تا حالاچوب خلال پیامبر رو استفاده کردید؟

#جبرئیل برای #مسواک زدن و #خلال کردن و انجام #حجامت نازل شد.

خلال کنید زیرا از #نظافت است و نظافت از #ایمان است و ایمان به همراه صاحب خود در #بهشت است.

خلال کردن از ایمان است و در اینصورت خلال کردن واجب ایمانی است یعنی ایمان شخص کامل نمی‌شود مگر اینکه اهل خلال کردن باشد.
ما به این مسائل اهمیت نمی‌دهیم. خلال کردن #واجب #مقدمی برای ایمان است و ایمان ما باید کامل باشد و هر چه در کامل شدن ایمان نقش دارد را باید انجام بدهیم.

طب النبی، مستغفری، ص23
المحاسن، برقی، ج2، ص 558
#ایمان و #کفر
#اعتقادات
جلد 67 ، 68 ، 69 ، 70
#ایمان و #کفر
#اعتقادات
جلد 71 ، 72 ، 73
Forwarded From یادداشت هایی برای همگان
یادداشتهایی از کتاب واژه شناسی قرآن مجید تالیف :غلامعلی همایی

قسمت سوم : معنا شناسی کلمه ایمان

"ایمان" دو معنا دارد یکی معنای لغوی که عبارت است از : آرامش دادن به خود یا دیگران و معنای اصطلاحی که تصدیق کردن یا اعتقاد داشتن به چیزی ، واژه ایمان در بعضی از آیات وصف برای خداوند است ...المومن المهیمن... و در بعضی از آیات وصف برای غیر خداست مانند ... من ذکر و انثی و هو مومن ...هر کجا ایمان وصف برای خدا قرار گرفته منظور ایمان به معنای لغوی است پس خدا مومن است یعنی هر کس را که به او ایمان و اعتقاد داشته باشد در آرامش و امنیت قرار می دهد و هر جا وصف برای غیر خداوند باشد ایمان به معنای اصطلاحی است یعنی اعتقاد داشتن یا تصدیق کردن (ص 123)
#قرآن # مفردات #ایمان
http://telegram.me/mynotes110
Forwarded From
#کتاب بحوث قرآنیة فی التوحید و الشرک

سبحانی, جعفر, 1308ش.- (نویسنده)

چکیده : «بحوث قرآنية في التوحيد و الشرك» اثر آيت الله جعفر سبحانى به زبان عربى پيرامون مباحث توحيد و شرك و پاسخگويى به شبهات وهابيت در اين موضوع تأليف شده است. كتاب مشتمل بر يك م مقدمه از مؤلف و پنج فصل است. نويسنده در چهار فصل، ايمان و كفر، توحيد و مراتب و اقسامش، حقيقت عبادت و مقومات آن و تعريف عبادت را مورد بررسى قرار داده و در فصل آخر نيز در 12 عنوان به مصاديقى از عبادت و رفع شبهاتى در اين زمينه پرداخته است.

#علوم_قرآنی
#ایمان
#عبادت
#عقاید_شیعه_امامیه
#توحید
#شیعه_شناسی
#فرق_کلامی
#نقض_فتاوی_وهابیت
#شرک

دانلود کتاب
https://alefbalib.com/index.aspx?pid=194&PdfID=23829

سؤال از شما ، پاسخ از ما
@alefbalib_modir

کانال کتابخانه مجازی الفبا (کلام و عقاید)
@alefbalib
Forwarded From unknown
‍ ⚫️ ۲۶رجب بنا بر نقلی، سالروز رحلت مؤمنِ قریش، #یار و #پشتیبان رسول‌خدا صلی الله علیه وآله و #پدر والامقام أمیرالمؤمنین علیه‌السلام، حضرت #ابوطالب سلام‌الله‌علیه است.

🔰 رتبه‌ی ایمان آن مرد بزرگ به حدی است که #امام_باقر علیه‌السلام در این باره فرمودند:
«والله إن ایمان أبی طالب لو وضع فی کفه میزان و ‍‍‍‍‍‍ إيمان هذا الخلق فی کفه میزان، لرجّح ایمان أبی طالب علی ایمانهم.¹»
✨به خدا قسم! به درستی که اگر #ایمان أبی طالب در یک کفه ترازو قرار گیرد و ایمان این مردم در کفه دیگر، ایمان أبی طالب علیه‌السلام بر ایمان این مردم برتری یابد.

💯 گرچه آن بزرگوار، ایمان خود را از مشرکان قریش #پنهان می‌داشت تا بتواند از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله #دفاع و #حمایت کند، با این حال کتب شیعه و سنی شواهدی قطعی مبنی بر اعتقاد راسخ آن حضرت به اسلام و نبوت پیامبر نقل کرده اند؛
🔻از جمله این شعر را حضرت أبوطالب در وصف رسول اکرم صلی الله علیه وآله سروده اند:
«حمیتُ الرسولَ رسولَ الإله ببیض تلألأ مثلَ البروق
أذبّ و أحمـی رسول الإلــه حمـایة عَمّ علیه شفـوق.»
▫️حمایت کردم رسول را، رسول خدا را به شمشیر سفیدی که مانند برق می‌درخشند.
دفاع می‌کنم و حمایت می‌کنم فرستاده خدا را، حمـایت عمویی که بر او مهربان است.

🔶 مقام آن حضرت به حدی است که أمیرالمومنین عليه‌السلام درباره ایشان می فرمایند:
«والذی بعث محمداً صلی الله علیه وآله بالحق نبیاً، لو شفع أبی فی کل مُذنب علی وجه الأرض لشفعه الله فیهم.»
▫️#قسم به خدایی که #محمد صلی الله علیه وآله را در حق به نبوت برگزید، اگر پدرم درباره هر گنهکاری روی زمین #شفاعت کند، هر آینه خداوند شفاعت او را در حق آنان می پذیرد.

◼️ #مصیبت فقدان این عموی مهربان و دلسوز چنان برای رسول اکرم صلی الله علیه وآله دشوار و ناگوار بود که آن حضرت، سال وفات ایشان و حضرت #خدیجه سلام الله علیها را #عام_الحزن «سال اندوه» نامیدند.

📌۱. إيمان أبي طالب، شيخ مفيد، ص۴؛ شرح نهج البلاغه، ابن ابي الحديد، ج۱۴، ص۶۸.
Forwarded From هیچ
مثلث خود مشغولی چيست؟

رنجش، عصبانیت و ترس
"مثلث خودمشغولی" را به وجود می‌آورند.
شاید جالب باشد که بدانید، تمام نواقص اخلاقی از این سه واکنش سرچشمه می‌گیرند.

"رنجش" واکنش ما در برابر آن قسمت از گذشته‌مان است که مسایل طبق خواسته و روال ما پیش نرفته، از این طریق ما دوباره به گذشته باز می‌گردیم و در آن زندگی می‌کنیم.
"عصبانیت" روش رویارویی ما با زمان حال و واکنشی به منظور انکار واقعیت است.
"ترس" احساسی است که وقتی ما به آینده‌مان فکر می‌کنیم دچار آن می‌شویم و به بیان دیگر ، واکنش ما در مقابل ناشناخته‌ها و احساس نگرانی از به وقوع نپیوستن رویاهایمان است.

این واکنش‌ها در مقابل آدم‌ها، مکان‌ها و وقایع گذشته، حال و آینده زمانی ظاهر می‌شود که انتظارات ما از آن‌ها برآورده نشود.
و اما راه حل کلیدی برای رهایی از خودمشغولی:

#پذیرش را جایگزین رنجش
#عشق را جایگزین عصبانیت
#ایمان را جایگزین ترس کنیم.

@Hich6o
🎙صوت جلسات بسیار ارزشمند ایمان و عمل صالح

استاد یزدان پناه

#ایمان
#عمل_صالح
#صوتی

⬇️⬇️
@yortci_bosjin_pdf
مهدی عزیزی:
#شبکه های_وهابی نتوانستند حقیقت #ایمان #ابوطالب علیه السلام را انکار کنند ،

السلام‌ علیک ایها المدافع عن الاسلام

http://eitaa.com/joinchat/1524760576C064e1bdcc3