#صوان_الحکمه
سلیمان سجستانی
#متن_عربی
"ترجمه فارسی در انتشارات بنیادفرهنگ‌ایران
کسی اگر یافت لطفا بفرستد"
@litera9
Forwarded From اتچ بات

#پیشگویی

⁉️ هدف سیدالشهدا علیه السلام از #خروج چه بود؟؟

✅ إنّی ما خَرَجتُ اَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفسِداً و لا ظالِماً، اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الاصلاحِ فی اُمَّهِ جَدّی، اُریدُ اَن آمُرَ بِالمَعرُوفِ و اَنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرَ بِسیرهِ جَدّی وَ اَبی عَلیَّ بن اَبی طالبٍ.

〰〰〰〰〰〰〰

📜 اشاره‌ای گذرا به برخی از آثار #تاریخی ، از زمان تصمیم خروج آن حضرت از مدینه تا هنگام ورود به کربلا ، که دلالت واضح و روشن دارد که امام حسین علیه السلام از شهادت خود در این سفر آگاه بوده‌اند.

👈 بزرگوارانی که خواهان #منابع و #متن_عربی استنادات هستند به مدیر کانال #پیام دهند!


- ام سلمه به امام حسین علیه السلام فرمود: به عراق سفر مکن زیرا پیامبر فرمود: فرزندم حسین در عراق کشته خواهد شد، امام در پاسخ فرمودند: به خدا سوگند من این چنین(همانطور که جدم فرموده در عراق) کشته خواهم شد. اگر هم به عراق نروم باز هم مرا خواهند کشت سپس محل دفن خود و اصحابش را به ام‌سلمه نشان داد.

- اشاره مکرر آن حضرت به شهادت حضرت یحیی و ذبح شدن ایشان و آوردن سر آن نبی خدا برای فرزند زنی بدکاره، تا جایی که امام سجاد علیه‌السلام فرمود: در هر منزلی که فرود می‌آمدیم پدرم از حضرت یحیی علیه‌السلام یاد می‌نمود.

- اشاره به شهادت خود در هنگام حرکت از مدینه در نامه‌ای که برای بنی‌هاشم نوشتند و نیز در هنگام وداع با حضرت مسلم بن عقیل پیش از فرستادن ایشان به سمت کوفه.

- کلام آن حضرت به جناب محمد حنفیه
(اسکن آن پیوست خواهد شد)

- اشاره به شهادت خود ۳روز قبل از حرکت به سمت عراق و در هنگام ملاقات با واقدی و زراره و اشاره به نام #کربلا و تصریح بر این مطلب که کسی جز فرزندم علی(امام سجاد) زنده نمی‌ماند.

- بیان آن حضرت به عبدالله بن زبیر که اگر در #کربلا کشته شوم بهتر از آن است که در حرم(مکه) کشته شوم.

- کلام آن حضرت به عبدالله بن زبیر که اگر در لانه جانوران هم باشم مرا خواهند کشت.

- کلام آن حضرت به عبدالله بن زبیر که اگر در شاطی‌ء فرات دفن شوم بهتر از آن است که در کنار کعبه به خاک سپرده شوم.

- کلام آن حضرت به عبدالله بن زبیر که می‌دانم کشته خواهم شد.

- خطبهء حضرت پیش از حرکت از مکه و تصریح بر شهادت خود در زمین #کربلا و بیان این مطلب که گرگ های درنده رگ‌های گردن مرا قطع خواهند کرد.

- کلام آن حضرت به جناب زهیر در مورد شهادت در سرزمین #کربلا و جدا شدن سر آن حضرت از بدن.

- کلام آن حضرت به فرزدق و آگاهی از شهادت.

- کلام آن حضرت به ابوهرء ازدی: .‌‌..هنگامی که قصد خون مرا داشتند گریختم و به خدا سوگند این گروه مرا خواهند کشت.

- کلام آن حضرت به فردی که بین راه به ایشان رسید و اشاره به شهادت.

- حضرت و اطلاع از آینده کاروان خود در هنگامی که خبر شهادت مسلم و هانی رسید.

- کلام آن حضرت به عمر بن لوذان و تصریح به اینکه به خدا قسم مرا رها نخواهند کرد تا خونم را بریزند.

- کلام آن حضرت و تصریح به شهادت به فردی از قبیله بنی‌اسد و کلام آن حضرت و تصریح به شهادت به فردی به نام ایاس که پیغام شهادت مسلم را رساند.

- کلام آن حضرت در هنگام ورود به کربلا در روز ۲ محرم: .....اینجا محل ریختن خون های ماست ؛
و در سندی دیگر این کلام را از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل فرمودند.

- رؤیاهای آن حضرت در طول مسیر مانند شنیدن ندای هاتفی درباره حرکت این کاروان به سمت مرگ و در نهایت بهشت؛ و یا رویای آن حضرت در مورد هجوم سگانی وحشی به ایشان که بدتر از همه سگی چند رنگ در میان ایشان بود. (اشاره به شمر لع که به بیماری برص مبتلا بود) و ...

〰〰〰〰〰〰

➕ با سرچ عبارت #پیشگویی مصادر و منابع فراوانی از فریقین ، در خبر دادن‌ها از فتن بعد از رسول‌خدا و شهادت امیرالمومنین و شهادت سیدالشهداء علیهم‌السلام و ... در دسترس است.

اهل انصاف پاسخ دهند:

⁉️⁉️ آیا بر مشیِ تفکری که در صدد انکار علم امام حسین علیه السلام به شهادت خویش است،
تا به مقاصد دنیایی خود برسد ،
غیر از #لجاجت و #عناد نام دیگری می‌توان گذاشت؟

@borrhan
Forwarded From اتچ بات
#متن_عربی : أمَّا المَشهورُ عَن يَزيدَ في جَميعِ الرِّواياتِ : أنَّهُ لَمّا حَضَرَ الرَّأسُ بَينَ يَدَيهِ جَمَعَ أهلَ الشّامِ وجَعَلَ يَنكُتُ عَلَيهِ بِالخَيزُرانِ ، ويَقولُ أبياتَ ابنِ الزِّبَعرى : .. لَيتَ أشياخي بِبَدرٍ شَهِدوا وَقعَةَ الخَزرَجِ مِن وَقعِ الأَسَل ... قَد قَتَلنَا القَرنَ مِن ساداتِهِم وعَدَلنا قَتلَ بَدرٍ فَاعتَدَل ... حَكَى القاضي أبويَعلى عَن أحمَدَ بنِ حَنبَلٍ في كِتابِ الوجهين و الروايتين أنَّهُ قالَ : إن صَحَّ ذلِكَ عَن يَزيدَ فَقَد فَسَقَ . قالَ الشَّعبِيُّ : وزادَ فيها يَزيدُ فَقالَ : .. لَعِبَت هاشِمُ بِالمُلكِ فَلا خَبَرٌ جاءَ ولا وَحيٌ نَزَل .. لَستُ مِن خِندِفَ إن لَم أنتَقِم مِن بَني أحمَدَ ما كانَ فَعَل .. قالَ مُجاهِدٌ : نافق

📒 نام کتاب: تذكرة الخواص نویسنده: سبط بن الجوزی ج 1 ص 235
🌐 https://b2n.ir/442174
(ر.ک : تصویر الحاقی)

📃 گزارش ابن اعثم کوفی :

✍ يزيد به اشعار عبداللّه بن زِبَعرى تمثّل جست و چنين خواند : .. كاش پدرانم در #بدر ، اكنون حاضر بودند و زخم خزرج را از تيزى سلاح مى ديدند .. و هلهله مى كردند و فرياد شادى مى كشيدند و سپس مى گفتند: اى يزيد ! پاينده و سربلند باشى! ... هنگامى كه نيزه ها ، بر سينه هاشان فرود آمد و كشتار ، ميان [قبيله] عبدِ اَشَل ، بالا گرفت ... سزاى آنان را در برابر بدر داديم و واقعه اى مانند بدر را برپا داشتيم و برابر شد .. آن گاه اين شعر را از خود افزود و گفت :.. من از نسل عُتبه نيستم ، اگر انتقام آنچه را خاندان محمّد كردند ، از آنان نگيرم.

#متن_عربی: جَعَلَ يَزيدُ يَتَمَثَّلُ بِأَبياتِ عَبدِاللّه ِ بنِ الزِّبَعْرى و هُوَ يَقولُ : لَيتَ أشياخي بِبَدرٍ شَهِدوا وَقعَةَ الخَزرَجِ مِن وَقعِ الأَسَل .. لأََهَلّوا وَاستَهَلّوا فَرَحا ثُمَّ قالوا يا يَزيدُ لا تُسَل .. حينَ ألقَت بِقَناةٍ بَركَها وَاستَحَرَّ القَتلُ في عَبدِ الأَشَل .. فَجَزَيناهُم بِبَدرٍ مِثلَها وأقمَنا مِثلَ بَدرٍ فَاعتَدَل .. ثُمَّ زادَ فيها هذَا البَيتَ مِن نَفسِهِ فَقالَ : .. لَستُ مِن عُتبَةَ إن لَم أنتَقِم مِن بَني أحمَدَ ما كانَ فَعَل

📒 نام کتاب : الفتوح لابن اعثم ج5 ص129
🌐 https://b2n.ir/316178


⚠️ حال چگونه عده ای دروغ پرداز با وجود چنین نصوص واضحی میخواهند یزید جنایتکار را مبرا بدانند ؟! درحالیکه در بادی امر، هیچ تعجب و پریشانی از وی سر نزد که هیچ! بلکه آن رفتارهای ناشایستی انجام داد که گواه بلاشکی از رسیدن به اهدافش بوده است! آیا جای شک برای هر انسان عاقلی باقی میماند ؟!

〰〰〰〰〰〰

✍ یک گزارش جالب دیگر وجود دارد که رسوایی یزید را نمایان میکند.... ماجرا از این قرار است که پس از افشاگری هایی که حضرت زینب (س) و امام سجاد علیه‌السلام انجام دادند، یزید راهی نداشت جز اینکه جنایت را تماما به گردن ابن مرجانه بیاندازد اما توسط حصین ابن نمیر از فرماندهان لشگرش در کربلا بی آبرو شد! گزارش را بخونیم:

👳‍♂ ابواسحاق ابراهیم بن محمد اسفراینی شافعی (متوفی 418 هجری قمری) نقل میکند:

🔅 یزید گفت شما گمان ميكنيد من حسين را كشتم، خدا قاتلش را لعنت كند، قاتل او ابن زياد نماينده من در بصره است. سپس دستور داد تا كسانی را كه همراه سرهای بريده آمده بودند احضار كنند، به شَبَث بن رِبعي گفت: وای بر تو آيا من حسين را كشتم؟ گفت: نه، خدا قاتلش را لعنت كند، پس از او از تک تک افراد پرسيد، تا نوبت به حصين بن نُمَير رسيد، او در جواب گفت: آيا دوست داری تا قاتلش را معرفی كنم؟ گفت: آری گفت: در امانم؟ گفت: آری، در امانی. سپس (حصین بن نمیر) گفت بدان ای امیر، کسی که اموالی برای این کار قرار داد و سپاه را حاضر و نامه ها فرستاد و وعده ها داد، او همان کسی است که قاتل حسین است. یزید گفت: چه کسی این کار را کرده است، او پاسخ داد: قاتل حسين تو هستی !

#متن_عربی: فلعن الله من قتله انما قتله عبيد الله بن زياد عاملي على البصرة پ، ثم امر باحضار من اتى براس الحسين ومن معها ليسا لهم كيف كان قتله فحضروا بين يديه فقال لابن ربعي ويلك انا امرتك بقتل الحسين ، فقال لا : لعن الله قاتله ولم يزالوا كذلك الى ان وصل السؤال الى الحصين بن نمير فقال مقالتهم ثم قل اتريد ان اخبرک بمن قتله ؟ فقال نعم فقال اعطنی الامان فقال لك الامان فقال اعلم ايها الامير فقال لك الامان فقال اعلم ايهاالامير ان الذي عقد الرايات ووضع الاموال وجيش الجيوش وارسل الكتب واوعد وعد وهو الذي قتله فقال من فعل ذلك ؟ فقال انت

📒نام کتاب: نورالعين فی مشهد الحسين (ع) ج1 ص 70
🌐 https://b2n.ir/570372

🔚 مطابق همان تلاش مذبوحانه ای که یزید برای مبرا دانستن خود از فاجعه کربلا انجام داد و موفق نشد، تلاش فرزندان و اعوانِ فعلی اش است که بار حماقت یزید را به دوش کشیده اند هم رسوا شد!

➖➖➖➖
@borrhan
Forwarded From کانال برهان
🔖 26 ذیحجه سال 63 ھ۔ق ، سالروز وقعهٔ حره

✅🔚 واقعـه حَـرّه به دستور #معاویه

همه با واقعه #حره که در آن به فرمان #یزید صدها صحابی کشته شدند و به هزاران دختر در شهر مدینه تجاوز شد آشنایۍدارند؛ امّا آیا میدانید ڪه چه کسۍ به یزید چنین دستور داده و مسبب واقعۍآن چه کسۍاست؟!

🔸ابن حجر می گوید: ابن ابۍ خیثمه با سند صحیح تا جویریه بن اسماء روایت ڪرده که شیوخ اهل مدینه را شنیدم که میگفتند: «وقتۍ نزدیک مرگ معاویه شد، یزید را خواند و به او گفت، برای تو از اهل مدینه روزی است! [بر تو شورش خواهند ڪرد] پس اگر انجام دادند، مسلم بن عقبه¹ را برای آنها بفرست».

#متن_عربی : وَأَخْرَجَ أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِۍخَيْثَمَةَ بِسَنَدٍ صَحِيحٍ إِلَى جُوَيْرِيَةَ بْنِ أَسْمَاءَ سَمِعْتُ أَشْيَاخَ أَهْلِ الْمَدِينَةِ يَتَحَدَّثُونَ أَنَّ مُعَاوِيَةَ لَمَّا احْتُضِرَ دَعَا يَزِيدَ فَقَالَ لَهُ إِنَّ لَكَ مِنْ أَهْلِ الْمَدِينَةِ يَوْمًا فَإِنْ فَعَلُوا فَارْمِهِمْ بِمُسْلِمِ بْنِ عُقْبَةَ 

📒فتح البارۍ ج:۱۳ ص:۷۰

1.
مسلم بن عقبه همان فرمانده اۍ است ڪه سرانجام یزید برای مدینه فرستاد و اعمال شنیع واقعه حره را انجام داد.
@borrhan
Forwarded From unknown
📚الأربعین عن الأربعین من الأربعین فی فضائل امیر المؤمنین(ع)

💠ابو الحسن علی بن عبیدالله بن حسن بن بابویه رازی قمی ملقب به شیخ منتجب الدین(زنده در ۶۰۰ ق)

💠محتوای کتاب شامل چهل حدیث و چهارده حکایت در فضائل امیر المؤمنین(ع) است. در شیوۀ نگارش علاوه بر ذکر سند، چنین بوده است که:

الف) این چهل حدیث از چهل تن از مشایخ و اساتید منتجب الدین روایت شده اند؛

ب) این چهل حدیث هر کدام از طریق صحابه رسول خدا است.

اهتمام منتجب الدین به این امور در حدی بوده که حتی مشایخ حکایات چهارده گانه در آخر کتابش نیز اشخاص مختلفند.

در میان صحابه ای که روایت از آنان نقل شده می توان به ابو بکر بن ابی قحافه (حدیث اول)، عمر بن الخطاب (حدیث دوم)، عثمان بن عفّان (حدیث سوم)، سعد بن ابی وقاص (حدیث پنجم)، عبد الله بن مسعود (حدیث هفتم)، سلمان فارسی (حدیث دوازدهم)، ابو هریره (حدیث هیجدهم) اشاره کرد.

💠کاملا نو ، ۱۵۰ صفحه شومیز
#متن_عربی
فروش : ۱۳ هزار تومان

@Seyedbagher313
Forwarded From unknown
📚فرعون هذه الأمة

💠 حسن فرحان المالکی، کارشناس و منتقد تاریخ اسلام که دادستان عربستان به اتّهام «تشویش اذهان عمومی» #مجازات_اعدام برای او درخواست کرده‌است.

وی ابتدا #سلفی افراطی و #تکفیری بوده‌، و بعدها با بازنگری به نقد بنیادی سلفیت روی ‌آورد.

👌وی معتقد است :

۱.مسئله #عدالت_صحابه، به‌طور مطلق صحیح نیست
۲.سه خلیفه نخست را فاقد شرط عدالت که لازمه خلافت است می‌داند
۳.حدیث غدیر را صحیح‌ترین حدیث و علی را بیش از سه خلیفه دیگر، شایسته خلافت می‌داند.

💠 معرفی کتاب :
دراسة حديثية موسعة لحديث معاوية فرعون هذه الأمة و تشتمل على :

۱.تخريج الحديث و دراسة طرقه و رجال اسانیده و شواهده و قرائنه
۲.مواقف أهل الحديث من متن الحديث و أسانيده
۳.محاولة معاوية معارضاته بحديث في أبي جهل

💠 کاملا نو و وکیوم ، #تک_جلد
چاپ بیروت ، کاغذ بالکی
#متن_عربی
فروش : ۴۵ هزار تومان
قیمت بازار : ۹۶ هزار تومان

💢تحویل محصولات قم ؛ هزینه ارسال به سایر شهرها به عهده خریدار ( حدود ۱۰ ت)
@seyedbagher313