Forwarded From طومار اندیشه
فراخوان مقاله کنفرانسی درباره اسلام و مدرنیته در دانمارک، #کنفرانس #اسلام #سنت #مدرنیته http://goo.gl/YODgwh
Forwarded From فطرس مدیا
Forwarded From حیات طیبه
⚫️ ما هم دلمان می خواست افسانه باشد...

⚪️ ما هم دلمان می خواست دروغی بیش نباشد... دلمان می خواست چنین ننگی بر دامن امت آخرالزمان نماند....

⚫️ دلمان می خواست گوش هایمان چنین واقعه ای را نمی شنید و چشمهایمان روایاتش را در کتاب های معتبر شیعه و سنی نمی دید...

⚪️ آخر چگونه ممکن است اصحاب و امت پیامبری، با دختر پیامبرشان - حتی اگر نعوذبالله مجرم باشد - چنین کرده باشند؟!

⚪️ ای کاش دروغ بود! ای کاش #قصه_شهادت حضرت #زهرا(سلام الله علیها) افسانه بود...!

⚫️ ولی افسوس؛ افسوس که هر چه می گردیم و باز می گردیم، بیشتر قطعی و یقینی می شود.

⚪️ آخر صدها روایت #شیعه را هم رها کنیم، پس روایات اهل #سنت چه؟ با روایات معتبر آنها چه کنیم؟

⚫️ چه کنیم که خودشان اعتراف دارند؟ چه کنیم که بزرگانشان پذیرفته اند...؟

⚪️ آری! کوتاه کنیم، بر حقیقت نمی توان چشم بست... و قصه ی این حقیقت چند کلمه بیشتر نیست:


☑️ دستور
#قتل_زهرا صادر شد. او را تهدید کردند. به درون خانه اش ریختند.


☑️ خانه اش را #آتش زدند. بر او ضربه زدند، بچه اش را #سقط کردند.


☑️ و آخر... #زهرا (سلام الله علیها) را به #شهادت رساندند...

@hayatetaiebe
Forwarded From *سیدحسین فاطمی*
#لعنت_کردن_مداح_شبکه_پنج


❔نظرتون در مورد لعنت کردن مداح در شبکه پنج چیست که خلفای اهل سنت و عایشه را لعنت کرد و به #عایشه نسبت حرامزادگی داد چیست❗️علمای اهل سنت این را توهین بزرگ به صحابه قلمداد می کنند و فرد مذکور را پست ترین افراد می دانند ❗️❗️


💠#پاسخ💠

👌علمای اهل سنت هر گونه بد گویی کردن از صحابه را بر نتابیده و کسی که از آنان بدگویی کند را #مستحق شدیدترین ملامتها و مجازات می دانند .

❕ ذهبی از علمای مطرح اهل سنت می گوید ؛

« کسی که کوچکترین طعنی به صحابه وارد کند یا آنها را مورد توهین و دشنام قرار دهد از دین و ملت اسلام خارج شده است »

📚الکبائر ج 1 ص 237

❕یا سرخسی می گوید ؛

« هر کس به یکی از صحابه اشکال بگیرد کافر و اگر توبه نکند از اسلام بیرون رفته و چاره او #شمشیر است »

📚اصول السرخسی ج 2 ص 134

❕و یا از سیوطی نقل شده است ؛

« حتی اگر کسی گمان برد که صحابه #مستحق دشنام هستند باید او را سوزاند و حتی بیش از سوزاندن سزای اوست »

📚اقام الحجر ... ص 66


👌این که آن مداح کار خوبی کرده یا خیر فعلا مورد #بحث ما نیست ، تنها چند سوال از اهل سنت باید پرسیده شود که طبق دیدگاه شما که بد گویی از صحابه بزرگترین مجازات را در پی دارد و فرد را به کفر نزدیک می کند ، طبق این دیدگاه باید در درجه اول عمر #کافر باشند زیرا اهانت هایی که او به صحابه کرد کسی مانند آن را نکرد .

❕در شورای ساختگی سقیفه که #منجر به خلافت ابوبکر شد ، سعد بن عباده از بزرگترین مخالفان خلافت ابوبکر بود . عمر خطاب به او می گفت ؛

« خداوند #سعد را بکشد »

📚صحیح بخاری ج 6 ص 87

❕آیا تعبیر فوق طعن به یک صحابی و اهانت به او نمی باشد . آیا بر اساس عقیده شما عمر کافر نمی باشد که به یک صحابی #اهانت کرده است و باید سوزانده و کشته می شد ❗️

❔آیا حضرت علی علیه السلام صحابی پیامبر گرامی نبود که معاویه لعن و دشنام به او را جزء آداب #محراب و منبر قرار داد ❗️

🔸سیوطی در این باره می نویسد:

🗯« در زمان بنی امیه بر اساس سنتی که معاویه بنا نهاد بر فراز بیش از هفتاد هزار منبر،علی بن ابی طالب #مورد لعن قرار می گرفت»

📚النصائح الکافیه،ص105

❕مسلم نیشابوری نقل می کند :

« معاویه سعد را امر کرد و به او گفت چه چیز تو را از سب و دشنام به ابوتراب( علی) باز می دارد...»

📚صحیح مسلم،ج4 ص1871 _ سنن ترمذی،ج5 ص3724

🗯ابن ابی شیبه استاد بخاری نقل می کند:

« سعد بن ابی وقاص گوید در یکی از سفرهای حج نزد معاویه رفتم و معاویه به آن حضرت #دشنام داد»

📚المصنف ج6 ص366

🗯طبری می نویسد:

❗️هنگامی که معاویه #مغیره را والی کوفه قرار داد به او چند توصیه کرد از جمله:

« از فحش و ناسزا به علی #کوتاهی مکن»

📚تاریخ طبری ج3 ص218

❔آیا شما بر اساس عقیده خودتان نباید معاویه را کافر و واجب القتل بدانید که به صحابی والا مقامی چون علی علیه السلام توهین و #سب می کرد ❗️پس چگونه جانتان را برای معاویه لعنه الله علیه می دهید ❕

❔آیا برائت جویی و توهینی از این بالاتر که عایشه و طلحه و زبیر در برابر علی علیه السلام #جنگی را به راه انداختند که هزاران هزار نفر کشته شدند ❗️آیا نباید از این سه تن بیزاری بجویید چون به علی علیه السلام صحابی پیامبر بزرگترین توهین ها را روا داشتند .

❔آیا توهین به یک صحابه از این بالاتر است که عایشه به خاطر #کشته شدن علی علیه السلام سجده شکر به جا آورد .

🔸ابوالفرج اصفهانی در #مقاتل_الطالبین خودش به نقل از ابو البختری می نویسد ؛

« چون خبر کشته شدن علی علیه السلام به عایشه رسید #سجده کرد »


📚#مقاتل_الطالبین ص55

🔸#طبری و دیگران از علمای اهل #سنت نیز می نویسند ؛

❕« چون خبر کشته شدن علی علیه السلام به
#عایشه رسید این شعر را خواند ؛

« پس #عصایش را افکند و آرزوها بدان آرام گرفت ، همان گونه که با آمدن #مسافر ، دیده روشن می گردد » سپس پرسید چه کسی او را #کشت ؟ گفتند مردی از قبیله #مراد . گفت اگر چه دور بود ولی اشکالی ندارد ، کسی که خبر #مرگ او را آورد پاینده باشد .


📚تاریخ #طبری ج5 ص150 _ #الکامل فی التاریخ ج2 ص438


❔آیا شما از عایشه به خاطر این توهین و طعن به علی علیه السلام برائت می جویید ❗️


❔آیا از عمر #بیزاری می جویید و او را مرتد می نامید زیرا صحابیان رسول خدا را شلاق می زد و #حبس می کرد ❕ آیا توهین و طعنی از این بالاتر است ❕

🔸دارمی نقل می کند ؛

« عمر بن خطاب ابی بن کعب را به خاطر روایت کردن از رسول خدا #تازیانه زد »

📚سنن الدارمی ج 1 ص 132

🔸هیثمی می نویسد ؛

« عمر ابن مسعود و ابا مسعود انصاری و ابو الدرداء را #زندانی کرد چون از رسول خدا روایت می کردند »

📚مجمع الزوائد ج 1 ص 372

❔آیا از عایشه بیزاری می جویید و حکم به کفر او می دهید چرا که به سایر همسران پیامبر که صحابیه بودند #دشنام می داد ❗️

🔸می نویسید ؛

« عایشه به ام سلمه و سایر همسران پیامبر فحش و
Forwarded From *سیدحسین فاطمی*
#دشنام می داد »

📚احادیث عائشه ج 1 ص 63

❕بخاری جریان مفصل از #دشنام گویی عایشه به همسران پیامبر را نقل می کند ؛

📚صحیح بخاری ج 2 ص 911

👌بنابراین لازم است ، قبل از هر گونه اعتراضی پرسش های فوق را که برگرفته از کتب معتبر #خودتان است را پاسخ دهید .

❕ما معتقدیم که لعن دشمنان اهل بیت علیهم السلام امری لازم و ضروری و برگرفته از آیات قرآن و کتب و روایات خودتان است چنان که علمای اهل #سنت نقل می کنند که پیامبر گرامی فرمود ؛

« شش دسته اند که من آنها را لعنت می کنم و خداوند و تمام انبیاء نیز آنها را لعنت می کنند که یک دسته از آنها کسانی هستند که
#هتک حرمت عترت و اهل بیتم را کنند »

📚سنن ترمذی ج 4 ص 207

❔آیا کسانی که غصب خلافت کردند و دختر پیامبر را مورد آزار قرار دادند و جنگ های جمل و صفین را به راه انداختند ، دشمن اهل بیت و هتاک به ساحت آنان نبودند !

❔ آیا چنین کسانی از #نطفه پاکی تولد یافته اند در حالی که علمای اهل سنت از عباده بن صامت نقل می کنند که می گوید:

«فرزندان ما هر گاه #بغض علی را به دل داشتند می دانستیم از ما نیستند»

📚مختصر تاریخ دمشق ج17 ص370 _ ینابیع الموده ج2 ص272

🔸یا نقل می کنند ؛

« کسی بغض و دشمنی با علی نمی کند ، مگر آنکه شیطان در نطفه او #مشارکت داشته است »

📚تاریخ بغداد ج 3 ص 289


🔸از پیامبر گرامی نقل می کنند ؛

« کسی که حق علی را نشناسد یا مادرش زناکار است ، یا مادرش در غیر طهر به او باردار شده است و یا منافق است »

📚ینابیع الموده ص 252

👌بنابراین طبق روایات خود اهل #سنت ( جدای از روایات شیعه ) ، دشمن علی علیه السلام شایسته لعنت کردن است و چنین کسی از نطفه پاکی تولد نیافته است ، این دو مطلب در روایات شیعه هم مورد #تاکید قرار گرفته است ؛

📚بحار الانوار ج30 ص145 باب29 _ ج 27 ص 145 باب 5

❔حال باید در مجالس #عمومی این دو مطلب را تکرار کرد و دشمنان اهل بیت علیهم السلام را لعنت کرد و به حرام زادگی نسبت داد ❗️ما موافق این کار نیستیم و این عمل را مخالف تعالیم اهل بیت علیهم السلام می دانیم.

@passokhgooy
الشهاب #البلقینی
(احمد بن علی بن محمد بن عبد الله الشهاب البلقینی الاصل #المصری القادری)

عالم اهل #سنت

مخطوطاتی از او در شرح ادعیه و کلام موجود است.
Forwarded From دكتر هادى انصارى
#سنت احرام بستن #كعبه


______________
@drhadiansarii
Forwarded From دكتر هادى انصارى
#سنت برافراشتن پرچم عزای حسینی بر روی #گنبد مطهر حسینی 🔴😭😭 از سیره عملی پیشوایان دین استنباط می‌شودکه آنان نسبت به پرچم و پرچمداری توجه فراوانی داشته‌اند. حضرت علی‌(ع) در تمام چنگ‌ها پرچمدار #رسول خدا‌(ص) بود و همیشه پرچم مهاجران در دست وی بود غزوه #ودّان اولین چنگی بود که نبی مکرم اسلام‌(ص) برای امام #علی‌(ع) پرچم بست.
ابن عباس در مورد آن امام همام می‌گوید: «علی‌(ع) اولین کسی است که با پیامبر‌(ص) نماز خواند و منصب پرچمداری را در تمام جنگ‌ها به عهده داشت».
اولین فروغ امامت در جنگ بدر پرچم سیاهی به نام «عقاب» پیشاپیش پیامبر‌(ص) حمل می‌کرد. در فتح خیبر رسول خدا‌(ص) پرچم را به دست آن حضرت داد و او آخرین قلعه‌های خیبر را گشود.در فتح مکه مهاجران سه پرچم داشتند: یکی به دست حضرت علی‌(ع) بود دیگری در دست زبیربن عوام، و پرچمی هم در دست سعدبن ابی وقاص. هر کدام از قبایل انصار نیز پرچمدارانی داشت.
در این راستا پس از سقوط صدام ودر حدود ۱۲ سال پیش ، برای نخستین بار مراسم تعویض پرچم سرخ حسینی ، به پرچم سیاه مصیبت وعزاداری ، از سوی تولیت آستانه حسینی آغاز گردید که هر ساله این مراسم باشکوهتر شده وهم اکنون در شب اول محرم ، هزاران نفر در کربلا وپیرامون حرمین و#بین الحرمین وصحن خای مطهر حسینی وعباسی ، گرد آمده وپس از نماز #مغرب وعشاء ، طی مراسمی سوگوارانه وبا ندای لبیک یا حسین ، #پرچم های دو گنبد حسینی وعباسی ، تغییر یافته وسپس هم زمان در تکام اعتاب مقدسه عراق وایران از عتبات امامان وامام زادگان ، این مراسم صورت پذیرفته وپرچم خای گنید این اماکن مقدسه ، به پرچم سیاه در طول دوماه محرم وصفر ، تغییر می یابد.
انشاء الله این مراسم را از #کربلا مستقیم منتشر خواهم نمود.





………………………………………………………

@drhadiansarii
Forwarded From 🛑 دیپلماتیک 313 🛑
🔴 لیلة الرغائب؛ بدعت یا سنت؟

علامه مجلسی روایت لیله الرغائب را غیر معتمد می داند و به عمل به آن اشکال می کند. (زادالمعاد ص42)

🔹علمایی مانند:
علامه امینی ، تستری ، سبحانی و میلانی هریک به نوعی عامی بودن و حتی ساختگی بودن آن را پذیرفته اند.

(امینی، الغدیر، ج5، ص245؛ همو، الوضاعون و احادیثهم، ص228
تستری، النجعة فی شرح اللمعه،ج3،ص103
سبحانی،موسوعة طبقات الفقهاء،ج7،ص116
و میلانی، سید علی، شرح منهاج الکرامة فی معرفة الامامه، ج3، ص303.)

رجالی مشهور، آیت الله مددی نیز این خبر را موضوع دانسته است:

http://bayanbox.ir/download/885859832230452167/Madadi-900720.mp3

🔻در لینک زیر مشاهده کنید:
http://telegra.ph/لیلة‌الرغائب-03-22

#سنت

با ما همراه باشید⬇️
https://t.me/joinchat/AAAAAEGStFhDebn4mk5uhA
مطالعات حدیثی نوین: ادامه گفتگوها و رویکردهای جدید
ویراستاران: Belal Abu-Alabbas, Christopher Melchert, Michael Dann
انتشارات: دانشگاه ادینبرو
سال چاپ: 2020

در این کتاب محققانی از غرب و خاورمیانه، به منظور بررسی رویکردهای سنتی و جدید در مطالعه حدیث کنار هم گرد آمده‌اند تا به ارائه تحقیقات نوین خود پیرامون متون حدیثی بپردازند. مقصد اصلی کتاب، کاوش روش‌ها و گرایشات مختلف مطالعات حدیثی در سراسر دنیاست و به این منظور به تعدادی از آن‌ها پرداخته و گزارش خوبی از روندهای مطالعه حدیث در دنیا ارائه می‌دهد.
این مجموعه که حاصل کنار هم آمدن تلاش ده نفر از محققان حوزه حدیث است، از منظر دیدگاه‌های مختلف روش‌شناسانه و پیش‌فرض‌های تاریخی به حدیث می‌نگرد. کتاب در دو بخش سامان یافته است: در بخش نخست، به روش‌ها و رویکردهای حوزه حدیث پرداخته شده و در بخش دوم، پنج نمونه از تحقیقات صورت گرفته ناظر به مسائل خاص حوزه حدیث، ارائه گردیده است. مطالعه کتاب «مطالعات حدیثی نوین» دو نتیجه با خود به همراه خواهد داشت، نخست به بازنمایی، بازتعریف یا براندازی برخی الگوها و مدل‌ها منجر می‌شود و دوم، مرزهای گذشته را پیش برده و افق‌های جدیدتری فرا روی محققان می‌گذارد. مشخصه‌هایی مثل گستره وسیع و توجه همزمان به مسائل سنتی و روش‌ها و رویکردهای جدید، نویدبخش نقش چشمگیر کتاب «مطالعات حدیثی نوین» در مواجهه با چالش‌ها و مسائل حوزه حدیث خواهد بود.
فهرست مطالب:
1. کنّا نکره الکتاب، کتاب مقدس، انتقال دانش و سیاست در قرن دوم هجری
2. تاریخ اذان: نگاهی از منظر ادبیات حدیثی
3. ابن المبارک، محدث
4. صوفیان سنت گرای نخستین: تحلیلی شبکه ای
5. حلقه ی مشترک و ارتباط آن با اصطلاحات حدیثی
6. نقد حدیث مابین محدثان و فقها
7. نقد حدیث در شرق در قرن دوازدهم: از ظاهر الاسناد به علل الحدیث
8. دریافت و ارائه مطالعات حدیث غربی در محافل علمی ترکیه

https://edinburghuniversitypress.com/book-modern-hadith-studies-hb.html
#اسلام
#مطالعات_حدیث
#حدیث
#سنت