Forwarded From هیات متوسلین به امام زمان عجل الله فرجه
⚫️روضه حقانیت
➖➖➖

بارها در مجالس حسینی از زبان مادحین #روضه_های جانسوز #سیدالشهدا علیه السلام را شنیده ایم.

از #عبدالله_شیرخوار (علی اصغر) تا #رقیه_سه_ساله
از #عطش اهل حرم تا صدای #هل_من_معین سالار شهیدان
از همه جانسوز تر #طلب_آب اباعبدالله از شمر لعین در گودال #قتلگاه است.
فاسقنی شربة من الماء 😭😭😭
📙مقتل الحسین خوارزمی ج۲ ص۴۱
📘معالی السبطین ص ۷۰۶
📗بحارالانوار ج۴۵ ص۵۶

همه اینها یعنی #مظلومیت؛ مفهوم مخالفش می شود #ظالم؛ مظلوم بر #حق و ظالم #باطل است.

حقانیت مظلوم (بخوانید حسین بن علی بن ابیطالب) در کربلا یعنی حقانیت #مکتب_اهل بیت و مفهوم مخالفش بطلان ظالم یعنی #مکتب_خلفا

معمولا هیچ حادثه ای #یک_دفعه و بدون هیچ پیش زمینه اتفاق نمی افتد.
نیکوست در مورد پرسش های زیر اندکی تامل کنیم.

یزید #شرابخوار و #سگ_باز را چه کسی بر امت اسلامی حاکم کرد؟
اندکی تامل، #معاویه را چه کسی بر مسند #حکومت_شام گذاشت؟

چرا #خلیفه‌_دوم که پس از مدتی والیانش را عزل می کرد، اصلا و ابدا کاری به کار #معاویه و #ولایت_شام نداشت.
و چرا وقتی تجملات معاویه را در شام دید به او گفت تو #کسرای_عرب هستی؟
📙سیر اعلام النبلاء ج۳ ص۱۳۴

چه کسی با سناریوی خاص #عثمان و به تعبیری دیگر #بنی_امیه را بر جامعه اسلامی مسلط کرد؟
که بعد از آن همچو #ابوسفیان بر سر قبر #حمزه بگوید کجایی که ببینی تمام #حکومت به دست جوانان #بنی_امیه است.
📘تاریخ دمشق؛ ج۶؛ ص۴۰۹

آری، پاسخ ها روشن است؛ آری همچو #زینب باید هنگام مشاهده جسم تکه تکه شده برادر در روز ۱۱ محرم در گودال قتلگاه با دلی محزون بگوید: ای کشته روز #دوشنبه
📕لهوف ص۱۳۳
📔بحارالانوار ج۴۵ ص۵۹

با اینکه همه می دانیم عاشورا #جمعه یا #شنبه بوده است.
📓مناقب آل ابیطالب ج۳، ص۲۳۱
📒تاریخ موالید الائمه، ص۲۳

بله؛ حسین جان مظلوم؛ تو کشته #سقیفه ای هستی که در روز دوشنبه با #کودتا برپا شد و آن ظالمانِ به ظاهر زاهد را در کربلا با مظلومیتت رسوا کردی.

#جریان_شناسی_عاشورا


@motevasselin1378
Forwarded From کانال برهان
#کمی_تأمل

شرح علمای اهل سنت بر روایت
"حسین منی و انا من حسین"

〰〰〰〰🔸🌀🔹

دقت کنید:

☑️ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ -: " «حُسَيْنٌ مِنِّي وَأَنَا مِنْ حُسَيْنٍ» ") قَالَ الْقَاضِي: كَأَنَّهُ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - عَلِمَ بِنُورِ الْوَحْيِ مَا سَيَحْدُثُ بَيْنَهُ وَبَيْنَ الْقَوْمِ فَخَصَّهُ بِالذِّكْرِ وَبَيَّنَ أَنَّهُمَا كَالشَّيْءِ الْوَاحِدِ فِي وُجُوبِ الْمَحَبَّةِ وَحُرْمَةِ التَّعَرُّضِ وَالْمُحَارَبَةِ وَأَكَّدَ ذَلِكَ بِقَوْلِهِ: (" «أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْنًا» ") ، فَإِنَّ مَحَبَّتَهُ مَحَبَّةُ الرَّسُولِ، وَمَحَبَّةُ الرَّسُولِ مَحَبَّةُ اللَّهِ

📖فرموده ی پیامبر (صلی الله علیه و آله) : حسین از من ومن ازحسینم ، قاضی می گوید : انگار که پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم بوسیله ی نور وحی از آنچه که بین حسین علیه السلام و قوم به وقوع می پیوندد آگاه گردیده پس او را به طور مخصوص ذکر کرده و نیز تبیین نمود که او و حسین علیهما سلام در وجوب محبت و حفظ حرمت و عدم تعرض و محاربه همچون شیء واحدی هستند
بدلیل فرموده اش : خداوند دوست میدارد همانکه حسین را دوست بدارد ، چرا که محبت بر حسین همان محبت به پیامبر اکرم ومحبت پیامبر اکرم همانا محبت خداوند است .

📜الكتاب: مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابيح- المؤلف: علي بن (سلطان) محمد، أبو الحسن نور الدين الملا الهروي القاري (المتوفى: 1014هـ)- ناشر: دار الکتب العلميه – ج 11 ص 317

☑️ قوله ( حسين مني وأنا من حسين ) أي بيننا من الاتحاد والاتصال ما يصح أن يقال كل منهما من الآخر

📖 واما معني آن ، در حاشیه ی سندی بر ابن ماجه : فرموده اش صلی الله علیه وآله وسلم (حسین از من ومن از حسینم ) یعنی بین من و او آنچنان اتحاد و اتصال و ارتباطی است که گفته شود هرکدام از آنان از یکدیگرند .

📜حاشية السندي على سنن ابن ماجه = كفاية الحاجة في شرح سنن ابن ماجه دار الجيل - بيروت، بدون طبعة ج1ص65

=============

امام حسین علیه سلام در جنگ #جمل و ایضا جنگ #صفین و ایضا جنگ نهروان در کنار مولا علی علیه السلام بودند و #عایشه و #معاویه و خوارج به همراه سپاهیانشان در مقابل سید الشهدا جنگیدند
و علمای مخالفین هم اقرار کردند که بر اساس روایت حسین منی و انا من حسین، مفادی که از آن برداشت می شود این است جنگ با امام حسین علیه السلام جنگ با رسول الله است و در نزد هیچ مسلمانی شک و شبهه ای نیست که جنگ با رسول الله هم کفر است.

سوال ما از اهل تسنن این است پاسخ شما در دفاع از کفر #عایشه و #معاویه بابت جنگ با سیدالشهداء علیه صلوات الله چیست؟
و چرا سنگ امثال #یزید را به سینه می‌زنید؟؟
و در مقام تبرئه او هستید؟؟

〰〰〰〰〰〰

©کانال برهان و نقل نکات ناب از کتب مخالفین شیعه

@borrhan
Forwarded From اتچ بات
#فرازی_از_تاریخ

🕜🕛🕚... در چنین روزی در روز چهارشنبه اول صفر سال ۳۸ھ۔ق جنگ #صفین آغاز گردید.

==================

✅ فهرستی از مطالب مرتبط با جنگ #صفین که تاکنون در کانال برهان قرار گرفته است:::

- آیا شمر از جانبازان جنگ صفین بود؟
https://t.me/borrhan/36254

- احتجاج امیرالمومنین علی علیه السلام به #حدیث_غدیر در جنگ صفین
https://t.me/borrhan/35770

- #پیشگویی رسول خدا از بروز اتفاق مشابهی مانند آنچه که برای آن حضرت در صلح حدیبیه افتاد ، برای امیرالمومنین علی علیه السلام در صفین
https://t.me/borrhan/35165

- اعتراف به جوانمردی امیرالمومنین در جنگ صفین و نبستن آب بر سپاه #معاویه در کلام نویسنده مشهور مسیحی ✝ و اعتراف علمای معاصر اهل تسنن
https://t.me/borrhan/34180
https://t.me/borrhan/29029
[https://t.me/borrhan/29018

- جوانمردی امیرالمومنین علی علیه السلام در صفین و ارائه درسی از #علم_زندگی حول این واقعه
https://t.me/borrhan/32345

- امیرالمومنین و #پیشگویی از واقعه کربلا در جریان جنگ صفین
https://t.me/borrhan/29428
https://t.me/borrhan/29199
[https://t.me/borrhan/29018

- ابوموسی اشعری را بهتر بشناسیم:
https://t.me/borrhan/29414
https://t.me/borrhan/29415
https://t.me/borrhan/29416
https://t.me/borrhan/29421
https://t.me/borrhan/29423
https://t.me/borrhan/29424
https://t.me/borrhan/29425
https://t.me/borrhan/29426

- ماجرای حکمیت در صفین
https://t.me/borrhan/29413

- کلام امیرالمومنین بر بالای پیکر جناب عمار در صفین
https://t.me/borrhan/29341

- ابطال نظریه عدالت صحابه، با معرفی صحابی قاتل جناب عمار رضوان الله علیه در جنگ صفین!
https://t.me/borrhan/29345

- توجیه معاویه برای کشته شدن شخصیتی چون جناب عمار در جنگ صفین و پاسخ قاطع امیرالمومنین و اثبات جهنمی بودن معاویه
https://t.me/borrhan/29342
https://t.me/borrhan/29343

- فرار احمد بن حنبل از پرداختن به شهادت جناب عمار توسط سپاه معاویه در جنگ صفین
https://t.me/borrhan/29115

- احمد بن حنبل: حقایق جنگ جمل و صفین را بیان نکنید!
https://t.me/borrhan/29103

- بن باز ، مفتی وهابی و فرار او از پاسخ به کشته شدن جناب عمار در صفین به دست معاویه
https://t.me/borrhan/29344

- سخنان تکان دهنده یکی از علمای معاصر اهل تسنن و مذمت شدید معاویه به خاطر شهادت جناب عمار و نقد او به بازگو نکردن حقایق
https://t.me/borrhan/29015

- اعتراف مهم یکی از شارحین صحاح: امیرالمومنین در تمامی جنگ‌هایش بر حق بوده است
https://t.me/borrhan/29112

- ناکثین و قاسطین و مارقین چه کسانی بودند و لعن آنان در لسان رسول خدا صلی الله علیه و آله
[https://t.me/borrhan/29104
[https://t.me/borrhan/29104

- هل من مبارز طلبیدن امیرالمومنین و خیس شدن شلوار معاویه و لخت شدن عمروعاص!!
https://t.me/borrhan/29098

- دروغگویی ابن‌تیمیه و پاسخ به او : جنگ های امیرالمومنین به دستور رسول خدا نبوده است!!
https://t.me/borrhan/29106

〰〰〰〰〰〰

👈 #نشر_دهید
@borrhan
@borrhan2
⁉️⁉️ آیا شمر جانباز جنگ #صفین و از یاران و شیعیان حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام بود و بعدها راهش عوض شد و قاتل #سیدالشهدا علیه السلام گردید؟؟؟


✍... یکی از مطالبی که این روزها دست به دست می شود این است که شمر از جانبازان جنگ #صفین و از شیعیان امیرالمومنین بوده و بارها به #حج رفته بود و از بس #نماز خوانده بود پیشانی و زانوهایش پینه بسته بود؛

تمام تلاش نویسنده و گوینده مطلب این است که می خواهد طوری القا کند که آری امام حسین علیه السلام را شیعیان کشتند!
پس آی شیعیان مواظب باشید شمر نشوید!!!

حال واقعیت چیست؟

از ۵ جهت مطلب را بررسی می‌کنیم:

▪️تولد شمر
▪️قبل از جنگ #صفین
▪️حضور در جنگ صفین
▪️جانبازی در جنگ صفین
▪️بعد از جنگ صفین


❌ ۱) تولد شمر از راه حرام:

در نحوه زنازادگى وى نقل شده که روزى مادر شمر که زن بزچرانى بود و در بیابان به کار خود مشغول بود ، از چوپانى که از کنار او مى‌گذشت ، تقاضاى آب کرد تا با آن رفع عطش کند . چوپان تقاضاى شیطانى خود را شرط دادن آب قرار داد و مادر شمر نیز پذیرفت و از این طریق ، #نطفه شمر منعقد شد!

و به این دلیل بود که در کربلا هم امام حسین علیه السلام شمر را پسر زن بز چران خطاب کرد و هم جناب زهیر بن قین علیه السلام خطاب به شمر گفت:
ای فرزند زنی که بر پاشنه پایش ادرار می‌کند(استعاره از زنی که در سن کم زنا کرده)

بحارالانوار ج۴۵ص۵
http://lib.eshia.ir/71860/45/5


❌ ۲) شمر قبل از جنگ #صفین:

شمر از قبیله ی هوازن بود که پدرش و قبیله اش مسلمان نمی‌شدند تا وقتی که از مسلمانان شکست خوردند و بعد اسلام آوردند!


❌۳) حضور شمر در جنگ #صفین

حضور شمر در جنگ صفین به همراه قبیله اش هوازن و تیره اش بنی ضباب در جبههء امیرالمومنین علیه السلام قطعی است ؛ اما مساله #انگیزهء حضور اوست!
در زمان جنگ صفین، شمر از بزرگان قبیلهء خودش نبوده و به دستور بزرگان قبیله خودش که تصمیم گرفته اند در لشکر امیرالمومنین باشند،
بر مبنای سنت قبیله گرایی مانند سایر مردان قبیله‌اش در جبههء امیرالمومنین علیه السلام قرار گرفته و با انگیزه‌های قومی قبیله ای در جنگ حضور داشته است.

👈 شاید برای تان سوال باشد که مگر می‌شود؟

باید گفت بله در عرب آن روزها سنت قبیله‌گرایی رواج زیادی داشته و نمونه‌اش شخصی که حکایت او در منابع مخالفین ما آمده، به اسم قزمان بن حارث از افراد حاضر در جبهه رسول خدا در جنگ اُحد بود که وقتی در جنگ جراحت دید و در حال مرگ بود اطرافیانش گفتند:

ای قزمان تو امروز به امتحان و بلای سختی گرفتار شدی بنابراین بشارت باد تو را شهادت و باغ بهشت بر تو گوارا باد.

قزمان جواب داد:
باغی از بهشت؟ لب فرو بندید، شما گمان کرده اید که من به خاطر اسلام جنگیدم؟
نه.چنین نیست.
من تنها برای #قبیله ام و #خویشاوندانم جنگیدم.
قزمان این را گفت و برای رهایی از رنج جراحت با بریدن رگهای پشت آرنج دست خود،خودکشی کرد.
و رسول خدا گفت او از اهل جهنم است.


❌۴) جانبازی شمر در جنگ #صفین

روایت طبری و نصر بن مزاحم از شمشیر خوردن صورت شمر در جنگ صفین قابل استناد نیست.
زیرا روایت طبری مستقل نیست و همان روایت نصر بن مزاحم است پس این روایت خبر واحد است و
راوی خبر واحد جانبازی شمر ، اشخاصی هستند که یکی در کارنامه‌اش نوکری #یزید را کرده است و دیگری نوکری خاندان عمر را.
و برای شیعیان این روایات قابل پذیرش نیست.

حتی در صورت پذیرش اینکه شمر در جنگ صفین جانباز شده باید بگوییم او جانباز سنت و دستور بزرگان قبیله خودش شده نه جانباز راه امام معصوم علیه السلام.


❌۵) شمر #بعد از جنگ #صفین

شمر بعد از صفین با #معاویه بیعت کرد. در صورتی که بعد از صفین افراد دو دسته شدند یا به امیرالمومنین علیه السلام وفادار ماندند یا به خوارج پیوستند و هم با امیرالمومنین و هم با معاویه دشمنی کردند.
اما شمر راه سوم را انتخاب کرد و با معاویه بیعت کرد و مامور شد که شیعیان را بکشد که نمونه بارز آن کشتن حجر بن عدی بود؛
تا نشان دهد که از سر محبت به علی علیه السلام در صفین حضور نداشته!و بعدها هم که ماجرای کربلا را به وجود آورد.
____

از تمام این مطالب اثبات می شود که شمر نه تنها شیعه و از جانبازان صفین نیست بلکه زنازاده‌ای است که از تولد تا مرگ ، دشمنی اهل بیت علیهم السلام را داشته است.
و #حج رفتن و #نماز خواندن به تنهایی دلیل بر عاقبت به خیری نیست و حرامزاده ترین های تاریخ مانند شمر هم اهل نماز و حج بوده اند و
آن چه مهم است #ولایت اهل بیت علیهم السلام است.
و هیچ شیعه ای حاضر نیست امام‌ خود را بکشد و قاتلین سیدالشهداء علیه‌السلام همگی غیر شیعه بودند.
@shia_lib
Forwarded From unknown
🔴نگاهی گذرا به زندگانی #عایشه (4)
چون #معاویه فرزند ابوسُفیان حکومت را به چنگ آورد، با جعل و انتشار احادیث دروغین به دست هواداران و جیره‌خواران خویش، به نشر فضایل و مناقب ساختگی درباره بنی‌اُمَـیّه، خلفای سه‌گانه، حزب و هواداران #عایشه و مخالفان #امام_علی‌علیه‌السّلام پرداخت.
در زمینه جعل و نشر این فضایل ساختگی، #عایشه نقش مهمّی را بر عهده گرفت.
#عایشه، در شب هفدهم ماه رمضان سال 58 هجری، در شهر مدینه درگذشت. ابوهُرَیْره ـ جانشین مروان بن حَکَم که فرمان‌دار مدینه بود ـ ، بر جنازه‌اش نماز خواند و بنابه وصیّتش، او را در بقیع و در کنار سایر همسران #رسول_خداصلّی‌الله‌علیه‌وآله به خاک سپردند.
@ali_is_right
Forwarded From اتچ بات


❗️مولوى محمد عمر سربازی: یزید فردی دیندار و اهل #نماز بود!!!!

➖➖➖➖➖➖➖➖➖

👤محمد عمر سربازى در پاسخ به پرسشی در مورد یزید ميگويد:

سؤال (180) : آیا به یزید، «پلید» و «ظالم» گفتن جایز است ؟

جواب: نزد اکثر علما به یزید، «پلید» و «ظالم» گفتن جایز است، 👈اما کافر گفتن وی جایز نمی باشد؛ زیرا او فردی مسلمان، نماز گذار [1] و دین دار بوده است و با حالت تدین از دنیا رفته است.👉
امروز متأسفانه یزید به جای خود، بلکه حضرت سیدنا امیر #معاویه رضی الله عنه کافر خوانده می شود!
یزید به قتل حضرت سیدنا حسین رضی الله عنه دستور نداد، بلکه فقط دستور دستگیری‌اش را داد.

[1] املای صحیح ، «نمازگزار» می باشد.

📕كتاب : مجالس قطب الارشاد
تأليف : محمد عمر سربازی
ناشر : مدرسه ی دینی منبع العلوم کوه ون
نوبت چاپ : اول، 1390 ش.
صفحه : 277
http://l1l.ir/5cf0

⬅️ و در صفحه ی بعد در پاسخ به سوالی دیگر میگوید:

زمانی که حضرت حسین رضی الله عنه را شهید کردند و سرش را پیش یزید آوردند، یزید بسیار ناراحت شد و اظهار تأسف نمود و گفت: به شما این گونه دستور ندادم ؛ چرا این کار را کردید؟ 👈برای اهل بیت احترام قایل بود و در سوگواری امام حسین رضی الله عنه با اهل بیت شریک شد.👉😳

📚📕كتاب : مجالس قطب الارشاد
تأليف : محمد عمر سربازی
ناشر : مدرسه ی دینی منبع العلوم کوه ون
نوبت چاپ : اول، 1390 ش.
صفحه : 278
http://l1l.ir/5cf1


⁉️❕واقعا علت این نوع دفاع از یزید و تلاش برای تبرئه کردن او از جرائم و جنایاتش چیست ؟

⁉️❕آيا با اين نوع عملكرد علماى اهل‌سنت (امثال محمد عمر سربازى ) ميتوان گفت اين افراد محب اهل‌بيت علیهم‌السلام هستند؟


و اما این دفاعیات زمانی جالب‌تر میشود که بدانید همین آقای محمد عمر سربازی در کتاب دیگر خودش در تناقضی آشکار اقرار و اثبات می‌کند که يزيد به قتل امام حسين(علیه‌السلام) دستور داد و راضى به اين امر بود!!!! (ر.ک : تصویر الحاقی)


🅾 یافتن علت این تناقضات آشکار باشـــــــــــــــــما

#یزید در منابع مخالفین (۴۱)
➖➖➖➖➖➖
@borrhan
🔰 چرا علی (ع) سقیفه را امضاء کرد؟

💠 یکی از آقایان درباره آن خطبه نورانی #حضرت_امیر (سلام الله علیه) که فرمود اگر حمزه و جعفر بودند، من تسلیم سقیفه نمی شدم؛ سئوال کرده بود.
این خطبه در کتاب شریف ( #تمام_نهج_البلاغه )، صفحه هشتصد و هشتاد و یک، این جمله هست که فرمود: اگر عمّ من حمزه و برادرم جعفر (سلام الله علیهما) بودند، من هرگز #سقیفه را امضاء نمی کردم. برای اینکه اینها ریختند، همسرم #زهرا (سلام الله علیها) هم که کنار درب بود؛ اینها هم ریختند دست مرا بستند، بردند. من دو تا از بستگانم بود؛ یکی عباس بود، یکی عقیل؛ اینها تازه مسلمانند، نه آن اعتقاد قوی و غنیّ حمزه و جعفر را دارند، نه آن شهامت و مبارز بودن و جهاد آنها را! کاری از این دو نفر ساخته نبود. اگر دستم باز بود، و اگر عمویم حمزه بود، و اگر برادرم جعفر بود؛ من هرگز سقیفه را امضاء نمی کردم.
معاویه بعد از اینکه آن اهانت را کرد؛ آن نامه #معاویه در #نهج_البلاغه نیست، ولی جواب حضرت هست؛ فرمود: ما که انکار تکردیم، بله مرا با دست بسته بردند؛ (اردت ...
🗓مراسم روز 22 شهریور ماه سال 1401 :

#هیئت_علم_القرآن_جعفری
#امام_حسین_علیه_السلام
#شرح_زیارت_عاشورا
#زیارت_عاشورا

📚موضوع سخنرانی :
وَ أَنْ يرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِي مَعَ إِمَامٍ هُدًي ظَاهِرٍنَاطِقٍ بِالححَقّ مِنکُم
#روزی
#اجل_معلق و #اجل_حتمی
انواع رزق
#غصب_غاصب و #منع_مانع از #عوامل_کم_شدن_روزی
#عبدی_اطعنی
داستان #سلمان_فارسی و #یهودیان

🆔@dr_eftekharzadeh
Forwarded From کانال برهان
#از_سقیفه_تا_کربلا (۱۱)

✅✅ امام حسین علیه السلام در روز سقیفه کشته شد!

〰〰〰〰〰〰▪️▪️
سنگ زیرین حادثه کربلا در سقیفه نهاده شد ؛ چرا که #معاویه و فرزند ناپاکش #یزید در ابتدا هیچ جایگاهی در بین مسلمین نداشتند و این خلیفه اول و دوم بودند که در عهدخلافت غاصبانه‌شان حکومت شام را به معاویه سپردند و او را برای روی کار آمدن و تصاحب خلافت آماده ساختند و از همین جا بود که پایه‌های حکومت و خلافت امویان بنا نهاده شد.

👤علامه عبد الرؤوف مناوی دانشمند نامدار اهل سنت در باره حرمتی شکنی اهل بیت علیهم‌السلام توسط بنی امیه، می‌نویسد:::

⚫️ (إنی تارک فیکم) بعد وفاتی (خلیفتین) زاد فی روایه أحدهما أکبر من الآخر وفی روایه بدل خلیفتین ثقلین سماهما به لعظم شأنهما (کتاب الله) القرآن (حبل) أی هو حبل (ممدود ما بین السماء والأرض) قیل أراد به عهده وقیل السبب الموصل إلى رضاه (وعترتی) بمثناه فوقیه (أهل بیتی)تفصیل بعد إجمال بدلا أو بیانا وهم أصحاب الکساء الذین أذهب الله عنهم الرجس وطهرهم تطهیرا وقیل من حرمت علیه الزکاه ورجحه القرطبی یعنی إن ائتمرتم بأوامر کتابه وانتهیتم بنواهیه واهتدیتم بهدی عترتی واقتدیتم بسیرتهم اهتدیتم فلم تضلوا قال القرطبی : وهذه الوصیه وهذا التأکید العظیم یقتضی وجوب احترام أهله وإبرارهم وتوقیرهم ومحبتهم وجوب الفروض المؤکده التی لا عذر لأحد فی التخلف عنها هذا مع ما علم من خصوصیتهم بالنبی صلى الله علیه وعلى آله وسلم وبأنهم جزء منه فإنهم أصوله التی نشأ عنها وفروعه التی نشأوا عنه کما قال : (فاطمه بضعه منی)ومع ذلک فقابل بنو أمیه عظیم هذه الحقوق بالمخالفه والعقوق فسفکوا من أهل البیت دماءهم وسبوا نساءهم وأسروا صغارهم وخربوا دیارهم وجحدوا شرفهم وفضلهم واستباحوا سبهم ولعنهم فخالفوا المصطفى فی وصیته وقابلوه بنقیض مقصوده وأمنیته فواخجلهم إذا وقفوا بین یدیه ویا فضیحتهم یوم یعرضون علیه.

🔸 پیامبر فرمود:
من در میان شما برای بعد از وفات خودم ، دو جانشین می‌گذارم. در روایت احمد آمده است که یکی از آن‌ها بزرگتر از دیگری است . و در روایت دیگر به جای «خلیفتین» ، «ثقلین» آمده است. آن دو به خاطر مقام بلندشان«ثقل» نامیده شده‌اند.مقصود از کتاب خدا قرآن است. او ریسمانی است بین آسمان و زمین. گفته شده است که مقصود از “حبل” وصیت او است. و گفته شده که مقصود ریسمانی است که او را به رضایت خداوند می‌رساند.و جانشین دیگر من، عترت و اهل بیت من است.مقصود از اهل بیت، اصحاب کساء هستند، همان ها که خداوند آن‌ها را از هر گونه رجس و پلیدی پاک و پاکیزه کرده است. برخی گفته‌اند که مقصود از آن‌ها کسانی هستند که صدقه بر آن‌ها حرام است، قرطبی آن را ترجیح داده است.
مقصود از روایت این است که اگر به دستورات قرآن، عمل و از نواهی آن پرهیز کنید و همچنین به هدایت اهل بیت من هدایت شوید، به سیره آن‌ها اقتدا کنید، هدایت می‌شوید و گمراه نمی‌شوید.قرطبی گفته :
این وصیت و تأکید عظیم ، اقتضاء می‌کند که احترام اهل بیت واجب باشد. همچنین نیکی، احترام و محبت به آن‌ها واجب و فرض مؤکد است که هیچ کس بهانه‌ای برای تخلف از آن ندارد.
علاوه بر این، می‌دانیم که آن‌ها چه نسبتی با پیامبر صلی الله علیه وآله دارند، آن‌ها جزئی از پیامبر هستند؛ آن‌ها ریشه‌ها و شاخه‌هایی هستند که از وجود آن حضرت رشد کرده‌اند؛
زیرا پیامبر فرموده: فاطمه پاره تن من است .
با این همه، بنی امیه در رعایت این حق بزرگ، مخالفت و کاملا بر عکس عمل کردند؛ خون اهل بیت علیهم السلام را ریختند، زنان و کودکان آن‌ها را اسیر وخانه‌های آنان را خراب کردند.
شرف و فضیلت آنان را انکار و فحاشی و لعن اهل بیت را مباح دانستند.
پس با سفارش حضرت مصطفی صلی الله علیه وآله مخالفت و با آن مقابله کردند و ضد مقصود و آرزوی پیامبر را عمل کردند.
چه قدر شرمنده خواهند شد در آن هنگام که روبروی رسول خدا صلی الله علیه وآله بإیستند و چه رسوایی است برای روزی که بر آن حضرت وارد شوند.

📗📔 نام کتاب: نام کتاب : فيض القدير شرح الجامع الصغير نویسنده : المناوي جلد : 3  صفحه : 15
▫️اسکن روایت:
 https://bit.ly/2kwXPbx

________________

🔺بنی امیه در رعایت این حق بزرگ مخالفت و کاملا بر عکس عمل کردند خون اهل بیت علیهم السلام را ریختند زنان و کودکان آن‌ها را اسیر و خانه‌های آنان را خراب کردند. شرف و فضیلت آنان را انکار و فحاشی و لعن اهل بیت را مباح دانستند.

〰〰〰〰〰〰〰
@borrhan
Forwarded From کانال برهان
#از_سقیفه_تا_کربلا (۱۰)

✅✅ امام حسین علیه السلام در روز سقیفه کشته شد!

〰〰〰〰〰▪️▪️▪️

🔻سنگ زیرین حادثه کربلا در سقیفه به دست ابابکر و عمر بنا نهاده شد چرا که #معاویه و فرزند ناپاکش #یزید در ابتدا هیچ جایگاهی در بین مسلمین نداشتند و این عمر و ابوبکر بودند که در عهدخلافت غاصبانه‌شان حکومت شام را به معاویه سپردند و او را برای روی کار آمدن و تصاحب خلافت آماده ساختند و
از همین جا بود که پایه‌های حکومت و خلافت امویان بنا نهاده شد.

خورازمی یکی از علمای اهل سنت در کتاب مقتل الحسین علیه السلام خود چنین اعتراف می کند:

⚫️ فصاح به الحصين بن مالك السكوني: يا ابن فاطمة! بما ذا ينتقم لك منّا؟ فقال: «يلقي بأسكم بينكم، و يسفك دماءكم، ثم يصبّ عليكم العذاب الأليم» . ثم جعل يقاتل حتى أصابته اثنتان و سبعون جراحة، فوقف يستريح و قد ضعف عن القتال، فبينا هو واقف إذ أتاه حجر فوقع على جبهته، فسالت الدماء من جبهته، فأخذ الثوب ليمسح عن جبهته فأتاه سهم محدّد، مسموم، له ثلاث شعب، فوقع في قلبه، فقال الحسين عليه السّلام: «بسم اللّه و باللّه و على ملة رسول اللّه-و رفع رأسه الى السماء-، و قال: إلهي! إنك تعلم أنهم يقتلون رجلا ليس على وجه الأرض ابن نبي غيره» .ثم أخذ السهم و أخرجه من وراء ظهره فانبعث الدم كالميزاب، فوضع يده على الجرح، فلما امتلأت دما رمى بها إلى السماء، فما رجع من ذلك قطرة، و ما عرفت الحمرة في السماء حتى رمى الحسين بدمه إلى السماء، ثمّ وضع يده على الجرح ثانيا، فلما امتلأت لطخ بها رأسه و لحيته، و قال: «هكذا، و اللّه، أكون حتى ألقى جدي محمدا صلّى اللّه عليه و آله و أنا مخضوب بدمي، و أقول: يا رسول اللّه! قتلني فلان و فلان» .

🔸 چون بر بدن مبارک امام حسین علیه السلام ۷۲ زخم وارد شد ایستادند تا اندکى استراحت کنند، ضعف بر بدنشان غالب شده بود، به طوری که دیگر توان جنگ را نداشت، در این هنگام ناگاه سنگى آمد و بر پیشانیش خورد و خون جاری شد، پس پیراهنش را بالا گرفت تا خون را از پیشانیش پاک کند که ناگاه تیر تیز سه شعبه و مسمومى آمد و بر قلب حضرت نشست.
امام حسین علیه السلام گفت: بسم اللّه و باللّه و على مله رسول اللّه. آنگاه سر به آسمان بلند کرد و عرضه داشت: خداى من! تو مى‌دانى که اینان کسى را مى‌کشند که روى زمین فرزند پیامبرى جز او نیست. امام تیر را از پشت سر بیرون آورد و خون مانند ناودان جارى شد. دستش را زیر محل زخم گرفت و چون پر از خون شد به آسمان پاشیدند. که قطره ای از این خون به زمین بازنگشت و پیش از آن سرخى در آسمان دیده نشده بود. دو مرتبه دسته مبارک را زیر زخم گرفت و چون از خون پر شد به صورت و محاسنش مالید و فرمود: این‌گونه به خون خضاب خواهم بود تا جدّم محمدصلی الله علیه و آله را دیدار کنم و بگویم اى رسول خدا! فلانى و فلانى[ابوبکر و عمر ]مرا کشتند.

📗📔 نام کتاب : مقتل الحسین علیه السلام نویسنده : خوارزمی جلد : 2 صفحه : 39

▫️اسکن روایت:
https://bit.ly/2ku5NSF
▫️لینک از فقاهت:
http://lib.eshia.ir/10509/2/39

_____________

🔺طبق آنچه که مشهور است فلان وفلان به شيخين گفته مي شود و قرنيه آن نيز اينکه در روايات ديگر از امام حسين آمده است حضرت آن در دو را غاصب حق دانسته اند:

7 ـ وسأله رجل عن أبي بكر وعمر ـ ، فقال : والله لقد ضيعانا ، وذهبا بحقنا ، وجلسا مجلسا كنا أحق به منهما ، ووطئا على أعناقنا ، وحملا الناس على رقابنا ..

🔸 مردي از امام حسين در خصوص ابوبکر و عمر پرسيد که فرمود آن دو ما را ضايع کردند و حق ما را بردند در جاي ما نشستند در حالي که حق ما بود 

📗📔نام کتاب : بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء نویسنده : العلامة المجلسي   جلد : 30  صفحه : 380
http://lib.eshia.ir/11008/30/380

🔹درنتیجه تمامی کسانی که در علم حدیث و رجال شناسی کار کرده اند همه به اتفاق گویند مراد از فلان و فلان یعنی ابوبکر بن ابی قحافه و عمر بن خطاب میباشد.
〰〰〰〰〰〰
@borrhan