Forwarded From فطرس مدیا
#دارالعلوم
#جوئل_روزنبرگ نویسنده معروفی است که در #واشنگتن-تایمز، #فاکس-نیوز، #دیلی-کالر و رسانه‌های بسیاری قلم می زند.
او بیش از مقاله‌ها و مصاحبه‌هایش به واسطه کتاب‌هایی که نوشته معروف شده است. رمان‌هایی #سیاسی که با بهره برداری از تبلیغات رسانه‌ای غرب به فروش بسیار بالایی در #غرب دست یافته است. جالب آن است که دست مایه 3 رمان اخیر وی دو موضوع مشترک بوده است: #ایران و امام #مهدی(عج‌الله تعالی فرجه‌الشریف)

معروفترین رمان وی امام دوازدهم (The Twelth Imam) است که در قالبی داستانی سعی می کند ایران را به عنوان کشوری معرفی کند که در تلاش برای تهیه سلاح‌های هسته ای و مخرب جهت امام مهدی - امام دوازدهم خویش است.
رمان ابتکار تهرانِ وی (Tehran Initiative) نیز، تلاش ایران برای ترور سفیر #عربستان در #آمریکا را دستمایه قرار داده و بازهم در لایه‌هایی از کتاب به موضوع عقاید #شیعیان به ظهور امام مهدی (عج) می پردازد.
و اما رمان اخیر وی شمارش معکوس #دمشق (Damascus Countdown) نام دارد. او در این کتاب حوادث #سوریه و دخالت ایران را موضوع داستان خود قرار داده است. توضیح مختصر کتاب در سایت خود وی چنین است:
همه نگاه‌ها به #خاورمیانه است. #اسرائیل در حمله اول خود به ایران موفق بوده و توانسته تمام تاسیسات اتمی و 6 عدد از کلاهک های هسته ای ایران را منهدم کند. این باعث شده امام دوازدهم دستور به تلافی همه جانبه دهد.
#رییس_جمهور جمهور وقت #آمریکا #ویلیام-جکسون تهدید می کند که از قطعنامه شورای امنیت #سازمان-ملل در محکوم کردن دولت #یهودی برای حملات بی دلیل و بیجا حمایت خواهد کرد. در همین زمان دیوید شیرازی عامل #سیا در رژیم ایران نفوذ کرده است و در حال تلاش برای خرید زمان جهت یافتن محل کلاهک‌های دیگر اتمی و جلوگیری از فاجعه استفاده از آن‌ها هستند.
این کتاب و بسیاری مقالات و نوشته های دیگر همه برای ایجاد ترس و دلهره در مخاطبان غربی از ایران و عقایدی همچون عقیده والای #مهدویت است.

@fotrosmediatv
@fotrosmediatv
Forwarded From فطرس مدیا
Forwarded From فطرس مدیا
امیرتاریکی
@fotrosmediatv

12 رجب سالمرگ معاویه پسر ابوسفیان بنیانگذار سیاه ترین دوران اسلامی است
سب علی بن ابی طالب، قتل سبط نبی، تبدیل خلافت به سلطنت و مسلمان کشی گسترده و... بخشی از اتفاقاتی بود که او رقم زد


معاویه توسط عُمَر، امیر شام شد و بعد از وی نیز در این سمت ماند و مورد حمایت عثمان نیز بود تا...

در کتاب انساب الاشراف آمده است عباسیان باقیمانده جسد او را نبش و آتش زده‌اند



#معاویه #معاویه_ابی_سفیان #جنایات #غصب #قتل #گناه #کشتار #نسل_کشی #پرخوری #عباسیان #دمشق #امام_حسن #امام_علی #شام #عمر #حجر_بن_عدی #سالمرگ #یزید #مسلمان_کشی #مسلمانان #انساب_الاشراف #جسد #بنیانگذار
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @fotrosmediatv
Forwarded From دكتر هادى انصارى
پايان ساخت #ضريح مطهر حضرت #زينب ع

طراحی و ساخت سقف فوقانی و #تاج ضریح حضرت زینب ع در آستان مقدس حضرت #عباس ع به پایان رسیده است و به زودی انتقال آن به #حرم حضرت زینب ع در #دمشق انجام می شود.

این ضريح به طول چهار متر و سى و عرض سه متر و يازده و ارتفاع دو متر و هفتاد و پنج سانتيمتر مى باشد.
در ساخت آن علاوه بر مس ، براى تزيين از
#طلا و #نقره استفاده شده است.
ساخت چارچوب ضریح از چوب ساج برمه است که طراحان عراقی بر روی آن نقش و نگارهایی حک کرده اند.

مقدار طلای استفاده شده در این ضریح دو کیلوگرم است. طراحی این ضریح به دست ماهرترین خوشنویسان و طراحان انجام گرفته است.
اولین تجربه ساخت ضريح از سوى آستانه عباسى در كربلا ، در پروژه ضریح حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) بشمار مى آيد.


________
@drhadiansarii
Forwarded From فطرس مدیا
#اَشکِلون نام #عِبری شهر بندریِ #عسقلان در کنار دریای #مدیترانه و در استان جنوبی #فلسطین اشغالی است
بعضی #مورِّخان معتقدند که سرِمقدس #امام‌_حسین(ع) به دستور «المقتدر باللهِ عباسی» به منظورجلوگیری از #زیارت شیعیان، از #مسجد جامع #دمشق به اینجا منتقل و مدفون شد
پس از آن،
#شیعیان در آنجا بنای باشکوهی ساختند که به «مشهد نبی حسین» شهرت یافت
این مکان که امروزه با نام «مسجد المشهد الحسین» شناخته می شود، تا نیمۀ قرن بیستم میلادی محل زیارت شیعیان بوده است
اما پس از اشغال فلسطین، این مکان، توسط رژیم #صهیونیستی ، در سال ۱۹۴۸ کاملا منهدم و نابود شد
چندین سال بعد «داعی محمد برهان‌الدین» پیشوای پنجاه‌ و دوم #اسماعیلیۀ بُهره(هندی)، این محل را در شهر اَشکِلون شناسایی کرد
این محل اکنون به صورت سکویی در صحن بیمارستانی مشخص شده است
خبرگزاری هایی بزرگی چون #رویترز ، #هاآرتز و #فرانس 24 در گزارش هایی به موضوع این عبادتگاه پرداخته اند.

@fotrosmediatv
@fotrosmediatv
#فطرس #فطرس_مدیا #فلسطین #کربلا #مستند #مستندساز
Forwarded From فطرس مدیا
#اَشکِلون نام #عِبری شهر بندریِ #عسقلان در کنار دریای #مدیترانه و در استان جنوبی #فلسطین اشغالی است
بعضی #مورِّخان معتقدند که سرِمقدس #امام‌_حسین(ع) به دستور «المقتدر باللهِ عباسی» به منظورجلوگیری از #زیارت شیعیان، از #مسجد جامع #دمشق به اینجا منتقل و مدفون شد
پس از آن،
#شیعیان در آنجا بنای باشکوهی ساختند که به «مشهد نبی حسین» شهرت یافت
این مکان که امروزه با نام «مسجد المشهد الحسین» شناخته می شود، تا نیمۀ قرن بیستم میلادی محل زیارت شیعیان بوده است
اما پس از اشغال فلسطین، این مکان، توسط رژیم #صهیونیستی ، در سال ۱۹۴۸ کاملا منهدم و نابود شد
چندین سال بعد «داعی محمد برهان‌الدین» پیشوای پنجاه‌ و دوم #اسماعیلیۀ بُهره(هندی)، این محل را در شهر اَشکِلون شناسایی کرد
این محل اکنون به صورت سکویی در صحن بیمارستانی مشخص شده است
خبرگزاری هایی بزرگی چون #رویترز ، #هاآرتز و #فرانس 24 در گزارش هایی به موضوع این عبادتگاه پرداخته اند.

@fotrosmediatv
@fotrosmediatv
#فطرس #فطرس_مدیا #فلسطین #کربلا #مستند #مستندساز
Forwarded From گنجينه
سنگ‌نوشته مزار زینبیه دمشق و دلالت تاریخی آن

مسئله محل دفن حضرت #زینب_کبری، موضوع مجادله و مناقشه بسیاری از پژوهشگران در چند دهه اخیر بوده و هر یک، به فراخور مطالعات خود، یکی از دو مزار منسوب به ایشان در #دمشق یا قاهره و گاه قبرستان بقیع مدینه را به عنوان محل دفن ایشان ترجیح داده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد بیشتر این پژوهشگران به علت عدم استقصای جامع متون و شواهد تاریخی موجود در این زمینه، موفق به نتیجه‌گیری دقیقی در این باره نشده‌اند.

یکی از مدارک کمتر مورد توجهِ پژوهشگران،
#سنگ_نوشته کهن به خط #کوفی روی قبر #حضرت_زینب در #شام است. اطلاع بیشتر پژوهشگران از وجود این کتیبه، مرهون انتشار تصویر آن در کتاب زینب الکبری من المهد الی اللحد تألیف سید محمدکاظم قزوینی است؛ در حالی‌که پیش از وی، تصویر این #کتیبه را میرزا علی‌خان امین‌الدوله ترسیم و ضمیمه سفرنامه خود کرده و مرحوم قزوینی، آن را از روی چاپ نخست سفرنامه امین‌الدوله (ص341)، بدون اشاره به آن، در کتاب خود بازنشر کرده.

ترسیم امین‌الدوله از لوح #مزار، هرچند نه به طور 100%، اما تا حد زیادی شکل واقعی کتیبه را بازتاب می‌دهد. با مقایسه این تصویر با دیگر کتیبه‌ها و لوح مزارهای کوفی باقی‌مانده در دمشق و نیز با توجه به شواهد تاریخی دیگر، نگارنده قدمت این کتیبه را از سده ششم هجری تشخیص داده است. متن کتیبه در هفت سطر، عیناً به شرح زیر خوانده می‌شود:
[1] هذا قبر زینب الصغری
[2] المکناة بأمّ کلثوم ابنت
[3] علیّ بن ابی‌طالب أمّها فا
[4] طمة البتول سیّدة نساء
[5] العالمین ابنت سیّد المر
[6] سَلین محمّد خاتم النبیّین
[7] صلّی الله علیه وسلّم

چنانکه می‌بینیم، این کتیبه، صاحب مزار را «زینب صغری» مکنی به «ام‌کلثوم» فرزند #امام_علی (ع) از حضرت #فاطمه_زهرا (س) معرفی می‌کند. این معرفی، کاملاً منطبق بر توصیف‌های مورخان و جهانگردان سده ششم است که صاحب مزار را، یا مانند ابن عساکر و علی بن ابی بکر هروی: ام‌کلثوم، و یا مانند ابن جبیر: ام‌کلثوم زینب صغری دختر امام علی (ع) معرفی کرده‌اند.

نکته دیگر آنکه، با مقایسه متن کتیبه با سخن #شیخ_مفید، در جایی که از فرزندان امام علی از حضرت زهرا یاد می‌کند: «الحسن والحسین وزینب الکبری وزینب الصغری المکنّاة أم کلثوم، امهم فاطمة البتول سیّدة نساء العالمین بنت سید المرسلین محمد خاتم النبیّین صلّی الله علیه وآله»، می‌توان پی برد که عبارت روی قبر با تغییر اندکی، از کتاب ارشاد شیخ مفید اقتباس شده.

ادامه در کامنت 👇
https://www.instagram.com/p/CMz9_yPp7Wl/?igshid=19rgbka5drx2u
Forwarded From Twitter Media Downloader
در الحبب في تاريخ أعيان حلب

#رضى الدين محمد بن إبراهيم بن يوسف الحلبي
تحقيق
#محمود حمد الفاخورى
#يحى زكريا عبارة
#وزارة الثقافة
#دمشق
Forwarded From فطرس مدیا