Forwarded From unknown
#فهرست_موضوعات
#آتش_پرستی
#آخر_الزمان
#آغاز_نسل
#آل_یس
#ابتلاء
#ابتلا
#ابلیس
#ابوتراب
#ابوذر
#ابی_القاسم
#اتمام_حجت
#اثبات_خدا
#أجل
#احسان
#اختیار
#ادخال_سرور
#استدراج
#استدلال_امامت
#استفاده_از_عمر
#استغفار
#اسم_اعظم
#اسوه_حسنه
#اسیر
#اصحاب_القائم
#اصحاب_خاص
#اصرار_بر_گناه
#اعراف
#العالین
#افطار
#افضل_الخلائق
#اقرار_به_گناه
#امامت
#امام_زمان_ع
#امانتداری
#امتحان
#امت_پیامبر
#امت_وسطی
#امر_به_معروف
#امداد_الهی
#امیرالمومنین
#أمی
#امید
#انبیاء_پادشاه
#انتظار_فرج
#انفاق
#انگشتر
#اولی_الامر
#اهل_بهشت
#اهل_الذکر
#ایام_البیض
#ایثار
#ایمنی_از_عذاب
#بداء
#بدترین_اشخاص
#بدعت
#بدهی
#برادر_دینی
#برادر_مومن
#برزخ
#برکت
#بسم_الله
#بشارت
#بصیرت
#بلاء
#بلا
#بواسیر
#بوسیدن
#بهترین_زنان_بهشتی
#بهترین_فضیلت
#بهشت
#بهشت_جهنم
#بیکار
#بیماری
#بیماری_طفل
#بین_الطلوعین
#پنجتن
#پوشاندن_فقیر
#تبلیغ
#تبدیل_گناهان
#تدبیر
#ترس_از_خدا
#ترس_از_مرگ
#تر_و_خشک
#تسلیم
#تشییع_جنازه
#تحقیق
#تعذیه
#تعلیم
#تعلیم_قرآن
#تعصب
#تفکر
#تفقه
#تفویض
#تفویض_به_ائمه
#تقیة
#تقدیر
#تکبر
#تکبر_بر_خدا
#تکذیب_حدیث
#تمام_خیر
#تمسخر
#تمنای_مرگ
#توحید_مفضل
#توحید
#تولی_تبری
#توفیق
#تواضع
#توبه
#تهمت
#ثروت
#ثقلین
#جبرائیل
#جدال
#جعل_حدیث
#جمعه
#جنابت
#جو
#جهنم
#چشمه_آب_گرم
#چهار_کلمه
#چهار_نصیحت
#حب_امیرالمومنین
#حب_اهل_بیت
#حبط
#حبط_عمل
#حجت
#حجر_الاسود
#حجاب
#حجامت
#حدیث_رفع
#حدیث_من_بلغ
#حدیث_سلسلة_الذهب
#حدیث_عنوان_بصری
#حدیث
#حرز
#حرص
#حساب
#حسن_خلق
#حسن_ظن
#حسنة_جاریة
#حسد
#حسادت
#حشر
#حضرت_ابراهیم_ع
#حضرت_ابوطالب
#حضرت_ایوب_ع
#حضرت_باقر_ع
#حضرت_حمزه
#حضرت_سجاد_ع
#حضرت_سلمان
#حضرت_عیسی_ع
#حضرت_علی_ع
#حضرت_فاطمه_س
#حضرت_محمد_ص
#حضرت_مریم_س
#حفظ_حدیث
#حق_باطل
#حق_برادر_دینی
#حق_الناس
#حلیم
#حور_العین
#حوض
#حیا
#خادم_اهل_بیت
#ختنه
#خبر_چینی
#خضر_ع
#خصلت_شریفة
#خلود
#خندق
#خنده
#خواب
#خوف_رجاء
#خیر
#خیر_الائمه
#داستان_امامت
#دجال
#درب_بهشت
#درب_جهنم
#درجات_ایمان
#درجات_بهشت
#درخواست
#دروغ
#دعا
#دعای_ابوذر
#دعای_فرج
#دفن
#دمیدن
#دنیا
#دنیا_آخرت
#دوازده_امام
#دوازده_درهم
#دو_سر_برد
#دهه_اول_ذی_الحجة
#ذبح_عظیم
#ذریة_پیغمبر
#ذریة_رسول_الله_ص
#راستگویی
#راسخون
#رجعت
#رحمت
#رحمت_خداوند
#رشوة
#رضا
#رضای_خدا
#روح
#رزق
#روزه
#روزه_ماه_رجب
#روغن_بنفشه
#ریا
#زبان
#زن
#زنا
#زهد
#زیارت_امیرالمومنین
#زیارت_امام_حسین_ع
#زیارت_امام_رضا_ع
#زیارت_اموات
#زیارت_اهل_قبور
#زیبایی
#زیتون
#سادات
#سجده
#سحر
#سخنرانی
#سر
#سرکه
#سفر
#سقر
#سکوت
#سکرات_موت
#سعید
#سنة_حسنة
#سلمان
#سلام
#سلب_نعمت
#سوء_ظن
#سوال
#سوال_قبر
#سوغات
#سیل
#شاهد_اعمال
#شام
#شب_قدر
#شبهه
#شبهة
#شبیه_امیرالمومنین
#شرب_خمر
#شب_جمعه
#شب_زنده_داری
#شرک
#شفاعت
#شکر
#شوهر_داری
#شهید
#شیطان
#شیعه_واقعی
Forwarded From مباهله قرن21
#ایام_شهادت_امام_صادق

💢آخرین وصیت امام صادق(ع)؟

✅ اینکه امام صادق(ع) در #آخرین_لحظات زندگی خود، در نفسهای واپسین اهل خانواده و کسان را جمع کند و #وصیت مهمی بیان کنند، یعنی آن وصیت فوق العاده اهمیت دارد که حضرت در لحظات آخر هم به آن توصیه میکنند.

اما حضرت چه چیزی را تاکید میکنند؟

ابوبصیر از همسر امام صادق(ع) در مورد ساعات پایانی عمر ایشان سوال کرد؛

✅حضرت در آن لحظه فرمود:

كساني كه نسبت به #نماز بي اعتنا باشند، شفاعت ما اهل بيت عصمت و طهارت(ع)شامل حالشان نمي گردد. 

قابل دقت است كه حضرت نفرمود:

شفاعت ما شامل افراد بي نماز نمي شود؛ بلكه فرمود: #شفاعت ما شامل حال افراد بي اعتنا به نماز، نمي شود. 


📚 بحارالانوار: ج 47، ص 2، ح 5. 

#مباهله_قرن_21

@mobahelegharne21
Forwarded From unknown
#مشاهیر

#شیخ_زین_العابدین_مازندرانی (۳)

✍️به قلم محقق و پژوهشگر بابلی: #حامد_ابراهیم_زاده_بازگیر

🔻....... شیخ زین العابدین در جواب مسائل فقهیه غالباً حاضر بود و محتاج به مراجعه نمی شد درس خارج فقه و اصول فقه را در مسجد #مدرسه_حسن_خان می گفت و صدها طلبه در حوزه درسش حاضر می شدند #صبح_ها در حرم اباعبدالله(ع) #نماز_جماعت اقامه می فرمود و جمع کثیری بر او اقتداء می کردند

🔻در یکی از ایام نزدیک بود که #کربلا از #طغیان_آب غرق شود معظم له خود دست به کار شده و با عبای خود خاک می آوردند تا سدی در برابر آب ایجاد نمایند به تبعیت از او اهالی کربلا اجتماع نموده و سدی بنا کردند و جلوی طغیان آب را گرفتند و به همت ایشان بود که کربلا و اهالی آن از #غرق_شدن حتمی نجات یافتند

🔻 شیخ بسیار #خوش_خلق، #نیکو_محضر و #کم_خوراک بود ایشان غالباً با #نان و #سرکه و اندکی #برنج روزگار می گذراندند روزی شخصی نزدیک خانه از ایشان طلب کمک نمود فوراً به خانه رفت و #ظرفی_مسین با خود آورد و به آن شخص داد دو سه روز بعد اهل خانه داد و فریاد می کردند که بادیه را #دزد برده صدای آنها در کتابخانه به گوش شیخ رسید فریاد برآورد دزد را متهم نکنید بادیه را من برده ام.

🔻روزی زنی خدمت ایشان رسید و عرض کرد شوهرم مرا از خانه بیرون کرده واسطه شوید مرا دوباره بپذیرد با آن زن در هوای گرم به خانه شوهرش شتافت هر چه اصحاب گفتند از قول شما به شوهرش می گوییم قبول نفرمود همین که به درب خانه شوهر رسید درب را زد و گفت من به #شفاعت آمده ام که همسرت را در خانه بپذیری آن مرد در جواب عرض کرد که با شفاعت شما در آینده این زن #خانم و من #غلام حلقه بگوش او خواهم بود و از مقام زن هزار مرتبه بالاتر شده شیخ به اصحاب فرمود به پیغام شما این مقام برای آن زن حاصل نمی شد و این اثر آمدن شخص من بود

🔻 از شیخ زین العابدین تالیفات متعددی بر جای مانده که #ذخیره_المعاد، #زینه_العباد، #رساله_ای_در_مناسک_حج، #رساله ای_در_ارتداد و #تقریرات درس صاحب #ضوابط_الاصول از جمله ی آنهاست.

🔻علمای بسیاری از خرمن وافر علم و دانش این فقیه وارسته خوشه چینی کردند که از آن میان می توان از حضرات آیات #میرزامحمد_تقی_شیرازی، #شیخ_محمدحسن_مازندرانی، #شیخ_علی_خاقانی، #شیخ_عبدالله_مازندرانی، #شیخ_فضل_الله_علامه_مازندرانی، #شیخ_محمداسماعیل_محلاتی، #مولا_محمدحسین_فشارکی، #سیدحسن_بهشتی، #شیخ_علی_علامه_حائری نام برد.

🔻 این عالم وارسته سرانجام پس از #هشتاد_سال حیات مبارک در نوزدهم ذیقعده الحرام #هزار_و_سیصد_و_نه هجری قمری #وفات و در صحن #قاضی_الحاجات حرم اباعبدالله الحسین(ع) در #کربلا به خاک سپرده شد.


چهارشنبه، ۱٠ مهر ۹۸.

@babolname
Forwarded From unknown
‍ ⚫️ ۲۶رجب بنا بر نقلی، سالروز رحلت مؤمنِ قریش، #یار و #پشتیبان رسول‌خدا صلی الله علیه وآله و #پدر والامقام أمیرالمؤمنین علیه‌السلام، حضرت #ابوطالب سلام‌الله‌علیه است.

🔰 رتبه‌ی ایمان آن مرد بزرگ به حدی است که #امام_باقر علیه‌السلام در این باره فرمودند:
«والله إن ایمان أبی طالب لو وضع فی کفه میزان و ‍‍‍‍‍‍ إيمان هذا الخلق فی کفه میزان، لرجّح ایمان أبی طالب علی ایمانهم.¹»
✨به خدا قسم! به درستی که اگر #ایمان أبی طالب در یک کفه ترازو قرار گیرد و ایمان این مردم در کفه دیگر، ایمان أبی طالب علیه‌السلام بر ایمان این مردم برتری یابد.

💯 گرچه آن بزرگوار، ایمان خود را از مشرکان قریش #پنهان می‌داشت تا بتواند از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله #دفاع و #حمایت کند، با این حال کتب شیعه و سنی شواهدی قطعی مبنی بر اعتقاد راسخ آن حضرت به اسلام و نبوت پیامبر نقل کرده اند؛
🔻از جمله این شعر را حضرت أبوطالب در وصف رسول اکرم صلی الله علیه وآله سروده اند:
«حمیتُ الرسولَ رسولَ الإله ببیض تلألأ مثلَ البروق
أذبّ و أحمـی رسول الإلــه حمـایة عَمّ علیه شفـوق.»
▫️حمایت کردم رسول را، رسول خدا را به شمشیر سفیدی که مانند برق می‌درخشند.
دفاع می‌کنم و حمایت می‌کنم فرستاده خدا را، حمـایت عمویی که بر او مهربان است.

🔶 مقام آن حضرت به حدی است که أمیرالمومنین عليه‌السلام درباره ایشان می فرمایند:
«والذی بعث محمداً صلی الله علیه وآله بالحق نبیاً، لو شفع أبی فی کل مُذنب علی وجه الأرض لشفعه الله فیهم.»
▫️#قسم به خدایی که #محمد صلی الله علیه وآله را در حق به نبوت برگزید، اگر پدرم درباره هر گنهکاری روی زمین #شفاعت کند، هر آینه خداوند شفاعت او را در حق آنان می پذیرد.

◼️
#مصیبت فقدان این عموی مهربان و دلسوز چنان برای رسول اکرم صلی الله علیه وآله دشوار و ناگوار بود که آن حضرت، سال وفات ایشان و حضرت #خدیجه سلام الله علیها را #عام_الحزن «سال اندوه» نامیدند.

📌۱. إيمان أبي طالب، شيخ مفيد، ص۴؛ شرح نهج البلاغه، ابن ابي الحديد، ج۱۴، ص۶۸.
Forwarded From مباهله قرن21
#ایام_شهادت_امام_صادق

💢آخرین وصیت امام صادق(ع)؟

✅ اینکه امام صادق(ع) در #آخرین_لحظات زندگی خود، در نفسهای واپسین اهل خانواده و کسان را جمع کند و #وصیت مهمی بیان کنند، یعنی آن وصیت فوق العاده اهمیت دارد که حضرت در لحظات آخر هم به آن توصیه میکنند.

اما حضرت چه چیزی را تاکید میکنند؟

ابوبصیر از همسر امام صادق(ع) در مورد ساعات پایانی عمر ایشان سوال کرد؛

✅حضرت در آن لحظه فرمود:

كساني كه نسبت به #نماز بي اعتنا باشند، شفاعت ما اهل بيت عصمت و طهارت(ع)شامل حالشان نمي گردد. 

قابل دقت است كه حضرت نفرمود:

شفاعت ما شامل افراد بي نماز نمي شود؛ بلكه فرمود: #شفاعت ما شامل حال افراد بي اعتنا به نماز، نمي شود. 


📚 بحارالانوار: ج 47، ص 2، ح 5. 

#مباهله_قرن_21

@mobahelegharne21
💠509_دانلود مجموعه چهار فایل درموردشفاعت

1⃣آیات

2⃣روایات

3⃣داستان وقصه ها

4⃣اشعار وقصیده

موضوع: #شفاعت #مذهبی

↖️↖️

@yortchi_bosjin_pdf

🔺دانلود
Forwarded From اتچ بات
#شعائر_مقدسه_ی_حسینیه

✅ زائر قبر سیدالشهدا علیه السلام و مقام #شفاعت

〰〰〰〰〰▪️🔆🔆

🔻روایتی زییا در کتاب کامل الزیارات با سند صحیح که امام صادق علیه السلام میفرماید زائر قبر امام حسین در قیامت صدنفر از اهل دوزخ را شفاعت میکند؛این روایت هیچ گونه تعارضی با عقائد و مبانی کلامی شیعه ندارد و کاملا مطابق حکم عقل آیات قرآنی و روایات فراوان است ؛روایت به شرح زیر است::

✍ 2 حَدَّثَنِي أَبِي (رحمه الله) وَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ وَ عَلِيُ بْنُ الْحُسَيْنِ جَمِيعاً عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى بْنِ عُبَيْدٍ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ يَحْيَى عَنْ رَجُلٍ عَنْ سَيْفٍ التَّمَّارِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ زَائِرُالْحُسَيْنِ (ع) مُشَفَّعٌ يَوْمَ الْقِيَامَةِ لِمِائَةِ رَجُلٍ كُلُّهُمْ قَدْ وَجَبَتْ لَهُمُ النَّارُ مِمَّنْ كَانَ فِي الدُّنْيَا مِنَ الْمُسْرِفِينَ

🔸 ... شنيدم حضرت امام صادق عليه السّلام مى فرمودند: زائر امام حسين عليه السّلام در روز قيامت صد نفر كه همگى اهل دوزخ بوده و در دنيا از مسرفين بودند را شفاعت مى‌كند.

📗📔 كامل الزيارات ابن قولويه القمي 332/1
https://bit.ly/32udCsv

==============

🔍 بررسی سندی ::

1⃣ محمد بن الحسن بن أحمد بن الوليد أبو جعفر شيخ القميين و فقيههم و متقدمهم و وجههم و يقال: إنه نزيل قم و ما كان أصله منها. ثقة ثقة عين مسكون إليه.»
 رجال النجاشي  ج 1  ص383
https://bit.ly/2Mqz63Q

2⃣ علی بن الحسین بن بابویة
«684 - علي بن الحسين بن موسى بن بابويه القمي أبو الحسن شيخ القميين في عصره و متقدمهم و فقيههم و ثقتهم... .»
 رجال النجاشي ج 1  ص261
https://bit.ly/2VWuKV3

3⃣ پدر ابن قولویة: محمد بن قولویة
«318 جعفر بن محمد بن جعفر بن موسى بن قولويه ... و كان أبوه يلقب مسلمة من خيار أصحاب سعد ... .»
 رجال النجاشي ج1  ص 123
https://bit.ly/2MrKw7g

4⃣ سعد بن عبد الله
«467 سعد بن عبد الله بن أبي خلف الأشعري القمي أبو القاسم
شيخ هذه الطائفة و فقيهها و وجهها. كان سمع من حديث العامة شيئا كثيرا، و سافر في طلب الحديث، لقي من وجوههم الحسن بن عرفة و محمد بن عبد الملك الدقيقي و أبا حاتم الرازي و ... .»
 رجال النجاشي  ج1  ص 177
https://bit.ly/2J1PllV

5⃣ محمد عيسى بن عبيد
«896 - محمد بن عيسى بن عبيد بن يقطين بن موسى مولى أسد بن خزيمة أبو جعفر جليل في (من) أصحابنا ثقة عين كثير الرواية حسن التصانيف روى عن أبي جعفر الثاني عليه السلام مكاتبة و مشافهة.»
 رجال النجاشي ج1 ص333
https://bit.ly/2J37teV

6⃣ صفوان بن یحیی البجلی؛ از اصحاب اجماع ومشایخ ثقات
«524 - صفوان بن يحيى أبو محمد البجلي بياع السابري

كوفي ثقة ثقة عين. روى أبوه عن أبي عبد الله عليه السلام و روى هو عن الرضا عليه السلام و كانت له عنده منزلة شريفة.»
 رجال النجاشي ج1 ص197
https://bit.ly/31xElmN

7⃣ رجل
این راوی تنها راوی این سنده که ناشناخته است اما این مساله صدمه­ ای به صحت این روایت نمیزند چون اولا: کسی که روایت را از این راوی نقل کرده صفوان بن یحیی و صفوان از مشایخ ثقات است یعنی از کسانی که علمای شیعه معتقدند جز از ثقات روایت نقل نمی ­کرده­ و به همین دلیل جایی که این مشایخ روایت را به صورت مرسل نقل کنندچون یقین داریم که جز از ثقات نقل نمی­ کنند روشن میشود که این شخص مجهول ثقة است ؛مرحوم شیخ طوسی در اینمورد مینویسد:::
سوت الطائفة بين ما يرويه محمد بن أبي عمير ، و صفوان بن يحيى ، و أحمد بن محمد بن أبي نصر و غيرهم من الثقات الذين عرفوا بأنهم لا يروون و لا يرسلون إلا عمن«»يوثق به و بين ما أسنده غيرهم، و لذلك عملوا بمراسيلهم إذا انفردوا عن رواية غيرهم.

طائفه­ شیعه فرق گذاشته­ اند میان آن چه که محمد بن ابی عمیر و صفوان بی یحیی و احمد بن محمد بن ابی نصر و دیگر مشایخ ثقاتی که به صورت مسند یا مرسل، جز از ثقة نقل نمی­ کنند، نقل کرده ­اند و میان آن چه که دیگران نقل کرده­ اند و به همین دلیل به روایت مرسل این مشایخ ثقات عمل کرده ­اند حتی اگر آن روایت را فقط همین مشایخ نقل کرده باشند.»
 العدة في أصول الفقه ج1 ص154
https://bit.ly/33TaPJN

8⃣ سیف التمار
«505- سيف بن سليمان التمار أبو الحسن كوفي روى عن أبي عبد الله عليه السلام ثقة.»                   
 رجال النجاشي ج1  ص189
https://bit.ly/2oTAu64

➖➖➖➖➖

🌀 آخرین شب جمعه و آخرین لحظات سال ، با ۳ بار ذکر صلی الله علیک یا ابا عبدالله، نام خود را در لیست زوار حسینی ثبت کنید!

@borrhan
Forwarded From طلاب پاسخگو
شفاعت چه موقع و به چه صورت است؟

📽پاسخ
#استاد_محمدی 👆

#شفاعت
#پرسمان_اعتقادی

🔍طلاب پاسخگو👇
@tollabe_pasokhgoo
چون #رسول #خدا صلي الله عليه و آله خبر داد #فاطمه #سلام الله علیها را از شهادت #حسين علیه السلام و مصائبي كه بر او وارد مي‌شود ، فاطمه-سلام الله عليها-سخت #گريست و عرض كرد: اي پدر، اين #حادثه كي واقع مي شود؟ 
فرمود: وقتي كه نه من باشم و نه تو و نه علي. #فاطمه بر شدت #گريه بيفزود و بیشتر گريست و عرض كرد:  اي پدر: پس چه کسی براي فرزندم گريه مي‌كند و مجلس عزا و مصيبت او را برپا مي‌كند؟
رسول خدا فرمود:اي فاطمه #زنان #امت من مي‌گريند بر زن هاي #اهل_بيت من و مردان امت من مي‌گريند بر مردان اهل بيت من و عزاي #فرزند مرا هر سال #طايفه اي بعد از طايفه اي تازه مي‌كنند. 
پس چون روز #قيامت شود تو #شفاعت زنان را مي‌كني و #من شفيع مي‌شوم مردان را، و هر كس بر حسين گريسته دست او را مي‌گيريم و در #بهشت در مي‌آوريم.اي فاطمه همه #چشم ها در قيامت #گريان است مگر چشمي كه بر حسين گريسته باشد. او #خندان و #شادمان به #نعيم بهشت خواهد بود.
متن حدیث:
في البحار قال: رايت بعض تاليفات بعض الثقات من المعاصرين يروي انّه: لما اخبر النَبي(صلي الله عليه و آله) ابنته فاطمه بقتل ولدها الحسين و ما يجري عليه من المحن بكت فاطمه بكاءً شديداً و قالت: يا ابه، متي يكون ذلك؟ قال: في زمان خال مني و منك و من علي. فاشتدّ بكائها و قالت: يا ابه فمن يبكي عليه و من يلتزم باقامة العزاءِ له؟
فقال النبي: يافاطمه، ان النساء امتي يبكين علي نساء اهل بيتي، و رجالهم يبكون علي رجال اهل بيتي، و يجددون العزاء جيلاً بعد جيل في كل سنة، فاذا كان يوم القيامةتشفعين انت للنساء و انا اشفع للرجال و كلْ من بكي منهم علي مصاب الحسين اخذنا بيده و ادخلناه الجنة.
يا فا طمه، كل عين باكية يوم القيامة، الا عين بكت علي مصائب الحسين فاّنها ضاحكة مستبشرة بنعيم الجنة. «بحار الانوار ، ج44 ، ص292 ، ح3»
@fotrosmediatv
Forwarded From کانال برهان
#شعائر_مقدسه_ی_حسینیه

✅ زائر قبر سیدالشهدا علیه السلام و مقام #شفاعت

〰〰〰〰〰〰▪️▪️▪️

🔻روایتی زییا در کتاب کامل الزیارات با سند صحیح که امام صادق علیه السلام میفرماید زائر قبر امام حسین در قیامت صدنفر از اهل دوزخ را شفاعت میکند؛
این روایت هیچ گونه تعارضی با عقائد و مبانی کلامی شیعه ندارد و کاملا مطابق حکم عقل آیات قرآنی و روایات فراوان است ، روایت به شرح زیر است::

✍ 2 حَدَّثَنِي أَبِي (رحمه الله) وَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ وَ عَلِيُ بْنُ الْحُسَيْنِ جَمِيعاً عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى بْنِ عُبَيْدٍ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ يَحْيَى عَنْ رَجُلٍ عَنْ سَيْفٍ التَّمَّارِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ زَائِر الْحُسَيْنِ (ع)  مُشَفَّعٌ يَوْمَ الْقِيَامَةِ لِمِائَةِ رَجُلٍ كُلُّهُمْ قَدْ وَجَبَتْ لَهُمُ النَّارُ مِمَّنْ كَانَ فِي الدُّنْيَا مِنَ الْمُسْرِفِينَ

🔸 پدرم رحمة اللّه عليه و محمّد بن الحسن و علىّ بن الحسين جملگى، از سعد بن عبد اللّه، از محمّد بن عيسى بن عبيد، از صفوان بن يحيى، از مردى از سيف تمّار، از حضرت ابى عبد اللّه عليه السّلام، وى گفت: شنيدم حضرت امام صادق عليه السّلام مى فرمودند: زائر امام حسين عليه السّلام در روز قيامت صد نفر كه همگى اهل دوزخ بوده و در دنيا از مسرفين بودند را شفاعت مى كند.

📗📔 نام کتاب : كامل الزيارات نویسنده : ابن قولويه القمي    جلد : 1  صفحه : 332
▫️اسکن کتاب:
https://bit.ly/32udCsv

〰〰〰〰〰〰〰

🔍بررسی سند روایت::

1⃣ محمد بن الحسن بن أحمد بن الوليد أبو جعفر شيخ القميين و فقيههم و متقدمهم و وجههم و يقال: إنه نزيل قم و ما كان أصله منها. ثقة ثقة عين مسكون إليه.»

 رجال النجاشي  ج 1  ص383
▫️اسکن :
🌐 https://bit.ly/2Mqz63Q

2⃣ علی بن الحسین بن بابویة
«684 - علي بن الحسين بن موسى بن بابويه القمي أبو الحسن شيخ القميين في عصره و متقدمهم و فقيههم و ثقتهم... .»

 رجال النجاشي ج 1  ص261
▫️اسکن :
🌐https://bit.ly/2VWuKV3

3⃣ پدر ابن قولویة: محمد بن قولویة
«318 جعفر بن محمد بن جعفر بن موسى بن قولويه ... و كان أبوه يلقب مسلمة من خيار أصحاب سعد ... .»

 رجال النجاشي ج1  ص 123
▫️اسکن :
🌐 https://bit.ly/2MrKw7g

4⃣ سعد بن عبد الله
«467 سعد بن عبد الله بن أبي خلف الأشعري القمي أبو القاسم
شيخ هذه الطائفة و فقيهها و وجهها. كان سمع من حديث العامة شيئا كثيرا، و سافر في طلب الحديث، لقي من وجوههم الحسن بن عرفة و محمد بن عبد الملك الدقيقي و أبا حاتم الرازي و ... .»

 رجال النجاشي  ج1  ص 177
▫️اسکن:
🌐 https://bit.ly/2J1PllV

5⃣ محمد عيسى بن عبيد
«896 - محمد بن عيسى بن عبيد بن يقطين بن موسى مولى أسد بن خزيمة أبو جعفر جليل في (من) أصحابنا ثقة عين كثير الرواية حسن التصانيف روى عن أبي جعفر الثاني عليه السلام مكاتبة و مشافهة.»

 رجال النجاشي ج1 ص333
▫️اسکن:
🌐 https://bit.ly/2J37teV

6⃣ صفوان بن یحیی البجلی؛ از اصحاب اجماع ومشایخ ثقات
«524 - صفوان بن يحيى أبو محمد البجلي بياع السابري

كوفي ثقة ثقة عين. روى أبوه عن أبي عبد الله عليه السلام و روى هو عن الرضا عليه السلام و كانت له عنده منزلة شريفة.»

 رجال النجاشي ج1 ص197
▫️اسکن:
🌐https://bit.ly/31xElmN

7⃣ رجل
این راوی تنها راوی این سنده که ناشناخته است اما این مساله صدمه­ ای به صحت این روایت نمیزند چون اولا: کسی که روایت را از این راوی نقل کرده صفوان بن یحیی و صفوان از مشایخ ثقات است یعنی از کسانی که علمای شیعه معتقدند جز از ثقات روایت نقل نمی ­کرده­ و به همین دلیل جایی که این مشایخ روایت را به صورت مرسل نقل کنندچون یقین داریم که جز از ثقات نقل نمی­ کنند روشن میشود که این شخص مجهول ثقة است ؛مرحوم شیخ طوسی در اینمورد مینویسد:::
سوت الطائفة بين ما يرويه محمد بن أبي عمير ، و صفوان بن يحيى ، و أحمد بن محمد بن أبي نصر و غيرهم من الثقات الذين عرفوا بأنهم لا يروون و لا يرسلون إلا عمن«»يوثق به و بين ما أسنده غيرهم، و لذلك عملوا بمراسيلهم إذا انفردوا عن رواية غيرهم.

طائفه­ شیعه فرق گذاشته­ اند میان آن چه که محمد بن ابی عمیر و صفوان بی یحیی و احمد بن محمد بن ابی نصر و دیگر مشایخ ثقاتی که به صورت مسند یا مرسل، جز از ثقة نقل نمی­ کنند، نقل کرده ­اند و میان آن چه که دیگران نقل کرده­ اند و به همین دلیل به روایت مرسل این مشایخ ثقات عمل کرده ­اند حتی اگر آن روایت را فقط همین مشایخ نقل کرده باشند.»

 العدة في أصول الفقه ج1 ص154
🌐 https://bit.ly/33TaPJN

8⃣ سیف التمار
«505- سيف بن سليمان التمار أبو الحسن كوفي روى عن أبي عبد الله عليه السلام ثقة.»                   

 رجال النجاشي ج1  ص189
▫️اسکن :
🌐https://bit.ly/2oTAu64

〰〰〰〰〰〰
@borrhan