Forwarded From اتچ بات
#شبهات_محرم

⚠️ پاسخ کوبنده به شبهه ی معاندین: آیا یزید بن معاویه دستور قتل امام حسین علیه السلام را نداده و راضی به این امر نبوده ؟!

┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄


قسمت هشتم:
https://t.me/borrhan/49689

#قسمت_نهم (پایانی)

✍ چند گزارش هم از کتب معتبر تاریخی روایی شیعه به عنوان فصل الخطاب تقدیم می‌شود.‌


📃 گزارش اول از کتاب اصول کافی :

✍ امام صادق علیه السلام : سه نفر بدترين خلق خدا بودند و بهترين آفريدگان خدا به آنها گرفتار شدند : ١ ـ ابوسفيان كه با رسول خدا (صلی الله علیه و آله) جنگيد. ٢ ـ #معاويه كه با على (عليه السّلام) جنگ و دشمنى كرد. ٣ ـ #يزيد بن معاويه لعنت الله بود كه با حسين بن على (علیه السلام) جنگيد و با او دشمنى كرد تا آن حضرت را بقتل رسانيد.

#متن_عربی: ۳۱۱ - ابن محبوب، عن عبد الله بن سنان قال: سمعت أبا عبدالله عليه السلام قال: وثلاثة هم شرار الخلق ابتلى بهم خيار الخلق: أبوسفيان أحدهم قاتل رسول الله (صلى الله عليه وآله) و عاداه و معاوية قاتل عليا (عليه السلام) و عاداه و يزيد بن معاوية لعنه الله قاتل الحسين بن علی (عليهما السلام) و عاداه حتى قتله 

📒 نام کتاب : الكافی - ط الاسلامية جلد ۸ صفحه ۲۳۴
🌐 https://b2n.ir/e66341

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

📃 گزارش دوم از کتاب اصول کافی:

✍ یزید در پى مردى از قريش فرستاد و به او گفت: آيا اعتراف میكنى كه تو بنده منى ؛ اگر بخواهم مى فروشمت و اگر بخواهم تو را به بردگى مى گيرم؟ آن مرد گفت: به خدا سوگند اى يزيد! تو در ميان قريش از من نژاده تر و والا تبارتر نيستى و پدرت نيز، چه در زمان جاهليت و چه در زمان اسلام، از پدر من برتر نبود. در ديندارى نيز از من برتر و بهتر نيستى. پس چگونه به خواست تو گردن نهم؟ يزيد گفت: به خدا سوگند اگر اعتراف نكنى تو را مى‌كشم. مرد گفت: كشتن من بالاتر و مهم تر از كشتن حسين بن على عليه السلام ، فرزند رسول خدا، نيست. يزيد دستور داد او را كشتند.

#متن_عربی: قال له يزيد: أتقر لي أنك عبد لي، إن شئت بعتك وإن شئت استرقيتك فقال له الرجل: والله يا يزيد ما أنت بأكرم مني في قريش حسبا ولا كان أبوك أفضل من أبي في الجاهلية والاسلام وما أنت بأفضل مني في الدين ولا بخير مني فكيف أقر لك بما سألت؟ فقال له يزيد: إن لم تقر لي والله قتلتك، فقال له الرجل: ليس قتلك إياي بأعظم من قتلک الحسين بن علي (عليهما السلام) ابن رسول الله (صلى الله عليه وآله) فأمر به فقتل.

📒نام کتاب : الكافی- ط الاسلامية جلد ۸ صفحه ۲۳۵
🌐 https://b2n.ir/a34638

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☘ «اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِكَ عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيْلُ وَ النَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللّهُ اخِرَالْعَهْدِ مِنّى لِزِيارَتِكُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ

اَللَّهُمِّ الْعَنْ یَزیدَ وَالْعَنْ عُبَیْدَاللَّهِ بْنَ زِیادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَهَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ اَبى سُفْیانَ وَ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلى یَوْمِ الْقِیمَهِ.»

➖➖➖➖
@borrhan
Forwarded From اتچ بات
#شبهات_محرم
#یزید در منابع مخالفین (۵۶)

⚠️ پاسخ کوبنده به شبهه ی معاندین: آیا یزید بن معاویه دستور قتل امام حسین علیه السلام را نداده و راضی به این امر نبوده ؟!

┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄

قسمت چهارم
https://t.me/borrhan/49611


#قسمت_پنجم :

✍ از جمله اسناد معتبر و جالب توجه برای اثبات مجرم بودن یزید در شهادت امام حسین علیه السلام، وصیت پدرش و اشعاریست که بعد از مشاهده ی راس اباعبدالله علیه السلام تراوش میکند! که کاملا گویای اینست که وی قصد انتقام جویی داشته و از رسیدن به هدف شومش خرسند است!

اسناد را بخوانیم:

📃 گزارش ابن اعثم کوفی:

✍ یزید میگوید؛ #معاويه با من عهدى بست و مرا جانشين خود ساخت و به من سفارش كرد كه به كمک خاندان ابوسفيان، با خاندان على (ع) بجنگم...

#متن_عربی: و قَد كانَ عَهِدَ إلَيَّ عَهدا وجَعَلَني لَهُ خَليفَةً مِن بَعدِهِ ، و أوصاني أن اُحارِبَ آلَ أبي تُرابٍ بِآلِ أبي سُفيانَ

📒نام کتاب: مقتل الحسین علیه السلام (خوارزمی)، جلد1 صفحه 262
🌐https://b2n.ir/069487
(ر.ک: تصویر الحاقی)

🔆 این واقعیت ماجراست. آن ملعون وصیت و ماموریت پنهانی از معاویه فاسد دریافت کرده بود ...

هر چند یزید بن معاویه میتوانست همانند پدرِ مکار و فاسدش، مکارانه تر عمل کند برای تبرئه خود از واقعه عاشورا 👈 ولی دچار چند #گاف بزرگ شد که هر انسان عاقل و تیزهوشی، به راحتی به واقعیت قضیه و مجرم بودن پسر معاویه پی برده و خواهد برد!

✍ اگر یزید، خلیفه ی ملعون و ابنه ای، فرد باهوشی بود، هنگامی که با راس اباعبدالله علیه السلام روبرو شد نمیبایست فورا ابراز شادمانی میکرد و با چوبدستی جسارت و الفاظ قبیحی از او تراوش میشد!
اما اشعاری که بعد از مشاهده سر مبارک سیدالشهداء علیه السلام از دهان نجس او خارج میشود ( انتقام کشته شدگان جنگ بدر ! ) کاملا برای انسان های تیزهوش و حق طلب واضح است که یزید دستور قتل را داده و کفر و نفاقش را هم عیان کرده است؛
تمام مدارک علیه اوست. (از لحاظ علمی گفته میشود که دخالت یزید در واقعه عاشورا، علاوه بر امر مستقیم او، متواتر معنوی نیز است). اسناد را بخوانیم:

===================

👳‍♂ابن جریر طبری نقل میکند:

🔅 يزيد به مردم، اجازه داد و آنان وارد شدند. سر، پيشِ رويش بود و با سرِ چوب دستى اش بر دندان هاى پيشينِ حسين عليه السلام مى‌نواخت. سپس گفت: اين و ما، مِصداق همان هستيم كه حُصَين بن حُمام مُرّى گفته است: سرهاى مردانى را شكافتند كه محبوب ما بودند؛ ولى آنان، نافرمان ترين و ستمكارترين بودند!

#متن_عربی: أذِنَ [يَزيدُ] لِلنّاسِ فَدَخَلوا وَالرَّأسُ بَينَ يَدَيهِ، و مَعَ يَزيدَ قَضيبٌ فَهُوَ يَنكُتُ بِهِ في ثَغرِهِ، ثُمَّ قالَ : إنَّ هذا وإيّانا كَما قالَ الحُصَينُ بنُ الحُمامِ المُرِّيُّ : يُفَلِّقنَ هاما مِن رِجالٍ أحِبَّةٍ إلَينا و هُم كانوا أعَقَّ و أظلَما

📒نام کتاب: تاريخ طبری جلد 5 صفحه 465
🌐 https://b2n.ir/976876



📃 گزارش امام سبط ابن جوزی حنفی:

✍ آنچه در همه نقل ها مشهور است، اين است كه چون سر [حسين عليه السلام ] را پيشِ روى يزيد نهادند، همه شاميان را گِرد آورد و با چوب خيزران (نى)، بر او مینواخت و اشعار ابن زِبَعرى را مى خواند: .. كاش پدرانم در بدر ، اكنون حاضر بودند و زخم خزرج را از تيزىِ سلاح مى ديدند ... ما بزرگِ بزرگانشان را كشتيم و با كشتار #بدر ، سنجديم و برابر شد ... قاضى ابو يَعلى، در كتاب الوجهين و الروايتين ، از احمد بن حنبل نقل كرده كه گفته است : اگر اين گزارش درست باشد ، يزيد ، فاسق شده است. شَعبى مى گوید : يزيد، بر اين بيت ها افزوده و گفته است: ... هاشميان ، با فرمان روايى، بازى كردند، و گر نه نه خبرى آمده و نه وحيى نازل شده است ... من از خِندِف نيستم، اگر انتقامِ آنچه را خاندان محمّد كرده اند، از ايشان نگيرم. مجاهد گفته است: يزيد، منافق شده است. 

«1⃣»
Forwarded From اتچ بات
#متن_عربی : أمَّا المَشهورُ عَن يَزيدَ في جَميعِ الرِّواياتِ : أنَّهُ لَمّا حَضَرَ الرَّأسُ بَينَ يَدَيهِ جَمَعَ أهلَ الشّامِ وجَعَلَ يَنكُتُ عَلَيهِ بِالخَيزُرانِ ، ويَقولُ أبياتَ ابنِ الزِّبَعرى : .. لَيتَ أشياخي بِبَدرٍ شَهِدوا وَقعَةَ الخَزرَجِ مِن وَقعِ الأَسَل ... قَد قَتَلنَا القَرنَ مِن ساداتِهِم وعَدَلنا قَتلَ بَدرٍ فَاعتَدَل ... حَكَى القاضي أبويَعلى عَن أحمَدَ بنِ حَنبَلٍ في كِتابِ الوجهين و الروايتين أنَّهُ قالَ : إن صَحَّ ذلِكَ عَن يَزيدَ فَقَد فَسَقَ . قالَ الشَّعبِيُّ : وزادَ فيها يَزيدُ فَقالَ : .. لَعِبَت هاشِمُ بِالمُلكِ فَلا خَبَرٌ جاءَ ولا وَحيٌ نَزَل .. لَستُ مِن خِندِفَ إن لَم أنتَقِم مِن بَني أحمَدَ ما كانَ فَعَل .. قالَ مُجاهِدٌ : نافق

📒 نام کتاب: تذكرة الخواص نویسنده: سبط بن الجوزی ج 1 ص 235
🌐 https://b2n.ir/442174
(ر.ک : تصویر الحاقی)

📃 گزارش ابن اعثم کوفی :

✍ يزيد به اشعار عبداللّه بن زِبَعرى تمثّل جست و چنين خواند : .. كاش پدرانم در #بدر ، اكنون حاضر بودند و زخم خزرج را از تيزى سلاح مى ديدند .. و هلهله مى كردند و فرياد شادى مى كشيدند و سپس مى گفتند: اى يزيد ! پاينده و سربلند باشى! ... هنگامى كه نيزه ها ، بر سينه هاشان فرود آمد و كشتار ، ميان [قبيله] عبدِ اَشَل ، بالا گرفت ... سزاى آنان را در برابر بدر داديم و واقعه اى مانند بدر را برپا داشتيم و برابر شد .. آن گاه اين شعر را از خود افزود و گفت :.. من از نسل عُتبه نيستم ، اگر انتقام آنچه را خاندان محمّد كردند ، از آنان نگيرم.

#متن_عربی: جَعَلَ يَزيدُ يَتَمَثَّلُ بِأَبياتِ عَبدِاللّه ِ بنِ الزِّبَعْرى و هُوَ يَقولُ : لَيتَ أشياخي بِبَدرٍ شَهِدوا وَقعَةَ الخَزرَجِ مِن وَقعِ الأَسَل .. لأََهَلّوا وَاستَهَلّوا فَرَحا ثُمَّ قالوا يا يَزيدُ لا تُسَل .. حينَ ألقَت بِقَناةٍ بَركَها وَاستَحَرَّ القَتلُ في عَبدِ الأَشَل .. فَجَزَيناهُم بِبَدرٍ مِثلَها وأقمَنا مِثلَ بَدرٍ فَاعتَدَل .. ثُمَّ زادَ فيها هذَا البَيتَ مِن نَفسِهِ فَقالَ : .. لَستُ مِن عُتبَةَ إن لَم أنتَقِم مِن بَني أحمَدَ ما كانَ فَعَل

📒 نام کتاب : الفتوح لابن اعثم ج5 ص129
🌐 https://b2n.ir/316178


⚠️ حال چگونه عده ای دروغ پرداز با وجود چنین نصوص واضحی میخواهند یزید جنایتکار را مبرا بدانند ؟! درحالیکه در بادی امر، هیچ تعجب و پریشانی از وی سر نزد که هیچ! بلکه آن رفتارهای ناشایستی انجام داد که گواه بلاشکی از رسیدن به اهدافش بوده است! آیا جای شک برای هر انسان عاقلی باقی میماند ؟!

〰〰〰〰〰〰

✍ یک گزارش جالب دیگر وجود دارد که رسوایی یزید را نمایان میکند.... ماجرا از این قرار است که پس از افشاگری هایی که حضرت زینب (س) و امام سجاد علیه‌السلام انجام دادند، یزید راهی نداشت جز اینکه جنایت را تماما به گردن ابن مرجانه بیاندازد اما توسط حصین ابن نمیر از فرماندهان لشگرش در کربلا بی آبرو شد! گزارش را بخونیم:

👳‍♂ ابواسحاق ابراهیم بن محمد اسفراینی شافعی (متوفی 418 هجری قمری) نقل میکند:

🔅 یزید گفت شما گمان ميكنيد من حسين را كشتم، خدا قاتلش را لعنت كند، قاتل او ابن زياد نماينده من در بصره است. سپس دستور داد تا كسانی را كه همراه سرهای بريده آمده بودند احضار كنند، به شَبَث بن رِبعي گفت: وای بر تو آيا من حسين را كشتم؟ گفت: نه، خدا قاتلش را لعنت كند، پس از او از تک تک افراد پرسيد، تا نوبت به حصين بن نُمَير رسيد، او در جواب گفت: آيا دوست داری تا قاتلش را معرفی كنم؟ گفت: آری گفت: در امانم؟ گفت: آری، در امانی. سپس (حصین بن نمیر) گفت بدان ای امیر، کسی که اموالی برای این کار قرار داد و سپاه را حاضر و نامه ها فرستاد و وعده ها داد، او همان کسی است که قاتل حسین است. یزید گفت: چه کسی این کار را کرده است، او پاسخ داد: قاتل حسين تو هستی !

#متن_عربی: فلعن الله من قتله انما قتله عبيد الله بن زياد عاملي على البصرة پ، ثم امر باحضار من اتى براس الحسين ومن معها ليسا لهم كيف كان قتله فحضروا بين يديه فقال لابن ربعي ويلك انا امرتك بقتل الحسين ، فقال لا : لعن الله قاتله ولم يزالوا كذلك الى ان وصل السؤال الى الحصين بن نمير فقال مقالتهم ثم قل اتريد ان اخبرک بمن قتله ؟ فقال نعم فقال اعطنی الامان فقال لك الامان فقال اعلم ايها الامير فقال لك الامان فقال اعلم ايهاالامير ان الذي عقد الرايات ووضع الاموال وجيش الجيوش وارسل الكتب واوعد وعد وهو الذي قتله فقال من فعل ذلك ؟ فقال انت

📒نام کتاب: نورالعين فی مشهد الحسين (ع) ج1 ص 70
🌐 https://b2n.ir/570372

🔚 مطابق همان تلاش مذبوحانه ای که یزید برای مبرا دانستن خود از فاجعه کربلا انجام داد و موفق نشد، تلاش فرزندان و اعوانِ فعلی اش است که بار حماقت یزید را به دوش کشیده اند هم رسوا شد!

➖➖➖➖
@borrhan
Forwarded From اتچ بات
#عطش [31]

💔شیعتي مهما شربتم ماء عذب فاذکروني...
شیعیان من هرگاه آب خنک و خوشگواری نوشیدید لبِ تشنهٔ مرا یاد کنید!

❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄

📝 اسناد #معتبر و #مستفیضی از ائمه اطهار علیهم السلام ، در تایید تشنگی اباعبدالله الحسین علیه السلام به دست ما رسیده که هیچ معاندی #نمیتواند آنرا مخدوش کند ؛ این مدارک قرینهٔ محکمی در تایید قضیه مشهور و قطعیِ تاریخی در حالت تشنگی به شهادت رسیدن سیدالشهداء علیه السلام و اصحاب و یاران باوفای ایشان است.
برخی از اسناد را با هم بخوانیم:


✍ راوی میگوید: امام سجاد (علیه السلام) بر پدرشان امام حسین (علیه السلام)، به مدّت چهل سال گريست، در حالى كه روزها را روزه میگرفت و شب ها را زنده مى‌داشت. هر گاه افطارى اش آماده میشد و غلامش غذا و آب ايشان را مى آورد و در برابرش مینهاد و مى‌گفت: مولاى من بفرما، مى فرمود: فرزند پيامبر خدا (صلی‌الله علیه و آله)، گرسنه كشته شد ! پسر پيامبر خدا (صلی الله علیه و آله)، تشنه به شهادت رسيد..!

#متن_عربی: زَينَ العابِدينَ عليه السلام ... فَيَقولُ : قُتِلَ ابنُ رَسولِ اللّه ِ صلى الله عليه و آله جائِعا ، قُتِلَ ابنُ رَسولِ اللّه ِ صلى الله عليه و آله عَطشانا ، فَلا يَزالُ يُكَرِّرُ ذلِكَ ويَبكي حَتّى يُبَلَّ طَعامُهُ مِن دُموعِهِ ، ويَمتَزِجَ شَرابُهُ مِنها ، فَلَم يَزَل كَذلِكَ حَتّى لَحِقَ بِاللّه ِ عَزَّ وجَلَّ

📒 اللهوف سيد بن طاووس  جلد: 1 صفحه: 121
🌐https://b2n.ir/119907

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

✍ محمّد بن مسلم (رض)، از امام باقر عليه السلام نقل کرد که فرمود: حسين (علیه‌السلام در)ِ كربلا، به ستم و رنج و با لب تشنه ، به شهادت رسيد.

#متن_عربی: عن أبي جعفر عليه ‌السلام قال: إنّ الحسين صاحب كربلاء قُتل مظلوماً مَكروباً عَطشاناً لَهفاناً 

📒 كامل الزيارات ابن قولويه جلد 1 صفحه 184
🌐https://b2n.ir/837537

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

✍ علی ابن حکم مرفوعا از امام صادق عليه (علیه‌السلام) نقل میکند که فرمود: حسين (علیه‌السلام)، دل شكسته و اندوهگين، پريشان و غبار آلوده و گرسنه و تشنه، به شهادت رسيد.

#متن_عربی: قَالَ أَبُوعَبْدِاللَّهِ (ع) ... فَإِنَّ الْحُسَيْنَ (ع) قُتِلَ وَ هُوَ كَئِيبٌ حَزِينٌ شَعِثٌ مُغْبَرٌّ جَائِعٌ عَطْشَانُ

📒 ثواب الأعمال شيخ صدوق  جلد 1 صفحه 89
🌐https://b2n.ir/675791

✍ عبدالله بن کاهلی از امام صادق (علیه‌السلام) نقل میکند که فرمود: همانا حسين (علیه السلام) و خاندان و يارانش، مظلومانه و به ستم و تشنه، شهيد شدند

#متن_عربی: عَنْ أَبِي عَبْدِاللَّهِ (ع) قَالَ .... إِنَّ الْحُسَيْنَ (ع) قُتِلَ مَظْلُوماً مُضْطَهَداً نَفْسُهُ عَطْشَاناً هُو َوَ أَهْلُ بَيْتِهِ وَ أَصْحَابُهُ

📒 كامل الزيارات ابن قولويه جلد 1 صفحه 153
🌐https://b2n.ir/446260

✍‌ به نقل از داوود رِقّى : در محضر امام صادق (علیه‌السلام) بودم كه آب طلبيد. وقتى از آن نوشيدند، اشک ريختند و چشمانشان اشكبار شد. آن گاه به من فرمودند: «اى داوود ! خدا لعنت كند كُشنده حسين را ! هيچ كس نيست كه آب بنوشد و از حسين عليه السلام و خاندانش ياد كند و كُشنده اش را لعن كند، مگر اين كه خداوند، برايش يك صد هزار حسنه مینويسد و يك صد هزار گناه را از او مى زُدايد و يكصد هزار درجه به او میدهد و گويى كه يكصد هزار برده، آزاد كرده است.

#متن_عربی: عَنْ دَاوُدَ الرَّقِّيِّ قَالَ كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِاللَّهِ (ع) إِذَا اسْتَسْقَى الْمَاءَ فَلَمَّا شَرِبَهُ رَأَيْتُهُ قَدِ اسْتَعْبَرَ وَ اغْرَوْرَقَتْ عَيْنَاهُ بِدُمُوعِهِ ثُمَّ قَالَ لِي يَا دَاوُدُ لَعَنَ اللَّهُ قَاتِلَ الْحُسَيْنِ (ع) فَمَا مِنْ عَبْدٍ شَرِبَ الْمَاءَ فَذَكَرَ الْحُسَيْنَ (ع) وَ لَعَنَ قَاتِلَهُ إِلَّا كَتَبَ اللَّهُ لَهُ مِائَةَ أَلْفِ حَسَنَةٍ وَ حَطَّ عَنْهُ مِائَةَ أَلْفِ سَيِّئَةٍ وَ رَفَعَ لَهُ مِائَةَ أَلْفِ دَرَجَةٍ وَ كَأَنَّمَا أَعْتَقَ مِائَةَ أَلْفِنَسَمَةٍ...

📒 كافی شيخ كلينی جلد 6 صفحه 391
🌐https://b2n.ir/034045
(ر.ک : تصویر پایین از کامل الزیارات)

✍ کرام بن عمرو از امام صادق (علیه السلام) نقل کرد که خطاب به وی فرمودند: ‌ای کرام! هر گاه اراده نمودی قبر حضرت حسین بن علی (ع) را زیارت کنی پس آن حضرت را با حالی غمگین و ناراحت، و ژولیده و گرفته زیارت نما، زیرا او کشته شد در حالی که غمگین و ناراحت و ژولیده و گرفته و گرسنه و تشنه بودند!

#متن_عربی: عن كِرام بن عَمرو « قال: قال أبوعبدالله عليه ‌السلام : الكرام! إذا أردت أنتَ قبر الحسين عليه ‌السلام فزُرْه و أنت كئيبٌ حزين، شُعْث غُبر، فإنَّ الحسين عليه‌السلام قُتل وهو كئيبٌ حَزينٌ شُعثٌ، غُبْرٌ جائعٌ عَطْشانٌ

📒 كامل الزيارات ابن قولويه  جلد 1 صفحه 142
🌐 https://bit.ly/2E7sohC

┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
@borrhan
Forwarded From اتچ بات


🔻 سیدالشهداء علیه السلام و کندن چاه

👈 به درخواست برخی از کاربران محترم امروز به این شبهه می‌پردازیم.

┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄

⚠️ اگر اسلام ستیزی برای تشکیک در مصیبت عطش به این روایت مستمسک شود که { زمانی که آب بر حسین علیه‌السلام منع شد، امام پشت خیام زنان به فاصله نُه گام به طرف جنوب زمین را کندند آبی گوارایی بیرون آمد و ایشان و همراهان همه آب آشامیدند و مشک ها را پر کردند #منبع: مناقب ابن شهرآشوب جلد۳ صفحه ۲۰۹ }


در جواب میگوییم:
#علاوه بر اینکه در قسمت های قبل قرائن متعددی را برای اثبات تشنگی ارائه کردیم، و آنها #ملزم به واکنش به تک تک گزاره ها هستند، این شبهه ساده لوحانه را هم جداگانه پاسخ خواهیم داد تا اسلام ستیزان بدانند دور از چشم محققین شیعه نمی‌توانند افراد کم اطلاع را فریب دهند..

📝 روش اول پاسخگویی (تضاد گزارشات) :

اگر فریبکاران این گزارش را صحیح میدانند ، در کنار روایات دیگری که در این زمینه در کانالهای خود ارسال کرده اند و با توجه به وجه استدلال خودشان شدیدا گرفتار میشوند!

چرا که ما از آنها می‌پرسیم چگونه ممکن است: سپاه امام با کندن چاه در اردوگاه خود به آب رسیده باشند؛ ولی چندین بار تلاش کنند برای رسیدن و برداشتن آب از رودخانه فرات که توسط 500 سرباز غرق در سلاح محافظت میشد؟ و با وجود چاه آب در حالیکه جانشان و به خطر می‌افتاد چرا به سمت فرات حمله ور شدند !؟

ابوحنیفه دینوری مینویسد: عمر بن سعد به عمرو بن حَجّاج، فرمان داد تا با پانصد سوار برود و بر شريعه فرات، فرود آيد و ميان حسين عليه السلام و يارانش و آب، مانع شود!

📒 اخبار الطوال جلد 1 صفحه 255
🌐https://b2n.ir/272306

👈 خودشان استدلال کرده بودند؛ که حضرت عباس و حضرت علی اکبر (علیها السلام) به محافظین حمله کرده اند و آب آورده اند !!!
👈 اگر چاه کنده اند و به آب رسیده اند این کارها چه لزومی داشت؟! چرا با وجود چاه آب حضرت عباس علیه السلام باید به سمت شریعه که محاصره شده حرکت کنند و با شکستن حصر فرات تنها ۲۰ مشک آب برای حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر بازگردند آیا این تلاش خطرناک در حالیکه هر بار آب کمی به خیام آورده میشد با وجود چاه آب منطقی است؟

نص طبری درباره تعداد مشک‌ها:
بعث معهم بعشرین= ۲۰ قربة

📗 تاريخ طبری ج۵ص۴۱۲
https://b2n.ir/w31567

وقتی سازنده شبهه سواد تاریخی نداشته و جهل غوطه ور باشد، این چنین رسوا میشود ____ پس بدین اعتبار، گزارش مذکور اساس و اصالتی ندارد ...

〰〰〰〰〰〰〰〰〰

📝 روش دوم : (قبول خبر و تحلیل):

اگر این گزارش را صحیح بدانیم #باید_بدانید در ادامه این گزارش تاریخی نوشته شده است که بعد از این اتفاق فشارها برای تحریم آب بیشتر شد و هیچ کس نمیتوانسته اقدام به کندن چاه بکند و آن چاه هم ناپدید شد و دیگر کسی آنرا ندید!

📃 گزارش تاریخی:

👳‍♂ خوارزمی مینویسد: عبيداللّه به عمر بن سعد نوشت: به من خبر رسيده كه حسين، چاه حفر میكند و به آب میرسد و او و يارانش، آب مینوشند. بنگر كه چون نامه ام به تو رسيد، تا آن جا كه میتوانى، از حفر چاه به وسيله آنان، جلوگيرى كن و بر آنان، سخت بگير و مگذار كه قطره اى آب بنوشند... عمر بن سعد نيز تا آن جا كه مى شد، بر آنان، سخت گرفت.

#متن_عربی: و بَلَغَ ذلِكَ عُبَيدَاللّه ، فَكَتَبَ إلى عُمَرَ بنِ سَعدٍ: بَلَغَني أنَّ الحُسَينَ يَحفِرُ الآبارَ، و يُصيبُ الماءَ، فَيَشرَبُ هُوَ وأصحابُهُ، فَانظُر إذا وَرَدَ عَلَيكَ كِتابي فَامنَعهُم مِن حَفرِ الآبارِ مَا استَطَعتَ، و ضَيِّق عَلَيهِم، و لا تَدَعهُم أن يَذوقوا مِنَ الماءِ قَطرَةً ... فَضَيَّقَ عَلَيهِمُ ابنُ سَعدٍ غايَةَ التَّضييق

📒نام کتاب: مقتل الحسین (ع) خوارزمی جلد 1 صفحه 346
🌐https://b2n.ir/360947
(ر.ک : تصویر الحاقی)
📒نام کتاب: بحارالأنوار جلد 44 صفحه 388
🌐https://b2n.ir/681571

📃 متن عربی محو شدن چاه در مقتل الحسین (علیه‌السلام) :
(( ثم غارت العين فلم ير لها أثر ))

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

✍ یک نمونه تاریخی را هم ملاحظه فرمایید که در وقت #افزایش سختگیری ها چه اتفاقاتی می‌افتاد و امکان هیچ کار اضافه ای باقی نماند:

📃 گزارش تاریخی:

👳‍♂ خوارزمی مینویسد: سعيد بن عبداللّه حنفى، وقت #نماز جلوى حسين عليه السلام ايستاد و خود را هدف تيرهايى كه پرتاب مى‌كردند، قرار داد و هر چه حسين عليه السلام به چپ و راست مى رفت، او هم جلوى حسين عليه السلام مى ايستاد تا آن كه بر اثر تيرهايى كه خورده بود، به زمين افتاد!

#متن_عربی: و روي أنّ سعيد بن عبداللّه الحنفي تقدّم أمام الحسين عليه السّلام، فاستهدف له يرمونه بالنبل، فما أخذ الحسين عليه السّلام يمينا و شمالا إلاّ قام بين يديه، فما زال يرمى حتى سقط إلى الأرض

📒نام کتاب: مقتل الحسین (ع) خوارزمی جلد 2 صفحه 21
🌐 https://b2n.ir/157533


«1⃣»
Forwarded From اتچ بات
‍ ✍ جمع بندی:

در گزارش آمده که آن چاه بعد از استفاده ناپدید شد و آن گونه که از ظاهر امر پیدا است، امر این چاه بیشتر به معجزه و امتحانی شبیه بود که هدف از آن تقویت باور یاران بوده است. زیرا قبل از اینکه سخن از کندن چاه و رسیدن به آب باشد؛ سخن از جوشش چشمه‌ای از دل زمین است، آن هم با آبی گوارا!
در همین نقل آمده است که پس از نوشیدن آب و پر کردن مشک‌ها این چشمه خشکیده و پنهان شد.

مجلسی، محمدباقر، بحار الأنوار، ج۴۴، ص۳۸۷.
http://lib.eshia.ir/11008/44/387

به هر رو دیده‌بان ها دیگر هیچ چاهی را ندیدند و نگذاشتند اقدامی صورت بگیرد،
حتی #نماز خواندن هم میسر نبود! چه برسد به اینکه بعد از افزایش فشارها بتوانند #چاهی بکنند.

تضاد هم بحثی جدی است ؛ این جاهلان معاند باید پاسخ دهند اگر مدعی می‌شوید در اطراف خیام آب بوده چگونه در عین حال مدعی می‌شوید حضرت عباس برای آوردن آب با وجود درگیری شدید به فرات میزدند؟! و چرا حضرت علی اکبر تشنه شهید شدند؟ چرا وقتی در گرماگرم نبرد خدمت پدر آمدند و آب طلب کردند چرا امام از چاه برای ایشان آب نیاوردند؟ و چرا خود امام از شدت تشنگی به سمت فرات حرکت کردند و به سمت چاه آب نرفتند , همان حمله ای که در آن حُصَین بن نُمَیر بر دهان مبارک حضرت تیری نشاند؟؟؟😭

اسلام ستیزان بلاشک هیچ جوابی به مطالب فوق ندارند ، اینست نتیجه ناشی‌گری و وارد کردن هوی و هوس در بحث تاریخی!

🔚 بارها گفته ایم و مجدد می‌گوییم خیام از پس از بسته شدن آب به گواه تاریخ در روز هفتم با کم آبی مواجه شد وپس از تحریم آب، یک مرتبه حضرت علی اکبر (علیه‌السّلام) با تعدادی از اصحاب به سمت شریعه حرکت کردند و آب آوردند. یک بار دیگر هم، حضرت ابالفضل (علیه‌السّلام) با نافع بن هلال که سی سوار و بیست پیاده همراه ایشان بود به سمت شریعه رفتند آنها در پی نبردی با لشگریان عمرو بن حجاج توانستند بیست مشک را پر از آب کرده به نزد امام حسین (علیه‌السّلام) باز گردند.
و آخرین وعده آب قبل از نماز صبح عاشورا به پایان رسید.

آنهم در هوای گرم آن روزهای محرم سال ۶۱ هجری و با بالارفتن جنگ و ....

📃 گزارشی از مورخین درباره آب و هوای روز عاشورا، سال ۶۱ هجری:

👳‍♂ابوحنیفه دینوری مینویسد: چون روز، به نيمه رسيد و هوا به شدت گرم شد و ايام گرما بود...

#متن_عربی؛ فلما انتصف النهار، و اشتد الحر، و كان ذلك في القيظ تراءت لهم

📒 اخبار الطوال جلد 1 صفحه 248
🌐https://b2n.ir/720530

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

📃 اما گزارش مورخین از شدت درگیری ها تا بعد از ظهر" عاشورا:

👳‍♂بلاذری مینویسد؛ لشگریان عمر بن سعد، ياران حسين عليه السلام را تيرباران كردند تا اسب هايشان را از پاى در آوردند و همه لشكر حسين عليه السلام، پياده شدند و در نيمه روز، به شدت و بدون توقّف جنگيدند.

#متن_عربی: ودَعا عُمَرُ بنُ سَعدٍ الحُصَينَ بنَ تَميمٍ ، فَبَعَثَ مَعَهُ المُجَفَّفَةَ و خَمسَمِئَةٍ مِنَ المُرامِيَةِ ، فَرَشَقُوا الحُسَينَ عليه السلام وأصحابَهُ بِالنَّبلِ حَتّى عَقَروا خُيولَهُم ، فَصاروا رَجّالَةً كُلُّهُم ، وَاقتَتَلوا نِصفَ النَّهارِ أشَدَّ قِتالٍ و أبرَحهِ

📒 انساب الاشراف جلد 3 صفحه 194
🌐https://b2n.ir/686370

👳‍♂ابن اثیر مینویسد: لشگریان عمر بن سعد، تا فرا رسيدن ظهر، با حسين عليه السلام و يارانش جنگيدند؛ شديدترين جنگى كه خدا آفريده بود. 

#متن_عربی: و قاتَلوهُم أيِ الحُسَينَ عليه السلام و أصحابَهُ حَتَّى انتَصَفَ النَّهارُ، أشَدَّ قِتالٍ خَلَقَهُ اللّه و أخَذوا لا يَقدِرونَ عَلى أن يَأتوهم إلّا مِن وَجهٍ واحِدٍ

📒 الكامل فی تاریخ جلد 3 صفحه 175
🌐https://b2n.ir/062481

👳‍♂طبری مینویسد: سپس، نماز ظهر را خواندند. حسين عليه السلام با ايشان، نماز خوف گزارد و آن گاه بعد از ظهر دوباره جنگيدند و جنگ، بالا گرفت.

#متن_عربی: ثُمَّ صَلَّوُا الظُّهْرَ، صَلَّى بِهِمُ الْحُسَيْنُ صَلَاةَ الْخَوْفِ، ثُمَّ اقْتَتَلُوا بَعْدَ الظُّهْرِ، فَاشْتَدَّ قِتَالُهُمْ

📒 تاريخ طبری جلد: 4 صفحه 336
🌐https://b2n.ir/893845

➖➖➖➖➖➖➖➖➖

✍ ابوالفرج ابن جوزی سنی مذهب (متوفی ۵۹۷ هجری قمری) نقل میکند:

📃 که حسين عليه السلام ، به هنگام شهادت، طالب آب بود ؛ امّا از او دريغ داشتند و او تشنه شهيد شد و نزد خدا وارد شد تا از نوشيدنى بهشت، سيرابش گردانْد

📗 نام کتاب : بستان الواعظين نویسنده : ابن الجوزی جلد ۱ صفحه ۲۶۳
🌐 https://b2n.ir/x33849


🔻بی آبی و شدت عطش در صحرای طف قطعی و مسلم تاریخی و از واضحات است! و هر کسی غیر از این ادعا کند آبروی نداشته خود را بیشتر برده است و شبهه فوق العاده شبهه سخیفی است !

➖➖➖➖➖➖
@borrhan
Forwarded From اتچ بات

#عاشورا در منابع مخالفین (87)

✅ اشاره به مصیبت تشنگی سيد الشهداء و آل الله علیهم السلام در كربلاء در اشعار شعرای نامی

❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄

✍ شعرای زیادی از ابتدای قرون اسلامی تاکنون، تصریح به تشنگی سیدالشهداء علیه السلام کرده اند:

📃‌ عبدالله برقی (متوفی 245) میگوید:

جانم فداى چشمان فرو رفته اى ... كه نگاهى در پىِ نگاهى، به آب داشتند! جانم فداى لب هاى خشك از تشنه كامى ... كه از فرات ، قطره اى ننوشيدند!

#متن_عربی: بِنَفسي شِفاهٌ ذابِلاتٌ مِنَ الظَّما ولَم تُروَ مِن ماءِ الفُراتِ بِقَطرَةِ بِنَفسي عُيونٌ غائِراتٌ شَواخِصٌ إلَى الماءِ مِنها نَظرَةٌ بَعدَ نَظرَةِ 

📒 مقتل الحسین علیه السلام نویسنده؛ خوارزمی جلد 2 صفحه: 156
🌐 https://b2n.ir/074613

📃 ناصر خسرو (م 481 ق)

لعنت كنم بر آن بت، كو كرد و شيعت او حلق حسين تشنه ، در خون ، خضاب و رنگين ... پيش تو اند حاضر ، اهل جفا و لعنت لعنت چرا فرستى ، خيره به چين و ماچين؟ 

📒 دانشنامه امام حسين علیه السلام ، جلد 10 صفحه 324
🌐http://lib.eshia.ir/27254/10/324
(ر.ک : تصویر پایین از دیوان ناصرخسرو)

📃 عطار نيشابورى(م 618 ق)

صد هزاران جان پاک انبيا صفت زده بينم به خاک كربلا در تَموز كربلا، تشنه جگر سر بريدندش! چه باشد زين بَتَر؟ با جگر گوشه ى پيمبر، اين كنند و آن گهى دعوىّ داد و دين كنند! 

📒 دانشنامه امام حسين علیه السلام ، جلد 10 صفحه 327
http://lib.eshia.ir/27254/10/327

📃 سلمان ساوَجى (م 778 ق)

خاك، خون آغشته لب تشنگان كربلاست آخر ـ اى چشم بلابين ـ جوى خونبارت كجاست؟ .. جز به چشم و چهره مَسپُر خاك اين در ، كان همه نرگس چشم و گلِ رخسار آل مصطفاست.. اى دلِ بى صبر من ! آرام گير اين جا ، دَمى كاندر اين جا منزلِ آرامِ جان مرتضاست

📒 دانشنامه امام حسين علیه السلام ، جلد 10 صفحه 332
http://lib.eshia.ir/27254/10/332

📃 محمّد بن حسام خَوسَفى (م 875 ق)

طراز طرّه مُشكين عنبرافشانش خضاب كرد به خون، خصم بى وفاى حسين .. ز حلق تشنه او رُسته لاله سيراب ز خون كه موج زد از جانب قفاى حسين .. قَدَر ، چو واقعه كربلا مشاهده كرد ز چشم چشمه خون راند بر قضاى حسين ..

📒 دانشنامه امام حسين علیه السلام ، جلد 10 صفحه 335
http://lib.eshia.ir/27254/10/335

📃 اهلى شيرازى (م 942 ق)

ماه محرّم است و شد، دجله روان ز چشم ما بهر حسين تشنه لب ، شاه شهيد كربلا .. با شهداى كربلا، لاف وفا هر آن كه زد گر نه شهيدِ گريه شد، مدّعى است و بى وفا .. بس كه ز آتش جگر، گريه گرم مى كنم مردمك دو ديده ام، سوخته شد در اين عزا.

📒 دانشنامه امام حسين علیه السلام , جلد 10 صفحه 338
http://lib.eshia.ir/27254/10/338

📃 صائب تبريزى (م 1081 ق)

چون آسمان كند كمر كينه استوار كشتىّ نوح بشكند از موجه بِحار .. لعل حسين را ، كند از مِهر، خشك لب! تيغ يزيد را ، كند از كينه آبدار! .. در چاه ، سرنگون فكند ماه مصر را يعقوب را ، سفيد كند چشم انتظار .. چون برگ كاه در نظر عقل شد سبك هر كس كه پشت داد به ديوار روزگار .. خون شفق ز پنجه خورشيد مى چكد از بس گلوى تشنه لبان را دهد فشار .. پور ابو تراب و جگر گوشه رسول طفلى كه بود گيسوى پغيمبرش مهار

📒 دانشنامه امام حسين علیه السلام ، جلد 10 صفحه 348
http://lib.eshia.ir/27254/10/348

📃 حزين لاهيجى (م 1181 ق)

ساكن نمى شود نفس ناتوان من زين دِشنه ها كه بر لب خاموش مى زند .. گويا به ياد تشنه لب كربلا، حسين توفان شيونى ز لبم جوش مى زند .. تنها نه من ، كه بر لب جبريل، نوحه هاست گويا عزاى شاه شهيدان كربلاست!

📒 دانشنامه امام حسين علیه السلام، جلد 10 صفحه 353
http://lib.eshia.ir/27254/10/353

📃 لطفعلى بيك بيگدِلى (آذر) (1195 ق)

اى واى از آن زمان كه خورد آب، حسن! فرياد از آن دم كه نخورد آب، حسين! 

📒 دانشنامه امام حسين علیه السلام جلد 10 صفحه 354
http://lib.eshia.ir/27254/10/354

┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
@borrhan
Forwarded From کانال برهان

#نذری (۱۶)

🟢 فضیلت پیاده روی و طی مسیرهای طولانی / برای #زیارت اماکن مقدس در فرهنگ های مختلف

┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄

🛣 در آیین زرتشتیان - ساسانیان :

✍ پروفسور آرتور کریستین سن مورخ مشهور دانمارکی مینویسد؛

📄 آذرگشنسب یا آتش گنجک (شیز) واقع در آذربایجان بود... پادشاهان ساسانی در ایام سختی به زیارت این معبد میشتافتند و زر و مال و غلام در آنجا نذر میکردند ... خسرو دوم نذر کرد، که اگر موفق به مغلوب نمودن وهرام چوبین بشود، زینت های زر و هدیه سیم آشتکده آذر گشتنسب بفرستد و به وعده خویش وفا کرد ... شاهنشاهان ایران در هنگام رسیدن به پادشاهی با کمال احترام پیاده به زیارت این معبد میرفتند و نذرها میکردند و هدیه و خواسته بسیار به آنجا میبردند. (مسافت حدود ۵۰۰ کیلومتر)

📓کتاب ایران در زمان ساسانیان، تالیف کریستین سن، صفحه ۲۴۲
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🛣 در آیین اهل تسنن :

✍ ابونعیم اصفهانی نویسنده اهل سنت نقل کرده است:

📄 امام حسن علیه‌ السلام فرمود: من از پروردگار خود شرم دارم که او را دیدار کنم و به خانه‌اش نرفته باشم. و بیست با پای پیاده از مدینه رهسپار [مکه] شد.

#متن_عربی: حَدَّثَنَا عَبْدُاللهِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ جَعْفَرٍ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ نُصَيْرٍ، ثنا إِسْمَاعِيلُ بْنُ عَمْرٍو، ثنا الْعَبَّاسُ بْنُ الْفَضْلِ، عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ عَبْدِالرَّحْمَنِ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ، قَالَ: قَالَ الْحَسَنُ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ: «إِنِّي لَأَسْتَحِي مِنْ رَبِّي أَنْ أَلْقَاهُ وَ لَمْ أَمْشِ إِلَى بَيْتِهِ» فَمَشَى عِشْرِينَ مَرَّةً مِنَ الْمَدِينَةِ عَلَى رِجْلَيْهِ

📓‌کتاب: حلية الأولياء تالیف ابونعیم الأصبهانی جلد ۲ صفحه ۳۷
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🛣 در آیین مسیحیت :

✍ استیون رانسیمان نویسنده انگلیسی در فصلی از کتابش با نام "زُوار حضرت