sycologys01573 العقل الباطن او مكنونات النفس.pdf
📖 مكنونات علم النفس
🖋 للدكتور سلامة موسى
📑 185 صفحة
@ilmnafsi

🔴 النفس البشرية الأوهام والأحلام

#علي
اريد كتاب او روايه او اي شي يساعد الشخص يفهم نفسه و مكنونات نفسه
سلام
"که بهترین آفرینش و خاص‌ترین نتیجه تکوین الهی و موجد حقیقی این طایفه، غلبه را بر جمیع مکنونات و سایر ممکنات بعد از انبیا، علی نبیا و علیهم الصلوات و السلام، ... به جهت مایه احسن خود بود، مطلبی از تمهید این مقدمات ... و غرض از تشریح
که بهترین آفرینش و خاص‌ترین نتیجه تکوین الهی از او به موحد حقیقی این طایفه علیه را بر جمیع مکنونات و سایر ممکنات بعد از انبیا علی نبینا و علیهم الصلوات و السلام برگزیده به جهت ... احسن خود بود مطلب از تمهیدات مقدمات با سعادت اکبر و غرض از تشریح ...
بگذریم از اینکه منظور شما از بغال همان بقال است و الا بقال با غین معنای خوبی ندارد. سوال این است که حضرتعالی اصراری دارید که همگان را از مکنونات خود آگاه کنید؟از نامی که بر جبهه گروه نقش بسته معلوم میشود جایی برای "حدیث نفس" نیست اگر مطلب علمی قابل استفاده ای دارید به اشتراک بگذارید...
تشرفت ايّما شرفٍ باستضافةِ الأخ العزيز د.محمد أبوبكر باذيب الباحث في التاريخ والتراث الإسلامي .. فكم يشعر المرءُ بالفخرِ حينما يجلس إلى من يحملون رسالة العلم والمعرفة ويخوضون غمار التنقيب والبحث في مكنونات تراثنا وتاريخنا ويغوصون مستخرجين درر الجواهر .. فهم يوثّقون ويودوّنون ويؤلّفون ويحققّون .. في طريقهم الخالدة نحو شمس الحقيقة .. كل التوفيق لكم اخي العزيز ومزيداً مزيداً من العطاء ..


https://www.facebook.com/100002088230516/posts/2354759471270304/
🔸حضرت آیة الله زین العابدین قربانی:

یک روز در محضر استاد شهید مطهری سخن از عرفان واقعی به میان آمد؛ حضرت استاد فرمود: کسی که دارای عرفان راستین است، حُجُب از مقابل او برداشته می شود؛ به مکنونات دل آگاه و گاهی در حال خواب می تواند پاسخ های علمی مسائل را بدهد.

آنگاه فرمود: همین هم شهری شما آية الله بهجت از لحاظ عرفان به جایی رسیده در حالی که خوابیده است مشکل ترین مسائل را از او بپرسید او جواب خواهد داد.

مروری بر گذر عمر ص 90.

@bazmeghodsian
أطياف الربيع
المؤلف : احمد زكي ابو شادي
الصفحات : 138

للشاعرِ «أحمد زكي أبو شادي» نفْسٌ صافيةٌ غمرَهَا الحُبُّ فأَنْساها الألَم، ولا عَجَب؛ فهو مُؤسِّسُ «مَدْرسة أبولو»، إحْدى أهمِّ المَدارسِ الشعريةِ الرومانسيةِ في العصرِ الحديث. وفي هذا الديوانِ الذي سمَّاه «أَطْياف الربيع» يعبِّرُ عنْ مَكْنوناتِ نفسِه، فيَغوصَ في أعماقِها ويُخرِجَ لنا ما تَنطوِي عليهِ أحاسيسُه، وتَجِيشُ بهِ مَشاعرُه، وتَفيضُ بهِ خَواطِرُه الشعريَّةُ الفذَّة. يحكِي الشاعرُ عنْ لَوْعتِه وشَوْقِه للمَحْبوبة، حتَّى أتَى الصُّبحُ بإشراقِه وأزهارِه، وحُسْنِه وأَلْحانِه، وأتَتْ معَهُ ذِكرى محبوبتِه وصورَتُها؛ فصارَ الشعرُ أطيافًا للربيعِ تُزهِرُ عليهِ بذِكرياتِها؛ ففي نفْسِ الشاعرِ حِيرةٌ بينَ لَوْعةِ الحُبِّ ولهيبِ الفِراق، وتارةً بينَ التصوُّفِ وغِمارِ الشَّهْوة، وأُخْرى بينَ الطبيعةِ وجمالِها، والحياةِ وجُمودِها.
أطياف الربيع
المؤلف : احمد زكي ابو شادي
الصفحات : 138

للشاعرِ «أحمد زكي أبو شادي» نفْسٌ صافيةٌ غمرَهَا الحُبُّ فأَنْساها الألَم، ولا عَجَب؛ فهو مُؤسِّسُ «مَدْرسة أبولو»، إحْدى أهمِّ المَدارسِ الشعريةِ الرومانسيةِ في العصرِ الحديث. وفي هذا الديوانِ الذي سمَّاه «أَطْياف الربيع» يعبِّرُ عنْ مَكْنوناتِ نفسِه، فيَغوصَ في أعماقِها ويُخرِجَ لنا ما تَنطوِي عليهِ أحاسيسُه، وتَجِيشُ بهِ مَشاعرُه، وتَفيضُ بهِ خَواطِرُه الشعريَّةُ الفذَّة. يحكِي الشاعرُ عنْ لَوْعتِه وشَوْقِه للمَحْبوبة، حتَّى أتَى الصُّبحُ بإشراقِه وأزهارِه، وحُسْنِه وأَلْحانِه، وأتَتْ معَهُ ذِكرى محبوبتِه وصورَتُها؛ فصارَ الشعرُ أطيافًا للربيعِ تُزهِرُ عليهِ بذِكرياتِها؛ ففي نفْسِ الشاعرِ حِيرةٌ بينَ لَوْعةِ الحُبِّ ولهيبِ الفِراق، وتارةً بينَ التصوُّفِ وغِمارِ الشَّهْوة، وأُخْرى بينَ الطبيعةِ وجمالِها، والحياةِ وجُمودِها.