Forwarded From " شاهـــراه "
رهسپارم سوی یارم
ای قرار دل بیقرارم ...
ای ابالفضل
تو دار و ندارم ...

مثلا یکی دو ساعت دیگر
به این پل می‌رسی
شوقِ چشمانت انگار می‌ریزد توی پاهای‌ات و رمق می‌شود برایشان تا پا بلندى كنى از دور تر و زودتر ببینی گنبد طلایِ #حضرت_ماه را!

وقتی دیدی،
یکهو کل #خستگی‌ات #اشک می‌شود و می‌ریزد زمین
جوری که انگار اصلا نبوده...
#زمین کربلا خاصیتش اینست
همه چیز را می‌خورد
-كه دق نکنی!-
البته غیر از خون #علی_اصغر!

همش دارى با خودت می‌گویی
من بی سر و پا کجا
#گنبد عباس کجا...
اما عباس اجازه می‌دهد که بیایی و برای غریب فاطمه پای گودی، مادری کنی! اما نه مادرش که بود...!
خواهری کنی! اما خواهرش هم بود...
زير بغل زينبش را بگيرى كه شايد ديگر زمين نخورد..
و بگويى خانم! بلا نبينيد!
و با چشمانش يك دنيا برايت روضه بخواند!
اما اگر نخواندى چشمانش را بدان
كه عمرت به دنيا باقى بوده!!


#امام_حسين عليه السلام
#حضرت_عباس عليه السلام
#حضرت_زینب سلام الله عليها
#ميم_كا
#سفرنامه

@Shahrah
Forwarded From ⚫ حسینیه مجازی بُکاء ⚫
Forwarded From جمالِ خیال
#یادداشت #نقد #رفع_شبهه
#شعائر #اشک #عزاداری


📝چه کسی باید مرز اشک و آه را تعیین کند؟


@jamalekhial
Forwarded From آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی
🏴ویژه نامه #ثار_الله (شماره۱)
«تباکی»

▫️حضرت صادق علیه‌السلام به ابوعماره فرمود:
«هرکه در سوگ حسین علیه‌السلام شعری بخواند و خود بگرید، بهشت از آن اوست و هرکه در عزای حسین علیه‌السلام شعری بخواند و تباکی کند، بهشت از برای اوست»/ كامل‌الزيارات؛ص104

آیت الله العظمی شبیری زنجانی:🔻
تباکی، ریا نیست. تباکی بدین معناست که شخص خود را به گریه وادارد. در برخی روایات نیز سفارش شده که دعاکننده در هنگام دعا و درخواست حاجت، تباکی کند. طبق روایات، قطرۀ اشکی که در مصیبت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام بر صورت جاری بشود، آتش عذاب را خاموش می کند.
#محرم #گریه #اشک #تباکی
@shobeiryzanjani
Forwarded From ⚫ حسینیه مجازی بُکاء ⚫
#اشک #حزن

📢 امام صادق علیه السّلام و برپا نمودن عزایِ امام حسین علیه السلام در منزلش، با خوف و تقیه.

▪️سهل بن زياد عن محمّد بن الحسين عن أبي داود المسترقّ‌ عن سفيان بن مصعب العبديّ‌ قال:دخلت على أبي عبد اللّه عليه السّلام فقال:قولوا لأمّ‌ فروة تجيء فتسمع ما صنع بجدّها،قال:فجاءت فقعدت خلف السّتر ثمّ‌ قال: أنشدنا، قال:فقلت: «فرو جودي بدمعك‌المسكوب» قال: فصاحت و صحن النّساء، فقال أبو عبد اللّه عليه السّلام:الباب الباب فاجتمع أهل المدينة على الباب،قال:فبعث إليهم أبو عبد اللّه عليه السّلام صبيّ‌ لنا غشي عليه فصحن النّساء.
✍🏻 سفيان بن مصعب عبدى (مرثيه‌سرا) مى‌گويد: خدمت امام صادق عليه السّلام شرفياب شدم. حضرت فرمود: به امّ‌‌فروه(*) بگوييد بيايد بشنود با جدش چگونه رفتار نمودند! (مصیبتِ کربلا را بشنود) امّ‌‌فروه آمد و پشت پرده نشست. سپس حضرت بمن فرمود: براى ما بخوان. من شعر خواندم و گفتم: اى امّ‌‌فروه اشك بريز اشکی روان و پیوسته و دريغ مدار. سپس امّ‌فروه شيون نمود و زن‌هاى ديگر نيز شيون و فرياد كردند. امام صادق عليه السّلام فرمود: دربِ حياط‍‌، درب حياط‍‌. (مواظب باشيد بيگانه وارد نشود) اهل مدينه دربِ حياط‍‌ گِرد آمدند (تا بدانند فرياد و فغان از چيست‌؟) امام صادق عليه السّلام كسى را فرستاد كه به آنها بگويد: كودكى از ما غش كرده از اين جهت زن‌ها فرياد و شيون نمودند.
📚 الکافی، ط_الاسلامیه، ٨/٢١٥

(*) ام‌فروه اینجا کنیهٔ دختر امام صادق عليه السّلام است، طبق نقل مرحوم طبرسی در أعلام‌الوری.
✅ این روایت دلالت دارد بر جوازِ توریه در حالتِ تقیه؛ و ممکن است همان روز یک طفلی غش کرده باشد و امام آن را مدنظر داشته است.
📚مرآة‌العقول، ٢٦/١٣٨

@ashkvareh
Forwarded From 🌼 منتـــظـــران 455 🌼
⚛علت گریه بر سیدالشهداء در دهه محرم⚛

⚫️شخصی به امام صادق (علیه‌السلام) عرض كرد: آقای من فدايت گردم، مردم برای كسی كه مرده، بعد از مرگ يا كشته شدنش برای مدت كوتاهی عزاداری می‌كنند،

⚫️ولی من می‌بینم كه شما و شيعيانتان از اول ماه #محرم مجلس ماتم و سوگواری برای #امام_حسين (علیه‌السلام) برپا می‌كنيد، چرا؟

⚫️امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند:

ای مرد هنگامی كه هلال ماه #محرم ديده می‌شود، ملائكه پيراهن #امام_حسين (علیه‌السلام) را در آسمان باز می‌كنند در حالي كه آن #پيراهن از ضربت شمشيرها پاره پاره و به خون آغشته و رنگين است،

⚫️پس ما و شيعيانمان آن را با چشم بصيرت نه با چشم سر می‌بینیم و اشكهايمان سرازير می‌شود و چشمه #اشک ما جوشان می‌شود.

📚ثمرات الأعواد، ص ۳۶

🌼أللَّھم عـجـلْ لوَلیڪ ألْفَرَج🌼
Forwarded From جمالِ خیال
#یادداشت #نقد #رفع_شبهه
#شعائر #اشک #عزاداری


📝چه کسی باید مرز اشک و آه را تعیین کند؟


@jamalekhial
Forwarded From ⚫ حسینیه مجازی بُکاء ⚫
#آداب_مداحی

⚠️ وقتی سند برخی روضه‌ها، به استاد و مادربزرگ و پدر و پدر بزرگ ختم می‌شود

✍🏻 محدث نوری رحمه الله ( در لؤلؤ و مرجان، باب تنبیهات ) ضمن اشاره به اینکه برخی اخبار نامعتبر و بی‌سند، در دهان‌ها افتاده و اثری از آن‌ها در منابع نیست، می‌نویسد:

ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺑﺴﻴﺎﺭی ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﺏ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﻋﺮبی - ﻛﻪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺍﺳﺒﺎﺏ ﺻﺤﺖ ﺳﻨﺪ ﻭ ﻗﻮﺕ ﻣﺘﻦ ﺧﺒﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻧﺰﺩ ﺑﺴﻴﺎﺭی ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺟﻤﺎﻋﺖ، ﻛﻪ بعضی ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﻓﺼﺎﺣﺖ ﻭ ﺑﻠﺎﻏﺖ ﺍﺳﺖ - در میان ﺭﻭﺿﻪﺧﻮﺍﻧﺎﻥ ﺩﺍﺋﺮ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﻗﻮﺕ ﻗﻠﺐ ﺑﺎﻟﺎی ﻣﻨﺎﺑﺮ می‌ﺧﻮﺍﻧﻨﺪ، ﻭ ﺑﺮﺍی ﺟﻤﻠﻪ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍﻭی ﻣﺨﺼﻮﺹ ﻣﻌﻴﻦ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﻧﺪ ﻭ ﻣﺠﺎﻟﺲ ﻣﺎﺗﻢ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﻭ ﺣﻜﺎﻳﺎﺕ، ﺭﻭنقی ﺗﺎﺯﻩ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺩﻟﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺴﻮﺯﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﭼﺸﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﮕﺮﻳﺎﻧﻨﺪ ﻭ ﻧﺎﻟﻪ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻠﻨﺪ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ، ﻭ ﻟﻜﻦ ﺩﺭ ﺳﻨﻴﻦ ﻣﺘﻄﺎﻭﻟﻪ ﮔﺬﺷﺘﻪ، ﺧﻮﺩ ﻭ ﺟﻤﺎعتی ﺍﺯ ﺍﻫﻞ ﺍﻃﻠﺎﻉ ﻭ ﺧﺒﺮه ﻭ ﺍﺭﺑﺎﺏ ﺩﺍﻧﺶ ﻭ ﺑﺼﻴﺮﺕ، ﺑﻪ ﻗﺪﺭ توان ﻭ ﺑﻀﺎﻋﺖ، ﺩﺭﺻﺪﺩ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩﻥ ﻣﺄﺧﺬ ﺁﻥ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﻭ ﻛﺘﺎبی ﻛﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ، ﺍﻳﻦ نوع ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﺑﺮﺁﻣﺪﻩ، ﺗﺎ ﻛﻨﻮﻥ ﺍﺛﺮی ﺍﺯ ﺁﻥ ﭘﻴﺪﺍ ﻧﺸﺪ. ﻭ ﺩﺭ ﻛﺘﺐ ﺍﺳﺎﺗﻴﺪ ﻓﻦ ﺣﺪﻳﺚ ﻭ ﺧﺒﺮ ﻭ ﺍﺭﺑﺎﺏ ﻛﺘﺐ بی ﺣﺼﺮ ﻭ ﺣﺪ ﺩﺭ ﻃﺒﻘﺎﺕ ﻋﺼﺮﻫﺎی ﮔﺬﺷﺘﻪ، ﻧﺸﺎنی ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻴﺴﺖ؛ حتی ﺩﺭ ﻛﺘﺐ ﺟﻤﺎعتی ﻛﻪ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﻣﺴﺎﻣﺤﻪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻘﻞ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﺿﻌﻴﻔﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻘﺎﻡ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ؛ ﻭ ﻣﻜﺮﺭ ﺳﺆﺍﻝ ﺍﺯ ﻣﺄﺧﺬ ﺷﺪ، ﮔﺎهی ﺣﻮﺍﻟﻪ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﺑﻪ ﻛﺘﺎﺏ بعضی ﺍﺯ ﻋﻠﻤﺎء ﻛﻪ ﺍﺯ ﺻﻨﻒ ﻣﺴﺎﻣﺤﻴﻦ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻘﺎﻣﻨﺪ، ﻋﻤﺮی ﺻﺮﻑ ﻛﺮﺩیم ﻭ ﺭﻧﺞ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻛﺸﻴﺪیم، ﺁﻥ ﻛﺘﺎﺏ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻣﺪ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺷﺪ، ﺣﻮﺍﻟﻪ بی ﻣﺤﻞ ﺑﻮﺩ؛ ﮔﺎهی ﺣﻮﺍﻟﻪ ﺑﻪ ﻛﺘﺎبی ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﺻﻠﺎ ﺫﻛﺮی ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺍﻫﻞ ﻓﻦ ﻧﻴﺴﺖ؛ ﻭ ﮔﺎﻩ ﺑﻪ #ﻣﻘﺘﻞ ﻋﺎلمی ﺟﻠﻴﻞ ﻛﻪ ﺍﺣﺪی ﺩﺭ ﻣﺆﻟﻔﺎﺗﺶ ﺍﺳمی ﺍﺯ ﻣﻘﺘﻞ ﻧﺒﺮﺩﻩ؛ ﻭ ﮔﺎهی ﺣﻮﺍﻟﻪ ﺑﻪ ﺑﻠﺎﺩی ﻣﺜﻞ ﺑﺤﺮﻳﻦ ﻭ ﻗﻄﻴﻒ، ﻛﻪ ﺭﺍﻩ ﺗﻔﺤﺺ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﺴﺪﻭﺩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻗِﺴﻢ‌ﻫﺎ ﻭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺍﻋﺬﺍﺭ، ﻃﻔﺮﻩ ﺯﻧﻨﺪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﺳِﺮ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﺟﺎﻧﺐ مخفی ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ. ﻭ ﭼﻮﻥ ﺟﻤﻠﻪ‌ای ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﺍﻋﺪﺍﺩ ﻣﻌﺘﺒﺮﻳﻦ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻭ ﺑﻨﺎی ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺑﺮ ﺗﺤﺮﺯ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﻍ گفتن ﺟﺰمی ﺍﺳﺖ، ﻧﺎﭼﺎﺭ ﺑﺎید ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﺣﻤﻞ ﻛﺎﺭ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺑﺮ ﺻﺤﺖ ﺑﻪ ﻣﻘﺘﻀﺎی ﺍﺧﻮﺕ ﻣﺴﻠﻤﺎنی ﺑﮕﻮﻳﻴﻢ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ، ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻭ ﺳﻴﻨﻪ ﺑﻪ ﺳﻴﻨﻪ ﺩﺭ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﺍﻳﻦ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻃﺒﻘﺎﺕ ﺭﺳﻴﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﻋﺼﺎﺭ ﻗﺮﻳﺐ ﺑﻪ ﻋﺼﺮ ﻣﺎ ﻭ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺯﻣﺎﻥ، ﺍﻧﺪﻙ ﺍﻧﺪﻙ ﺑﻨﺎی ﺟﻤﻊ ﺁﻧﻬﺎ ﺷﺪ. ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﮔﺎهی ﺑﻪ ﻗﻮﻝ بعضی ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮعهٔ «ﻭﺍﻟﺪ ﻣﺮﺣﻮﻡ» ﻭ ﮔﺎهی ﺩﺭ «کتاب ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻣﻐﻔﻮﺭ» ﻭ ﮔﺎهی ﺩﺭ «ﻣﻘﺘﻞ ﻓﺎﺿﻞ ﻛﺬﺍئی» نقل ‌شده ﻭ ﮔﺎهی ﺑﺮﺍی ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺳﻢ ﺗﺎﺯﻩ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ می‌ﺷﻮﺩ و قوت می‌گیرد ... ( پایان کلام ایشان )

✅ آری، برخی مطالب آنقدر دهان به دهان نقل و نوشته شده، که معامله اخبار معتبر با آنها می‌شود. و حقیر متحیرم با اين‌همه اخبار تاریخی و روایات در باب شهادت امام حسین علیه السلام، چه نیازی به مطالب بی‌سند و تحریفی و جعلی ⁉️ یکی از علل این جریان خطرناک، این است که برخی وعاظ و مرثیه‌خوانان در نقل مصائب، دنبال بیان مطلب و محتوای جدید هستند، و گمان می‌کنند اگر اخبار متواتر و معتبر _ يا به قول خودشان تکراری _ را نقل کنند کسی اشک نمی‌ریزد! در حالی که مصائب اهل بیت علیهم السلام اگر قرار بود کهنه شود، در طی قرن‌ها، میلیون‌ها نفر برای همان مصائب اقامه عزا نمی‌کردند. لذا وظیفه گوینده نقل اخبار مستند است با اخلاص، دیگر باقی کار را باید به اهل بیت علیهم السلام سپرد، و مکرر دیده و شنیده‌ایم که با یک روایت یا گزارش معتبرِ تکراری، به قدری مردم #جزع کرده و #اشک ریخته‌اند که عددش قابل شمارش و حساب نیست؛ لذا هیچ توجیهی ندارد که به قول یکی از ثقات، جناب #بندانی_نیشابوری بگوید " این روضه را از مادربزرگم نقل می‌کنم!!! " جالب اینکه این جریان در زمان محدث نوری هم رواج داشته که در متن فوق از آن یاد نموده است؛ باید دقت نمود که حتی اگر این مبنا تا این حد وسیع باشد ( که فيه تأمل ) باب جریانی را باز کرده که دیگر قابل اصلاح نیست، کما اینکه چند سالی شاهد اوج این جریان هستیم و چنان فراگیر شده و مورد سوء استفاده قرار گرفته که اصلاحش نشاید.

➖ باید زحمت کشید و تتبع کرد، آن وقت خواهیم دید چه حجمی از اخبار متقدم و معتبر در باب شهادت امام حسین علیه السلام موجود است که مرثیه‌خوان را غنی می‌کند. به عنوان نمونه می‌توان کتاب شریف "کامل الزیارات" را نام برد که انبوهی از محتوا در باب اشک و حزن و جزع را در بر گرفته؛ همچنین روایاتی که در کتب شیخ صدوق مانند "أمالی" نقل شده، و بخش‌هایی از روايات شیخ کلینی در کتاب شریف "الکافی" و برخی روایاتِ شيخ طوسی ( رحمهم الله ) که در "أمالی" آمده از این دست می‌باشد. یا مقاتل متقدم که اخبار شهادت امام حسین علیه السلام را در حد تواتر گزارش کرده‌اند. از کتب متأخر می‌توان به بخش تاریخ امام حسین علیه السلام در کتاب شریف "بحارالانوار" و "جلاء العیون _ که فارسی است" تألیف علامه مجلسی رحمه الله اشاره کرد، که با جامعیتی ستودنی، اخبار را جمع نموده و باب‌بندی کرده و هر آنچه از منابع متقدم و از منابع قبل از علامه مجلسی نقل شده، آنجا گردآوری شده؛ همچنین کتابی با عنوان "مقتل علامه مجلسی"
Forwarded From ⚫ حسینیه مجازی بُکاء ⚫
#آداب_مداحی #اشک #زیارت

◼️ در مجلس عزاداری، شیر و عسل می‌داد

🔻 در دوره‌ای استفاده از تُتن و تنباکو آنقدر بین مردم فراگیر شده بود که پذیرایی در برخی مجالس با تُتن و تنباکو شکل می‌گرفت. این رسم به برخی مجالس عزاداری هم نفوذ کرد و موضع برخی علماء در این باره جالب توجه است. به عنوان نمونه:

✍🏻 صاحب کبریت أحمر نوشته:

محقق نحرير سيد محمد گلستانه - كه برادر زن علامه مجلسى است - در شرح رساله حضرت صادق ( علیه السلام ) از روضه كافى فرموده است كه: چون تتن و تنباكو در مجالس تعزيه مبلغ خطيرى مى‌شود و نفعى و اصلاحى بر آن مترتب نمى‌شود، اسراف و حرام است. ( کبریت أحمر، چاپ تهران، ص ٨٩ ) به اين لحاظ‍‌ بود كه ایشان در مجلس عزادارى شير و عسل مى‌داد، و مى‌فرمود: انفع به حال فُقَراست، و امر مى‌فرمود به مردم که: تبديل كنيد قند و چاى و دخانيات را به اطعام كه مورد رضایت امامِ والا مقام است، و دور از اسراف و تبذير است. ( میراث اسلامی ایران، دفتر اول، ص ٦٣٩ )

✅ پی‌نوشت:

حقیر، اینجا در مقام بیان حکم فقهی نیستم، زیرا نه بنده فقیه هستم، نه موضوع کانال احکام شرعی است، و این مسائل بین علماء اختلافی است، و هرکس باید از فقیه مورد نظر خود جویای احکامش شود. غرض این بود که این نوع دقت‌های علماء در برگزاری مراسمات، درس خوبی برای ما در نوع خود می‌باشد. اینکه در پذیرایی هم رضایت امام علیه السلام و نفع مؤمنین را مدنظر داشتند جالب توجه است. در عصر ما نیز بسیاری از مخارج در مجالس، غیر ضروری است، مانند پرداخت هزینه‌های نجومی به برخی واعظان و مداحان ( که با بخشی از آن هزینه می‌توانیم بعد از مراسم غذای بیشتر و بهتری به عزاداران و فُقرای محله بدهیم، و می‌توانيم چند نفر از عزاداران را راهی کربلا کنیم، و می‌توانیم کتاب‌های مفید و سالم برای عزاداران تهیه کنیم و بعد از مراسم هدیه کنیم تا معرفت دینی بیشتری کسب کنند و امثالهم. ) یا مانند پرداخت هزینه‌های سنگین برای دستگاه صوت، و یا برخی تجملات که ضرورتی ندارد و فقط هزینه‌های زیادی در برمی‌گیرد، و می‌توان با کاهش این هزینه‌ها، کیفیت مراسم را افزایش داد. باید مراقب باشیم بازی‌ها و تجملات دنیایی وارد مراسمات نورانی اهل بیت علیهم السلام نشود، شیطان ملعون بیشترین سرمایه‌گذاری را در این بساط کرده و از هر روزنه‌ای وارد می‌شود تا نورانیت و اخلاص را کم رنگ کند.

➖حقیر معتقدم اگر یک واعظ سالم و باسواد را برای منبر رفتن در این دو ماه عزاداری، به قدر متعارف تأمین مالی کنیم تا فقط مطالعه و تحقیق کند و دغدغه دیگری نداشته باشد، جای دارد و چه بسا لزوم شرعی هم داشته باشد، زیرا کثیری از مردم با این حجم شُبهات و تبلیغات دشمن، به دین‌گریزی و الحاد روی آورده‌اند و وجود واعظ باسواد برای رفع شُبهه و تقویت دین مردم در این میان ضروری است، و این امر با کاهش تجملات و هزینه‌های غیر ضروری ممکن است. اما متأسفانه الان تمام تمرکز "بعضی" جلسات روی "برخی" مداحان است که هیچ بار معنوی و مفیدی ندارند و میلیون‌ها تومن می‌گیرند تا صدای اگزوز در بیاورند و مغز مردم را به درد آورند و غلو و کفر بخوانند و طرب و غناء به راه بیاندازند! از آن طرف نیز الحمدلله مداحان باسواد و سالم زیادند که فقط به فکر اشک و حزن مستمعند و بیان مصائب می‌کنند و شامل دعای اهل بیت علیهم السلام می‌شوند، و در اکرام چنین مرثیه‌خوانی نباید کوتاهی کرد، چنان‌ که سیره اهل بیت علیهم السلام بوده.

@ashkvareh
Forwarded From ⚫ حسینیه مجازی بُکاء ⚫
#زیارت #اشک #حزن

📢 باب الحسين عليه السلام را نمی‌توانید مسدود کنید.

🔅آیا شما نمی‌روید؟

💢الحمدلله با وجود این همه حملاتِ عقیدتی و فرهنگی و دین‌ستیزی، سیل جمعیت بطرفِ کربلای معلی بیش از پیش می‌شود. زن و مرد و پیر و جوان و کودک و معلول و مریض دارند از یکدیگر سبقت می‌گیرند تا خود را کنار قبر مطهر امام حسین علیه السلام برسانند. این یعنی تیرِ دشمنان به هدف نخورده است. این همان وعده‌ای است که پیامبراکرم صلی الله علیه و آله به دختر شهیده‌اش داد و ایشان را آرام نمود. آری، این سیل جمعیت که پیاده و سواره در راه کربلایند، مایه آرامش حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها و اهل بیت علیهم‌السلام می‌باشند.
✅ پیاده رفتن، با ترس و خطر رفتن، از روی شوق رفتن، جهت سُرور اهل بیت علیهم السلام رفتن و....، همه و همه عین سفارشات رئیس مذهب، شیخ الأئمه، حضرت امام صادق علیه السلام است. به سخنانی مانند: «تا معرفت کسب نکرده‌ای کربلا نرو؛ تا دلت حسینی نشده نرو و...» گوش ندهید که تا کلام اماممان را داریم نیازی به این سخنانِ فلان عارف و فلان صوفی نداریم! فرمودند اگر شوق داری برو کربلا، اگر حسین علیه السلام را دوست داری برو، اگر خير و برکت می‌خواهی برو، اگر دلت برای مظلومیتش آتش گرفته برو، اگر می‌خواهی دل اهل‌بیت علیهم السلام را شاد کنی برو.
👈🏻 معرفتش را اماممان یادمان داده است؛ کربلا باید گریست، باید محزون بود، باید جزع و فزع نمود، باید دانست که امامی را که آنجا مظلومانه و غریبانه و وحشیانه بشهادت رساندند، واجب الاطاعة بود و پرچم شفاعت در آخرت روی دوش مبارک ایشان است، باید دانست ایشان سَرور جوانان اهل بهشت است، باید آنجا حوائجت را بگویی، باید برای خودت و دیگران دعا کنی تا خدا به برکت آن امام مظلوم مستجاب نماید، نماز بخوانی، غسل زیارت کنی، بفکر زینت و زیبایی نباشی، غبارآلود و خاکی و تشنه و گرسنه به زیارت بروی، شوخی و خنده و سخن لغو را کنار بگذاری، بفکر خوراک لذیذ نباشی، زیارتنامه‌های وارده را بخوانی. اینها دستوراتی است که اماممان برای زیارت امام حسین علیه السلام بما داده‌اند. آیا انجام این دستورات محال است که مردم را از رفتن به زیارت منع می‌کنیم؟
💥ای مردم قرض کنید، اموالتان را بفروشید، پول تهیه کنید و به کربلا بروید و نترسید که ضرر مالی بدهید، زیرا حجت خدا تضمین نموده که مالتان برمی‌گردد؛ ثروت امام حسین علیه السلام آنقدر زیاد است که کفاف همگان را بدهد. از طرفی ما وظیفه داریم و برما واجب است که به زیارت امام خود رویم و خرج کردن برای امام معصوم ارزش والایی دارد. اگر نروید حسرتتان در قیامت جبران ناپذیراست. زیرا فرمودند اگر بدانید خدا با زوار امام حسین علیه السلام چه معامله‌ای می‌کند، دیگر سستی نمی‌کنید تا حسرت بخورید. فرمودند اگر بدانید در این زیارت چه برکاتی نهفته است با شمشیر بجانِ یگدیگر می‌افتید تا سبقت گرفته و زودتر به کربلا برسید. خلاصه اگر خیرِ دنیا و آخرت می‌خواهید به کربلا بروید. هرچه بروید کم است و هرچه بیشتر فضیلتش بیشتر. اگر به هردلیلی هم نمی‌توانید بروید دیگران را راهی کربلا کنید که أجری بس عظیم دارد.

🔺مطالب فوق، متنِ خلاصه و روانِ روایاتِ کتاب شریف کامل الزیارات است که پیشتر تا بحال بصورت مستقل در کانال ارائه شده است. حقیر به این نحو نوشتم تا مورد استفاده عوام مردم قرار گیرد و شاید يک نفر با خواندن این متن به کربلا رود و حقیر فخر کنم که واسطهٔ رفتنِ یک نفر به کربلا شدم. شما نیز منتشر نمایید و واسطهٔ زیارت شوید.

▪️السَّلَامُ عَلَى مَنْ جَعَلَ اللَّهُ الشِّفَاءَ فِي تُرْبَتِهِ
▪️السَّلَامُ عَلَى مَنِ الْإِجَابَةُ تَحْتَ قُبَّتِهِ.

@ashkvareh