Forwarded From مدعیان عرفان و تصوف
‍ 🔴قدمت مراسم فرحة الزهرا علیها السلام در نزد شیعیان در بیان عالم اهل سنت

عبدالرحمن ملطی، متوفی ۳۷۷قمری در کتاب "التنبیه والرد علی أهل الأهواء والبدع" در خصوص سنت مردم قم می‌نویسد:

ترجمه:
اهل قم در سال ۳۰۰ به سلف (خلفا) فحش و ناسزا می‌گویند تا آنجا که هریک از آنها آدمکی می‌سازند و درون آن را با علف یا پشم پر می‌کنند و آن را ابوبکر و عمر و عثمان می‌نامند و سپس با عصا آنقدر به آن میزنند تا آن را پاره کنند و با این کار قلبشان از داغی که از او به دل دارند تشفی یابد و دلشان خنک شود.

📚منبع:
التنبیه والرد علی أهل الأهواء والبدع ص۲۷/عبدالرحمن المطلی/ناشر:مکتبة مدبولی/قارة/۱۴۱۳
#نهم_ربیع
#فرحة_الزهرا_علیها_السلام
#تبری_تولی
#منابع_اهل_سنت
@sonnat_voice
📚رساله علامه مجلسي در تعيين روز به هلاكت رسيدن ثاني ؛
📝مولف:علامه مجلسی
تعداد صفحات:۹
زبان:فارسی

👈🏻این رساله به خط علامه، در این بحث به فارسی تدوین شده و در واقع همان بحث‌ ایشان در بحار الانوار است.

تاریخ مورد تأیید علامه مجلسی ۹ربیع است! ایشان پس از ذکر مطالبی می‌نویسند اتفاق مورخان نمی‌تواند با احادیث معارضه کند و روایات مؤید در بدرک رفتن عمر بن خطاب در ۹ربیع است.
در انتهای رساله نیز به شبهه‌ای پاسخ می‌دهند.
#نهم_ربیع
#فرحة_الزهرا_علیها_السلام
#علامه_مجلسی
@shia_lib
Forwarded From پایگاه تخصصی شبهه
💠پاسخ به شبهات و شایعات (#تاریخی)

🔻سوال
آیا طبق گفته شیعیان نهم ربیع الاول، سالمرگ عمربن خطاب است؟ در حالی که اهل سنت قتل عمر بن خطاب را در ماه ذی حجه می دانند.


🔻در این مساله دو دیدگاه مطرح شده است:
1_ قتل او در روز #نهم_ربیع الاول اتفاق افتاده است.
2_ اواخر ماه ذی الحجه .

🔹پایگاه تخصصی شبهه قصد دارد در مقاله ای مفصل و طولانی، ادعای اهل سنت مبنی بر قتل #عمر_بن_خطاب در اواخر ماه ذی حجه را رد کند، در ادامه بخشی از این مقاله را مرور می کنیم:

🔸سیوطی در ”تاریخ الخلفاء ” چنین می گوید: «عمر بن خطاب خلافت را از ابی بکر در جمادی الاخر سال ۱۳ هجری گرفت . زهری می گوید : عمر بن خلافت انتخاب شد وقتی ابوبکر از دنیا رفت و آن روز ، ۳ شنبه ، ۸ روز مانده است جمادی الاخر بود . این حدیث را حاکم نیشابوری بیان کرده است»

🔸از طرف دیگر، یعقوبی در ”تاریخ یعقوبی” در مورد مدت زمان خلافت عمر بن خطاب چنین می گوید : «مدت زمان خلافت وی ۱۰ سال و ۸ ماه بود»

🔸پس از طرفی مدعی شدند که عمر بن خطاب در ۸ روز مانده به آخر جمادی الثانی، به خلافت رسید و مدت خلافت او نیز ۱۰ سال و ۸ ماه بوده است و لذا با یک حساب ریاضی آسان می توان فهمید که زمان انتهای خلافت عمر بن خطاب (یعنی زمان قتل وی) از ماه ذی الحجه حداقل تا ۲ ماه تفاوت پیدا می کند یعنی تقریبا روز قتل وی می شود در حدود اواخر ماه صفر و قطعا در ذی الحجه نبوده است.

🔸البته یعقوبی در همان موضع کتابش بیان کرده است که روز به قتل رسیدن عمر در ذی الحجه بوده است – یعنی سخن وی با ادعای ۱۰ سال و ۸ ماه خلافت عمر در تعارض است – و دلیل این امر نیز بخاطر پیروی وی از سخنان مورخین و محدثین است که اصرار بر قتل عمر در ذی الحجه دارند می باشد.

🔻این مقاله را می توانید به صورت کامل در آدرس زیر مطالعه کنید:
🌐 http://shobhe.net/Archives/17
...................................
🌐 @shobhe_net