Forwarded From کانال برهان
#عاشورا (۱۶)


⁉️ هدف سیدالشهدا علیه السلام از #خروج چه بود؟؟

✅ إنّی ما خَرَجتُ اَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفسِداً و لا ظالِماً، اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الاصلاحِ فی اُمَّهِ جَدّی، اُریدُ اَن آمُرَ بِالمَعرُوفِ و اَنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرَ بِسیرهِ جَدّی وَ اَبی عَلیَّ بن اَبی طالبٍ.

〰〰〰〰〰〰〰

✍..امام همهء راههای هدایت و ارشاد به راه راست را به کار بردند تا از #جنگ #جلوگیری نمایند؛
امام با انواع روشها قصد اصلاح و هدایت سپاه اموی را داشتند ولی آنها از جمله عمر سعد، امتناع و استکبار ورزیدند؛

عمر بن سعد با بیشرمی تمام در صبح روز دهم، به حالت غرور ایستاد و #اولین تیر را به سوی خیمه‌های حسینی پرتاب کرد و گفت:

❌ نزد امیر شهادت دهید که من اولین کسی بودم که تیر انداختم.
(اللهوف فی قتلی الطفوف۴۲- تاریخ طبری ۳۳/۴- کامل ابن اثیر۲۸۹/۳)

👈👈 بعد از آن تیرها چون #باران از سوی سپاه اموی به سوی امام حسین علیه السلام سرازیر شد.

👈👈 امام علیه‌السلام تا زمانی که راهی بهتر سراغ داشتند، از جنگ و خونریزی خودداری فرمودند.
لذا بارها به اصحاب خود فرمودند:

💠 من اکراه دارم که جنگ را با ایشان بیاغازم.

اما زمانی که تیر را همچون باران به سوی سپاهش روانه ساختند تا جایی که حتی بر طناب خیمه‌ها تیر نشست،
اذن جنگ به اصحاب خود دادند و فرمودند::

💠 خداوند شما را رحمت کند! به سوی مرگی که #حتمی است، برخیزید که این تیرها، پیکهای این گروه به سوی شماست.
(اللهوف فی قتلی الطفوف۴۲)

___________

پ.ن:

به سفیر سالار شهیدان جناب مسلم بن عقیل بنگرید!

اگر مسلم به امر امام، در پی حکومت بود، بی‌شک آن هنگام که در خانه هانی شرایط برای #ترور ابن‌زیاد فراهم شد،
او را از پشت مورد حمله قرار می‌داد و امت و اسلام را از شر او راحت می‌ساخت!
و زمینه را برای به دست گرفتن حکومت برای امام هموار می‌نمود،

اما او به جهت ایمان و عقیده‌اش و به سبب تربیت علوی، حمله ناجوانمردانه را با ایمان مهار نمود؛
این کلام امیرالمومنین او را از این عمل بازداشت::

💠 ایمان، مانع حملهء ناجوانمردانه است ؛ مومن به ناحق(از پشت) حمله نمی‌کند.

✅ این است سیرهء اهل بیت علیهم‌السلام، امامان هیچ‌گاه برای گرفتن مسند خلافت ظاهری ، که حق الهی ایشان است، به زور متوسل نمی‌شوند و با جنگیدن #تشکیل_حکومت نمی‌دهند؛ علت را می‌توان در این کلام نورانی و بسیار عمیق امیرالمومنین علی علیه السلام یافت که فرمود: خوارج ، نتیجهء فتوحات بی‌رویه‌اند.

از این رو است که می‌بینیم امام حسین علیه‌السلام می‌فرمایند:

💠 #تنها برای سامان بخشیدن در امت جدم #خروج کرده‌ام ؛ برای آنکه امر به معروف و نهی از منکر کنم و به سیرهء #جد و #پدرم عمل کنم.

✅ این است سیرهء جدش رسول خدا صلی الله علیه و آله و پدرش امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیهماالسلام

@borrhan
Forwarded From کانال برهان
#عاشورا (۱۳)

⁉️ هدف سیدالشهدا از #خروج چه بود؟؟

〰〰〰〰〰〰〰

#عزم_لشکراموی_برای_کشتن_امام


✍..بعد از رسیدن نامهء تند ابن‌زیاد توسط شمر بن ذی‌الجوشن که در آن به عزل و کناره‌گیری او از سپاه اشاره شده بود،
عمر بن سعد احساس کرد که اوضاع به نفع او نیست و به هراس افتاد که فرصت از دست برود و فرماندهی لشکر از او گرفته شود و از حکومت ری برکنار گردد؛ لذا می‌بینیم که با شدت فراوان،
به قتل امام کمر بست.

عصر روز نهم محرم، در حالیکه امام بعد از نماز عصر در مقابل خیمه نشسته
و تکیه بر شمشیر زده و سر مبارک‌شان را بین دو زانو گذاشته بودند ، عمر بن سعد فریاد زد::

❌ ای سواران خدا سوار شوید! به بهشت مژده به آن باد.

مردان با او سوار شدند و رو به خیمه‌های امام حسین سرازیر گشتند.
(المجالس الفاخرة/ شرف‌الدین۹۹ - مقتل الحسین/امین ۹۹)

در حالی که امام حسین علیه السلام سر را بر زانوان گذاشته بودند ؛ زینب کبری سلام الله علیها به برادر نزدیک شده و فرمودند::

💠 آیا صدا را نمی‌شنوید که نزدیک می‌سود؟

امام به ایشان توجه نموده و فرمودند:

💠 پیامبر را در خواب دیدم، به من فرمود: تو به سوی ما می‌آیی....
(همان ص۳۱۸)

...قمر بنی‌هاشم علیه‌السلام ، جناب زهیر و جناب حبیب بن مظاهر با لشکر اموی صحبت می‌کنند و علت آمدن سپاه را می‌‌پرسند، آنان پاسخ می‌دهند:

❌ امیر به ما دستور داده که راه بر شما ببندیم، یا به فرمان او درآیید یا شما را به فرمان او در خواهیم آورد و با شما خواهیم جنگید.

وقتی حضرت عباس علیه السلام خبرها را برای امام آورد، به او فرمودند:

💠 برادرم به سوی آنها بازگرد؛ اگر می‌توانی امشب را از آنها فرصت بگیر و جنگ را به فردا بینداز، تا ما امشب نماز بخوانیم و پروردگارمان را ندا کنیم و استغفار نماییم. او می‌داند که من، نماز برای او و تلاوت کتابش و کثرت دعا و استغفار را دوست می‌داشته‌ام.

....امویان درخواست امام علیه السلام را می‌پذیرند....
(مقتل الحسین/امین۱۰۴- تاریخ طبری ۳۲۰/۴)

در پی این مهلت ، وقتی اصرار جنگ‌ بر همگان مشخص شد،
امام حسین علیه السلام اصحاب خود را می‌آزمایند و خطبه‌ای بیان می‌فرمایند و بیعت خود را از اصحاب برمی‌دارند و امر می‌کنند هر کدام از شما، دست یک نفر از خانواده مرا بگیرد و فرار کند....
(تاریخ طبری ۳۲۱/۴-مقتل الحسین ۱۰۵)

پس از این خطبه، اهل بیت علیهم السلام و اصحاب هر کدام در مقام دفاع از امام خود کلماتی بیان داشتند؛

👈 ...پس از سربلندی اصحاب، امام اینگونه در مورد یاران خویش گواهی دادند::

💠 خواهرم، به خدا سوگند آنها را آزمودم و در ایشان جز شجاع نیافتم؛ با مرگ در راه من آنقدر مأیوسند که طفل به شیر مادرش.
(همان۹۳)
_________

امام حسین علیه السلام و یاران، شب را به مناجات گذراندند. آن شب، شب دهم محرم بود....آنان با تمام وجود در حالات رکوع و سجود، قیام و قعود، تلاوت قرآن و استغفار، به خدای روی آوردند.
زمزمه‌ای چون همهمهء زنبوران.
(تاریخ طبری ۳۴۴/۴- مقتل الحسین/امین ۱۰۶)
آنچنان که یکی از سپاهیان اموی با مشاهدهء این وضعیت، و این جو آکنده از ایمان و تقوا، هدایت یافت.

به هنگام سحر ، امام علیه‌السلام سر را به زیر انداخته و لختی خوابیدند؛ سپس بیدار شده و فرمودند:

💠 سگانی را دیدم که به شدت می‌خواستند مرا بگزند. در میان آنها سگ پیسی بود که بیشتر حمله می‌کرد‌. فکر می‌کنم آن کس که مامور قتل من است، مردی باشد که مرض پیسی دارد. سپس جدم رسول الله و عده‌ای از اصحابش را دیدم که می‌فرمود: پسرم، تو شهید آل محمدی اهل آسمان به تو بشارت می‌دهند.
(مقتل الحسین/امین ۱۰۷)

....امام به اصحاب دستور دادند تا در پشت خیمه‌ها خندقی بکَنند و هیزم در میان آن بیندازند و آن را صبح هنگام آتش بزنند تا دشمن از ورای خیمه‌ها حمله نکند...

〰〰〰〰〰〰〰

پ.ن :

حضرت از شهادت خود در این سفر آگاه بوده‌اند؛ و امر خاص الهی به ایشان این بود که:
إن الله شاء أن یراك قتیلاً.

👈 امر خاص خدا در #باطن و
👈 عدم بی‌تفاوتی نسبت به دعوت کوفیان در #ظاهر ،
سبب حرکت امام علیه‌السلام است.

کسانی که به لغزش ، انگیزه #تشکیل_حکومت را برای حرکت سیدالشهداء بیان می‌دارند؛
این سوال را پاسخ دهند که::

⁉️⁉️ چرا حضرت در مدت اقامت ۵ماهه در مکه ، به تجهیز سپاه نپرداخت و هیچ اقدامی نفرمود؟

⁉چگونه آن حضرت انگیزه خلع #یزید را دارد در حالیکه در طول مسیر بارها شهادت را به عناوین مختلف اعلام داشت و بارها بیعت خود را از همراهان برداشته و با این حال در برخورد با هر فردی از او یاری طلبیدند؟!

جز آنکه در این مسیر ، که انتهایش #تنها شهادت است و وظیفه، دفاع از حجت خدا و تنها نگذاشتن ایشان است،
مردمان محک بخورند و غربال شوند؟؟

جناب زهیر در ضمن احتجاجی به کوفیان فرمود:

🔅 خدا ما و شما را با خاندان پیامبر امتحان نموده تا واکنش ما و شما معلوم شود؛ ما شما را به یاری اهل بیت پیامبر دعوت می‌نماییم.

@borrhan
Forwarded From مباهله قرن21
💢تمسخر دستجات عزاداری

امروز، در فضای مجازی عده ای با گرایشات #سلطنت_طلب با انتشار وسیع پیامهایی، عزاداری برای اباعبدالله را مورد تمسخر و هجمه قرار میدهند.

✅اما این جماعت که مدام از #رضا_شاه_کبیر دم میزنند، یادشان رفته است که رضاخان برای به سلطنت رسیدن گِل بر سر و شانه میزد و ابتدای دسته های عزاداری شرکت میکرد و به سمت خانه علما میرفت.

آن زمان رضاخان که فرمانده #قزاقها بود شعار معروفی در مورد #حادثه_کربلا داشتند آنها در عزاداری ها این شعر را میخواندند:

اگر در كربلا #قزاق بودی 

حسین بی یاور و #تنها نبودی

آنها میگفتند اگر ما در کربلا بودیم، امام حسین بی یار و یاور نبود. اما رضاخان پس از کسب قدرت تغییر موضع داد و همه عزاداری ها را ممنوع اعلام کرد.

#مباهله_قرن_21

@mobahelegharne21
Forwarded From کانال برهان
#شبهات_محرم (۳۷)

سوال یکی از کاربران محترم برهان::

⁉️ اخیرا کلیپی به دست من رسیده که در آن #بهرام_مشیری ادعا کرده است::

شمر (لع) ، خواهر حضرت ام‌البنین سلام علیها و دایی خالص و تنی حضرت عباس علیه السلام و دایی ناتنی امام حسین علیه السلام است!!!!

〰〰〰〰〰〰〰▪️▪️

✅ پاسخ_شیعه

این ادعا از جهت علمی کم ارزش تر از آن است که محل بحث و مناقشه ی علمی قرار گیرد؛
اما از آن جهت که کفار و منافقان در نشر آن می کوشند و ممکن است امر بر برخی از عوام و افراد کم مطالعه مشتبه گردد و همچنین از باب اثبات دروغ گویی منافق و زندیقِ بیسواد دروغ پرداز،
«بهرام مشیری» به آن پاسخ می دهیم.


به این ادعا در سه محور پاسخ می‌دهیم :

1⃣ با مراجعه به کتب انساب خواهیم دید که هم نسب «حضرت ام البنین» مشخص است و هم نسب «شمر بن ذی الجوشن» لعنه الله !

💢نسب «حضرت ام البنین» سلام الله علیها از این قرار است :

أم البنین فاطمة بنت حزام بن خالد بن ربیعة ابن الوحید بن کعب بن عامر بن کلاب بن ربیعة بن عامر بن صعصعة بن معاویة بن بکر بن هوازن.


📕📗 بن عتبة، احمد بن علی بن الحسین (المتوفى 828 هـ)، عمدة الطالب فی أنساب آل أبی طالب، ص 351، الناشر : المطبع الجعفری، الطبعة : الأولى.

مشاهده ی اسکن کتاب :

http://s9.picofile.com/file/8307764150/1.png

http://s8.picofile.com/file/8307764176/2.png


💢نسب «شمر» لعنه الله از این قرار است :

«شمر» فرزند «ذی الجوشن» است و در مورد «ذی الجوشن» داریم :

ذُو الْجَوْشَنِ الضِّبَابِیُّ قَالَ: قَالَ هِشَامُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ السَّائِبِ الْکَلْبِیُّ: اسْمُهُ شُرَحْبِیلُ بْنُ الْأَعْوَرِ بْنِ عَمْرِو بْنِ مُعَاوِیَةَ وَهُوَ الضِّبَابُ بْنُ کِلَابِ بْنِ رَبِیعَةَ بْنِ عَامِرِ بْنِ صَعْصَعَةَ.

📗📕 البصری الزهری، محمد بن سعد بن منیع أبو عبدالله (المتوفى230 هـ)، الطبقات الکبرى ،ج6، ص 46، المحقق: إحسان عباس، دار النشر : دار صادر - بیروت ، الطبعة: الأولى، 1968 م.

مشاهده ی اسکن کتاب :

http://s8.picofile.com/file/8307764418/1.png

http://s8.picofile.com/file/8307764434/2.png

اکنون داریم :👇

أم البنین فاطمة => حزام => خالد => ربیعة => الوحید => کعب => عامر => کلاب


شمر => ذی الجوشن الضبابی شُرَحْبِیلُ الْأَعْوَرِ => عَمْرِو => الضِّبَابُ => کلاب

👈👈 مشاهده می فرمایید که بر خلاف ادعای دروغ پردازان و حقه بازانی همچون بهرام مشیری ، نه تنها شمر لعنه الله خواهر حضرت ام البنین نمی باشد، بلکه حتی #هیچ نسبت فامیلی نزدیکی هم ندارند و #تنها از یک قبیله هستند و نسب آنان در
«کلاب» به یکدیگر می‌رسد.


🤔 اکنون این سوال مطرح می شود که علت اصلی دروغگویی افرادی همچون بهرام مشیری چیست ؟!

《1》
Forwarded From کانال برهان
#عاشورا (۱۱)


⁉️ هدف سیدالشهدا علیه السلام از #خروج چه بود؟؟

✅ إنّی ما خَرَجتُ اَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفسِداً و لا ظالِماً، اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الاصلاحِ فی اُمَّهِ جَدّی، اُریدُ اَن آمُرَ بِالمَعرُوفِ و اَنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرَ بِسیرهِ جَدّی وَ اَبی عَلیَّ بن اَبی طالبٍ.

〰〰〰〰〰〰〰

✍.. عمر بن سعد ، نامه‌ای برای ابن زیاد نوشت که در آن آمده است::

بسم الله الرحمن الرحیم؛ اما بعد، وقتی به حسین رسیدم، فرستاده‌ام را گسیل نمودم تا بپرسد که چرا آمده و چه می‌خواهد؟ او گفت: اهل این سرزمین به من نوشتند و نامه‌ها فرستادند که به سویشان بیایم، من نیز چنین کردم. اگر نخواهند و از آنچه در نامه‌هایشان بوده بازگردند، من نیز از آنها منصرف خواهم شد.

وقتی نامه را برای ابن‌زیاد خواندند او بیتی را خواند به این معنا::

❌ اینک که چنگال ما او را گرفته است، آرزوی نجات می‌کند که دیگر وقت گذشته است.
(تاریخ طبری ۳۱۱/۴)

در پاسخ عمر بن سعد، ابن زیاد نامه‌ای به این مضمون نوشت:

❌ بسم الله الرحمن الرحیم؛ اما بعد، نامه‌ات رسید ؛ آنچه گفته بودی، فهمیدم. پس جلوگیر حسین شو تا خود و اصحابش با #یزید #بیعت کنند.
اگر #پذیرفت، #آنوقت #نظر خود را می‌گوییم. والسلام
(همان)

________

....ابن زیاد به مردم خشونت زیاد روا می‌داشت و بر اساس گمان و تهمت آنها را می‌کشت. به این دلیل مردم از او می‌ترسیدند و مطیع و فرمانبردار بودند؛ او مردم را در مسجد جامع کوفه جمع کرد تا با پول آنها را بفریبد.
سپس برای القای خطبه برخاست و گفت:

❌ ای مردم! شما آل ابوسفیان را آزمودید و آنها را به گونه‌ای یافتید که دوست می‌داشتید. این امیرالمومنین #یزید است که او را به حُسن رفتار و نیکرویی می‌شناسید. در بین مردم نیکوکار و در جای خود بخشنده است. در زمان او راهها در امن است. در زمان پدرش #معاویه نیز اینگونه بود. این فرزندش یزید است که به مردم احترام گذاشته و آنها را از مال بی‌نیاز می‌کند. او بر روزیِ شما، صدها و صدها اضافه کرد و به من دستور داد تا آن را برای شما زیاد کنم و شما را به سوی دشمن‌اش حسین به جنگ ببرم. از او اطاعت کنید و به فرمانش گوش فرادهید.
(مقتل الحسین/مقرم/۲۳۹)

👈👈 عبیدالله بن زیاد لشکر پشت لشکر و سپاه پشت سپاه، مردان جنگی را به سوی کربلا می‌فرستاد و مردم را به خروج در برابر امام علیه‌السلام وامی‌داشت و صدها و صدها به آنها می‌بخشید.
(ثورة الامام الحسين/هادي الفضلي/١٦)


در خیابانها ، کوچه‌ها و دروازه‌های کوفه ندا دادند ‌که هر کس در کوفه یافت شود و برای جنگ با حسین بیرون نرود، خونش ریخته خواهد شد.
مردی را به نزد ابن زیاد آوردند؛ از او پرسیدند:
اهل کجایی؟
گفت:
مردی از شام هستم ؛ به یکی از اهالی عراق بدهکار بودم ، آمده‌ام ادا کنم.

ابن زیاد گفت:
بکشیدش که در قتل او عبرتی است برای آنها که بیرون نمی‌روند!

او را کشتند!!
(ابصار العین فی انصار الحسین/محمد سماوی/۱۰)

👈👈 ... به همین ترتیب، ابن زیاد سواره و پیاده می‌فرستاد تا به ۰۰۰'۳۰ رسیدند.
(مقتل الحسین/امین/۹۴-۹۵ ؛ مقتل الحسین/مقرم/ ۲۴۱ ؛ تاریخ طبری ۳۱۰/۴)

طبق روایت امام صادق علیه السلام بقیه لشکریان اموی بعد از واقعه کربلا به مدت ۱ سال در حالت آماده باش به سر می‌بردند.
(مقتل الحسین/کاشف الغاء ۱۴)

#نامه_ابن‌زیاد_به_عمرسعد

ابن زیاد در ۶ محرم نامه‌ای برای عمر سعد به این مضمون نوشت::

❌ اما بعد ، من کمبودی در پیاده و سوارهء تو باقی نگذاشتم. نگاه کن که من صبح و شام نمی‌کنم مگر اینکه همان صبح و شام اخبار تو به من برسد.
(همان)

〰〰〰〰〰〰〰
پ.ن::

شرح علامه مجلسی را بخوانید:

فخر شیعه، علامه مجلسی درباره علت #خروج سیدالشهدا علیه السلام شرحی دارد که بخش‌هایی از آن اینچنین است:

✅ ...ظاهر قضیه این گونه است که حتی اگر سیدالشهدا علیه السلام بیعت آنها را می‌پذیرفت باز هم به هر بهانه‌ای حضرت را می‌کشتند،
و عرض بیعت بدان جهت بود که می‌دانستند آن حضرت آن را نمی‌پذیرند.
آیا مروان قبل از عرض بیعت بر حضرت به والی مدینه نگفت که او را به قتل برسان؟؟!
و آیا عبیدالله نگفت او تسلیم ما شود تا هر نظری دربارهء او داشتیم اجرا کنیم؟؟!
آیا نمی‌بینی که چگونه به مسلم بن عقیل امان دادند سپس او را به شهادت رساندند؟؟!
(بحار ج۴۵ص۹۸)
___________

⬇️ اگر بنای این جماعت پلید، #تنها اخذ بیعت بود ، دیگر کشتن حضرت علی‌اصغر ، نعل تازه به اسبها زدن ، آتش زدن خیام و ....
بی‌معنا بود؟

این جماعت رجاله به دنبال فرصتی بودند تا هرگونه آثار اهل بیت علیهم السلام را محو و نابود کنند.

امام حسین علیه السلام با علم به این موضوع و علم به شهادت خود ، و علم به پیمان شکنی کوفیان،
به جهت اتمام حجت با مردمان و انجام وظیفه امامت ، امتحان خلایق و
حفظ جان مبارک خود و خانواده خود ،
#خائفاً مکه و مدینه را ترک فرمودند.


✔️ادامه دارد....

@borrhan
Forwarded From کانال برهان
#عاشورا (۸)


⁉️ هدف سیدالشهدا علیه السلام از #خروج چه بود؟؟

✅ إنّی ما خَرَجتُ اَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفسِداً و لا ظالِماً، اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الاصلاحِ فی اُمَّهِ جَدّی، اُریدُ اَن آمُرَ بِالمَعرُوفِ و اَنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرَ بِسیرهِ جَدّی وَ اَبی عَلیَّ بن اَبی طالبٍ.

〰〰〰〰〰〰〰

#اولین_خطبه_امام_درکربلا

امام حسین علیه السلام قصد نمودند تا اولین خطبهء خود را در کربلا به قصد ارشاد حر و سپاه همراه او، ایراد نمایند.
امام علیه‌السلام به نزد یاران خود آمدند تا نظر آنان را یافته و فکرشان را جویا شوند.
به آنها فرمودند::

💠 مردم، بندگان دنیا هستند و دین آویزه‌ای است بر زبانشان. تا وقتی که زندگیشان می‌گذرد، به آن چنگ می‌زنند‌ ،
آنگاه که بلا برسد دینداران کاهش می‌یابند.

سپس حمد و ستایش خدا را به جای آوردند و بر پیامبر و آل او درود فرستادند؛ آنگاه فرمودند::

💠 اما بعد، بر ما حالتی رسیده که می‌بینید؛ دنیا دگرگون شده و تغییر یافته است‌‌. نیکی‌هایش کنار زده شده و از آن جز اندکی نمانده است؛
مانند باقی ماندهء آب در ظرف و زندگی بسیار فرومایه‌ای همچون چراگاهی تباه! آیا نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌شود و از باطل نهی نمی‌گردد؟ مومن باید که به لقای خداوند راغب باشد. به درستی که من ، مرگ را جز سعادت و زندگی با ستمکاران را جز ملال و سختی نمی‌بینم.
(مقتل الحسین/امین/۹۰ - تاریخ طبری۳۰۱)

⬇️ بعد از تمام شدن خطبه، اصحاب امام به دورش گرد آمدند؛

🔻جناب زهیر بن قین عرضه داشت:

سخنت را شنیدم ای پسر رسولخدا؛ خدا تو را هادی باشد؛ به خدا سوگند اگر دنیا جادوانه بود و ما در آن ابدی بودیم و فراق از دنیا در یاری و پشتیبانی تو بود، ما بیرون آمدن با شما را بر اقامت در دنیا ترجیح می‌دادیم.
(همان)

🔻جناب بُرَیر بن خضیر اینچنین فرمود:

به خدا سوگند ای پسر رسولخدا ، خداوند بر ما منت نهاده که در رکاب شما بجنگیم و اعضای ما قطعه قطعه شوند تا جدت زا در روز قیامت ما را شفاعت نماید.
(همان)

🔻جناب نافع بن هلال برخاسته و عرضه داشت:

سلام و سرافراز با ما حرکت کن، خواه به شرق باشی و خواه به غرب؛ به خدا سوگند که دل ما نگران سرنوشت الاهی نیست و لقای خدایمان را اکراه نداریم. به تحقیق که برنیت‌ها و بصیرت‌های خویش هستیم؛ هر که تو را یاری کند، کمکش می‌کنیم و هر که تو را دشمن باشد، دشمن‌اش می‌شویم.
(ثورة الحسين/محمدمهدي‌شمس‌الدین/۱۹۳)

👈👈👈 امام برای آنها دعای خیر نمودن؛ سپس به اهل بیت و برادران و عموزادگان نگریستند و فرمودند::

💠 خدایا ما عترت پیامبرت محمد هستیم ؛ ما طرد شده‌ایم ؛ به زحمت افتادیم و از حرم جدّمان اخراج شدیم؛ بنی‌امیه بر ما تعدی کردند. خدایا حق ما را بگیر و بر قوم ستمکار پیروزیمان گردان.
(مقتل الحسین/امین/۹۲)

〰〰〰〰〰〰〰

پ.ن ::

سیدالشهداء علیه‌السلام در هنگام خروج از مدینه در مورد علت راهی کردن زنان و فرزندان خویش فرمودند::

💠 اینان ودایع و امانت رسول خدا صلی الله علیه و آله و من ایمن نیستم که آنها را در مدینه به حال خود رها کنم.

⁉️ آیا راهی شدن آن حضرت با خانواده و عیال خویش، و تصریح آن حضرت بر طرد شدن ،
نشاندهنده این مطلب نیست که #خروج آن امام غریب ،
به جهت ترک بیعت و
حفظ و دفاع از خود و نوامیس خود و حفظ حرمت حرم امن
الهی بوده است؟؟

✅ امام بیش از تمام کسانی که به پیمان شکنی کوفیان به ایشان هشدار دادند، از این مطلب آگاهند،
اما حرکت آن حضرت به سمت کوفه با علم به این قضیه
و با علم به شهادت ،
#تنها به جهت عمل به وظیفه امامت بوده است و
عدم بی‌اعتنایی به درخواست مردم در روی آوردن به سمت ایشان و اتمام حجت ....

💠 يا عَليّ ، إنَّما أنتَ بِمَنزلة الكَعبَة تؤتي و لا تأتي ؛ فإن أتاكَ هؤلاء القَومُ فَسلِّموا لكَ هذا الأمر فاقبَله مِنهم و إن لَم يأتوكَ فَلا تَأتِهِم .

🌀 علی جان , مَثَل تو مَثَل کعبه است که مردم به طرف آن می آیند و کعبه به سوی کسی حرکت نمی‌کند ؛
اگر این مردم از سر تسلیم نزد تو آمده و پذیرای امامت تو شوند؛ از ایشان بپذیر و اگر چنین نکردند ،
نیازی به حرکت تو به سوی ایشان نیست.
بحار ۷۸/۴۰
http://lib.eshia.ir/71860/40/78

✅ با توجه به تمام قرائن و مستندات ، به هیچ عنوان، اطلاق #قیام و بیان انگیزه #تشکیل_حکومت
بر #خروج حضرت منطبق نمی‌باشد.

✔️ ادامه دارد...

@borrhan
Forwarded From مباهله قرن21
💢تمسخر دستجات عزاداری

امروز، در فضای مجازی عده ای با گرایشات #سلطنت_طلب با انتشار وسیع پیامهایی، عزاداری برای اباعبدالله را مورد تمسخر و هجمه قرار میدهند.

✅اما این جماعت که مدام از #رضا_شاه_کبیر دم میزنند، یادشان رفته است که رضاخان برای به سلطنت رسیدن گِل بر سر و شانه میزد و ابتدای دسته های عزاداری شرکت میکرد و به سمت خانه علما میرفت.

آن زمان رضاخان که فرمانده #قزاقها بود شعار معروفی در مورد #حادثه_کربلا داشتند آنها در عزاداری ها این شعر را میخواندند:

اگر در كربلا #قزاق بودی 

حسین بی یاور و #تنها نبودی

آنها میگفتند اگر ما در کربلا بودیم، امام حسین بی یار و یاور نبود. اما رضاخان پس از کسب قدرت تغییر موضع داد و همه عزاداری ها را ممنوع اعلام کرد.

#مباهله_قرن_21

@mobahelegharne21