شیعیان زیدی و حتی شیعیان امامیه!
من قید نزدم، همین جناب صفار در کتاب بصائر فقط روایات مورد عقاید خود را آورده است، یا کلینی و یا صدوق و... .
این خاصیت ایده پردازی است، صدوق سهوالنبی را می اورد چون مورد قبولش است حال می توان گفت چون او درگیر با انگیزه و عقیده اش بوده نباید به سخنانش استناد کرد?!
درباره اهل سنت هم همین است، مورخ تحلیل خود را از میان اسناد ارائه می کند، مانند همین مورخین امروزی امثال جناب جعفرمرتضی و غروی و جعفریان و... که همگی فقط تحلیل خود را از یکسری داده های تاریخی عنوان می کنند، مثلا ابن اثیر تاریخ خود را بر اساس تحلیل های خود نوشته است، شاید عقایدش قبلا چیز دیگری بوده و در حین تحلیل داده ها از عقیده قبلی برگشته است! .
این اشکال شما قابل قبول نیست .
من قید نزدم، همین جناب صفار در کتاب بصائر فقط روایات مورد عقاید خود را آورده است، یا کلینی و یا صدوق و... .
این خاصیت ایده پردازی است، صدوق سهوالنبی را می اورد چون مورد قبولش است حال می توان گفت چون او درگیر با انگیزه و عقیده اش بوده نباید به سخنانش استناد کرد?!
درباره اهل سنت هم همین است، مورخ تحلیل خود را از میان اسناد ارائه می کند، مانند همین مورخین امروزی امثال جناب جعفرمرتضی و غروی و جعفریان و... که همگی فقط تحلیل خود را از یکسری داده های تاریخی عنوان می کنند، مثلا ابن اثیر تاریخ خود را بر اساس تحلیل های خود نوشته است، شاید عقایدش قبلا چیز دیگری بوده و در حین تحلیل داده ها از عقیده قبلی برگشته است! .
این اشکال شما قابل قبول نیست .