Forwarded From ادبیاتliterature9@
@literature9
#آثار #داستایوسکی
رمان‌ها و رمان‌های کوتاه
(۱۸۴۶) بیچارگان (رمان کوتاه)
(۱۸۴۶) همزاد(رمان) (رمان کوتاه)
(۱۸۴۷) خانم صاحبخانه (رمان کوتاه)
(۱۸۴۹) نیه توچکا (ناتمام)
(۱۸۵۹) رؤیای عمو (رمان کوتاه)
(۱۸۵۹) روستای استپانچیکو
(۱۸۶۱) آزردگان (تحقیر و توهین شدگان)
(۱۸۶۲) خاطرات خانه اموات
(۱۸۶۴) یادداشت‌های زیرزمینی (رمان کوتاه)
(۱۸۶۶) #جنایت_و_مکافات
(۱۸۶۷) #قمارباز (رمان کوتاه)
(۱۸۶۹) #ابله
(۱۸۷۰) همیشه شوهر (رمان کوتاه)
(۱۸۷۲) جن‌زدگان
(۱۸۷۵) جوان خام
(۱۸۸۰) #برادران_کارامازوف

داستان‌های کوتاه :
(۱۸۴۶) «آقای پروخارچین»
(۱۸۴۷) «رمان در نُه نامه»
(۱۸۴۸) «شوهر حسود»
(۱۸۴۸) «همسر مردی دگیر»
(۱۸۴۸) «همسر مردی دیگر و شوهر زیر تخت» (تلفیقی از دو داستان قبلی)
(۱۸۴۸) «نازک‌دل»
(۱۸۴۸) «پولزونکوف»
(۱۸۴۸) «دزد شرافتمند»
(۱۸۴۸) «درخت کریسمس و ازدواج»
(۱۸۴۸) « #شب‌های_روشن»
(۱۸۴۹) «قهرمان کوچولو»
(۱۸۶۲) «یک داستان کثیف» یا «یک اتفاق مسخره»
(۱۸۶۵) «کروکدیل»
(۱۸۷۳) «بوبوک»
(۱۸۷۶) «درخت کریسمس بچه‌های فقیر»
(۱۸۷۶) «نازنین»
(۱۸۷۶) «ماریِ دهقان»
(۱۸۷۷) « #رؤیای_آدم_مضحک»
(؟) «بانوی میزبان»
(؟) «دلاور خردسال»
Forwarded From unknown
اثری چشم نوازاز استاد محمود رهبران
شعر: کمال الدین محمد وحشی بافقی
......
فریاد که سوز دل عیان نتوان کرد
با کس سخن از داغ نهان نتوان کرد

اینها که من از جفای هجران دیدم
یک شمه به صد سال بیان نتوان کرد
🍀🍀🍀
@bonyad_vahshi_bafghi
#آثار
Forwarded From ادبیاتliterature9@
@literature9
#فروشی
#آثار #ارسطو #بلاغت #فلسفه #کلام #ادبیات #زیبایی_شناسی #هنر
#معرفی_کتاب

▫️▫️▫️


▫️۱. فن خطابه، ترجمه: پرخیده ملکی
انتشارات اقبال، ۱۳۷۱، چاپ اول: ۲۶۸صفحه

▫️۲. خطابه، ترجمه: اسماعیل سعادت
انتشارات هرمس، ۱۳۹۲، چاپ اول: ۴۴۴صفحه

▫️▫️▫️

فروشی/ قیمت۲جلد باهم: ۵۰ هزار تومان

▫️▫️▫️


ریطوریقا، الخطابة یا در باب بلاغت
(به یونانی: Ῥητορική)
(به لاتین: Ars Rhetorica)
رساله‌ای از فیلسوف یونانی دربارهٔ هنر اقناع است که در قرن  چهارم پیش از میلاد نگاشته شده. خطابه یکی از دو کتابی است که شارحان ارسطو به ارغنون او افزوده‌اند.

ابن‌ندیم به ترجمه اسحاق بن حنین و ترجمه ابراهیم بن عبدالله از خطابه ارسطو اشاره کرده‌است. خطابه ارسطو از جمله کتبی است که فارابی آن را تفسیر کرده‌است.  مسلمانان نیز در تبیین و شرح خطابه ارسطو همت گماشتند و تقریباً بدون دخل و تصرف، مباحث آن را پذیرفتند.

ترجمه‌ی فارسی ریطوریقا اولین بار در سال ۱۳۷۱ توسط دکتر پرخیده ملکی [کمیاب] و سپس در سال ۱۳۹۲ با عنوان «خطابه» و ترجمهٔ اسماعیل سعادت از سوی نشر هرمس به چاپ رسید که قیمت چاپ دوم آن ۴۰ هزار تومان می‌باشد.


درخواست:
@belg99
Forwarded From اساتید و نخبگان حوزه علمیه بروجرد
? تصویری از مفاخر خاندان حجت الاسلام بروجردی اعلی الله مقامهم

? #ترجمه_ ی علما وفرهیختگان بروجرد #آثار و #فعالیت_های علمی و مذهبی آنها
از طریق کانال زیر???
? @anjom_br
? @anjom_br
? @anjom_br
Forwarded From بنیاد فرهنگی امامت
🔻📝#نقدوبررسی
💠#نگاهی #انتقادی به مهمترین #آثار #مقتل #نگاری #معاصر
✍️نویسنده: #محمدسعیدنجاتی
▫️مقتل #نگاری بخش مهمی از #تاریخ نگاری اسلامی است و #تحول و دگرگونی هایی را پشت سر گذاشته است که در این #پژوهش به آن پرداخته می شود.
▫️این #نوشتار، درباره #منابع و آثاری است که #شیعیان درباره تاریخ #عاشورا و شرح #شهادت #امام_حسین_علیه_السلام و یارانش نگاشته اند؛
▫️اعم از آنکه به نام #مقتل باشد یا به نام دیگری و بنابراین شامل #عاشوراپژوهشی می شود.
▫️مقاله حاضر درصدد معرفی و دسته بندی تلاش های امروز درباره مقتل نگاری است که آن را در سه دسته #ترجمه یا #بازآفرینی #مقاتل پیشین، جمع آوری و بازنویسی #مقتل مستند به سبک پیشینیان، و بررسی #نقادانه گزارش های مقتل های پیشین و بازآفرینی مقاتل #جامع می توان تنظیم کرد. ...
🔻 جهت مشاهده متن کامل به لینک زیر مراجعه فرمایند.↙️↙️
🌐 https://b2n.ir/nb011
🆔@bonyad_emamat
Forwarded From دكتر هادى انصارى
#منارة _العبد🔴


سلطان احمد #جلايرى در 767 ق به #مرجان امين الدين بن عبد اللَّه، حاكم #بغداد، دستور داد تا ضمن بازسازى حرم ، دو مناره براى آن بسازند. منارة #العبد يكى از آن‏ها بود كه در 793 ق با تلاش #اويس _جلايرى تكميل شد. اين مناره با #آجرهاى _زرد كاشانى تزيين شد و در ساقه آن به زبان #فارسى و با حروف #ابجد تاريخ 793 ق ثبت است قطر اين مناره بيست و ارتفاع آن چهل متر بود كه پس از مناره #ملويه _متوكل در #سامراء ، نخستين مناره در عراق بود. منارة العبد با زيبايى اعجاب‏آميز خود زينت بخش گنبد حرم بود ، كه در زاويه شمال شرقى حرم قرار داشت و در 982 ق توسط شاه #طهماسب _صفوى بازسازى شد. در 1308 ق در گل دسته آن شكافى ايجاد شد كه دوباره آن را تعمير كردند. اما در 1354 ق اين مناره #زيبا و مقاوم به بهانه #انحراف و كجى در آن ،به دستور نخست وزير وقت عراق، #ياسين _هاشمى، تخريب شد. صاحبنظران معتقدند كه هدف وى از اين كار دست يافتن به درآمدى بود كه از محل #موقوفات مرجان #امين الدين و از رهگذر اجاره دادن ابنيه و اراضى وقفى به‏دست مى‏آمد. در جريان اين #تخريب، به #سكه‏هاى _مسى مربوط به دوران #جلايرى و #صفوى دست يافتند كه آن‏ها را به «دار الآثار القديمه» بغداد سپردند .
بدون ترديد اين حركت ، خيانتى به #آثار وميراث اسلامى بود كه متاسفانه هيچگاه مورد تعقيب قرار نگرفته وبدان هم إشاره نشده است.


_____________
@drhadiansarii
Forwarded From تدبّرات
📚✍📚✍📚✍📚✍📚✍📚
7⃣2⃣4⃣موضوع: #آثار
مجموعه آثار «دکتر علی شریعتی» مجموعه ای از کتب و آثار به جا مانده از دکتر علی شریعتی، به همراه چهار کتاب در زمینه نقد کتب و مقالات ایشان✍📚👇
@Library_OloumEslami
Forwarded From كتب التراث العربي والاسلامي
#دراسات_مفيدة
#آثار
#يرفع_لأول_مرة على النت وأرشيف
دراسة: الاتجاهات الحديثة لدراسة المدن الأثرية الاسلامية - دراسة تطبيقية على بعض المدن في العصر العباسي
تأليف: م. م. أحمد محمد الشافعي أحمد
ط1: 1442هـ-2020م
35صفحة(اهداء من المؤلف حفظه الله)
#آثار
يوجد في إسطنبول بردتان:
الأولى: بردة نبوية، وهي البردة المنسوبة الى كعب بن زهير رضي الله عنه التي ألبسه إياها رسول الله صلى الله عليه وسلم عقب إنشاده قصيدته (بانت سعاد). وهي محفوظة في الباب العالي (طوبقبو = توبكابي).

الثانية: في مسجد الخرقة الشريفة (هركائي شريف)، في منطقة الفاتح. وهي بردة أويس القرني رحمه الله. تناقلها بعض الخلفاء الراشدين وانتهت الى العثمانيين وحفظت في هذا المسجد

قيده، محمد باذيب
من إفادات د. أحمد توران أرسلان