Forwarded From unknown
#مشاهیر

#شیخ_زین_العابدین_مازندرانی (۳)

✍️به قلم محقق و پژوهشگر بابلی: #حامد_ابراهیم_زاده_بازگیر

🔻....... شیخ زین العابدین در جواب مسائل فقهیه غالباً حاضر بود و محتاج به مراجعه نمی شد درس خارج فقه و اصول فقه را در مسجد #مدرسه_حسن_خان می گفت و صدها طلبه در حوزه درسش حاضر می شدند #صبح_ها در حرم اباعبدالله(ع) #نماز_جماعت اقامه می فرمود و جمع کثیری بر او اقتداء می کردند

🔻در یکی از ایام نزدیک بود که #کربلا از #طغیان_آب غرق شود معظم له خود دست به کار شده و با عبای خود خاک می آوردند تا سدی در برابر آب ایجاد نمایند به تبعیت از او اهالی کربلا اجتماع نموده و سدی بنا کردند و جلوی طغیان آب را گرفتند و به همت ایشان بود که کربلا و اهالی آن از #غرق_شدن حتمی نجات یافتند

🔻 شیخ بسیار #خوش_خلق، #نیکو_محضر و #کم_خوراک بود ایشان غالباً با #نان و #سرکه و اندکی #برنج روزگار می گذراندند روزی شخصی نزدیک خانه از ایشان طلب کمک نمود فوراً به خانه رفت و #ظرفی_مسین با خود آورد و به آن شخص داد دو سه روز بعد اهل خانه داد و فریاد می کردند که بادیه را #دزد برده صدای آنها در کتابخانه به گوش شیخ رسید فریاد برآورد دزد را متهم نکنید بادیه را من برده ام.

🔻روزی زنی خدمت ایشان رسید و عرض کرد شوهرم مرا از خانه بیرون کرده واسطه شوید مرا دوباره بپذیرد با آن زن در هوای گرم به خانه شوهرش شتافت هر چه اصحاب گفتند از قول شما به شوهرش می گوییم قبول نفرمود همین که به درب خانه شوهر رسید درب را زد و گفت من به #شفاعت آمده ام که همسرت را در خانه بپذیری آن مرد در جواب عرض کرد که با شفاعت شما در آینده این زن #خانم و من #غلام حلقه بگوش او خواهم بود و از مقام زن هزار مرتبه بالاتر شده شیخ به اصحاب فرمود به پیغام شما این مقام برای آن زن حاصل نمی شد و این اثر آمدن شخص من بود

🔻 از شیخ زین العابدین تالیفات متعددی بر جای مانده که #ذخیره_المعاد، #زینه_العباد، #رساله_ای_در_مناسک_حج، #رساله ای_در_ارتداد و #تقریرات درس صاحب #ضوابط_الاصول از جمله ی آنهاست.

🔻علمای بسیاری از خرمن وافر علم و دانش این فقیه وارسته خوشه چینی کردند که از آن میان می توان از حضرات آیات #میرزامحمد_تقی_شیرازی، #شیخ_محمدحسن_مازندرانی، #شیخ_علی_خاقانی، #شیخ_عبدالله_مازندرانی، #شیخ_فضل_الله_علامه_مازندرانی، #شیخ_محمداسماعیل_محلاتی، #مولا_محمدحسین_فشارکی، #سیدحسن_بهشتی، #شیخ_علی_علامه_حائری نام برد.

🔻 این عالم وارسته سرانجام پس از #هشتاد_سال حیات مبارک در نوزدهم ذیقعده الحرام #هزار_و_سیصد_و_نه هجری قمری #وفات و در صحن #قاضی_الحاجات حرم اباعبدالله الحسین(ع) در #کربلا به خاک سپرده شد.


چهارشنبه، ۱٠ مهر ۹۸.

@babolname
Forwarded From دفتر حضرت آيت الله سند
#پرسش_های_دینی
#نماز_جماعت

❓پرسش:ایا نماز خواندن شیعه پشت سر اهل سنت جایز است؟حکم نمازگذاری که به امام جماعت اصمینان قلبی ندارد چیست؟
⬇️


🖊پاسخ:نماز خواندن پشت سر اهل سنت درحالی که برای مدارات باشد یا ازترس،به صورت متابعت وپیروی خوانده میشود (نمازگذار خودش نماز را میخواند با صدای اهسته ولو اینکه نماز با صدای بلند واجب باشد)
واما نماز پشت سر مومن اگر قرائن و شواهد بیان کننده صلاحیت ودینداری امام جماعت باشد میتوان به او اقتدا کرد ونیازی به اطمینان قلبی نیست بلکه حالت ظاهری کفایت میکند ،
اما اگر ازحالت ظاهری مشخص نباشد بازهم باید به صورت متابعت وپیروی نماز توسط خود نمازگذار خوانده شود(باصدای اهسته ،حتی اگر نماز باصدای بلند واجب باشد) بدون اینکه به امام جماعت اقتدا کند.
🔹

دفتر مرجع عاليقدر حضرت آيت الله شيخ محمد سند (دام ظله)


@ayatollahsanad 🔺
Forwarded From دلنوشته‌ های یک عراقی
شهرک زائرین امام حسین علیه السلام وابسته به #آستان_مقدس_امام_حسین علیه السلام پذیرای هزاران نفر از #برادران_اهل_سنت که از راه زمینی عازم حج هستند...

تصویر بالا #نماز_جماعت اهل سنت در مسجد شهرک زائرین امام حسین علیه السلام وپذیرایی از آنان را نشان میدهد...

@arbaeinehosseini
💢 سه پیام امام‌حسین(ع) در اوج جنگ

✅آخرین #نماز_جماعت امام حسین(ع)

آیت الله جوادی آملی:

در ظهر عاشورا که #تنور جنگ به شدت گرم و درگيري و نبرد به نهايت درجه حدّت خود رسيده بود، وقتي صحبت از نماز شد، به فکر اقامه نماز افتاد و فرمود: «ذکرت الصّلاة جعلک الله من المصلّين نعم هذا أوّل وقتها ثم قال: سلوهم أن يکفّوا عنّا حتي نصلّي»؛

نماز را به يادمان آوردي خدا تو را از نمازگزاراني قرار دهد که به ياد او هستند، بله اکنون اول وقت آن است، از دشمنان بخواهيد که دست از جنگ بشويند تا #نمازمان را بخوانيم و چون آنها حاضر به تعطيل کردن جنگ نشدند، سعيدبن عبدالله حنفي و زهيربن قين پاسداري از جان امام(ع) در حال نماز را به #عهده گرفتند و در نهايت، اين دو شهيد سعيد فداي نماز شدند.
اين #نماز سه خصوصيت برجسته داشت: جماعت، اول وقت بودن، علني بودن.

کتاب حماسه و عرفان،ص243



#