Forwarded From —| lMlohsen
Forwarded From
⭕️ نقدی بر رویکردهای رادیکالیستی حامیان احمدی نژاد

پس از نامه‌های سرگشاده متعدد #احمدی‌نژاد خطاب به #رهبر انقلاب که سرشار از #سیاهنمایی و حاوی پیشنهادهای ساختارشکنانه، غیرعملی و غیرقانونی بود، این بار 300 نفر از حامیان وی نامه‌ای خطاب به رهبری عزیز نوشته‌اند که حول چهار محور اصلی شکل گرفته است:

1️⃣ سیاهنمایی مطلق از شرایط کشور و معرفی #احمدینژاد به عنوان تنها ناجی:

❌تا در گام بعد نتیجه بگیرند که این وضعیت تنها به دست #شخص احمدی نژاد قابل اصلاح است!

✅این که ساختارها و قوانین بسیاری دارای ایراداتی است غیر قابل انکار است، اما شخصی که امروز دم از اصلاح میزند خود 8 سال تمام امکانات کشور را در دست داشته در حالیکه نه تنها اصلاح ساختارها و قوانین و مقررات موجود اولویت دولت او نبود بلکه در دولت دهم همه امکانات کشور را فدای حلقه بسته اطراف خود کرد و جز در بخش‌های جزئی، برای اصلاح آنها اقدام شایسته‌ای انجام نداد.

2️⃣ نادیده انگاری زیست در وضعیت #مردمسالاری دینی:
سیاست ذیل عنوان #جمهوری_اسلامی مستلزم متعهد بودن به #رای مردم مسلمان ذیل قواعد شرع مقدس اسلام است. اگر عده ای منتخبان ملت را به هر دلیلی ناکارآمد بدانند باید این را نیز بدانند که راه حل مواجهه با ناکارآمدی، عمل ذیل عنوان مردم سالاری دینی و قوانین جمهوری اسلامی است. این عده حق ندارند بابت فرض و برداشت خود چنین انتظاری از #ولی_فقیه داشته باشند که ایشان تمام ساز و کار مردم سالاری دینی، این نهالی که در حال قوام گرفتن و ریشه دواندن در جامعه ایران است را کنار بگذارد و لگد مال کند و مبتنی بر #میل این عده عمل کند و عده ای را از مناصب قانونی خود عزل کند. اگر چنین کند این انتظار را دیگر گروه های سیاسی نیز از او خواهند داشت و آنگاه نه تنها دیگر کشور یک نظام مردم سالار دینی نخواهد بود بلکه سنگ روی سنگ نیز بند نخواهد شد. لذا این خواسته ها جز #قدرت طلبی صرف و بی تعهدی به نظام چیز دیگری را تایید نمی کند.

3️⃣ مقصر انگاری
#رهبر انقلاب در مسایل کشور:
امروز احمدی‌نژادی‌ها رهبری عزیز را بالاترین مرجع حل مشکلات می‌شناسند و توقع دارند که ایشان با صدور احکام حکومتی، منتخبان مردم در انتخاباتهای #قانونی کشور را عزل کند .
✅ این در حالیست که وظیفه نظام اسلامی و ولی فقیه #تعیین الگوها و معیارهای اساسی در جهات مختلف و اهتمام به اجرای آنها از سوی مسئولین اجرایی است نه #دخالت مستقیم در امور مربوط به قوای سه گانه. همچنانکه امروز بسیاری از مسئولین اجرایی با انتخاب مستقیم مردم به قدرت می رسند و ولی فقیه جز یک رای هیچ گونه نقشی در انتخاب آنها ندارد. 👈 قانون اساسی اختیارات مشخصی را به عهده رهبری گذاشته و اختیار #عزل و #نصب افراد خاصی را به رهبری داده و لذا بطور اصولی در عزل و نصب سایر مدیریت‌های کشور در بدنه قوای سه‌گانه دخالتی نمی‌کنند مگر اینکه حضور فرد یا افرادی را بر خلاف مصالح اسلام و انقلاب و کلیت نظام احساس کنند که این مقوله امری #مستثنی است. چنانکه در دولت دهم به طور جدی با انتخاب سر حلقه #جریان_انحرافی به عنوان مسؤل دفتر رییس جمهور مخالفت کردند؛ در حالیکه خود آقای احمدی‌نژاد که امروز انتظار دارد مسوولین مورد نظرش با حکم حکومتی کنار بروند؛ حکم رهبری را در مورد مسوول دفتر خود یا حتی در خصوص عدم ورود به انتخابات به راحتی نپذیرفت و نیز در سالهای آخر ریاست‌جمهوری بارها از گردن نهادن به وظایف قانونی شانه خالی کرد.

✅آنچه مسلم است حل مسائل کشور از طریق #قداره کشی و قانون شکنی میسر نیست؛ رهبری محور وحدت و انتظام جامعه است و وظیفه دارد از ارکان و کلیت نظام دفاع کند و جلوی قانون شکنان بایستند حال چه #موسوی باشد چه احمدی نژاد.


4️⃣ حرمت شکنی و تضعیف جایگاه رهبری به اسم "انتقاد":

انتقاد در نظام اسلامی آزاد است، اما قطعا میان #نقد و #حرمت_شکنی و پرده دری بخصوص اگر نسبت به ولی فقیه باشد فاصله ای عمیق وجود دارد. چنانچه امام علی(ع) فرمودند "از ویژگی های خوارج آن است که هیچ بزرگی را نمی گذارند مگر آنکه حرمتش را بشکنند".⚠️

🔰نقد منصفانه و خیرخواهانه باید موجب #تقویت نظام اسلامی شود نه تضعیف نظام. حال اینکه انتقاد در دست امثال تاج زاده و احمدی نژاد مصداق کلمه حق یراد بها الباطل است که هیچ کدام از شاخص های مذکور را ندارد و در حقیقت باطلی است که هدفش تضعیف جایگاه ولایت فقیه است .

🔰فردی که امروز از طرف عده ای به عنوان یک #ابرقهرمان! برای حل تمام مشکلات کشور قلمداد میشود همان کسی است که در دولت دهم بیش از آن که همتش را صرف حل مشکلات کند؛ وقت و سرمایه های کشور را صرف #دوقطبی‌سازی و تقویت حلقه‌ اطرافش می‌کرد؛ امروز هم قطعا نگرانی این جماعت نه از بابت #مشکلات کشور نیست.

✍️ متن کامل یادداشت #محمد_عبدالهی در مشرق نیوز: mshrgh.ir/845878
👉 ☑️ @abdollahy
Forwarded From Hadi
#شیعه باید خودرا قدرتمند کند با #علم ؛ با تحصیل #ثروت مشروع؛ با سازمان دهی و نقش آفرینی و به تدریج لابی قدرتمندی را درجهان شکل دهد؛ #اقلیّت بودن دلیل بر آن نیست که «ضعیف» هستیم!

#آیت_الله_فیاض #شیعه #علم #قدرت

https://twitter.com/alfayadh8/status/1085220759927209984?s=12
Forwarded From مباهله قرن21
#شبهات_ماه_محرم

💢یزید و حسین #پسر پسرعموی هم بودند، علی و معاویه #پسرعمو بودند، کربلا هم یک #جنگ خانوادگی و قبیله ای بر سر #قدرت بود!

#پاسخ_چیست ✅ ابتدا متن کامل شبهه را بخوانید:

نام: #یزید، شهرت: بنی امیه، نام پدر: معاویه، نام پدربزرگ: ابوسفیان، نام جد بزرگ: عبدالمطلب

نام: حسین، شهرت: بنی هاشم، نام پدر: علی، نام پدربزرگ: محمد و ابوطالب، نام جد بزرگ: عبدالمطلب

نتیجه گیری: رابطه ی امام حسین و یزید: پسر پسرعمو، رابطه ی امام علی و #معاویه : پسرعمو، رابطه ی معاویه و محمد: پسرعمو، رابطه ی ابوسفیان و ابوطالب: برادر، رابطه ی محمد و ابوسفیان: ابوسفیان عموی محمد، رابطه ی ابوسفیان و امام علی: ابوسفیان عموی امام علی،
علت اختلاف : دعواي خانوادگي بر سر قدرت.

📚متن فوق، متنی است که متاسفانه در کانال های ملحدین به اشتراک گذاشته شده است، و بیانگر ذات نویسندگان مطلب است. کسانی که حتی از بدیهیات تاریخ اسلام خبری ندارند و شروع به نقد اسلام کرده اند. شگفت آنجاست که خود را #خردگرا نیز می نامند.

✅در مقام پاسخ به این متن، ابتدا به شجره نامه #امام_حسین (ع) و یزید می پردازیم:


✅حسین بن علی بن ابیطالب بن #عبدالمطلب بن #هاشم بن #عبدالمناف


یزید بن معاویة بن #ابوسفیان بن حرب بن امیة بن #عبدالشمس بن عبدمناف.

✅با این حساب مشخص است که نسب امام حسین (ع) و یزید بن معاویه با چندین واسطه مختلف، به عبدالمناف می رسد. و اساسا قریش (تمام افراد ساکن مکه) از همین طایفه بزرگ عبدمناف و چند پدر قبلی خود تشکیل شده اند. به عبارت بهتر، در مکه کسی را پیدا نمی کردید که از این طایفه نباشد و یا با آنها نسبت نداشته باشد.

✅پس مشخص می شود که:

1_ رابطه ی امام حسین (ع) و یزید، پسر پسرعمو نیست.

2_ رابطه ی امام علی (ع) و معاویه، پسرعمو نیست

3_ رابطه ی پیامبر اکرم (ص) و معاویه پسرعمو نیست.

4_ رابطه ی ابوسفیان و ابوطالب (ع) برادر نیست.

5_ رابطه ی پیامبر اکرم (ص) و ابوسفیان پسر برادر و عمو نیست.

6_ ابوسفیان عموی امام علی (ع) نیست.

✅اینکه چرا نویسنده متن، دچار این اشتباه فاحش شده است، نشانه عدم فهم صحیح یک مطلب است، او دو ابوسفیان را با هم اشتباه گرفته است. «ابوسفیان بن حارث بن عبدالمطلب» را با «ابوسفیان بن حرب بن امیة» اشتباه گرفته و به همین جهت، ابوسفیان را عموی پیامبر می داند، که در این صورت نیز اشتباه کرده است؛ در اینجا ابوسفیان بن حارث، پسر عموی پیامبر است نه عمو.

#مباهله_قرن_21

@mobahelegharne21
Forwarded From از شعر تا فوتبال (شایان مصلح)
#وحدت در نگاه آیت الله وحید خراسانی:

بعضی از #بیسوادها امروز برای اینکه سنگ وحدت را به سینه بزنند، حتی به‌قیمت گذشتن از خون بضعۀ خاتم، #بی_شرمی را از حد گذرانده اند،
نور و ظلمت قابل صلح است؟!
#عمر #بت_پرست_شرا‌ب_خوار، ناوی خمرش که میعاد بود برای شراب‌خواری، مورد تصدیق اعاظم خاصه است.
بت‌پرستی او بلا اشکال مسلّم بود. [در] بی‌سوادی خلیفه‌شان همین بس که تیمم نماز را بلد نبود، عمار یاسر به او یاد داد.
همچه بی‌سوادی، همچه مردی.

افسوس #سواد کم شده، #ترس زیاد شده، بی‌سوادی خواه‌ ناخواه ترسو می‌کند.
#قدرت دارید حرف بزنید، از الازهر مصر پروا نکنید.
این فقاهت یادگار کیست؟
افسوس که نه خودمان را شناختیم و نه میراثی که به ما رسید...

#مصیبت این است، این همه کوس وحدت؛ اما نمی‌فهمند بین نور و ظلمت، وحدت #محال است، بین علی و ابوبکر، وحدت محال است.
او کیست و این کیست؟
او به‌ اتفاق عامه و خاصه، «سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی‏»(از من بپرسید قبل اینکه مرا از دست بدهید)،
این کیه؟ کسی که اعترافش این است من والی شما شدم اما بهتر از شما نیستم.
روزی که ابوبکر به مسند نشست، یک پیرزن آمد آبروی الازهر را برد، اگر #عرضه دارد جواب بدهد، پیرزن آمد گفت: میراث جدّه چیست؟ ابوبکر وا ماند، بی‌سواد، آن هم جای کی نشسته؟ جای کسی که «وَ عَلَّمَکَ ما لَمْ تَکُنْ تَعْلَمُ وَ کانَ فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْکَ عَظِیماً»...
به‌جای مَه نشیند #عقرب_کور،
وقتی خورشید می‌رود، ماه جایش می‌نشیند،
در بازار، نقره جای طلا می‌نشیند؛
اما مسلک عامه به‌ جای کسی که معلم تمام انبیا و مرسلین است به‌جای او کسی می‌نشیند که «کُلُّ النَّاسِ أَفْقَهُ مِنْ عُمَرَ حَتَّى الْمُخَدَّرَاتُ فِی الحِجَالِ»(همه مردم از عمر فقیه تر و دانا تر هستند حتی زنان پرده نشین)،
این اقرار اوست، آن هم به‌ اعتراف فخر رازی.

علی‌ ای‌ حال مسئله بسیار مفصل است، فقط نکته این است: [اگر] مُلّا بشوید مرد هستید و اگر ملا نشوید #نامردید، هرجا خودت را می‌ بازی. #مرد_منفعل_نمیشود فاعل است نه منفعل،
اینهایی که منفعل از عامه هستند، اینها #زن هستند، منتهی زیر عمامه و عبا.
مرد باشید، هنر این است، از صحیح بخاری غاصبیت ابوبکر و عمر را برهانی کنید و ظلمی که در تاریخ سابقه نداشت.
درس خارج حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی دام‌ظله‌العالی – دوشنبه ١٣٩۴/١١/۵

👇👇👇👇👇👇👇👇👇

▪️درس سه‌شنبه ۹۴.۱۱.۰۶ ایت الله وحید خراسانی:

بعضی از #عوام_عمامه_‌به_‌سر به ما اعتراض دارند که چرا این اندازه به این عامه می‌پیچی؟ اگر سواد داشته باشند!...
سواد پیدا کنید، #مرد_باشید

@shayanmosleh315
Forwarded From مَدرس المفید
🅾چگونه از شبهه ازدواج عمر با ام کلثوم پاسخ بدهیم؟‼️

✅در پاسخ به این شبهه، تعدادی از اهل تحقیق از شیعه کتاب های نوشته اند و همچنین مقالات فراوانی به رشته تحریر در آمده که غالباً به نفی اصل ازدواج و عدم تحقق آن پرداخته اند.

با تأمل در مفاد شبهه می توان بدون پرداختن به نفی اصل ازدواج مذکور، پاسخی در خور به شبهه یاد شده داد که هم قانع کننده و هم مختصر ومفید باشد.

البته مخفی نماند این سخن ما به این معنا نیست که اصل ازدواج را قبول کرده باشیم یا پاسخ های گفته شده را نادرست بدانیم، بلکه غرض این است که می توان بدون پرداختن به نفی اصل ازدواج به این شبهه پاسخ مختصر ومفید داد.

#مقدمه
نخست باید علت اصرار اهل سنت را بر اثبات این ازدواج بدانیم تا روشن شود دقیقاً دنبال چه چیزی هستند و بر فرض اگر توانستند این ازدواج را به مرحله اثبات برسانند چه چیزی عاید آنها می شود.

آنچه روشن است؛ هدف اهل سنت از اثبات ازدواج عمر با ام کلثوم اینست که بگویند: بین حضرت امیر المومنین علیه السلام با عمر بن الخطاب #روابط_حسنه ی بوده که یکی دادماد دیگری شده است، تا از این راه بتوانند دخالت عمر بن الخطاب در شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را نفی کنند، به این بیان که چگونه می شود حضرت امیر المومنین علیه السلام دختر خود را به ازدواج شخص قاتل همسرش در بیاورد؟ در حالی که ازدواج دلالت بر دوستی و محبت می‌کند.

یعنی روند اینطور می‌باشد:

اثبات ازدواج > #روابط_حسنه بین حضرت امیر المومنین و عمر > پس عمر نمی تونه قاتل باشد.

#پاسخ
برای پاسخ به این شبهه، می توان راه مختصر و مفید را پیمود.
ما در این پاسخ می خواهیم بر آن حلقه وسط یعنی #روابط_حسنه تمرکز کنیم. و می‌گوییم چه ازدواج ثابت شود چه نشود این حلقه‌ی وسط یعنی رابطه حسنه اصلا قابل اثبات نیست بلکه عکس آن ثابت می باشد☺️

به این بیان که؛ از اهل سنت می‌پرسیم شما برای اثبات این ازدواج به چه منابعی استناد می کنید؟ دو وجه بیشتر برای استناد وجود ندارد:

1⃣وجه اول: استناد به #روایات_اهل_سنت

ممکن است اهل سنت بگویند راه اثبات این ازدواج روایاتی هست که در کتب اهل سنت نقل شده است.
در جواب می گوییم این راه مفید نیست؛ زیرا این شبهه بر ضد شیعه مطرح می‌شود، و در این صورت قطعاً بايد از کتب شیعه استناد کرد تا بتوان بر ضد شیعه احتجاج کرد.

🔹پس این وجه کاملا باطل و حرف غیر علمی می‌باشد.


2⃣وجه دوم: استناد به #روایات_شیعه

امکان دارد اهل سنت از باب قاعده الزام به روایات شیعه استناد کنند که در این صورت؛ نه تنها ازدواج به نفع اهل سنت تمام نمی‌شود بلکه کاملاً به ضرر آنها می‌شود؛ زیرا تمامی روایات شیعه دلالت دارند بر اینکه این ازدواج با #زور و #ظلم صورت گرفته است، و عمر بن الخطاب با توسل به #زور و #قدرت این ازدواج را به سرانجام رساند.

✅حال اهل سنت پاسخ دهند ازدواج با زور و توسل به قدرت چه دلالتی بر رابطه ی حسنه دارد؟
✅همچنین اهل سنت بیان کنند چرا عمر بن الخطاب برای ازدواج از زور و قدرت استفاده کرده است؟

⛔️در آخرمنتظر پاسخ اهل سنت هستیم‼️

کانال المفید

پاسخ مستند به شبهات مهم مخالفین تشیع همراه با ارسال مطالب دقیق وعلمی واسکن کتب و کلیپ ها

https://t.me/joinchat/AAAAAEDthlfsKw-JKViMTQ