Forwarded From مدعیان عرفان و تصوف
فایل پی دی اف «کشف و شهود از منظر عرفا و صوفیه»
در این مقاله به نقد و بررسی کشف و شهود، آفات و تناقضات آن با اصول مسلمه دین پرداخته می شود.
#عرفان_تصوف
#کشف_شهود
#اختصاصی_کانال
@sonnat_voice
@shia_lib
Forwarded From مدعیان عرفان و تصوف
مجلس ذکر نقشبندیه در حرم مطهر رضوی....

⛔️بهتر نیست برای خدام حرم رضوی(فرهنگی،امنیتی و..) کلاس فرقه شناسی بگذارند که هر نا اهلی فضای پاک حرم را آلوده نکند!!
⛔️البته وقتی بخش های مهم حرم مطهر (انتشارات،فرهنگی،جوانان و...) به صورت یکپارچه اسیر تفکرات منحرف اعضای فرقه لازاری (دعایی،وکیلی و..)باشد دیدن چنین صحنه های دور از ذهن نیست!!

محض اطلاع نقشبندیه تنها سلسله ای هست که خود را به ابابکر رسانده و طبق نظر محققین هدف از ایجاد آن مقابله با تصوف شیعی بود.
#عرفان_تصوف
#محمد_حسین_طهرانی
#صوفیه_کلهم_مخالفونا
@sonnat_voice
Forwarded From مدعیان عرفان و تصوف
به مناسبت نهم صفر سالروز درگذشت آقای سید محمد حسین لاله زاری(طهرانی)

فایل پی دی اف «نگاهی به ادعاهای آقای سید محمد حسین طهرانی»

شامل مباحث:
👈🏻علامه خودخوانده
👈🏻انسان کامل یا مقام خدایی
👈🏻نتیجه مریدپروری
👈🏻اجتهاد در طی هفت سال
👈🏻و..
#عرفان_تصوف
#محمد_حسین_طهرانی
#محمد_حسن_وکیلی
#تزویر_در_عرفان
#اختصاصی_کانال
@sonnat_voice
Forwarded From مدعیان عرفان و تصوف
⛔️نظر علامه طباطبایی در مورد مذهب ابن عربی از زبان محمد حسین لاله زاری (طهرانی)..
#علامه_طباطبایی
#محمد_حسین_طهرانی
#عرفان_تصوف
@shiayan_page
Forwarded From مدعیان عرفان و تصوف
📚فایل pdf سیری در آثار صوفی معاصر محمد حسین لاله زاری(طهرانی)

📝نویسنده:جمعی از محققین

این فایل شامل،آراء سیاسی،بررسی داستان ها و حکایت ها،آراء معارفی و در نهایت نگاهی به یاد نامه وی(نور مجرد) می باشد.

✅(پیشنهاد دانلود)
#محمد_حسین_لاله_زاری
#عرفان_تصوف
@shiayan_page
Forwarded From مدعیان عرفان و تصوف
بسمه تعالی:

در سال گذشته کتابی به نام«سیری در آثار علامه سید محمد حسین طهرانی» توسط استاد سید محمود هاشمی نسب به چاپ رسید که حاوی نقد بعضی از آراء آقای سید محمد حسین طهرانی بود که این امر موجب شد مریدان ایشان درپاسخ ،کتابی به نام«محک»منتشر کنند که حاوی مطالبی بی پایه و بی اساس بود حال نویسنده در جواب سخنان غیر علمی آنان نوشتاری را به نام«کتاب محک در میزان یا عیار سنجی علمی صوفیان» گرد آوری کرده است به امید آنکه مورد استفاده حق جویان قرار گیرد وسستی عقائد مدعیان عرفان بر همگان روشن گردد.
#اختصاصی_کانال
#عرفان_تصوف
#محمد_حسین_طهرانی
#محمد_حسن_وکیلی
#استاد_سید_محمود_هاشمی_نسب
@sonnat_voice
Forwarded From مدعیان عرفان و تصوف
تحریف به زیادت در ذیل دعای عرفه

در قسمت آخر این دعای شریف بعد از ذکر و تکرار: یا رب، یا رب.. یک سلسله کلماتی ممتد و طولانی به اصل سیاق کلام دعا اضافه شده، و از این جمله آغاز میشود «إلهي انا الفقیر فی غنای...»تا پایان آنچه در مفاتیح الجنان آمده است.

این موضوع قابل توجه است از اینکه این اضافات از بیانات امام عليه السلام باشد اعتبار آن ضعیف است و به دلائلی که در این مختصر از اقوال بزرگان ذکر می شود.

جهت سندی:
۱-شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان در پایان اصل دعای روز عرفه امام حسین علیه السلام چنین آورده است:
امام عليه السلام پس از تکرار بسیار از ذکر یا رب، کسانی که در اطراف آن حضرت بودند و همه به دعای آن بزرگوار متوجه بودند و آمین می گفتند و صداهای آنان به گریستن بلند بود تا غروب کرد آفتاب و به جانب مشعرالحرام روانه شدند.

👈🏻اکنون از این بیان که مرحوم شیخ در پایان اصل این دعا آورده معلوم می شود که پایان این دعا تا همین ذکر یا رب در همان غروب روز عرفه بوده و کاروان بعد از خواندن اصل دعا هنگام غروب به سوی مشعرالحرام رهسپار شدند. و دیگر مجالی برای خواندن این سلسله ممتد از اضافات نبوده است.
اما مرحوم شیخ گویا علت اینکه این اضافات را در پیرو این دعا آورده چنین یادآور شده که تنها استناد به کتاب شریف اقبال کرده است که آنهم از قول علامه مجلسی رد شده است، و چنین می فرماید که در نسخه اصلی کتاب اقبال چنین اضافاتی نیامده و در چاپهای بعد این اضافات پیوست داده شده.

۲-علامه مجلسی نیز می فرماید: در «بلد الأمين» از کفعمی و ابن طاوس (در مصباح الزائر) این دعای شریف را نقل کرده اند و لكن قسمتی که از جمله: إلهي أنا الفقير في غنای تا پایان اضافات ذکر کرده اند در بعضی از نسخه های قدیمی اقبال یافت نشده است و عبارات آن موافق بیان معصومین علیهم السلام نیست، و همچنین این عبارات بر وفق مذاق صوفیه است که بعضی از مشایخ آنها بر این دعا اضافه کرده اند و با دخالت آنرا به اصل دعا ملحق نموده اند.
بنابراین معلوم گردید نه اینکه (سید ابن طاوس) این اضافات را خود در کتاب خود آورده، بلکه بعد که بعضی نسخ آن تجدید چاپ شده افرادی با نظر خصوصی و بدون مسئولیت که رعایت اصول اخلاقی و وجدانی نداشته اند این اضافات را به اصل دعا پیوست داده اند.1️⃣

۳-جلال الدین همایی(تصوف پژوه و مفسر مثنوی)در کتاب مولوی نامه خود در پاورقی می نویسد:
«تمام اين فقرات را عينا و بى‏ كم ‏و زياد در نسخه قديم كتاب «الحكم العطائية» ديده ‏ام شامل دعوات و مقامات عرفانى «ابن عطاء الله اسكندرانى شاذلى» تاج الدين ابو الفضل احمد بن محمد صوفى عارف معروف سده هفتم هجرى كه وفات او را در ۷۰۹ ه. ق نوشته ‏اند؛»2️⃣

👈🏻نکته:با مراجعه به نسخ خطی کتابخانه آستان قدس رضوی مشخص شده که نسخه ای که به تاریخ ۹۵۷ ه ق نوشته شده این ذیل را ندارد
آقای جواد قیومی اصفهانی نیز در مقدمه کتاب اقبال می نویسد:نسخه فوق اقدم نسخ موجود است.3️⃣

۴-آیت الله شبیری زنجانی می فرمایند:«ذیل متن دعای شریف برگرفته از عبارات ابن عطا الله اسکندرانی از اکابر صوفیه در کتاب «الحكم العطائية» است.4⃣

۵-آقای محمد حسین طهرانی نیز با قبول این که این فقرات مورد بحث متعلق به مناجات تاج الدین ابن عطاء الله اسکندرانی(سنی مالکی) است، عبارات وی را نشانه توحید محض نویسنده می داند5⃣

حال سوال از ایشان این است که چگونه می شود فردی به توحید محض دست پیدا کند ولی ولایت مولای متقیان علیه السلام،عدالت خدا و.. را قبول نداشته باشد در نتیجه باید به این توحید شک کرد!

جهت متنی:
قسمت «إلهي تَرَدُّدي في الآثارِ يُوجِبُ بُعدَ المَزارِ» وبعد آن دارای اضطراب و دوگانگی در متن است بدین صورت که:
در ابتداء می گوید:«خدای من تامل و رفت وآمد من در آثار الله موجب بعد و دوری من از تو می شود»
و در انتهاء می گوید:«خدایا تو امر کردی مراجعه به آثار و آیات را»
بنابراین خداوند امر کرده به آنچه که موجب بعد و دوری از خودش می شود و این امر معقول نیست چون معقول نیست که خدا امر کند به کاری که باعث دوری عبد از او شود و این بعد و دوری با روایاتی که دلالت بر انحصار معرفت الله در آثار و آن آیات(آل عمران:۱۹۰) و روایاتی که خلق را ترغیب به تفکر در آیات می کند معارضه دارد.

📚منابع:
1️⃣بحارالانوار ج۹۵ ص۲۲۷-۲۲۸/محمد باقر مجلسی/ناشر:دار احیاءِ التراث العربی/بیروت
2️⃣مولوی نامه مقدمه ج۲ص۱۸/جلال الدین همایی/ناشر:نشر هما/تهران
3️⃣الاقبال بالاعمال ج۱ ص۲۱/علی بن موسی بن طاووس/مصحح:جواد قیومی اصفهانی/مرکز النشر التابع لمکتب الاعلام الاسلامی/قم۱۳۷۶
4⃣جرعه ای از دریا ج۳ ۲۵۶/سید موسی شبیری زنجانی/ناشر:موسسه کتاب شناسی شیعه
5⃣الله شناسی ج۱ ص۲۵۳/محمد حسین طهرانی/ناشر:علامه طباطبایی/مشهد
#امام_حسین_علیه_السلام
#دعای_عرفه
#توحید_اهل_بیت_علیهم_السلام
#عرفان_تصوف
#محمد_حسین_طهرانی
#تزویر_در_عرفان
@sonnat_voice
Forwarded From مدعیان عرفان و تصوف
نقد و بررسی حجیت مکاشفات صوفیه
#عرفان_تصوف
#ابن_عربی
#کشف_شهود
#وحدت_شخصی_وجود
@shiayan_page
Forwarded From مدعیان عرفان و تصوف
به حول و قوه الهی کتاب نقدی بر تصوف به طبع رسید.

در این کتاب که توسط استاد سید محمود هاشمی نسب و شیخ شعیب حدادی نوشته شده است به نقد و بررسی کتاب هفت روز در بهشت محمد حسن وکیلی پرداخته شده است.
و نیز حاوی نقد دو مقاله(احادیث صریح در وحدت وجود و عاشورا روز حزن با سرور سیدالشهدا علیه السلام) می باشد

این کتاب هشداری است برای طلاب و دانشجویان عزیز که مطالب حقه را منابع آن(قرآن و روایات معتبر)اخذ نمایند.

1⃣شما می تواند این کتاب را از
انتشارات خسرو خوبان در تهران
09126893989

2⃣در مشهد خیابان آیت الله بهجت،نبش بهجت ۱۱ فروشگاه بیان معرفت

3⃣در اصفهان آقای مظاهری
09133101491
3⃣و در قم آقای پشامی
09126845282
تهیه نمایید.

❓سوالات خود را به آی دی زیر ارسال نمایید‌.
@Hami03

#عرفان_تصوف
#تصوف_حوزوی
#محمد_حسین_طهرانی
#محمد_حسن_وکیلی
@sonnat_voice
Forwarded From مدعیان عرفان و تصوف
‍‍ ✅مذمت صوفیه در کلام امام هادی علیه السلام

امام هادی علیه‌السلام فرمودند:
هرکس به زیارت یکی از صوفیه، چه زنده و چه مرده‌ آنها برود، چنان است که گویی به زیارت شیطان و عبادت بُتان رفته است؛
و هرکس یکی از ایشان را یاری کند، چنان است که گویی یزید و معاویه و ابوسفیان (لعنهم الله) را یاری کرده است.

📚منابع:
1️⃣الانوار النعمانیة ج۲ ص۲۰۳/سید نعمت الله جزایری/ناشر:دارالقاری/بیروت۱۴۲۹
2️⃣سفینة البحار و مدینة الحکم ج۵ ص۱۹۹/شیخ عباس قمی/ناشر:انتشارات اسوه/قم
#احادیث_امام_هادی_علیه_السلام
#عرفان_تصوف
#صوفیه_من_مخالفینا
@sonnat_voice