Forwarded From دكتر هادى انصارى
نكوداشت آية الله آقا نجفى همدانى ??

دیروز هفتم #دی ماه ، #کنگره نکوداشت مرحوم آیة الله آقا #نجفی _همدانی ( داماد مرحوم آیة الله العظمی #نایینی) که افتخار دارم نوهٔ ایشان هستم ، در مرکز همایشهای دانشگاه علوم پزشکی #همدان برگزار گردید.
مرحوم آیة الله آقا نجفی همدانی ، #مفسر بزرگ قرآن ، بنام #انوار _درخشان ،
که از شخصیتی ویژه برخوردار بوده واز اساتیدی همچون آیات میرزای نایینی و#کمپانی و#میلانی ، وجز اینها برخوردار بوده وبا آیات #خویی و#طباطبایی ، صاحب المیزان وعلی محمد #بروجردی ، از درس مرحوم #قاضی ، خوشه چینی نموده وخود از خاصان دوران خویش بشمار می آمد ، با حضور نماینده مقام معظم #رهبری و#امام _جمعه همدان ، #وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ووزیر علوم وارتباطات ، نمایندگان #بیوت _مراجع عظام #قم و#نجف _اشرف وجمع اساتید #حوزه و#دانشگاه وفرهیختگان واندیشمندان اسلامی وتمامی مسوولین استان همدان ، تشکیل گردید.
میهمان وسخنران ویژه این همایش ، علاوه بر اسانید حوزوی ودانشگاهی ، حضرت آیة الله رضا #استادی ووزیر فرهنگ وارشاد اسلامی بود که به نکته های بسیار دقیقی در مطالب خود ، نسبت به مرحوم آیة الله آقا نجفی همدانی اشاره کرده واین نکوداشت را سرآغازی برای تحقیق بیشتر در تفسیر وسایر تالیفات ایشان وبه ویژه ساده زیستی ودرون مردم بودن وبا مردم بودن بشمار آوردند. جاودانه بودن وحضور این شخصیت ، پس از گذشت دو دهه را علاوه بر جایگاه علمی ، نتیجه عوامل مهم
ساده زیستی وزندگی در درون جامعه وبا جامعه وهمدرد بودن با آنان ، عنوان نمودند.
در این مراسم ضمن گرامی داشت مقام والای این شخصیت علمی وتفسیر #انوار _درخشان ، از تمبر ملی مفسر #قرآن ، مرحوم آیة الله آقا نجفی همدانی که به تصویر این عالم #ربانی ، مزین گردیده بود ، رو نمایی شد.

___________
@drhadiansarii
Forwarded From دكتر هادى انصارى
#امامت ، هویت مذهب حقًه #تشیع 🔹🔹🔹

بخش چهارم 🔴

قول دوم این است که می گویند پیدایش تشیع به اواخر حکومت #عثمان باز می گردد. عثمان با شخصیتی به نام #عبدالله ابن سبا مواجه شد که عبدالله مورد تهمت است که می گویند #یهودی بود که مسلمان شد و برای انتقام گیری از #خیبر و جنگ هایی که مسلمین در صدر اسلام علیه یهودی ها کردند، او #مسلمان شد و بخشی از عقاید یهودیت و بخشی از عقاید اسلامی را با هم آمیخت و رهبری علی ابن ابی طالب ع را مطرح کرد تا بتوانند به اسلام ضربه بزنند. این یکی از تهمت های ناروایی است که به #شیعه می زنند.

می گویند که نظریه پرداز این قول کسی است به نام #سیف ابن عمر. او شیعه را مولود افکار عبدالله #سبا قرار می دهد و می گوید او این فرقه و مذهب را تاسیس کرده است. ما اختلافات زیادی با #سباییه داریم و هرگز آنها نمی توانند مبداء و مظهر شیعه باشند.

علامه #عسکری در رابطه با ناقل این روایت که شیعه به عبدالله سبا باز می گردد، می گوید این روایت را سیف ابن عمر نقل کرده است. او اولاً #زندیق است.
دوم اینکه در بین رجال متهم است که در جعل حدیث قهار است. لذا قابل اعتماد نیست. #طه حسین در کتاب #علی و #بنون می گوید بعد از بررسی داستان مربوط به عبدالله سبا، او فردی است خیالی. لذا موجودیت او زیر سوال است.

بنابراین نظر دوم در مورد پیدایش شیعه این بود.

اما نظریه سوم
می گوید پیدایش #تشیع اعتقادی به حادثه #فتنه _الدار برمی گردد. خلیفه سوم کشته می شود و به تحریک دو نفر از اشخاصی که اسمشان در تاریخ هست به قصد خونخواهی عثمان جنگی بزرگ در مقابل امیرالمومنین ع راه می اندازند. نوک پیکان این قضیه #طلحه و #زبیر هستند. می گویند آنهایی که در جنگ #جمل در رکاب امیرالمومنین ع بودند، شیعه علی ابن ابی طالب ع هستند. پس می گویند #شیعه در #جنگ جمل پیدا شده است.

نظریه بعدی که وجود دارد این است که می گویند پیدایش شیعیان اعتقادی به مسئله #حکمیت باز می گردد. جنگ #علی(ع) با #معاویه در جنگ #صفین است. در این #جنگ وقتی کار در حال اتمام است با دسیسه #قران به سر نیزه زدن باعث شد که یک عده که دارای یک جمود فکری بودند و الان هم عده ای از آنها هستند، اینها دست از جنگ برداشتند و امیرالمومنین ع را تهدید کردند که اگر بخواهی #جنگ را ادامه دهی خودت را می کشیم. لذا حضرت را وادار کردند که از جنگ دست بردارد.

طرفین توافق کردند که حکمیت برقرار شود. امیرالمومنین ع #مالک را می خواست نماینده خود کند، آنها امیرالمومنین ع را وادار کردند که ابوموسی #اشعری باشد. امیرالمومنین ع در چهار سال حکومت خود نیز مبسوط الید نبود و نمی توانست خیلی از کارها را انجام دهد. #شریح قاضی را که حضرت برکنار کردند، تحت فشار مجبور شدند او را بازگردانند. اتفاق حکمیت زاینده جنگ دیگری بود به نام #جنگ _نهروان.

لذا این نظریه می گوید که شیعه #اعتقادی از زمانی شکل گرفت که علی(ع) در تقابل با #نهروانیان قرار گرفت.

یکی از علائم #شیعه این است که می گویند #انگشتر در دست راست باشد. دلیل این مسئله چیست؟ دلیل همین قصه حکمیت است. چون #عمروعاص انگشتر را از دست راست گرفت و به دست چپ کرد و یکی از علامت های مومن این است که انگشتر در دست راست داشته باشد که تقابل با قضیه #حکمیت داشته باشد.

نظریه پنجم تاریخی در پیدایش تشیع است که می گویند در پی شهادت #سیدالشهدا و عدم همیاری #امت با ایشان بعد از ندامت انها، گروهی به خونخواهی سیدالشهدا ع در مقابل حکومت #شام ایستادگی کردند که #توابین و گروه دیگری به رهبری #مختار بودند. می گویند تشیع همه آنهایی بودند که در رکاب مختار به قصد خونخواهی حضرت سیدالشهدا ع با حکومت شام تقابل کردند و تمام قاتلان # کربلا را به هلاکت رساندند.

اما حرف ما چیز دیگری است که به استناد روایات وقتی آیه شریفه در سوره مبارکه شعری آیه ۲۱۴ نازل شد، «وَأَنذِرْ عَشِیرَتَکَ الْأَقْرَبِینَ» ای #پیامبر اول رسالت خود را به قوم و خویش خود ابلاغ کن. این یعنی در سال سوم #بعثت. در آن دعوت جملات زیبایی بیان می کنند که فرمودند هیچ کس به اندازه من برای خویش و قوم اش خیرخواه نبوده است. من پیامبر خدا هستم و رسالت خود را بیان کردند.

بعد فرمودند چه کسی حاضر است به من کمک کند تا بعد از من #وارث و #برادر و #وزیر و #وصی و #خلیفه من باشد؟ آنها همه بزرگان #قریش بودند و قبول نداشتند. امیرالمومنین ع بلند شدند و ایستادند. سه بار این اتفاق افتاد و آنگاه که امیرالمومنین ع برای بار سوم اعلام آمادگی کردند، پیامبر فرمود «إِنَّ هَذَا #أَخِی وَ #وَصِیی وَ #خَلِیفَتِی فِیکُمْ فَاسْمَعُوا لَهُ وَأَطِیعُوا» یعنی این برادر، وصی و جانشین من در میان شماست. سخن او را بشنوید و از او اطاعت کنید.

این روایت در سیره #ابن هشام، #تاریخ بیهقی، #تاریخ طبری و #ابن اثیر آمده است. یعنی در سال سوم #بعثت بحث تشیع مطرح بوده است.


……………………………………
@drhadian
Forwarded From گذشته چراغ راه آینده.......
◀️نقش #نفوذ #حزب #توده در اعدام های انقلابی!

🔸پس از پیروزی انقلاب، از میان گروههای عمده دخیل در انقلاب یعنی حزب توده و سازمان مجاهدین خلق، اولی تمام قد در رفراندوم شرکت کرد و به جمهوری اسلامی رأی آری داد اما گروه دوم گرچه بطور مشروط آری گفت و بواسطه و رابطه مرحوم سید احمد خمینی دیدار و مذاکراتی با مرحوم امام خمینی داشت اما دیری نپایید که علم مخالفت فکری و سپس مبارزه مسلحانه را برافراشت. حزب توده اما ابراز وفاداری کرد و توانست با مهره چینی نیروهای خویش در پرتو همین وفاداری تاکتیکی، دربرخی مراکزبه ویژه مراکز قضایی و امنیتی تأثیر گذارباشد که به عقیده نگارنده نمی توان از فرضیه وجود هم اکنونی آنان در برخی تصمیم گیری با احتیاط برخورد نکرد.

🔸یکم. دکتر #کیانوری دبیر اول حزب توده، پس از سی سال دوری از ایران در سال 1358 به ایران بازگشت. وی که به امپریالیسم می تازد از لفظ امام خمینی برای بنیان گذار جمهوری اسلامی یاد کرده ارتش را استعمار زده می نامد که تارو پودش برای منافع امپریالیزم بافته شده و باید هر چه زودتر تصفییه شود. وی از دادگاههای انقلاب دفاع کرده می گوید: این ها انقلاب ایران را سربلند کردند.(کیهان، 27/ 1/ 1358)

🔸دوم. سپهبد خلبان شاپور #آذربرزین که بنابر گزارش خود، از سوی مرحوم #بازرگان به عنوان مشاور دعوت به کار می شود از بازداشت نا بهنگامش پس از مدتی می گوید و اضافه می کند پس از چهار ماه زندان با وساطت مرحوم بازرگان نزد آیت الله خمینی، آزاد می شود. به گفته وی آقای #آذری قمی پس از بازجویی فرمالیته ای، گفت: آزادی بروی، اما اگر کسی تعارفت کرد که با ماشین تو را برساند سوار نشو چرا که هر کسی را ما آزاد می کنیم توده ای ها دوباره می گیرند و می برند می کشند!(فرماندهی و نافرمانی، تاریخ شفاهی، حسین دهباشی، ج2، ص372)

🔸سوم. آقای محمد محمدی #ری #شهری مدتی دادستان دادگاههای انقلاب ارتش بود وی در اعدام تعدادی از نظامیان نقش اصلی را داشت اما وی دست راستی داشت به نام سرهنگ #بیژن #کبیری. وی چنان جای خود را باز کرده بود که اگر قرار بود اجتهاد شرط وزیر اطلاعات نباشد، قطعا #وزیر #اطلاعات می شد یا یکی از معاونت های مهم این وزارتخانه. نقش مهم و اساسی و مهم وی در اعدام نظامیان را بیش از همه باید از آقای ری شهری پرسید اما همین اندازه باید گفت کبیری در اعدام قطب زاده نقش اساسی را ایفا کرد. بیژن کبیری عضو شاخه نظامی حزب توده ایران بود!(نشریه رمز عبور شماره16)

🔺حزب توده بعدا منحل و فعالیت های علنی آن ممنوع شد و امثال کیانوری و ناخدا افضلی بازداشت شدند؛ دومی اعدام شد و احسان طبری در زندان یا جای دیگر کتاب کژراهه را نوشت! اما مهره های آن حزب متصل به شوروی، در پست های کلیدی کار خود را کردند و با اعدام بسیاری از نظامیان کارکشته بویژه خلبانان وطن پرست، ضربه مهمی به ارکان ارتش زدند که در زمان جنگ خلأ آنان مشهود بود.