Forwarded From unknown
👓لطفا با دقت مطالعه فرمایید!

➖▪️➖🔎📚🔍¤¤¤¤

✔️همانطور که میدانیم بنا بر روایات، #رضا و #غضب حضرت #فاطمه سلام الله علیها برابر با #رضا و #غضب #نبی_اکرم صلی الله علیه و آله.

📝 قالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «#فاطمة بضعة منی، فمن اغضبها اغضبنی»

📓صحیح بخاری، کتاب فضائل اصحاب النبی، باب مناقب فاطمة س


👈پیامبر صلی الله علیه وآله فرمودند: #فاطمه پاره تن من است، کسی او را به #غضب آورد، مرا به #غضب آورده است .

➖▪️¤¤¤

"سهیلی" از علمای اهل تسنن با استناد به این روایت چنین نتیجه گرفته است :

⬅️ اهانت به حضرت #فاطمه سلام الله علیها برابر است با کافر شدن .

📝قوله: «فمن أغضبها اغضبني» استدل به السهيلي على أن من سبها فإنه يكفر و توجيهه أنها تغضب ممن سبها و قد سوى بين غضبها و غضبه و من أغضبه صلى الله عليه و سلم يكفر.


📓 فتح الباري: ج7 ص‏105، المؤلف: أحمد بن علي بن حجر أبو الفضل العسقلاني الشافعي، الناشر: دار المعرفة - بيروت، 1379، رقم كتبه وأبوابه وأحاديثه: محمد فؤاد عبد الباقي، قام بإخراجه وصححه وأشرف على طبعه: محب الدين الخطيب، عليه تعليقات العلامة: عبد العزيز بن عبد الله بن باز، عدد الأجزاء: 13

👈حديثي که پيامبر (صلي الله عليه و سلم) مي‌فرمايد: «#غضب ناک کردن #فاطمه س #غضب ناک کردن من است»، 👈سهيلی به آن استدلال کرده است که هر کس به #فاطمه س #اهانت کند #کافر است، و توجیه ان این است که #فاطمه س با #اهانت به او غضبناک می شود و بین #غضب او و #غضب #رسول_خدا فرقی وجود ندارد و هر کس #رسول_خدا ص را غضبناک کند #کافر است.👉

➖▪️➖¤¤¤

@ali_is_right
Forwarded From حریم تشیع
🔲#The_Story_of_the_martyrdom_of_Rasool_Allah (2)

🔷در روز 26 صفر سال 11 ه’ #رسول_خدا صلّی اللَّه علیه و آله به عده‌ای خاص از صحابه و به خصوص ابوبکر و عمر و عثمان امر فرمودند برای سفر به روم و جنگ با رومیان به امیری اسامة بن زید آماده شوند.
😳آنان از این امر کراهت داشتند و نسبت به فرماندهی اسامه بر سپاه اسلام به خاتم الانبیاء صلّی اللَّه علیه و آله اعتراض کردند.
⛔️حضرت فرمودند: «خدا لعنت کند کسی را که از لشکر اسامه تخلف کند »،
♦️ولی با این همه ابوبکر و عمر و عثمان تخلف کردند و بازگشتند !
-📚 #الملل_و_النحل (شهرستانی)، ج‏1، ص 30
📚 #بحار_الأنوار (مرحوم مجلسی)، ج30، ص433-432

🕯به کانال #حریم_تشیع بپیوندید...
👉 @harimeshie 👈

💠On the twenty-sixth of Safar, The Prophet (a.s.) saw factionalism among his companions and he became certain that they would fulfill their plans to take the caliphate away from his family, who were the center of knowledge and wisdom,
💠because of that, The Prophet (a.s.) ordered all the notables of the Muhajireen and the Ansar to join the army of Usama whom he had appointed as the leader though he was a very young man.
💠Among those men there were Abu Bakr, Umar, Abu Ubaydah bin al-Jarrah, and all of them were from the oppositionist party.
💠The Prophet (a.s.) recommended people to join the army of Usama by saying, “Prepare the army of Usama!”
“Let the army of Usama march!"
⛔️”May Allah curse whoever does not join the army of Usama!”
💠On the twenty-ninth of Safar, the army mutinied and no one of the notable companions joined his battalion. The Prophet (a.s.) was very angry at that.
-📚 Beehar Al Anwar, v30, pg432-433

🕯join us
👉 @harimeshie 👈
Forwarded From حریم تشیع
💠❇️پاسخ به شبهات #وهابیت (4)❇️💠

🔶 ﺁﻳﺎ ﺧﺮﻭﺝ #امام_حسین ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻋﻠﻴﻪ ﻳﺰﻳﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﻓﺴﺎﺩﺍﻧﮕﻴﺰﻱ ﺑﻮﺩ؟ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﻭﻫﺎﺑﻴﺖ ﺑﻪ ﻭﻳﮋﻩ ﺍﺑﻦﺗﻴﻤﻴﻪ، ﺩﻓﺎﻉ ﺍﺯ ﺑﻨﻲﺍﻣﻴﻪ ﺑﻪ ﻭﻳﮋﻩ ﻣﻌﺎﻭﻳﻪ ﻭ ﻳﺰﻳﺪ ﻭ ﺯﻳﺮ ﺳﺆﺍﻝ ﺑﺮﺩﻥ ﻗﻴﺎﻡ #امام_حسین ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺍﺳﺖ.

إبن تیمیة ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﺧﻮﺩ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ #امام_حسین ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻣﻲ‌ﮔﻮﻳﺪ: ﺧﺮﻭﺝ ﺣﺴﻴﻦ ﻧﻪ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﺩﻧﻴﺎﻳﻲ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻧﻪ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﺁﺧﺮﺗﻲ، ﺑﻠﻜﻪ ﺩﺭ ﺧﺮﻭﺟﺶ ﻋﻠﻴﻪ ﻳﺰﻳﺪ ﻭ ﻗﺘﻠﺶ ﻓﺴﺎﺩﻱ ﺭﺥ ﺩﺍﺩ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺷﻬﺮﺵ ﻣﻲ‌ﻣﺎﻧﺪ ﭼﻨﻴﻦ ﻓﺴﺎﺩﻱ ﺭﺥ ﻧﻤﻲ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺑﺎ ﺩﺳﺘﻮﺭ #رسول_خدا ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.[1]

🔷 پاسخ چنین است که ﺩﺷﻤﻨﻲ ﺍﺑﻦ ﺗﻴﻤﻴﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ #اهل_بیت #رسول_خدا ﻭ ﻣﺤﺒّﺘﻲ ﻛﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺑﻨﻲ ﺍﻣﻴﻪ ﺩﺍﺭﺩ، ﻭﻱ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻛﻪ ﺣﺘﻲ ﺁﻳﺎﺕ ﻭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺗﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻓﻀﺎﻳﻞ #امام_حسین ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺩﺭ ﻛﺘﺐ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺁﻣﺪﻩ، ﻧﻴﺰ ﻧﺎﺩﻳﺪﻩ ﺑﮕﻴﺮﺩ ﻭ ﭼﻨﻴﻦ ﺣﻜﻢ ﺑﺮﺍﻧﺪ.

❇️#امام_حسین ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺍﺯ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺄﻣﻮﺭ ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺍﻭﻳﻨﺪ.

ﺩﺭ ﺗﻔﺎﺳﻴﺮ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﺍﺯ ﺍﺑﻦﻋﺒﺎﺱ ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﻛﻪ ﺁﻳﻪ (ﻗُﻞ ﻟﱠﺎ ﺃَﺳْﺄَﻟُﻜُﻢْ ﻋَﻠَﻴﻪِ ﺃَﺟْﺮًﺍ ﺇِﻟﱠﺎ ﺍﻟْﻤَﻮَﺩﱠﺓَ ﻓِﻲ ﺍﻟْﻘُﺮْﺑَﻲ).(ﺷﻮﺭی: 23) ﻣﻦ ﻫﻴﭻ ﻣﺰﺩﻱ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺭﺳﺎﻟﺘﻢ ﻃﻠﺐﻧﻤﻲ ﻛﻨﻢ، ﺟﺰ ﺩﻭﺳﺘﻲ ﺑﺎ ﺧﻮﻳﺸﺎﻭﻧﺪﺍﻥ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﻣﻦ. ﺑﺮ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪ، ﭘﺮﺳﻴﺪﻧﺪ: ﺍﻱ #رسول_خدا (ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ) ﺍﻳﻦ ﺧﻮﻳﺸﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﻮّﺩﺕ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺮ ﻣﺎ ﻭﺍﺟﺐ ﺷﺪﻩ، ﭼﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ؟ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻋﻠﻲ ﻭ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻭ ﺩﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺷﺎﻥ. [2]

✨ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﻧﻘﻞ ﻣﻔﺴﺮﺍﻥ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ #رسول_خدا ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺩﻭﺳﺘﻲ #امام_حسین ﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻭ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﻓﺮﻣﻮﺩ:
ﻣَﻦْ ﻣﺎﺕَ ﻋَﻠَﻲ ﺣُﺐﱢ ﺁﻝِ ﻣُﺤﻤﱠﺪٍ ﻣﺎﺕَ ﺷَﻬﻴﺪﺍ.
ﻫﺮ ﻛﺲ ﺑﺎ ﺩﻭﺳﺘﺪﺍﺭﻱ ﺁﻝ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻤﻴﺮﺩ، ﺷﻬﻴﺪ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

ﺍَﻟﺎ ﻭَ ﻣَﻦْ ﻣﺎﺕَ ﻋَﻠَﻲ ﺣُﺐﱢ ﺁﻝِ ﻣُﺤﻤﱠﺪٍ ﻣﺎﺕَ ﻣَﻐﻔﻮﺭﺍً ﻟﻪ.
ﻫﺮ ﻛﺲ ﺑﺎ ﺩﻭﺳﺘﺪﺍﺭﻱ ﺁﻝ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻤﻴﺮﺩ، ﺑﺎ ﺑﺨﺸﺶ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

ﺍَﻟﺎ ﻭَ ﻣَﻦْ ﻣﺎﺕَ ﻋَﻠَﻲ ﺑُﻐﺾِ ﺁﻝِ ﻣُﺤﻤﱠﺪٍ ﻣﺎﺕَ ﻛﺎﻓﺮﺍً.
ﻫﺮ ﻛﺲ ﺑﺎ ﺩﺷﻤﻨﻲ ﺁﻝ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻤﻴﺮﺩ ﺑﺮ ﻛﻔﺮ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

ﺍَﻟﺎ ﻭَ ﻣَﻦْ ﻣﺎَﺕ ﻋﻠﻲ ﺑُﻐﺾِ ﺁﻝِ ﻣُﺤﻤﱠﺪ ﻟَﻢ ﻳَﺸُﻢﱠ ﺭﺍﺋﺤﺔَ ﺍﻟْﺠَﻨﺔِ. [3]
ﻫﺮ ﻛﺲ ﺑﺎ ﺩﺷﻤﻨﻲ ﺁﻝ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻤﻴﺮﺩ، ﺑﻮﻱ ﺑﻬﺸﺖ ﺭﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﻳﻴﺪ.

🔷ﺍﺯ #وهابی ﻣﻲ‌ﭘﺮﺳﻴﻢ ﺁﻳﺎ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﻱ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﺮﮔﺰ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﻫﻮﺍ ﻭ ﻫﻮﺱ ﺳﺨﻦ ﻧﻤﻲ ﮔﻮﻳﺪ: (ﻣَﺎ ﻳﻨﻄِﻖُ ﻋَﻦِ ﺍﻟْﻬَﻮَﻱ)، ﺑﻲ ﺟﻬﺖ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﺑﺮ ﺣﺐّ ﺧﺎﻧﺪﺍﻧﺶ ﺗﺄﻛﻴﺪ ﻛﻨﺪ، ﺁﻥ ﻫﻢ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﻌﺪﻫﺎ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻭﻟﻲ ﺍﻟﺎﻣﺮ ﺧﻮﺩﺵ ﻗﻴﺎﻡ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻓﺴﺎﺩ ﻛﻨﺪ.

ﺁﻳﺎ #امام_حسین ﻛﻪ ﺳﻠﺎﻡ ﻭ ﺻﻠﻮﺍﺕ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﺍﻭ ﺑﺎﺩ، ﻫﻤﺎﻥ ﻛﺴﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ‌ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺍﺯ #رسول_خدا ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻭ ﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭﺵ ﻧﻘﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: (ﺍَﻟﺤَﺴﻦُ ﻭَﺍﻟﺤُﺴﻴﻦُ ﺳَﻴّﺪﺍ ﺷَﺒﺎﺏِ ﺍَﻫﻞِ ﺍﻟْﺠﻨﱠﺔِ؛ ﺣﺴﻦ ﻭ ﺣﺴﻴﻦ ﺩﻭ ﺳﺮﻭﺭ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺑﻬﺸﺘﻨﺪ). [4]

ﺁﻳﺎ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺑﻴﺎﻥ #رسول_خدا ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ، ﺑﻬﺸﺘﻲ ﺍﺳﺖ، ﺑﺮﺍﻱ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺗﺼﺎﺣﺐ ﻗﺪﺭﺕ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﺷﻮﺭﺵ ﻭ ﻓﺴﺎﺩ ﺭﻭﻱ ﺯﻣﻴﻦ ﻣﻲ‌ﺯﻧﺪ، ﺣﺎﻝ ﺁﻧﻜﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﻲ‌ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﺗِﻠْﻚَ ﺍﻟﺪﱠﺍﺭُ ﺍﻟْﺂﺧِﺮَﺓُ ﻧَﺠْﻌَﻠُﻬَﺎ ﻟِﻠﱠﺬِﻳﻦَ ﻟَﺎ ﻳﺮِﻳﺪُﻭﻥَ ﻋُﻠُﻮًّﺍ ﻓِﻲ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﻭَﻟَﺎ ﻓَﺴَﺎﺩًﺍ ﻭَﺍﻟْﻌَﺎﻗِﺒَﺔُ ﻟِﻠْﻤُﺘﱠﻘِﻴﻦَ. (ﻗﺼﺺ: 83) ﺍﻳﻦ ﺳﺮﺍﻱ ﺁﺧﺮﺕ ﺭﺍ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲ‌ﺩﻫﻴﻢ ﻛﻪ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺑﺮﺗﺮﻱ ﺟﻮﻳﻲ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻭ ﻓﺴﺎﺩ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﻧﻴﻚ ﺑﺮﺍﻱ ﭘﺮﻫﻴﺰﻛﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ.

ﺁﻳﺎ #رسول_خدا ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻛﺴﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﻫﻞ ﺷﻮﺭﺵ ﻭ ﻓﺴﺎﺩ ﺍﺳﺖ، ﺑﻬﺸﺘﻲ ﻣﻲ‌ﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﺮﺧﻠﺎﻑ ﻗﺮﺁﻥ ﺣﺮﻑ ﻣﻲ‌ﺯﻧﺪ؟
ﺁﻳﺎ #امام_حسین ﻫﻤﺎﻥ ﻛﺴﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﺵ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺣُﺴﻴﻦٌ ﻣِﻨّﻲ ﻭَﺍَﻧﺎ ﻣِﻦْ ﺣُﺴﻴﻦٍ ﺍَﺣﺐﱠ ﺍﻟﻠﻪُ ﻣَﻦ ﺃﺣﺐﱠ ﺣُﺴﻴﻨﺎً؛ ﺣﺴﻴﻦ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺣﺴﻴﻨﻢ ﺧﺪﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﺴﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺣﺴﻴﻦ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺪﺍﺭﺩ. [5]

ﺍﮔﺮ ﺍﺑﻦ ﺗﻴﻤﻴﻪ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻫﻤﻴﻦ ﻳﻚ ﺣﺪﻳﺚ ﭘﻲ ﺑﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﻫﺮﮔﺰ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻗﻴﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﭼﻨﻴﻦ ﺳﺨﻨﻲ ﻧﻤﻲ ﮔﻔﺖ؛ ﺯﻳﺮﺍ #رسول_خدا ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻛﻠﺎﻡ ﺣﻖ ﻣﻄﻠﺐ ﺭﺍ ﺍﺩﺍ ﻛﺮﺩﻩ. ﺍﺯ ﻃﺮﻓﻲ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﭘﻴﻮﻧﺪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﺪ، ﻭﮔﺮﻧﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﻲ‌ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﺍﻭ ﻧﻮﻩ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺍﺳﺖ.

ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺩﻳﮕﺮ، ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻣﻦ ﺍﺯ ﺣﺴﻴﻨﻢ ﻳﻌﻨﻲ ﺑﻘﺎﻱ ﻣﻦ ﻭ ﻣﻜﺘﺒﻢ ﺑﻪ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺍﺳﺖ. ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺟﻬﺖ ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻛﺴﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺣﺴﻴﻦ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺪﺍﺭﺩ، ﺩﻭﺳﺖ ﻣﻲ‌ ﺩﺍﺭﺩ. ﺁﻳﺎ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻗﺪﺭﺕ ﻃﻠﺒﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﺐ ﻗﺪﺭﺕ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺷﻮﺭﺵ ﻣﻲ‌ ﻛﻨﺪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺣﺎﻝ ﺁﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻧﺶ ﺧﺒﺮ ﺩﺍﺩﻩ ﻛﻪ ﻣﻔﺴﺪﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺁﻳﺎ #رسول_خدا ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺑﺮﺧﻠﺎﻑ ﻗﺮﺁﻥ ﺳﺨﻦ ﻣﻲ‌ﮔﻮﻳﺪ ﻭ ﺷﻮﺭﺵ ﮔﺮ ﺭﺍ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺧﺪﺍ ﻣﻲ‌ﻧﺎﻣﺪ؟

—------------------
[1]: ﻣﻨﻬﺎﺝ ﺍﻟﺴﻨﻪ، ﺝ4، ﺹ530
[2]: ﻓﺘﺢ ﺍﻟﻘﺪﻳﺮ، ﺝ 4، ﺹ 615؛ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺍﺑﻦ ﺍﺑﻲ ﺣﺎﺗﻢ، ﺝ10، ﺹ3276
[3]: ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻛﺸﺎﻑ، ﺝ4، ﺹ220؛ ﻣﻔﺎﺗﻴﺢ ﺍﻟﻐﻴﺐ، ﺝ 27، ﺹ595
[4]: ﺳﻨﻦ ﺗﺮﻣﺬﻱ، ﻛﺘﺎﺏ ﺍﻟﻤﻨﺎﻗﺐ ﻋﻦ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ، ﺑﺎﺏ30، ﺹ1075، ﺡ3793
[5]: ﺳﻨﻦ ﺗﺮﻣﺬﻱ، ﻛﺘﺎﺏ ﺍﻟﻤﻨﺎﻗﺐ ﻋﻦ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ، ﺑﺎﺏ30، ﺹ1076، ﺡ3800

🕯به کانال #حریم_تشیع بپیوندید...
👉 @harimeshie 👈
Forwarded From اباصالح
☑️ محرم در کلام حضرت رضا علیه‌السلام

حضرت #امام_رضا صلوات الله علیه فرمودند:

🚩 «محرّم ماهى بود که مردم زمان جاهلیّت (هم) جنگ را در آن حرام می‌دانستند؛ ولی خون ما را در آن حلال شمردند و حُرمت ما را هتک نمودند و فرزندان و زنان ما را اسیر کردند و آتش به خیمه‏‌های ما زدند و آنچه در آن بود به تاراج بردند و در امر ما رعایتی از #رسول_خدا صلّی الله علیه و آله نکردند؛

روز شهادت #امام_حسین علیه‌السلام، چشمان ما را آزرده و اشک ما را روان ساخته و عزیز ما را در زمین #کربلا، خوار کرده و تا روز #قیامت، گرفتاری و بلا به ما دچار ساخته است؛ پس بدانید که گریه‌کنندگان، بر مثل حسین صلوات الله علیه باید بگریند، چرا که این #گریه، گناهان بزرگ را از بین می‌برد.»

🏴 سپس فرمودند: «پدرم (#امام_کاظم علیه‌السلام) این گونه بود که با حلول ماه محرّم، دیگر خنده بر لب نداشت و اندوه بر ایشان غالب بود تا روز دهم؛ و روز دهم روز مصیبت و حزن و گریه‏‌‌ی مُدامش بود و می‌فرمود: در این روز بود که حسین علیه‌السلام کشته شد.»

💠 «عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ أَبِي مَحْمُودٍ قَالَ قَالَ الرِّضَا علیه السلام إِنَّ الْمُحَرَّمَ شَهْرٌ كَانَ أَهْلُ الْجَاهِلِيَّةِ يُحَرِّمُونَ فِيهِ الْقِتَالَ فَاسْتُحِلَّتْ فِيهِ دِمَاؤُنَا وَ هُتِكَ فِيهِ حُرْمَتُنَا وَ سُبِيَ فِيهِ ذَرَارِيُّنَا وَ نِسَاؤُنَا وَ أُضْرِمَتِ النِّيرَانُ فِي مَضَارِبِنَا وَ انْتُهِبَ مَا فِيهَا مِنْ ثَقَلِنَا وَ لَمْ تُرْعَ لِرَسُولِ اللَّهِ حُرْمَةٌ فِي أَمْرِنَا إِنَّ يَوْمَ الْحُسَيْنِ أَقْرَحَ جُفُونَنَا وَ أَسْبَلَ دُمُوعَنَا وَ أَذَلَّ عَزِيزَنَا بِأَرْضِ كَرْبٍ وَ بَلَاءٍ وَ أَوْرَثَتْنَا الْكَرْبَ وَ الْبَلَاءَ إِلَى يَوْمِ الِانْقِضَاءِ فَعَلَى مِثْلِ الْحُسَيْنِ فَلْيَبْكِ الْبَاكُونَ فَإِنَّ الْبُكَاءَ يَحُطُّ الذُّنُوبَ الْعِظَامَ ثُمَّ قَالَ علیه السلام كَانَ أَبِي علیه السلام إِذَا دَخَلَ شَهْرُ الْمُحَرَّمِ لَا يُرَى ضَاحِكاً وَ كَانَتِ الْكِئَابَةُ تَغْلِبُ عَلَيْهِ حَتَّى يَمْضِيَ مِنْهُ عَشَرَةُ أَيَّامٍ فَإِذَا كَانَ يَوْمُ الْعَاشِرِ كَانَ ذَلِكَ الْيَوْمُ يَوْمَ مُصِيبَتِهِ وَ حُزْنِهِ وَ بُكَائِهِ وَ يَقُولُ هُوَ الْيَوْمُ الَّذِي قُتِلَ فِيهِ الْحُسَيْنُ علیه السلام.»

📚 أمالی (شیخ صدوق)، ص ۱۲۸

#حدیث #عزاداری #محرم
@Hedayatgary
Forwarded From وحید واحدجوان
🥀 تصوف مبتذل و عرفان متعالیه 🌹 - 1
🌺 تطورات واژه تصوف و عرفان

واژه #تصوف و #عرفان در گذر زمان تطوراتی داشته؛ گاهی «تصوف» تنها بر بخش عملی عرفان و «عرفان» بر بخش نظری اطلاق می‌شد؛ امام خمینی در مقام فرق‌گذاری میان #عارف و #صوفی، عارف را کسی می‌داند که عالم به عرفان نظری است و صوفی را کسی می‌خواند که معارف توحیدی را در قلب خود تحقق بخشیده باشد. (خمینی، روح الله، تقریرات فلسفه امام خمینی، ج‏2، ص 157)
گاهی «تصوف» بر همه عرفان نظری و عملی اطلاق می‌شد. در عصر حاضر، «عرفان» به طور مطلق بر همه میراث صوفیه (نظری و عملی) اطلاق می‌شود.

🔹مبدأ اشتقاق کلمه #صوفی
دانشمندان بر سر مبدأ اشتقاق‌ كلمه‌‌ «صوفي» و معنای آن،‌ بسيار سخن گفته‌اند که تنها به دو نمونه مهم و قابل دفاع اشاره می‌شود: برخی گفته‌اند این کلمه معرّب است و ریشه یونانی دارد و صوفي‌ و تصوّف‌ مأخوذ از كلمه‌ يوناني‌ «سوف» است‌ كه‌ به‌ معني‌ علم و حكمت است‌. بنابراین تصوّف به معنای صوفی شدن و صوفی هم به معنای دانشمند و حکیم است. اين‌ نظر را #ابوريحان‌_بيروني‌ (م 440 ق‌) مطرح‌ كرده‌ (بیرونی، ابوریحان، تحقیق ما للهند، ص 27) و استاد #علاّمه_حسن_زاده آملی (دام ظلّه) نیز در برخی از کتابهایش این نظر را پسندیده است. (حسن زاده آملی، دروس معرفت نفس ص 359؛ دروس هیئت و دیگر رشته‌های ریاضی ج1 ص 237؛ ده رساله فارسی ص 89؛ هزار و یک نکته، نکته 640)
بیشتر دانشمندان بیان داشته‌اند که اشتقاق‌ صوفي‌ از «صوف‌» به‌ معناي‌ پشم است (سهروردی، عوارف المعارف، ج 1 ص 70) و صوفيان‌ را به‌ خاطر اینكه‌ به‌ پوشيدن‌ پشم و پشمینه‌پوشی اشتهار داشتند صوفي‌ گفته‌اند. (مصطفوی، حسن، التحقيق، ج‏6، ص 305)
سرّ پشمینه‌پوشی صوفیّه این بود که پشمينه دارای دو خاصيت گرمی و خشونت است، لذا كسی كه لباس پشمي می‌پوشد ـ به ویژه در هوای گرم و صنعت پارچه بافی سنتی قدیم ـ احساس راحتی نمی‏كند؛ صوفیان برای اینکه احساس راحتی نكنند و به راحتی‌ها دلبسته و وابسته نشوند پشمینه‌پوشی را سیره و سنت خویش قرار داده‌اند. (واحدجوان، وحید، عرفان علامه طباطبایی در بیان استاد رمضانی، ص 26)
پشمینه‌پوشی در سیره و سنت #رسول_خدا (ص) و برخی از #امامان معصوم (ع) نیز بوده است؛ به عنوان نمونه، روايتی از رسول اكرم (ص) نقل شده که فرمود: «من پنج كار را تا آخر عمر ترك نمی‏كنم تا بعد از من سنت شود: با بردگان بر روی زمین نشستن و غذا خوردن؛ بر الاغ بدون پالان سوار شدن؛ با دست خود بز را دوشیدن؛ #صوف (پشمینه) پوشیدن و بر كودكان سلام كردن» (ورام ابن ابی فراس، تنبیه الخواطر و نزهة النواظر (مجموعه ورام) ج 2، ص 156)

💢بخشی از کتاب سفر به عرفان نظری، نوشته وحید واحدجوان
@dr_vahedjavan
Forwarded From unknown
#عائشه و عیادت حضرت #فاطمه س

◆ فَلَمَّا تُوُفِّيَتْ #فَاطِمَةُ ع جَاءَتْ #عَائِشَةُ تَدْخُلُ عَلَيْهَا. فَقَالَتْ أَسْمَاءُ لاَ تَدْخُلِي. فَكَلَّمَتْ عَائِشَةُ أَبَابَكْرٍ فَقَالَت؛ ْ إِنَّ هَذِهِ الْخَثْعَمِيَّةَ تَحُولُ بَيْنَنَا وَ بَيْنَ اِبْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ قَدْ جَعَلَتْ لَهَا مِثْلَ هَوْدَجِ الْعَرُوس.

◆ چون حضرت #فاطمه (سلام الله علیها) شهید شدند، #عايشه آمد تا بر او داخل شود، اما اسماء گفت؛ داخل مشو. عايشه به أبوبكر شكايت کرد و گفت؛ اين خثعميه ميان ما و دختر #رسول_خدا (صلوات الله علیه وآله و سلم) مانع مى‌شود و برای جسد او، تخت عروس، درست کرده‌ است.


√ منابع؛
الغدیر، ج ۱٤، ص ١٠٠.
الذریعة الطاهرة، ص ١۵٤.
بحار الانوار، ج ٤٣، ص ٩٧.
اعیان الشیعة، ج ۳، ص ۳۰۷.
کشف الغمة، ج ۲، ص ۱۲٦.
اعلام النساء المومنات، ص ۱٤۵.
الموسوعة الکبری، ج ۱۵، ص ۱۲٤.
وفاء الوفاء، ج ۳، ص ۹۲.
الرد الکبیر، ج ۳، ص ٢٦٣.
نهایة الارب، ج ۱۹، ص ۱۲۷.
ذخائر العقبی، ص ۵۳.
سمط النجوم، ج ۱، ص ۵٦٣.
الاستیعاب، ج ٤، ص ١٨٩٧.
اسد الغابة، ۵، ص ۵۲٤.

@ali_is_right
Forwarded From حریم تشیع
🌸🌼#First_Ghadir (9)🌼🌸

🔷The Day of Gifts

❇️ عن #امیر_المؤمنین علی (علیه السلام):« ... وَ إِذَا تَلَاقَیْتُمْ فَتَصَافَحُوا بِالتَّسْلِیمِ وَ تَهَانَوُا النِّعْمَةَ فِی هَذَا الْیَوْمِ وَ لْیُبَلِّغِ الْحَاضِرُ الْغَائِبَ وَ الشَّاهِدُ الْبَائِنَ وَ لْیَعُدِ الْغَنِیُّ عَلَی الْفَقِیرِ وَ الْقَوِیُّ عَلَی الضَّعِیفِ أَمَرَنِی رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) بِذَلِک».

#امیر_المؤمنین #على_بن_ابى_طالب علیهما السلام فرمودند:
اگر در روز #غدیر همدیگر را ملاقات کردید، به یکدیگر سلام کرده و با هم مصافحه کنید، در این روز انسان ثروتمند به انسان فقیر و انسان قوی به انسان ضعیف عیدی دهد که این از دستورات #رسول_خدا صلی الله علیه و آله به من بوده است.
-#وسائل_الشيعة (مرحوم عاملی)، ج‏10، ص: 445

🌼به کانال #حریم_تشیع بپیوندید...
👉 @harimeshie 👈

💠 It has been narrated from Amirul Mo’minin Ali ibne Abi Talib (peace be upon him) that he said,
✅“…when you meet each other (on the Day of Eid Ghadir), shake hands with one another with greetings (of peace)
✅and exchange gifts🎁 on this day
✅and let those who are present convey this to those who are not, and let the rich person give something to the poor, and the powerful one to the weak, as the Messenger of Allah (blessings of Allah be upon him and his family) commanded me to (also) do this.”
- 📚Wasail ash-Shia, Volume 10, Page 445

🌻join us:
@harimeshie
Forwarded From unknown
🎴 ناراحتی #عایشه از ابراز محبت پیامبر صلی الله علیه وآله به حضرت #زهرا سلام الله علیها 


➖▪️➖🌐📜¤¤¤📚


📝 حَدَّثَنِی أَبِی عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عَلِیِّ ابْنِ رِئَابٍ عَنْ أَبِی عُبَیْدَةَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ‏: کَانَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) یُکْثِرُ تَقْبِیلَ فَاطِمَةَ (سلام الله علیها) فَأَنْکَرَتْ ذَلِکَ عَائِشَةُ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) یَا عَائِشَةُ إِنِّی لَمَّا أُسْرِیَ بِی إِلَی السَّمَاءِ دَخَلْتُ الْجَنَّةَ فَأَدْنَانِی جَبْرَئِیلُ مِنْ شَجَرَةِ طُوبَی وَ نَاوَلَنِی مِنْ ثِمَارِهَا فَأَکَلْتُ فَحَوَّلَ اللَّهُ ذَلِکَ مَاءً فِی ظَهْرِی فَلَمَّا هَبَطْتُ إِلَی الْأَرْضِ وَاقَعْتُ‏ خَدِیجَةَ فَحَمَلَتْ بِفَاطِمَةَ فَمَا قَبَّلْتُهَا قَطُّ إِلَّا وَجَدْتُ رَائِحَةَ شَجَرَةِ طُوبَی مِنْهَا

📝 #رسول_خدا صلی الله علیه وآله #فاطمه را زیاد می بوسید ، #عایشه از این کار اظهار ناراحتی می کرد ، پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود : ای #عایشه! در آن شبی که مرا به آسمان بردند، داخل بهشت شدم ، جبرئیل دست مرا گرفته نزدیک درخت طوبی برد و مقداری از میوه آن را به من داد ، پس از خوردن آن میوه ، نطفه ‏ای در پشت من به هم رسید، هنگامی که به زمین بازگشتم با #خدیجه همبستر شدم و او به دخترم فاطمه باردار شد ، پس هیچ گاه #فاطمه را نبوسیدم مگر آن که بوی درخت طوبی را از او استشمام کرده ‏ام.


📙 تفسیر القمی.ج2 ص519.ط موسسة الامام المهدی علیه السلام

📙 بحارالانوار.ج8 ص120.ط دار احیاء التراث العربی

➖▪️¤¤¤

✖️بررسی سند روایت:

⬅️ علی بن ابراهیم (مولف کتاب)

👈علی بن إبراهیم بن هاشم ثقة فی الحدیث ثبت معتمد صحیح المذهب

📚📚رجال النجاشی.ص260.ط موسسة النشر الاسلامی

⬅️ ابراهیم بن هاشم

👈لا ینبغی الشک فی وثاقة إبراهیم بن هاشم ویدل علی ذلک عدة أمور: الاول: أنه روی عنه ابنه علی فی تفسیره کثیرا وقد التزم فی أول کتابه بأن ما یذکره فیه قد انتهی إلیه بواسطة الثقات. الثانی:أن السید ابن طاووس ادعی الاتفاق علی وثاقته. الثالث: أنه أول من نشر حدیث الکوفیین بقم والقمیون قد اعتمدوا علی روایاته وفیهم من هو مستصعب فی أمر الحدیث فلو کان فیه شائبة الغمز لم یکن یتسالم علی أخذ الروایة عنه وقبول قوله


📚📚معجم رجال الحدیث.ج1 ص291.ط موسسة الامام الخوئی الاسلامیة

⬅️ الحسن بن محبوب :

👈الحسن بن محبوب السراد ثقة و کان جلیل القدر، یعد فی الأرکان الأربعة فی عصره

📚📚الفهرست.ص96.ط موسسة نشر الفقاهة

⬅️ علی ابن رئاب :

👈علی بن رئاب الکوفی ثقة جلیل القدر

📚📚الفهرست.ص151.ط موسسة نشر الفقاهة

⬅️ ابو عبیدة الحذاء :

👈زیاد بن عیسی أبو عبیدة الحذاء ثقة ... و قال سعد بن عبد الله الأشعری: و من أصحاب أبی جعفر أبو عبیدة و هو زیاد بن أبی رجاء کوفی ثقة‌

📚📚رجال النجاشی.ص170.

➖▪️➖¤¤
@ali_is_right
Forwarded From اتچ بات
⚠️ هشدار #رسول_خدا به کسانی که مخالف #لعن افرادی هستند که "خدا" #لعن شان نموده است‼️


🔲➖▪️🔴🔹🔵🔹🔴 ➖▪▪

◀️ وقد روى الشيخ الثقة الجليل عمر بن عبد العزيز الكشي في كتاب الرجال عن محمد بن قولويه والحسين بن الحسن بن بندار القمي جميعا عن سعد بن عبد الله عن إبراهيم بن مهزيار ومحمد بن عيسى عن على بن مهزيار عن ابى جعفر يعني الثاني عليه‌السلام في حديث قال قال رسول الله صلى‌الله ‌عليه ‌وآله :

▪️ من تأثم أن يلعن من لعنه الله فعليه لعنة الله.

⬅️ هر کس گناه بداند ، #لعنت کردن کسی را که خدا او را لعنت نموده ، پس #لعنت_خدا بر او باد.



🔵 مؤلف در شرح این روایت چنین می نویسد:

⏺ اين حدیث #صحیح_السند است و ولایت قبول نمیشود مگر با #برائت از دشمنان #اهل_بیت علیهم السلام و عداوت با این کفار و فساق واجب است.


📗📕 الفوائد الطوسيّة نویسنده : حرّ العاملي جلد : 1  صفحه : 516

@ali_is_right
Forwarded From حریم تشیع
❇️#Love_of_Imam_Husain_brings_us_to_gather (11)❇️

🔶 عظمت مقام قمر بنی هاشم اباالفضل العباس علیه السلام از زبان #حضرت_زهرا سلام الله علیها 🔷

♦️مرحوم دربندی در کتاب اسرار الشهادة چنین نقل میکنند:

💠إذا صار يوم القيامة و اشتد الأمر على أهل المحشر بعث رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله أمير المؤمنين عليه السّلام إلى فاطمة عليها السّلام لتحضر مقام الشفاعة.
💠فيقول أمير المؤمنين صلّى اللّه عليه و آله: يا فاطمة، ما عندك من أسباب الشفاعة و ما ادّخرت لأجل هذا اليوم الذي فيه الفزع الأكبر.
💠فتقول فاطمة عليها السّلام: يا أمير المؤمنين، كفانا لأجل هذا المقام اليدان المقطوعتان من ابني العباس.

🔶هنگامی که روز قیامت برپا میشود و امر بر اهل محشر سخت میشود، #رسول_خدا صلی الله علیه وآله #امیر_المؤمنین علیه السلام را میفرستند تا #حضرت_زهرا سلام الله علیها را برای شفاعت حاضر کنند،
🔶#امیر_المؤمنین علیه السلام به #حضرت_زهرا سلام الله علیها میفرمایند یا فاطمه! برای شفاعت چه چیزی نزد تو است؟ برای امروز که مصیبت بزرگ است، چه چیزی را ذخیره کرده ای؟
🔶#حضرت_زهرا سلام الله علیها در جواب میفرمایند یا #امیر_المؤمنین! امروز و برای این مقام ما را کفایت میکند دو دست قطع شده ی فرزندم عباس!

- 📚 أسرار الشهادة، ص 339
- 📚 الموسوعة الكبرى عن فاطمة الزهراء سلام الله علیها، (الأنصاري)، ج‏24، ص171

🕯به کانال #حریم_تشیع بپیوندید...
👉 @harimeshie 👈

harimeshie.parsiblog.com