⬇️ اما چگونگى كشتن نسائى ⬇️

بزرگان اهل‌سنت در خصوص کشته شدن نسائی نقل ميكنند كه :

#نقل 1️⃣


إنّ النسائی خرج من مصر فی آخر عمره إلى دمشق ، فسئل بها عن معاویة وما جاء فی فضائله ! فقال : لا یرضى رأسا برأس حتى یفضل ! فما زالوا یدفعون فی خصیتیه حتى أخرج من المسجد وحمل إلى الرملة أو مکة فتوفی بها .

نسایی در آخر عمر خویش از مصر به دمشق رفت پس در آنجا از او در مورد معاویه و فضیلت های او سوال کردند پس گفت : آیا به این که او را هم شان علی دانستید راضی نشدید حال می خواهید او را از علی برتر کنید ؟ پس آنقدر به بيضه هاى او زدند تا او را از مسجد بیرون کردند ؛ او را به رمله یا مکه بردند و در آنجا از دنیا رفت .

📕اسم الكتاب : سير أعلام النبلاء
محمد بن أحمد بن عثمان الذهبي
مؤسسة الرسالة
سنة النشر: 1422هـ / 2001م
رقم الطبعة: ---
جزء : 14 [ ص: 132 ]

📕الكتاب: المنتظم في تاريخ الأمم والملوك
المؤلف: جمال الدين أبو الفرج عبد الرحمن بن علي بن محمد الجوزي (المتوفى: 597هـ)
المحقق: محمد عبد القادر عطا، مصطفى عبد القادر عطا
الناشر: دار الكتب العلمية، بيروت
الطبعة: الأولى، 1412 هـ - 1992 م
جزء : 13 صفحة : 156


#نقل 2️⃣

ابن حجر عسقلانی در كتاب تهذيب التهذيب مينويسد:

شماره66
...فَسُئِل عَن فَضائِل مُعاوية، فأَمسَكَ عَنه فَضربُوه فِي الجامِع، فَقال: أخرجوني إلى مَكة. فأخرجوه و هو عَليلٌ و توفّى مَقتولاً شَهيداً.

از نسائى در مورد فضائل معاويه سؤال شد. وى از نقل فضيلت براى معاويه خوددارى كرد، لذا او را در مسجد جامع كتك زدند و در حالى كه عليل و مجروح بود از مسجد بيرون كردند و او جان سپرد.

📕الكتاب: تهذيب التهذيب
المؤلف: أبو الفضل أحمد بن علي بن محمد بن أحمد بن حجر العسقلاني (المتوفى: 852هـ)
الناشر: مطبعة دائرة المعارف النظامية، الهند
الطبعة: الطبعة الأولى، 1326هـ
جزء : 1 صحفة : 38
(📸 اسکن آن پیوست خواهد شد.)

📕الكتاب: تهذيب الكمال في أسماء الرجال
المؤلف: يوسف بن عبد الرحمن بن يوسف، أبو الحجاج، جمال الدين ابن الزكي أبي محمد القضاعي الكلبي المزي (المتوفى: 742هـ)
المحقق: د. بشار عواد معروف
الناشر: مؤسسة الرسالة - بيروت
الطبعة: الأولى، 1400 - 1980
جزء : 1 صفحة : 339

📕الكتاب: البداية والنهاية
المؤلف: أبو الفداء إسماعيل بن عمر بن كثير القرشي البصري ثم الدمشقي (المتوفى: 774هـ)
المحقق: علي شيري
الناشر: دار إحياء التراث العربي
الطبعة: الأولى 1408، هـ - 1988 م
جزء : 11 صفحة : 141


#نقل 3️⃣


هَذِهِ السَّنَةِ، وَأَنَّهُ إِنَّمَا صَنَّفَ الْخَصَائِصَ فِي فَضْلِ عَلِيٍّ وَأَهْلِ الْبَيْتِ، لِأَنَّهُ رَأَى أَهْلَ دِمَشْقَ حِينَ قَدِمَهَا فِي سَنَةِ ثِنْتَيْنِ وَثَلَاثِمِائَةٍ عِنْدَهُمْ نُفْرَةٌ مِنْ عَلِيٍّ، وَسَأَلُوهُ عَنْ مُعَاوِيَةَ فَقَالَ مَا قال، فدققوه في خصيتيه فَمَاتَ.

دلیل اصلی کشته شدن نسایی این بود که کتاب خصایص را در مناقب علی (علیه السلام) و اهلبیت(علیهم‌السلام) نوشت,وقتیکه به دمشق رفت از او خواستند تا در مناقب معاویه هم مطلبی بگوید (که حدیث اذا رأیتم معاویه بن ابی سفیان علی منبری قتله را گفت وگفت چیز دیگری بخاطر ندارم )
وچون جز این نگفت او را كتك و به بيضه هاى او زدند تا مرد.

📕الكتاب: البداية والنهاية
المؤلف: أبو الفداء إسماعيل بن عمر بن كثير القرشي البصري ثم الدمشقي (المتوفى: 774هـ)
المحقق: علي شيري
الناشر: دار إحياء التراث العربي
الطبعة: الأولى 1408، هـ - 1988 م
جزء : 11 صحفة : 141


✅ آرى اين است عاقبت #نقل_فضايل اهل ‌بيت علیهم السلام! حال ببينيد اگر بجاى نسائى يك عالم شيعه اين حقايق را مطرح می‌کرد چه بلايى سر آن شيعه مى‌آوردند؟؟!!!

(📸 بقیه اسکنها در پست بعد)

هشتک مرتبط:
#شیعه_کشی
══••𑁍❀𑁍••══┅┄
@borrhan