کتاب و مقاله در مورد #موسیقی_شعر
@litera9
- «اوزان ایقاعی در شعر فارسی»، تقی وحیدیان کامیار، جستارهای ادبی، شمارۀ 66، تابستان 1363.
- «بازنماییِ بصریِ کمیتهای هجا و دیرند :ابزار تحلیل تطبیقیِ ریتم در شعر فارسی و موسیقی ایرانی»، نگار بوبان در کتاب وزن شعر فارسی از دیروز تا امروز به کوشش امید طبیبزاده، تهران. فرهنگستان زبان و ادب فارسی: 1390، 257-288.
- «بررسي برخي جنبههاي علمي ايقاع در رسالات قديم موسيقي حوزۀ اسلامي قرون هفتم تا دوازدهم هجري قمري»؛ سعيد كردمافي، فصلنامۀ ماهور، سال پانزدهم، شماره 60، تابستان 1392: 167
- «بررسی اتانین و رابطۀ آن با موسیقی و عروض شعر»، فرزانه واعظی و فرهاد دیوسالار، مجلۀ دهخدا (تفسیر و تحلیل متون زبان و ادبیات فارسی)، دوره 5، شماره 17، پاییز 1392: 215-339.
- «بررسی و تعریف دو اصطلاح ایقاع و وزن، با توجه به رسالات سدههای سوم تا نهم هجری»، پژمان رادمهر، نشریۀ هنرهای زیبا؛ هنرهای نمایشی و موسیقی، دوره 2، شماره 39، تابستان 1390، صفحه 55-60.
- «بررسی اوزان متشکل از هجای بلند [موسوم به وزنهای ایقاعی]»، مهدی کمالی، سخنرانی در سومین همایش ملی وزن شعر فارسی، انجمن زبان شناسی ایران با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی، 30 اردیبهشت 1390.
- «تكلمهاي بر صدوسيواند اثر فارسي در موسيقي»، محمدتقی دانشپژوه، هنر و مردم، سال 10، شمارۀ 110، آذر1350: 50-53.«دورهاي ايقاعي از ديدگاه بنايي»، بابك خضرايي، فصلنامۀ ماهور، سال ششم، شماره 22، زمستان: 69.
- «تأثیر موسیقی ایرانی بر موسیقی آسیای میانه»، ژان دورینگ، ترجمۀ گروه مترجمان، مجلۀ ایراننامه، شمارۀ 77، زمستان 1380: 41-52.
- «ریتم و ادوار ایقاعی و کوچکترین ذرات زمانی» مصطفی کمالپورتراب، فصلنامه هنر، شمارۀ 66، زمستان 1384: 142-152.
- «ریتم آواز در موسیقی ایرانی»، گن ایچی تسوگه، مترجم: احسان فریدیان، مجلۀ موسیقی، شمارۀ 137، مرداد و شهریور 1351.
- «سنت و نوآوری در موسیقیِ زمان کمال الدین بهزاد، دوره تیموری»، عسکر علیرجبزاده، فصلنامۀ هنر، شمارۀ 115، فروردین 1387: 52-56.
- «صفیالدین و موسیقی خاورزمین از نگاه جورج فارمر»، سیمین شیبانی، فصلنامۀ هنر، شمارۀ 77-78، بهمن و اسفند 1383: 64-70.
- «صفیالدین ارموی، محمدمحیط طباطبایی، مجلۀ موسیقی، شمارۀ 8-9، آبان و آذر 1320.
- «مفهوم و تعريف ايقاع در برخي متون و رسالات موسيقي عربي و فارسي»، بابك خضرائي، فصلنامۀ ماهور، سال پانزدهم، شماره 60، تابستان 1392: 157.
- «میزان موسیقایی شعر فارسی»، همایون خرم، مجلۀ حافظ، شمارۀ 60، خرداد و تیر 1388.
- «نگاهي به ايقاع از فارابي تا امروز»، فريد خردمند، فصلنامۀ ماهور، سال پانزدهم، شماره 60، تابستان 1392: 199.
- «پیوند موسیقی و شعر» حسینعلی ملاح، تهران، فضا: 1367.
- «میزان موسیقایی وزن شعر»، حسین جلی، تهران، نهاد هنر و ادبیات، 1372.
- «پیوند شعر و موسیقی آوازی»، حسین دهلوی، تهران، ماهور، 1379.
- «وزنخوانی واژگانی»، ارشد تهماسبی، تهران، ماهور: 1380.
@litera9
@litera9
- «اوزان ایقاعی در شعر فارسی»، تقی وحیدیان کامیار، جستارهای ادبی، شمارۀ 66، تابستان 1363.
- «بازنماییِ بصریِ کمیتهای هجا و دیرند :ابزار تحلیل تطبیقیِ ریتم در شعر فارسی و موسیقی ایرانی»، نگار بوبان در کتاب وزن شعر فارسی از دیروز تا امروز به کوشش امید طبیبزاده، تهران. فرهنگستان زبان و ادب فارسی: 1390، 257-288.
- «بررسي برخي جنبههاي علمي ايقاع در رسالات قديم موسيقي حوزۀ اسلامي قرون هفتم تا دوازدهم هجري قمري»؛ سعيد كردمافي، فصلنامۀ ماهور، سال پانزدهم، شماره 60، تابستان 1392: 167
- «بررسی اتانین و رابطۀ آن با موسیقی و عروض شعر»، فرزانه واعظی و فرهاد دیوسالار، مجلۀ دهخدا (تفسیر و تحلیل متون زبان و ادبیات فارسی)، دوره 5، شماره 17، پاییز 1392: 215-339.
- «بررسی و تعریف دو اصطلاح ایقاع و وزن، با توجه به رسالات سدههای سوم تا نهم هجری»، پژمان رادمهر، نشریۀ هنرهای زیبا؛ هنرهای نمایشی و موسیقی، دوره 2، شماره 39، تابستان 1390، صفحه 55-60.
- «بررسی اوزان متشکل از هجای بلند [موسوم به وزنهای ایقاعی]»، مهدی کمالی، سخنرانی در سومین همایش ملی وزن شعر فارسی، انجمن زبان شناسی ایران با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی، 30 اردیبهشت 1390.
- «تكلمهاي بر صدوسيواند اثر فارسي در موسيقي»، محمدتقی دانشپژوه، هنر و مردم، سال 10، شمارۀ 110، آذر1350: 50-53.«دورهاي ايقاعي از ديدگاه بنايي»، بابك خضرايي، فصلنامۀ ماهور، سال ششم، شماره 22، زمستان: 69.
- «تأثیر موسیقی ایرانی بر موسیقی آسیای میانه»، ژان دورینگ، ترجمۀ گروه مترجمان، مجلۀ ایراننامه، شمارۀ 77، زمستان 1380: 41-52.
- «ریتم و ادوار ایقاعی و کوچکترین ذرات زمانی» مصطفی کمالپورتراب، فصلنامه هنر، شمارۀ 66، زمستان 1384: 142-152.
- «ریتم آواز در موسیقی ایرانی»، گن ایچی تسوگه، مترجم: احسان فریدیان، مجلۀ موسیقی، شمارۀ 137، مرداد و شهریور 1351.
- «سنت و نوآوری در موسیقیِ زمان کمال الدین بهزاد، دوره تیموری»، عسکر علیرجبزاده، فصلنامۀ هنر، شمارۀ 115، فروردین 1387: 52-56.
- «صفیالدین و موسیقی خاورزمین از نگاه جورج فارمر»، سیمین شیبانی، فصلنامۀ هنر، شمارۀ 77-78، بهمن و اسفند 1383: 64-70.
- «صفیالدین ارموی، محمدمحیط طباطبایی، مجلۀ موسیقی، شمارۀ 8-9، آبان و آذر 1320.
- «مفهوم و تعريف ايقاع در برخي متون و رسالات موسيقي عربي و فارسي»، بابك خضرائي، فصلنامۀ ماهور، سال پانزدهم، شماره 60، تابستان 1392: 157.
- «میزان موسیقایی شعر فارسی»، همایون خرم، مجلۀ حافظ، شمارۀ 60، خرداد و تیر 1388.
- «نگاهي به ايقاع از فارابي تا امروز»، فريد خردمند، فصلنامۀ ماهور، سال پانزدهم، شماره 60، تابستان 1392: 199.
- «پیوند موسیقی و شعر» حسینعلی ملاح، تهران، فضا: 1367.
- «میزان موسیقایی وزن شعر»، حسین جلی، تهران، نهاد هنر و ادبیات، 1372.
- «پیوند شعر و موسیقی آوازی»، حسین دهلوی، تهران، ماهور، 1379.
- «وزنخوانی واژگانی»، ارشد تهماسبی، تهران، ماهور: 1380.
@litera9