Forwarded From کانال برهان
#اهل_سنت_لطفا_تأمل_كنند
#عدالت_صحابه (۸۱)

✅ آیا جناب عمار بن یاسر رحمه الله ، صحابی جلیل القدر رسول خدا صلی الله علیه و آله ، ملعون است؟!!!

➖▪️〰〰〰〰❗️❕

با 👈سند صحیح👉 در کتب اهل سنت آمده است که صحابی بزرگوار عمار بن یاسر رضوان الله تعالی علیه به
" #عثمان " دشنام میداده است!!!

📝 ابن سعد در طبقات الکبری در این باره آورده است:

🔴« قَالَ: أَخْبَرَنَا عَفَّانُ بْنُ مُسْلِمٍ قَالَ: أَخْبَرَنَا حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ قَالَ: أَخْبَرَنَا أَبُو حَفْصٍ وَكُلْثُومُ بْنُ جَبْرٍ عَنْ أَبِي غَادِيَةَ قَالَ: سَمِعْتُ عَمَّارَ بْنَ يَاسِرٍ يَقَعُ فِي عُثْمَانَ يَشْتِمُهُ بِالْمَدِينَةِ »

🔵«ابی الغادیه میگوید شنیدم که عمار بن یاسر به عثمان دشنام میداد در مدینه.»

📚طبقات الکبری این سعد جلد 3 صفحه 197.

و البانی وهابی نیز در کتاب سلسلة الاحادیث الصحیحة میگوید این سند صحیح است!!!
البانی میگوید:

🔴« قلت: وهذا إسناد صحيح، رجاله ثقات رجال مسلم »

🔵«میگویم:این سند صحیح است و رجال آن ثقه از رجال صحیح مسلم هستند.»

📚سلسلة الاحادیث الصحیحه جلد 5 صفحه 19 .
http://yon.ir/Qn1h4

==================

بنابراین طبق این سند صحیح جناب عمار رضوان الله تعالی علیه به عثمان بن عفان دشنام می داده است ، از طرفی

◀️ جناب یحیی بن معین امام جرح و تعدیل اهل سنت و از ائمهء بزرگ اهل سنت میگوید:

هرکسی به عثمان دشنام دهد دجال است و لعنت خدا و ملائکه و مردم برکسی که به عثمان دشنام دهد!!!

🔴« كل من شتم عثمان، أو طلحة، أو أحدا من أصحاب رَسُول اللَّهِ صلى الله عليه وسَلَّمَ، دجال، لا يكتب عنه، وعليه لعنة اللَّه والملائكة والناس أجمعين .»

🔵«هر کسی که به عثمان و طلحه و یا یکی از اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله دشنام دهد دجال است و از او حدیث نوشته نمی شود و بر او باد لعنت خدا و ملائکه و جمیع مردم.»

📚تهذیب الکمال فی اسماء الرجال جلد 4 صفحه 322.

👤❌ و احمد بن حنبل امام جماعت سلفی در تعریفی بچه‌گانه! 😏
درباره رافضی میگوید :

778 - أَخْبَرَنِي مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى الْكَحَّالُ، أَنَّ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: 👈«الرَّافِضِيُّ الَّذِي يَشْتِمُ»👉

ترجمه : الکحال میگوید : ابوعبدالله گفت :👈 رافضی کسی است که فحش میدهد👉

وایضا درباره کسی که به عثمان بن عفان فحش میدهد میگوید :

781 - أَخْبَرَنَا زَكَرِيَّا بْنُ يَحْيَى، قَالَ: ثنا أَبُو طَالِبٍ، أَنَّهُ قَالَ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ: الرَّجُلُ يَشْتِمُ عُثْمَانَ؟ فَأَخْبَرُونِي أَنَّ رَجُلًا تَكَلَّمَ فِيهِ، فَقَالَ: 👈هَذِهِ زَنْدَقَةٌ "👉

ابوطالب میگوید به ابوعبدالله گفتم ؟ مردی که به #عثمان بن عفان فحش میدهد ؟ خبر دادند که درباره آن تکلم کرده اند پس گفت
👈 این زندقه است 👉

✅از اقوال احمدبن حنبل ثابت میشود هر فردی که به عثمان بن عفان فحش بدهد پس نتیجه آن رافضی بودن و زندیق بودن آن فرد است.

=================

جا دارد به روایتی در فضیلت جناب عمار نیز توجه کنید :

🏮حَدَّثَنَا أَبُو أَحْمَدَ، قَالَ: حَدَّثَنَا عَبْدُ اللهِ بْنُ حَبِیبٍ، عَنْ حَبِیبِ بْنِ أَبِی ثَابِتٍ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ یَسَارٍ، قَالَ: جَاءَ رَجُلٌ فَوَقَعَ فِی عَلِیٍّ، وَفِی عَمَّارٍ رَضِیَ اللهُ تَعَالَى عَنْهُمَا عِنْدَ عَائِشَهَ، فَقَالَتْ: أَمَّا عَلِیٌّ، فَلَسْتُ قَائِلَهً لَکَ فِیهِ شَیْئًا، وَأَمَّا عَمَّارٌ، فَإِنِّی سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، یَقُولُ: 👈لَا یُخَیَّرُ بَیْنَ أَمْرَیْنِ، إِلَّا اخْتَارَ أَرْشَدَهُمَا.👉

تعليق شعيب الأرنؤوط : إسناده صحيح على شرط مسلم

📚مسند أحمد بن حنبل ج6 ص 113

🏮فردی به امام علی(علیه السلام) و عمار بن یاسر نزد عائشه دشنام داد پس عایشه گفت : در مورد علی چیزی به تو نمیگویم اما درمورد عمار من از رسول الله شنیدم که گفتند : 👈بین دو امر مخیر نمیشود مگر اینکه رائ هدایت کننده تر و نزدیک به صواب وحق را انتخاب میکند. 👉

(❌بی تفاوت بودن عایشه نسبت به سب امیرالمومنین را نیز در نظر داشته باشید!!)
__________________

📢 حال طرح سوالاتی از اهل دقت:

🅾 طبق کتاب ابن حنبل و قول رسول خدا به اعتراف عایشه ، جناب عمار همیشه رائ هدایت کننده تر را انتخاب میکند ، آیا زمانی که عثمان بن عفان را دشنام میداد بر راه هدایت و حق و صواب نبود؟

🅾 و با توجه به اینکه جناب عمار رضوان الله علیه ، به عثمان دشنام میداده است آیا از نظر یحیی بن معین ، نعوذ بالله ، صحابی جلیل القدری چون عمار ملعون است؟

⁉️ آیا جناب صحابی جلیل القدر رافضی میباشد
وایضا والعیاذ بالله زندیق است؟

🅾 اهل سنت ، تمامی صحابه را عادل می دانند و تمام خلفای شان را به حق ، چگونه است که صحابه ای به خلیفه مورد قبول ایشان دشنام می‌دهد⁉️

به راستی علت این همه آشفتگی در مکتب خلفا چیست؟؟؟؟؟

➖➖➖➖➖
👁‍🗨 کانال برهان
@borrhan
Forwarded From کانال برهان
اندر تناقضات مکتب سقیفه:
❗️يزيد قاتل صحابه اما مؤمن و ديندار!!!

⬅︎ سمت راست: مولوى محمد عمر سربازى ميگويد: يزيد مسلمان ، ديندار و با حالت تديّن از دنيا رفته و در ادامه تأسف ميخورد كه چرا او و پدرش را كافر ميدانند⬇︎
🌐 https://t.me/borrhan/49290

⬅︎ سمت چپ: ابوبكر خلال به سند صحيح نقل ميكند كه يزيد قاتل صحابه بوده در مدينه در واقعه #حره (كه محقق كتاب محقق المسائل والرسائل المروية عن الإمام أحمد في العقيدة در جزء 1 صفحه 408 ميگويد اين واقعه مشهوره)⬇︎
🌐 https://t.me/borrhan/28411

اسكن كتاب:
https://b2n.ir/h56234

#مدافعین_یزید (۱۵) #عدالت_صحابه (۱۳۸)
#یزید در منابع مخالفین (۵۴)
@borrhan
Forwarded From کانال برهان
#عدالت_صحابه ()

✅ معرفی برخی از #صحابه در ميان #قاتلين سیدالشهدا علیه السلام

〰〰〰〰⛔️〰〰

⚠️ از مطالبی كه وهابيون و حامیان نظریه خیالی عدالت صحابه را،
زمين گير كرده حضور صحابه در سپاه عمر سعد بوده كه طبق منابع اهل سنت در سپاه يزيد در كربلا شركت داشتند

1⃣ زرة بن قيس الأحمسي :

✍ ابن حجر عسقلانی نام او را در کتاب الاصابه ذکر کرده که این کتاب مختص به ذکر اصحاب می باشد :
‌قال ابن حجر أبو الفضل العسقلاني الشافعي المتوفي: 852: عزرة بن قيس بن غزية الأحمسي البجلي ... وذكره بن سعد في الطبقة الأولى

📔📗الإصابة في تمييز الصحابة ج 5 ص 125 رقم 6431، نشر : دار الجيل – بيروت
http://shamela.ws/browse.php/book-9767#page-2479

🔻 این صحابی جلیل القدر،فرمانده سواره نظام علیه فرزند پیامبر خدا امام حسین بود:
وجعل عمر بن سعد ... وعلى الخيل عزرة بن قيس الأحمسي

📗📔أنساب الأشراف ج 1 ص 419
http://shamela.ws/browse.php/book-9773#page-1252

☑️ حمل سر شهدای کربلا به سمت ابن زياد توسط این صحابی ::
واحتزت رؤوس القتلى فحمل إلى ابن زياد اثنان وسبعون رأساً مع شمر... وعزرة بن قيس الأحمسي من بجيلة، فقدموا بالرؤوس على ابن زياد

📗📔أنساب الأشراف ج 1 ص 424

http://shamela.ws/browse.php/book-9773#page-1271

2⃣ حجار بن أبجر العجلي

✍ ابن حجر عسقلانی نام او را در کتاب الاصابه ذکر کرده که این کتاب مختص به ذکر اصحاب می باشد

حجار بن أبجر بن جابر العجلي له إدراك.

📗📔الإصابة في تمييز الصحابة ج 2 ص 167 رقم 1957 ، دار النشر : دار الجيل - بيروت
http://shamela.ws/browse.php/book-9767#page-834

🔻شركت او در كربلا و فرماندهي يك هزار نفر علیه امام حسین(ع)::
وسرح ابن زياد أيضاً حصين بن تميم في الأربعة الآلاف الذين كانوا معه إلى الحسين بعد شخوص عمر بن سعد بيوم أو يومين، ووجه أيضاً إلى الحسين حجار بن أبجر العجلي في ألف.

📗📔أنساب الأشراف ج 1 ص 416
http://shamela.ws/browse.php/book-9773#page-1243


3⃣‌ عبد الله بن حصن الأزدی

✍قال ابن حجر أبو الفضل العسقلاني الشافعي المتوفي: 852: عبد الله بن حصن بن سهل ذكره الطبراني في الصحابة

📗📔الإصابة في تمييز الصحابة ج 4 ص 61 رقم 4630، ، دار النشر : دار الجيل - بيروت
http://shamela.ws/browse.php/book-9767#page-1797

☑️این شخص در قتل امام حسین شرکت داشته::حتی این شخص جزو افرادی بوده که از رسیدن آب به امام حسین و خانواده ایشان،ممانعت کرد.
و حتی به امام حسین ندا می دهد که ای حسین،این آب را مشاهده می کنی؟! والله قسم،قطره ای نخواهم گذاشت به تو برسد تا اینکه از تشنگی بمیری!

🔻وناداه عبد الله بن حصن الأزدي: يا حسين ألا تنظر إلى الماء كأنه كبد السماء، والله لا تذوق منه قطرة حتى تموت عطشاً.

📗📔أنساب الأشراف ج 1 ص 417
http://shamela.ws/browse.php/book-9773#page-1246

4⃣ عبدالرحمن بن أبي سبرة الجعفي...له صحبة:

الإصابة في تمييز الصحابة ج 4 ص 308 رقم 5129، ، دار النشر : دار الجيل - بيروت(طبق مکتبه شامله)
http://shamela.ws/browse.php/book-9767#page-2003

✍ این شخص در قتل امام حسین شرکت داشته.حتی این شخص جزو افرادی بوده که فرمانده قبیله اسد بوده بر علیه امام حسین:
🔻وجعل عمر بن سعد علي ربع أهل المدينة عبد الله بن زهير الأزدي وعلي ربع ربيعة وكندة قيس بن الأشعث بن قيس وعلي ربع مذحج وأسد عبد الرحمن بن أبي سبرة الجعفي وعلي ربع تميم وهمدان الحر بن يزيد الرياحي فشهد هؤلاء كلهم مقتل الحسين.

📗📔الكامل في التاريخ ج 3 ص 417 ، دار النشر : دار الكتب العلمية - بيروت
http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?bk_no=126&ID=354&idfrom=596&idto=606&bookid=126&startno=1

5⃣ عبـد الرحمن بن أَبْـزى

✍له صحبة وقال أبو حاتم أدرك النبي صلى الله عليه وسلم وصلى خلفه

📗📔الإصابة - ابن حجر - ج 4 ص 282
http://shamela.ws/browse.php/book-9767#page-1981

🔻این شخص در قتل امام حسین شرکت داشته.
ولما تجرد المختار لطلب قتلة الحسين هرب منه عمر بن سعد ومحمد بن الأشعث، وهما كانا المتوليين للحرب يوم الحسين، وأتي بعبد الرحمن بن أبزى الخزاعي، وكان ممن حضر قتال الحسين

📗📔الأخبار الطوال ج1ص298
http://shamela.ws/browse.php/book-9760#page-298

《1》
Forwarded From کانال برهان
#اهل_سنت_لطفا_تأمل_كنند

⚠️ صحابه و جسارت به امیرمومنان و جنگ و بغض آن حضرت!

👈 بسیاری از صحابه منافق هستند!

▪️نقدی بر نظریه #عدالت_صحابه (۳)

➖▪️➖¤¤🔎📚🔍¤¤

ابن تیمیه : بسیاری از صحابه و تابعین بغض علی بن ابی طالب (علیه السلام) را داشتند.

✍وی می نویسد :

خداوند خبر داده است که برای کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده اند محبت قرار دهد ، و این وعدهء او راست می باشد و معلوم است که خداوند ، محبت صحابه را در قلب هر مسلمانی قرار داده است .
علی الخصوص خلفا و علی الخصوص ابی بکر و عمر . زیرا که عامهء صحابه و تابعین این دو نفر را دوست داشتند و آنها بهترین مردم بودند .
ولی این حالت برای علی – علیه السلام – نبود زیرا که 👈بسیاری از صحابه و تابعین بغض او را داشتند و وی را سب می کردند و با او مقاتله نمودند.👉

📚 منهاج السنه: ج7،ص137
__________________

⁉️حال طرح سوالی از اهل تسنن حق جو:

در صحیح ترین کتاب در نزد شما بعد از قرآن آمده:

🔸قال علي[علیه السلام] : والذي فلق الحبة، وبرأ النسمة، إنه لعهد النبي الأمي صلى الله عليه وسلم إليَّ: «أن لا يحبني إلا مؤمن، ولا يبغضني إلا منافق»

📚صحیح مسلم: ح 131

🔹امام علی (ع) : رسول الله (ص) به من فرمود «مرا جز مومن دوست نمی دارد و جز منافق به من بغض نمی ورزد.»

پس نتیجه می گیریم :
صحابه و تابعینی که بغض امیرالمومنین را داشتند منافق اند ..👌.

⏪ ای اتباع ابن تیمیه و اهل سنتی که قائل به عدالت تمامی صحابه هستید و جمیع آنان را بهشتی می‌دانید و حتی منکر عدالت آنها را تکفیر کردید ،
آیا اشخاص منافق را نیز عادل می‌دانید!!؟؟
و اصولا نظریه عدالت هر آنکس که پیامبر را دیده،
چقدر عقلایی است؟
این همه آیات توصیف منافقین در قرآن در شأن کیست؟

➖➖➖▪️

👁‍🗨کانال برهان و نقد علمی ادیان و فرق ضاله

@borrhan
Forwarded From کتب حدیثی و روایی
به نام خدا
?کتاب #عدالت_صحابه #عسگری #فارسی
این کتاب در مورد عدالت صحابه بحث کرده است.
#تاریخ
#تاریخی
#سقیفه

@kotob14
Forwarded From اتچ بات
#تحریف
#عدالت_صحابه (۱۱۰)

❗️❕ غزالی (از علمای بزرگ اهل سنت) :
روضه ی امام حسن و امام حسین علیهما‌السلام را نخوانید چون عامل بغض صحابه است !
➕ تحریف قول غزالی

〰〰〰⛔️〰〰〰〰

⚫️ قَالَ الْغَزالِیّ وَغَیره وَیحرم على الْوَاعِظ وَغَیره رِوَایَة مقتل الحسن الْحُسَیْن وحکایاته وَمَا جرى بَین الصَّحَابَة من التشاجر والتخاصم فَإِنَّهُ یهیج على بغض الصَّحَابَة والطعن فیهم .....

📚 الصواعق المحرقة [نسخه های خطی و قدیمی]

✅ غزالی و غیر از او گفته اند که روایت مقتل [امام] حسن و [امام] حسین و آن چه که از مشاجره بین صحابه و تخاصم رخ داده است حرام می باشد چرا که موجب بغض صحابه و طعن به آنان شود .....

‼️ وهابیت خبیث در چاپ های جدید به منظور پاک کردن رد پای " #معاویه " و نقش وی در شهادت امام مجتبی علیه‌السلام عبارت " الحسن " را حذف کرده اند !

〰〰〰〰〰〰〰

❎ اسکن نسخه های تحریف شده :

چاپ دار الوطن :

http://s3.picofile.com/file/8227748392/001.png

http://s3.picofile.com/file/8227748418/002.png

چاپ مکتبة فیاض :

http://s1.picofile.com/file/8227748450/001.png

http://s1.picofile.com/file/8227748492/002.png

چاپ مکتبة الحقیقة :

http://s1.picofile.com/file/8227748642/001.png

http://s3.picofile.com/file/8227748692/002.png

✅ نسخه های بدون تحریف :

نسخه ی خطی (1) :

http://s3.picofile.com/file/8227748884/001.jpg

http://s1.picofile.com/file/8227748976/Untitled.jpg

http://s3.picofile.com/file/8227749000/Capture.PNG

نسخه ی خطی (2) :

http://s3.picofile.com/file/8227749134/002.jpg

http://s3.picofile.com/file/8227749150/Untitled.jpg

http://s3.picofile.com/file/8227749192/Capture.PNG

نسخه ی قدیمی (1) :

http://s3.picofile.com/file/8227749376/001.jpg

http://s3.picofile.com/file/8227749476/002.jpg

http://s3.picofile.com/file/8227749484/Capture.PNG

نسخه ی قدیمی (2) :

http://s3.picofile.com/file/8227749668/001.jpg

http://s1.picofile.com/file/8227749826/002.jpg

http://s3.picofile.com/file/8227749842/Capture.PNG

نسخه ی قدیمی (3) :

http://s3.picofile.com/file/8227750018/001.jpg

http://s3.picofile.com/file/8227750142/002.jpg

http://s3.picofile.com/file/8227750176/Untitled.jpg

➖➖➖➖➖➖

🅾 قـــــــــــــــضاوت باشـــــــــــــــــما

@borrhan