Forwarded From دعبل
#ماه_رجب #لیلة_الرغائب
شب زیارتی سیدالشهدا

به این بغض پنهان شده در گلویم
به این اشک های روان از سبویم

به جز دیدنت آرزویی ندارم
شب آرزوها تویی آرزویم

به جز از تو خواندن به جز از تو گفتن
چه دارم بخوانم چه دارم بگویم

نسیمی ز کوی تو می آمد ای کاش
که من هم گل نرگست را ببویم

بیا تا که در آبشار نگاهت
خودم، این دلآلوده را هم بشویم

تو آنقدر خوبی که عمری بدی را
نیاورده ای هیچ گاهی به رویم

شب جمعه ها تیر دلتنگی آرد
غم دوری از کربلا را به سویم

شب آرزوها دعا کن ببینم
که با قبر شش گوشه در گفت و گویم

محمد بیابانی

@deabelnews
🎤مناجات شب #لیلة_الرغائب

🍃امشب شب آمال ها و آرزوهاست

🍃امشب رغائب آمده ای چشم گریان

#میرداماد

بسیار دلنشین


@yortchi_bosjin_pdf
نکته‌ای در باب «لیلة الرغائب»

تا آنجا که من تحقیق کردم، شب موسوم به «لیلة الرغائب» (اولین شب جمعه ماه رجب المرجّب) با وجود شهرت فراوانی که بین مردم دارد، از طریق امامان معصوم ما علیهم السلام نقل نشده و کتب روایی محدّثین متقدّم شیعه به آن اشاره‌ای نکرده است و به نظر می‌رسد مأخذ اصلی آن منابع اهل سنّت باشد.
ظاهرا در بین علمای شیعه، اولین بار حدیث آن را سید علی بن باقی قرشی (قرن۷) در الاختیار من المصباح و سید علی بن طاووس حلّی (قرن۷) در إقبال الأعمال نقل کرده‌اند و به تبع آنان، شاگرد ابن طاووس علامه‌ی حلّی (قرن۸) در یکی از اجازاتش و سپس محدّثین متأخّر مثل کفعمی در البلد الأمین، مجلسی در بحار الأنوار، شیخ حرّ عاملی در وسائل الشیعة و شیخ عبّاس قمّی در مفاتیح الجنان حدیث لیلة الرغائب را نقل کرده‌اند، اما در تمام این کتب، یا سند حدیث مزبور مبتلی به ضعف شدید بوده و به عامّه ختم می‌شود و یا اساساً سندی برای آن ذکر نشده است.
بنابراین، اگر مؤمنین متمایل بودند از باب قاعده‌ی «تسامح در ادلّه‌ی سنن» به حدیث لیلة الرغائب عمل کنند، باید نماز و اعمال مخصوص این شب را به قصد رجاء (به امید اینکه مطلوب خدا باشد) اقامه کنند، نه به قصد ورود (به قصد اینکه در شریعت وارد شده است).

۲۶ فروردین ۹۵

#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#دعا_و_نیایش
#لیلة_الرغائب
#رجب

https://telegram.me/Alamolhoda_ir