنی‌امیه را کشتم.

اما بعد از به دست گرفتن خلافت، #عباسیان در قتل عام #شیعیان و سخت‌گیری به فرزندان امام حسین علیه‌السلام، گوی سبقت را از امویان هم ربودند.
کار #عباسیان به جایی رسید که یک بار در زمان منصور دوانیقی(سال۱۴۶ه.ق) یک بار در زمان هارون الرشید(سال ۱۹۳ه.ق) و چهار بار در زمان متوکل عباسی(بین سالهای ۲۳۳ تا۲۴۷ه.ق)؛ بارگاه مطهر امام حسین(ع) را تخریب و با خاک یکسان کردند!
آنها بارگاه کسی را خراب کردند که مدعی #خون او بودند!

📚مروج الذهب جلد ۳ ، صفحه ۲۵۷