Forwarded From unknown
@zrwan
..................................

مبتذل ترین نوع غرور،غرور ملی است،زیرا کسی که به ملیت خود افتخار می کند در خود کیفیت باارزشی برای افتخار ندارد، وگرنه به چیزی متوسل نمی شد که با هزاران نفر در آن مشترک است.بر عکس، کسی که امتیازات فردی مهمی در شخصیت خود داشته باشد،کمبودها و خطاهای ملت خود را واضح تر از دیگران می بیند، زیرا مدام با این ها برخورد می کند.اما هر نادانِ فرومایه که هیچ افتخاری در جهان ندارد، به مثابه ی آخرین دستاویز به ملت يا توده اي متوسل می شود که خود جزیی از آن است.چنین کسی اماده و خوشحال است که از هر خطا و حماقتی که ملتش دارد، با چنگ و دندان دفاع کند.

#آرتور_شوپنهاور #در_باب_حكمت_زندگي

@zrwan مجله فرهنگی هنری زروان
Forwarded From کتابخانه دانشگاهی
هر كتابي كه به خواندنش مي ارزد بايد در آن واحد دوبار خوانده شود.

رعايت دستور فوق دو علت دارد: يكي اينكه در مطالعه دوم، قسمت هاي مختلف كتاب بهتر درك مي شود و قسمت اول كتاب زماني نيك فهميده مي شود كه از پايان آن نيز آگاه باشيم و ديگر اينكه در اين دو مطالعه وضع روحي ما يكسان نيست، در مطالعه ي دوم ما نظر تازه اي نسبت به هر قسمت پيدا كرده و جور ديگري تحت تأثير آن كتاب قرار مي گيريم.

#آرتور_شوپنهاور

📚 @Academic_Library
✅ به ندرت در هر صد نفر، یک نفر ارزش آن را دارد که با او بحث کنی، بگذار دیگران هر چه دوست دارند بگویند ...

📘 #هنر_همیشه_بر_حق_بودن
✍🏻 #آرتور_شوپنهاور

📚 @BookTop
Forwarded From نشر مرکز
Forwarded From کتب فلسفی Philosophic Books
جهان همچون اراده و تصور

نويسنده: آرتور شوپنهاور

THE WORLD AS WILL AND
REPRESENTATION
by
ARTHUR SCHOPENHAUER
Translated from the German
by
E. F. J. Payne

جلد اول كتاب حاضر دربردارنده ي ايده ي بنيادين نظام فكري شوپنهاور است كه به چهار دفتر تقسيم شده.
با ضميمه اي حاوي نقدي استادانه و فلسفه ي كانتي كامل مي شود.
تصوير برآمده از اين بخش تصويري منجسم و متني بر تجربه ي دروني و بيروني است كه سه دژ استوار فلسفه ي شوپنهاور، يعني متافيزيك طبيعت، متافيزيك اخلاق را پديد مي آورد.

جلد دوم تكمله ي مباحث مطرح در هريك از چهار دفتر جلد اول، و نماينده ي عمري تامل بر مسائل متعددي است كه بنيان فلسفه ي او را تشكيل داده اند.

اين بخش حاوي پنجاه فصل در تكميل مباحث جلد اول بوده، عمق و تنوع مندرجات آن نشان از پختگي و گستردگي انديشه ي نويسنده دارد و آن را به عنوان يكي از برجسته ترين آثار در سراسر قلمرو ادبيات فلسفي متمايز مي سازد.

"به زبان انگلیسی"

#آرتور_شوپنهاور
👇👇👇👇👇
@philosophic_books
Forwarded From کتب فلسفی Philosophic Books
درمان شوپنهاور

The Schopenhauer Cure: A Novel (P.S.)

نویسنده: Irvin Yalom

انتشارات: Harper Perennial

سال: 2006

صفحه: 384


توضیح: Julius Hertzfeld روان‌درمانگر برجسته‌ای است که بعد از یک معاینه پزشکی از بیماری درمان‌ناپذیر خود آگاه می‌شود. مواجهه با مرگ او را به بازنگری در زندگی و کار خود وادار می‌کند. ژولیوس به دنبال مردی بنام فیلیپ می‌رود، کسی که به اعتیاد جنسی مبتلا بود و ژولیوس تقریبا 20 سال پیش در درمان او با شکست روبرو شده بود.
بااین‌حال فیلیپ ادعا می‌کند که درمان یافته است و به‌طور معجزه‌آسایی توسط آموزه‌های بدبینانه آرتور شوپنهاور، فیلسوف آلمانی، متحول شده است و خود را یک مشاور فلسفی در آموزش می‌داند.فیلیپ سرسخت و انسان گریز،‌ ژولیوس را وادار می‌سازد تا او را به گروه درمانی فشرده‌اش به ازای آموزش درمان شوپنهاور،‌ دعوت کند…

#آرتور_شوپنهاور

" به زبان انگلیسی "
👇👇👇👇👇
@philosophic_books
‌ @litera9
هرگز نمی‌توان کتاب‌های مزخرف را خواند و به مطالعه‌ی کتاب‌های عالی نیز پرداخت: کتاب‌های بد سمّ روح‌اند و ذهن را نابود می‌کنند. شرط مطالعه‌ی کتاب خوب، نخواندن کتاب بد است؛
زیرا زندگی کوتاه است و فرصت و توان محدود.

#جهان_و_تاملات_فیلسوف
#آرتور_شوپنهاور
Forwarded From PDF ™
زندگی مانند بازی شطرنج است؛
ما نقشه‌ای می‌ریزیم، اما اجرای آن مشروط به حرکت‌هایی است که رقیب به دل‌خواه می‌کند.
این رقیب در زندگی، «سرنوشت» است.

📕 در باب حکمت زندگی
✍🏻 #آرتور_شوپنهاور

📚 @PDFsCom
@litera9
#در_تایید_و_نفی_خواهش_زیستن
#آرتور_شوپنهاور
برگردان #خشایار_دیهیمی


پیشاپیش تا حدودی معلوم است و نیازی به گفتن ندارد که آنچه اکنون در این جهان پدیداری را پدید می آورد باید قاعدتا بتواند چنین نکند و در نتیجه غیرفعال بماند. حال اگر پدید آوردن پدیدار به معنای «خواهش زیستن» است، غیرفعال ماندن به معنای «نخواستن» است. و این در اساس همان ماگنوم ساکپاتِ ودانتا و نیروانای بوداییهاست.
نفی و خواهش زیستن» به هیچ روی به معنای نابودی نیست، بلکه صرفاً همان عمل نخواستن است: آنچه پیشتر می خواست، حالا دیگر نمیخواهد. این خواهش را که چیزی در خود است ما فقط از خلال عمل خواستن و در عمل خواستن بازمی شناسیم و بنابراین هرگز نمی توانیم بگوییم یا بدانیم که چیست یا پس از ترک این عمل چه می کند. پس نفی «خواهش زیستن»، برای ما، که خود پدیدار «خواهش» هستیم، گذار به نیستی است.