#ارسالی_مخاطبان

کتابخانه دارالحدیث هم متأسفانه از آن کتابخانه‌هایی است که بدتر از کتابخانه مرعشی است، و ابدا هیچ ساز و کاری برای در اختیار گذاشتن میکروفیلم نسخه‌ها تعریف نکرده است؛ ولی تفاوتش آن است که هم نسخه‌های محدودی دارد و هم اینکه میکروفیلم آن دست عده زیادی وجود دارد و پخش شده است.
یکی دیگر از جاهای بدتر از مرعشی، کتابخانه دانشگاه اصفهان است که حضور فیزیکی محقق برای اخذ اسکن نسخه شرط کرده است!
(این گزارشات متعلق به حدود دو سال پیش است، از تغییر قوانین و بروزرسانی آن اطلاعی نداریم).
@nosakh_shii
#ارسالی_مخاطبان کتابخانه دارالحدیث هم متأسفانه ا
#ارسالی_مخاطبان

بنده سال ۹۷ درخواست دریافت تصاویر نسخه‌ای را از کتابخانه دانشگاه اصفهان داشتم. با مسئول مربوطه تلفنی صحبت کردم و چند تصویر نمونه از آن را برای بنده ایمیل کرد و سپس صفحاتی درخواستی را بعد از پرداخت پول، روی سی دی کپی و ارسال کرد.
انصافاً همکاری خوبی برای دریافت نسخه داشتند.
@nosakh_shii
#ارسالی_مخاطبان

به چه دلیل شرعی پیشنهاد تصویب قانونی را می‌دهیم که اموال ناشر و نویسنده را از چنگش دربیاورند؟!

بند پنجم پیشنهاد‌های دکتر رسول جعفریان به دولت و مجلس برای تصویب قانون در رابطه با گسترش کتابهای الکترونیک.
دولت نه تنها حمایت مالی از نویسنده نمی‌کند بلکه به مصادره هم تشویق می‌شود!
قانون باید به نفع طرفین باشد نه ظالمانه.

جالب این است که تبصره آقای جعفریان نیز کاملا بی‌معناست:
«...اگر ورژن متفاوتی از آنها با حداقل تغییر 30 درصد از طرف مولف یا سازمان مربوطه به بازار آید، استفاده از نسخه اول بلا اشکال و برای استفاده از فایل الکترونیکی نسخه جدید، باید پانزده سال بگذرد».

سؤال:
اگر ورژن جدید کتاب زیر ۳۰% تغییر داشت چطور؟
دولت آن فایل جدید را بدون گذشتن ۱۵سال نشر دهد؟
اگر پاسخ مثبت است که ظلم را دو چندان کردیم، اگر هم پاسخ منفی است پس اساسا این تبصره ۳۰% دقیقا چه کاربردی دارید؟!

پیشنهاد معقول و منصفانه آن است که دولت با پرداخت هزینه، نویسنده و ناشر را تشویق به آزادسازی منابع کند، و نه با قانونِ اجباری ظالمانه.
@nosakh_shii
#ارسالی_مخاطبان

با توجه به برخی کتب لغت¹ می‌توان واژه‌های اغلاق و اشکال را طور دیگری نیز معنا کرد، شما به چه دلیل می‌خواهید مرحوم مجلسی را مخالف این خطبه نشان دهید؟

پاسخ:
قصد ما این بود که بیان کنیم کسانی که برای تأیید خطبة البیان توسط مرحوم مجلسی اول به این نسخه استناد می‌کنند زمانی سخنشان صحیح است که تأییدی از جانب مرحوم مجلسی در صحت این خطبه اقامه کنند؛ ولی اینکه واژه‌هایی مانند مشکل و اشکال، همیشه به معنای معیوب بودن و... نیست مورد انکار ما نیست ولی اینکه این کلمات می‌تواند معنای دیگری نیز داشته باشد آیا این به معنای تأیید خطبة البیان توسط مرحوم مجلسی است؟!
خلاصه کلام اینکه:
نه منکرین خطبه می‌توانند به این نسخه به عنوان نظر منفی مجلسی اول به خطبة البیان استناد کنند و نه موافقان می‌توانند آن را مؤیدی بر تأیید خطبة البیان از نظر مجلسی ارائه دهند، و همه قصد ما نیز همین بود که نشان دهیم استناد موافقان به این نسخه ارزشی ندارد، چه اینکه نه تنها جمله‌ای در تأیید خطبة البیان بیان نکرده‌اند بلکه چه بسا صرفا با فشار و خواست شاهِ صوفی‌مسلک زمان خود اقدام به شرح آن کرده‌اند، چنانکه در مقدمه اشاره کردند.
https://t.me/nosakh_shii/1476
____________
1. التحقيق في كلمات القرآن الكريم ج‏7 254
قاموس قران ج‏5 115
مفردات الفاظ القرآن 612
فرهنگ ابجدي عربي فارسي 62
منظومة في الرجال بحرانی، محمد بن عبدالله، ق۱۲ کتا
#ارسالی_مخاطبان

منظومه بحرانی در علم رجال توسط آقای برکت تصحیح شده و انتشارات دانشگاه شیراز آن را منتشر کرده است.
@nosakh_shii
فهرست کتابخانه الهیات مشهد

در فنخا برای نسخه‌های این کتابخانه به اشتباه به جای شماره نسخه، شماره قفسه درج شده است.

شماره‌های درج شده در ستون A همان شماره نسخه است.

#ارسالی_مخاطبان
#فهرست
@nosakh_shii
Forwarded From Ehya-e-nosakh Research Group
انساب السادات دیباج، محمد بن علی تاریخ تألیف: ۷۱۲ق
#ارسالی_مخاطبان

نسخه انساب السادات محمد بن علی بن دیباج معروف به ابن طقطقی تحت عنوان "المختصر في اخبار مشاهیر الطالبیة ..." به تصحیح آقای سید علاء الموسوي چاپ شده است.
@nosakh_shii
#ارسالی_مخاطبان

هر چند که در ابتدا پیام‌هایتای علیه دکتر جعفریان تند به نظر می‌رسید اما با دیدن کانالشان و توهین‌هایشان به طبیبان سنتی بسیار تعجب کردم، خیلی عجیب بود این مقدار بی‌انصافی. [البته برخی‌ جاها از محدوده طبیبان سنتی فراتر می‌رفت و عموم علمای شیعه را در برمی‌گرفت]
حتی در پیامی از مسئولین خواسته بودند دخالت سنتی‌ها در پزشکی را جرم اعلام کرده و با آنها برخورد کنند! [نسخه‌های رد تشیع را به راحتی برای دانلود بارگذاری می‌کنند ولی درباره بیچاره این طبیبان سنتی اینگونه دگم هستند]

هر چند که جا داشت شما نیز قدری کریمانه‌تر نقد کنید اما اصل ورودتان خوب بود، گویا رودربایستی یا روابط افراد دیگر مانع از رساندن نقدهایشان به جناب جعفریان می‌شود و ایشان هر روز تندتر از روز قبل می‌شوند.
نمی‌دانم چرا اینگونه رفتار می‌کنند، ایشان که شیاف روغن بنفشه را مسخره می‌کنند نمی‌دانم شیافهای پزشکی جدید مانند بیزاکودیل و... را چگونه مصرف می‌کنند؟ فقط اگر بنفشه باشد باید مسخره شود؟!
باتشکر
@nosakh_shii
رسول جعفریان و دیگر همفکرانش در حال تولید علم در «فرهنگستان علوم»!

همین مریدان ارسطوئیات باعث عقب‌ماندگی در عرصه علم شده‌اند، آنگاه زبانشان روی بقیه دراز است. بقیه‌ای که از حق نگذریم بد عمل نکرده‌اند ولی تمام دستاوردهایشان توسط همین‌ها انکار می‌شود.

آیا می‌دانید دانشجویان ایرانی در اکثر رشته‌های مرتبط با هوا فضا و نجوم و هرآنچه مرتبط با موشک است، و رشته‌های فیزیکی مرتبط با هر آنچه مربوط به هسته‌ای می‌شود، و رشته‌های شیمی که مرتبط با نفت است حق اپلای کردن به بزرگترین دانشگاه‌های امریکا را ندارند و ریجکت می‌شوند؟ ولی با همه این محدودیتها اکنون در این زمینه‌ها دانشمندان بزرگ کم نداریم.
اینها همه از صدقه سر امثال استاد رسول جعفریان است که اوایل انقلاب این همه علیه امریکا تندی می‌کردند، اکنون که به نان و نوایی رسیده‌اند روشنفکر شده‌اند.
#ارسالی_مخاطبان