Forwarded From آثار فراق
#اینستانوشت
تمایلی ندارم پستهایی که میذارم غیر از پست های اختصاصی، اشعار و طرح هام باشه؛
ولی از صبحِ (۲۴ تیر) که این خبر منتشر شده به شدت به هم ریختم.
#قائمیه_بسته_شد !
جدای از شوک بزرگی که به همه ی ما وارد شد؛ از درون غم عظیمی به دلم نشست.
وقتی افراد حقیقی یا حقوقی از قبیل مؤسسه کامپیوتری #نور که با تولید دی‌وی‌دی های همین کتب (و البته گاهی با دست بردن در متن کتابهای معتبر شیعه) کسب درآمد می‌کنند؛ بی شک این را که شخص یا اشخاص خیرخواهی با نیت نشر معارف اهل‌بیت -علیهم السلام- و یاریِ محققین شیعه اقدام به نشر رایگان متن این کتب در فرمت های مختلف می‌کنند را تاب نمی‌آورند و با شکایات فراوان تصمیم به توقیف این فعالیت ها می‌گیرند.
القصه آنهایی که مجموعه کتب رئوس صوفیه را منتشر می‌کنند، یا از انتشار مقالات تحقیقی شیعه که گاه توسط ناشر و نویسنده به رایگان نشر می‌شوند، به قیمت های گزاف سودطلبی می‌کنند؛ از رقیب خالص‌نیت خود در عذاب اند و چوبشان را در حد توان به چرخ این فعالیت ها فرو می‌کنند و کماکان به «نان‌دانی کردن اهل‌بیت» و سود خوردن از ایشان فخر می‌فروشند.
این متن فریاد اعتراض من نبود، بلکه ناله ی درد کشیده ای بود که دیگر در خیلی جا ها به بن‌بست خورده
یاعلی‌مدد

محمد علی حمیدی
۲۴ تیرماه ۱۳۹۶
چند روز مانده به شهادت معلم اعظم و شیخ الائمه امام صادق علیه السلام


پ.ن: خار در چشم و استخوان در گلوی امام زمان است انگار سالهاست...
قائمیه : www.ghbook.ir
#گل_به_خودی #خودکشی #شیعه_کشی
...‌‌.
yon.ir/wOgDB
....
@m_a_hamidi
Forwarded From اتچ بات
#شبهات_محرم
#شیعه_کشی (۲۶)
#نقد_حماسه_حسینی (۵)


⁉️❔ آیا امام حسین علیه السلام را شیعیان کشتند؟

❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄

✅ پاسخ

1️⃣ وهابیون برای القاء این شبهه و این باور دائماً به کتاب حماسه حسینی استناد میکنند(ر.ک: تصویر) .. اولا این کتاب از تالیفات شهید مطهری نیست ... بلکه هرکس مقدمه کتاب را مطالعه کرده باشد متوجه میشود که این کتاب توسط فرد دیگری از روی خطبه های آقای مطهری و برخی دست نوشته ها و برخی کلماتی که به نویسنده ابلاغ شده و ...جمع آوری شده است ؛ پس نمی‌توان این کتاب را دیدگاه نهایی مرحوم مطهری دانست.

2️⃣ ثانیا اصولا جواب این کتاب داده شده است ...#علامه_سید_جعفر_مرتضی_عاملی در کتابی به نام : کربلاء فوق الشبهات شبهات مطروحه در کتاب حماسه حسینی را جواب داده اند ! که فایل pdf این کتاب در کانال کتابخانه برهان بارگذاری شده است.

از جمله اموری که علامه عاملی بدان جواب داده اند بحث شیعه بودن اهل کوفه است!

👈 دقت کنید نویسنده حماسه حسینی به عبارتی استناد میکند و گمان میکند که بر اساس این متن حتما قتله کربلا شیعه بوده‌اند "وقلوبهم معه و سیوفهم علیه " (یعنی: دلهایشان با امام است لکن شمشیرهایشان بر علیه ایشان .. )
در حالیکه این سخن امام معصوم علیه السلام نیست بلکه سخن فرزدق است ... و طبیعتا فرزدق آگاهی به تمام سرائر اهل کوفه ندارد؛
و اگر هم صحیح باشد منظور تغلیب است و این یعنی که ای امام حسین روحی فداک بیشتر مردم کوفه محب تو هستند لکن از روی ترس همراه یزید لعنه الله میباشند .....

3️⃣ اما درباره اوضاع اهل کوفه باید بدانیم... اصولا شیعیان همیشه شمشیر بالای گردنشان بوده است .. علتش هم مشخص است و آن هم به دلیل سلطه نواصب بر جامعه اسلامی است .. ونواصب حقدا علی ال محمد علیهم السلام دست به کشتار شیعیان میزدند ...

🔸اگر به کتاب مقتل ابومخنف رجوع کنیم این نص را می‌یابیم :
فقال عبيدالله: يا هاني اما تعلم ان ابي قدم هذا البلد فلم يترك احدا من هذه الشيعة الا قتله غير ابيك وغير حجر ...

🔹یعنی ای هانی (بن عروه) ایا نمیدانی که پدرم (زیاد لعنه الله) به این شهر (کوفه) آمد و احدی از شیعیان را نگذاشت مگر اینکه بکشد جز پدرت و حجر ؟

👈این نص صریح است که شیعیان اهل کوفه کشته شده بودند , پس چطور ممکن است قاتلان امام حسین علیه السلام همان شیعیان باشند؟؟

☑️ و این کشت وکشتار شیعیان حتی در کتب اهل خلاف نیز ذکر شده است.

🔸 برای مثال در کتاب معجم طبرانی اینگونه نقل است : الحسن قال: كان زياد يتتبع شيعة علي رضي الله عنه فيقتلهم،

🔹 الحسن میگوید : زیاد (لعنه الله) دنبال شیعیان علی رضی الله عنه بود و آنان را میکشت !
هیثمی هم میگوید 👈صحیح است👉


🔚🔚نتیجه آنکه:
کسانی که مردم عراق و به ویژه کوفه، را شیعه به حساب می آورند یا «بی اطلاعند» و یا «منافقند». البته جمع این دو صفت نیز ممکن است.

«شیعه» و پیرو ائمه علیهم السلام کسانی هستند که امام علیه‌السلام را «حجت خدا» و «ولی مفترض الطاعة» می دانند. با این تعریف، به جز تعدادی افراد انگشت شمار از قبیل جناب عمار، جابر و حذیفه، شیعه ای در میان مسلمانان وجود نداشت.

مردمی که عثمان را کشتند و مقابل منزل امام علیه السلام جمع شدند ایشان را نه «ولیّ خدا» که «منتخب خود» می دانستند. کسانی که امام علیه‌السلام را «ولی و حجت خدا» می دانستند یک بار در غدیر خم، با امام علیه‌السلام بیعت کرده بودند. نیازی به بیعت مجدد نداشتند.

در میان هجده هزار نفری که با حضرت مسلم علیه السلام بیعت کردند، شاید دو سه نفر این گونه بودند. آنان پیشاپیش، خود را ملزم به اطاعت از امام علیه‌السلام می دانستند. بیعت با جناب مسلم علیه السلام برای آنان موضوعیت نداشت. آنان بدین سبب همراه سایرین بیعت کردند که می خواستند نشان دهند که سید الشهداء علیه السلام را امام، و جناب مسلم علیه السلام را نمایندۀ امام علیه‌السلام می‌دانند.

🔗 یادآوری : پاسخ اول ما به این شبهه
➖➖➖➖➖➖➖
@b
orrhan
Forwarded From اتچ بات
⬇️ اما چگونگى كشتن نسائى ⬇️

بزرگان اهل‌سنت در خصوص کشته شدن نسائی نقل ميكنند كه :

#نقل 1️⃣


إنّ النسائی خرج من مصر فی آخر عمره إلى دمشق ، فسئل بها عن معاویة وما جاء فی فضائله ! فقال : لا یرضى رأسا برأس حتى یفضل ! فما زالوا یدفعون فی خصیتیه حتى أخرج من المسجد وحمل إلى الرملة أو مکة فتوفی بها .

نسایی در آخر عمر خویش از مصر به دمشق رفت پس در آنجا از او در مورد معاویه و فضیلت های او سوال کردند پس گفت : آیا به این که او را هم شان علی دانستید راضی نشدید حال می خواهید او را از علی برتر کنید ؟ پس آنقدر به بيضه هاى او زدند تا او را از مسجد بیرون کردند ؛ او را به رمله یا مکه بردند و در آنجا از دنیا رفت .

📕اسم الكتاب : سير أعلام النبلاء
محمد بن أحمد بن عثمان الذهبي
مؤسسة الرسالة
سنة النشر: 1422هـ / 2001م
رقم الطبعة: ---
جزء : 14 [ ص: 132 ]

📕الكتاب: المنتظم في تاريخ الأمم والملوك
المؤلف: جمال الدين أبو الفرج عبد الرحمن بن علي بن محمد الجوزي (المتوفى: 597هـ)
المحقق: محمد عبد القادر عطا، مصطفى عبد القادر عطا
الناشر: دار الكتب العلمية، بيروت
الطبعة: الأولى، 1412 هـ - 1992 م
جزء : 13 صفحة : 156


#نقل 2️⃣

ابن حجر عسقلانی در كتاب تهذيب التهذيب مينويسد:

شماره66
...فَسُئِل عَن فَضائِل مُعاوية، فأَمسَكَ عَنه فَضربُوه فِي الجامِع، فَقال: أخرجوني إلى مَكة. فأخرجوه و هو عَليلٌ و توفّى مَقتولاً شَهيداً.

از نسائى در مورد فضائل معاويه سؤال شد. وى از نقل فضيلت براى معاويه خوددارى كرد، لذا او را در مسجد جامع كتك زدند و در حالى كه عليل و مجروح بود از مسجد بيرون كردند و او جان سپرد.

📕الكتاب: تهذيب التهذيب
المؤلف: أبو الفضل أحمد بن علي بن محمد بن أحمد بن حجر العسقلاني (المتوفى: 852هـ)
الناشر: مطبعة دائرة المعارف النظامية، الهند
الطبعة: الطبعة الأولى، 1326هـ
جزء : 1 صحفة : 38
(📸 اسکن آن پیوست خواهد شد.)

📕الكتاب: تهذيب الكمال في أسماء الرجال
المؤلف: يوسف بن عبد الرحمن بن يوسف، أبو الحجاج، جمال الدين ابن الزكي أبي محمد القضاعي الكلبي المزي (المتوفى: 742هـ)
المحقق: د. بشار عواد معروف
الناشر: مؤسسة الرسالة - بيروت
الطبعة: الأولى، 1400 - 1980
جزء : 1 صفحة : 339

📕الكتاب: البداية والنهاية
المؤلف: أبو الفداء إسماعيل بن عمر بن كثير القرشي البصري ثم الدمشقي (المتوفى: 774هـ)
المحقق: علي شيري
الناشر: دار إحياء التراث العربي
الطبعة: الأولى 1408، هـ - 1988 م
جزء : 11 صفحة : 141


#نقل 3️⃣


هَذِهِ السَّنَةِ، وَأَنَّهُ إِنَّمَا صَنَّفَ الْخَصَائِصَ فِي فَضْلِ عَلِيٍّ وَأَهْلِ الْبَيْتِ، لِأَنَّهُ رَأَى أَهْلَ دِمَشْقَ حِينَ قَدِمَهَا فِي سَنَةِ ثِنْتَيْنِ وَثَلَاثِمِائَةٍ عِنْدَهُمْ نُفْرَةٌ مِنْ عَلِيٍّ، وَسَأَلُوهُ عَنْ مُعَاوِيَةَ فَقَالَ مَا قال، فدققوه في خصيتيه فَمَاتَ.

دلیل اصلی کشته شدن نسایی این بود که کتاب خصایص را در مناقب علی (علیه السلام) و اهلبیت(علیهم‌السلام) نوشت,وقتیکه به دمشق رفت از او خواستند تا در مناقب معاویه هم مطلبی بگوید (که حدیث اذا رأیتم معاویه بن ابی سفیان علی منبری قتله را گفت وگفت چیز دیگری بخاطر ندارم )
وچون جز این نگفت او را كتك و به بيضه هاى او زدند تا مرد.

📕الكتاب: البداية والنهاية
المؤلف: أبو الفداء إسماعيل بن عمر بن كثير القرشي البصري ثم الدمشقي (المتوفى: 774هـ)
المحقق: علي شيري
الناشر: دار إحياء التراث العربي
الطبعة: الأولى 1408، هـ - 1988 م
جزء : 11 صحفة : 141


✅ آرى اين است عاقبت #نقل_فضايل اهل ‌بيت علیهم السلام! حال ببينيد اگر بجاى نسائى يك عالم شيعه اين حقايق را مطرح می‌کرد چه بلايى سر آن شيعه مى‌آوردند؟؟!!!

(📸 بقیه اسکنها در پست بعد)

هشتک مرتبط:
#شیعه_کشی
══••𑁍❀𑁍••══┅┄
@borrhan