Forwarded From اتچ بات


⚠️ یکی از سایت های فریبکار میگوید:
آیت ‌الله مطهری از محققين بزرگ و از تئوريسينهاى شيعه نوين در اعترافی بزرگ می‌گوید: تواریخ معتبر این قضیه را نقل کرده‌اند که در شب عاشورا امام، اصحاب خودش را در خیمه‌ای «عند قرب الماء» جمع کرد. معلوم می‌شود خیمه ‌ای بوده ‌است که آن را به مشک ‌های آب اختصاص داده بودند و از همان روزهای اول آب‌ ها را در آن خیمه جمع می‌کردند. ( #منبع: حماسه ‌حسینی، ج۱ ص۷۳) طبق این اعتراف بزرگ (!) آخوند مطهری، نزد امام حسین بن علی و یارانش مشک ‌های آب فراوان وجود داشته و به حدی زیاد بوده که خیمه‌هایی را براى نگهدارى آنها اختصاص داده‌ بودند. اين مطلب را كسى ميگويد كه خودش يك عمر در كتب تاريخى و روايى شيعه تحقيق و تفحص كرده و از متوليان اين مذهب ميباشد.

〰〰🔻〰〰〰〰〰

ناآگاهی نویسنده ی این مطلب نسبت به تاریخ و اعتقاد مرحوم مطهری ما را شگفت زده کرد!
شبهه تراش فریبکار در بوق و کرنا کرده که های مردم! اعتراف بزرگ بشتابید بشتابید❗️ در صورتیکه آقای مطهری و هیچیک از علمای کوچک و بزرگ ما، منکر این مسلم تاریخ نشده‌اند و برخی گزارشات که اشاره به وجود آب و تلاش برای آوردن آب پس از روز هفتم - که به نقل تاریخ روزی است که آب را بر خیام بستند - دارد مانند رفتن حضرت علی اکبر یا حضرت عباس و آوردن آب، مربوط به شب‌ و روزهای قبل از عاشورا است. تا قبل از عاشورا بارها اصحاب امام با دشمن درگیر شده و آب را به خیمه ها آوردند، به همین خاطر است که حضرت عباس به سقای کربلا مشهور می‌شود، سقا یعنی کسی که بسیار آب آورده است.

✅ لذا #باید_بدانیم ::

1. صبح عاشورا تمام ذخایر آبی بین لشگر و همراهان تقسیم و تمام شد:

سند: امام حسین علیه السلام عاشورا فرمود؛ این آب #آخرین توشه شماست! سپس نماز #صبح میخوانند!

🔖 قال لاصحابه: قوموا فاشربوا من الماء يكن آخر زادكم، و توضؤوا و اغتسلوا، و اغسلوا ثيابكم لتكون أكفانكم. ثم صلى بهم الفجر

📒 امالی صدوق ج1ص221
https://b2n.ir/982609

〰〰〰

2. نبرد های پی در پی و سخت تا بعد از ظهر ادامه داشت، همه میدانند که اگر انسان، صبح ده لیتر هم آب بنوشد، پس از مدتی فعالیت سنگین دوباره تشنه و بی رمق میشود! حال ببینید جنگ با لشگریان یزید، در آن هوای گرم تا عصر چگونه بوده!

اسناد:

ابوحنیفه دینوری : چون روز، به نيمه رسيد و هوا به شدت گرم شد و ايام گرما بود...
🔖فلما انتصف النهار، و اشتد الحر، و كان ذلك في القيظ تراءت لهم

📒 اخبار الطوال ج1 ص 248
https://b2n.ir/720530

ابن اثیر : لشگریان عمر بن سعد، تا فرا رسيدن ظهر، با امام و يارانش جنگيدند؛ شديدترين جنگى كه خدا آفريده بود. 
🔖و قاتَلوهُم أيِ الحُسَينَ عليه السلام و أصحابَهُ حَتَّى انتَصَفَ النَّهارُ، أشَدَّ قِتالٍ خَلَقَهُ اللّه و أخَذوا لا يَقدِرونَ عَلى أن يَأتوهم إلّا مِن وَجهٍ واحِدٍ

📒 الكامل فی تاریخ ج 3 ص 175
https://b2n.ir/062481

طبری : سپس، نماز ظهر را خواندند. حسين عليه السلام با ايشان، نماز خوف گزارد و آن گاه بعد از ظهر دوباره جنگيدند و جنگ، بالا گرفت.
🔖ثُمَّ صَلَّوُا الظُّهْرَ، صَلَّى بِهِمُ الْحُسَيْنُ صَلَاةَ الْخَوْفِ، ثُمَّ اقْتَتَلُوا بَعْدَ الظُّهْرِ، فَاشْتَدَّ قِتَالُهُمْ

📒 تاريخ طبری ج 4 ص336
https://b2n.ir/893845

✅ پس از صبح تا بعد از ظهر عاشورا بدون آب جنگیده اند.

〰〰〰〰

3. خود مرحوم مطهری دهها بار به روایات تشنگی استناد کرده اند که برخی را ذکر میکنیم:

📃 اشاره به شعر شاعری هم عصر ائمه که میگوید: اگر روزی شما را از آب منع کردند و اگر حسین را با لب تشنه شهید کردند، این شیعیان و دوستان دائما اشک‌ خودشان را نثار شما می‌کنند!

📒 سیری در سیره نبوی ج1 ص174
https://b2n.ir/359375

📃 ایشان به کلام دختر امام حسین استناد میکند:

دختر امام بحالت نوحه ‌سرایی، اسب را مخاطب قرار داد: یا جواد ابی هل سقی‌ ابیام قتل عطشانا ؟ ای اسب پدرم ! پدر من وقتی که رفت تشنه بود آیا او را سیراب کردند یا با لب تشنه شهید کردند؟ این در چه وقت بود؟ در وقتی بود که اباعبدالله از روی اسب به روی زمین افتاده بود.

📒حماسه حسینی ج1 ص 88
https://b2n.ir/443839

📃 اشاره به تصریح حضرت زینب به تشنگی امام وقت شهادت:

📒مجموعه آثار ج22 ص303
https://b2n.ir/805569

🔚 در انتها کلام استاد مطهری به نقل از کتاب حماسه حسینی درباره عطش و کم شدن دید آن امام مظلوم از شدت تشنگی پیوست می‌شود تا بدانید تهمت و فریبکاری اسلام ستیزان آشکار و ثابت است!

✅ مساله عطش در کربلا و تحریم آب واقعیتی تلخ است که پرده از چهره منحوس دشمنان اهل بیت برداشته است. امام و یارانش، در برخورد با این مساله از هیچ کوششی فروگذار نکردند، اما در نهایت ذخایر آب در روزعاشورا به پایان می‌رسد و با لب تشنه به شهادت رسیدند.

@borrhan
Forwarded From unknown
#مشاهیر

#شیخ_زین_العابدین_مازندرانی(۱)

✍️به قلم محقق و پژوهشگر بابلی: #حامد_ابراهیم_زاده_بازگیر


🔻 یکی دیگر از اعاظم فقه و فقاهت شیعه در قرن سیزدهم هجری قمری آیت الله العظمی #شیخ_زین_العابدین_مازندرانی است که در سال ۱۲۲۷ق در #بارفروش به دنیا آمد پدرش #کربلایی_مسلم نام او را زین العابدین نهاد. وی در محضر #سعیدالعلماء_بارفروشی از بزرگان خطه #مازندران که ریاست عامه بر حوزه های بارفروش داشت درس می خواند روزی سعیدالعلماء او را به نزد خود خواند و گفت چون رسیدگی به مراجعات مردم، فرصت تدریس و بحث را به من نمی دهد و با استعدادی که شما دارید از علمای بزرگ خواهید شد لازم است برای تکمیل تحصیل مهاجرت به #عتبات و یا #اصفهان نمائید.
🔻 شیخ زین العابدین بنا به سفارش استاد با پای پیاده به اصفهان رفت و چون از اوضاع و احوال آنجا خوشش نیامد به #کربلا مهاجرت نمود و در #مدرسه_حسن_خان که در ضلع شمال شرقی صحن مطهر آقا #اباعبدالله_الحسین (ع) قرار داشت حجره کوچکی گرفت و مشغول به تحصیل شد و در مجلس درس #آقا_سید_ابراهیم مولف #ضوابط_الاصول و غیره حاضر شد.
🔻 آقاسید ابراهیم که در آن زمان ریاست حوزه علمیه را عهده دار بود و از مشهورترین مراجع تقلید عالم تشیع بشمار می رفت شبها به مدرسه حسن خان می رفت و در احوال طلاب تفتیش می نمود شبی به حجره شیخ زین العابدین رفت و او را مشغول نوشتن دروس دید جزوه را از دستش گرفت و با مشاهده ی آن دریافت که شیخ شخص فاضلی است او را مورد نوازش و محبت های خود قرار داد و فرمود که روزها نزدیک منبر جلوس نماید تا بهتر بتواند از مباحثه استاد استفاده کند همچنین روزانه یک #تنگری معادل سیصد دینار امروز برای شیخ مقرری در نظر گرفت.
🔻بعد از رحلت آقاسید ابراهیم شیخ زین العابدین به #نجف رفت و در محضر درس #صاحب_جواهر حاضر شد و مورد توجه کامل آن بزرگوار نیز قرار گرفت. شیخ زین العابدین به همراه #شیخ_مهدی_کجوری_شیرازی و #آخوند_ملاعلی_کنی موظف شدند برخی روزها در منزل صاحب جواهر حضور یافته و #قبوض_وجوهاتی که از اطراف برای صاحب جواهر می رسید را به خط خود بنویسند چرا که هر سه خوش خط بودند در یکی از روزها ی ماه مبارک رمضان صاحب جواهر به شیخ فرمود در اطاقی که مخصوص این کار است حاضر شود و قبض ها را بنویسد شیخ تا بعد از وقت افطار مشغول نوشتن بود همینکه صاحب جواهر آمد و متوجه شد شیخ افطار نکرده متاثر شد پرسید چرا برای افطار نرفته اید؟ شیخ پاسخ داد مشغول کار بودم صاحب جواهر دستور داد برای ایشان نانی با گوشت پخته که در بین النهرین مرسوم بود آوردند بعد از صرف افطار شیخ زین العابدین از صاحب جواهر پرسید چرا به آقایان #کجوری و #آخوند امر نفرمودید که برای نوشتن قبوض بیایند صاحب جواهر پاسخ داد آقای کجوری خیلی پرهیزکار و زاهد است و همیشه سوال می کند که چرا این پولها را زودتر به مستحقش ندادی و آخوند ملاعلی هم طبع طلبکاری دارد اما تو مرد آرام و ساکتی هستی و در امورات دخالت نمی کنی بدین جهت کار را به شما محول کردم.
....... ادامه دارد

#منبع: سیمای بزرگان، مرتضی مدرسی چهاردهی

بابل نامه

@babolname
🌺 مدارای امام علی (ع) با مخالفين و پذيرش رای آنها 1

یکی از دیدگاه‌های مرحوم صالحی نجف آبادی در مسائل اجتماعی، عنایت او به «تحمل مخالف» در سیره امیر المومنین علی (ع) است.

او در این‌باره بحثی دارد که خلاصه آن چنین است:

در سیره حضرت علی (ع) موارد بسیاری دیده می‌شود که کسانی در عقیده دینی یا سیاسی یا فقهی با امام (ع) مخالف بودند؛ ولی امام آنان را تحمل می‌کرد و به خاطر داشتن عقیده مخالف، آنان را مورد بی‌مهری قرار نمی‌داد؛ از جمله :

🌹1. نپذيرفتن نظر امام در مورد جنگ با معاويه توسط خواجه ربيع

امیرالمومنین(ع) پس از مشورت با اصحابش تصمیم گرفت با معاویه بجنگد و به نمایندگان خود در سایر کشور نوشت، آماده_حرکت برای جبهه جنگ با معاویه شوند.

اما دو گروه در صحت جنگ امام (ع) با معاویه تردید کردند و گفتند چون ما در صحت این حرکت شک داریم پیشنهاد می‌کنیم ما را به جبهه دیگری غیر از آنچه نظرتان است اعزام بدارید.

امیرالمومنین (ع) نه تنها از پیشنهاد آنان ناراحت نشد بلکه فرمود:

«مرحبا و اهلا هذا هو الفقه فی الدین و العلم بالسنه من لم یرض بهذا فهو خائن جبار (جائر)؛

چنین پیشنهادی همان فقه در دین و علم به سنت است و هرکس بدان راضی نباشد خائن و زورگو است.» (شرح نهج‌البلاغه ابن‌ابی‌الحدید، ج3، ص186)

این دو دسته ، از اصحاب عبدالله بن مسعود بودند که در میان آنها دو چهره سرشناس دیده می‌شدند؛ یکی ابوعبیده سلمانی و دیگری ربیع خنین زاهد معروف که به خواجه ربیع شهرت دارد.

👍از این متن تاریخی چند_مطلب استنباط می‌شود :

💥• الف- حضرت‌ علی (ع) مردم را در اظهار نظر برخلاف نظر خود آزاد گذاشت و نظر مخالف را تحمل کرد؛ بی‌آن که صاحب‌ نظر مخالف را متهم به انحراف از اسلام نماید.

💥• ب- در تشخیص موضوع،‌ امام (ع) نظر خود مردم را ملاک عمل آنان قرار داد؛ نه نظر خویش را.

💥• ج- امام (ع) در تشخیص حق و باطل نظر خود را بر مردم تحمیل نکرد.

💥• د- افرادی که در صحت تشخیص امام تردید کردند؛ از طرف آن حضرت متهم به انحراف نشدند، بلکه امام (ع) همین تردید و کنجکاوی را به عنوان فقه در دین و علم به سنت تلقی فرمود و آنان را آزاد گذاشت تا خود فکر کنند و صحیح را از ناصحیح تشخیص دهند.

#منبع: مقاله نادیده های مکتوب، به قلم استاد محمد علی کوشا (بر اساس ديدگاه های مرحوم استاد صالحي نجف آبادی)

ادامه در👇

https://t.me/beshnofekrkon/2274
Forwarded From اتچ بات


🔻 سیدالشهداء علیه السلام و کندن چاه

👈 به درخواست برخی از کاربران محترم امروز به این شبهه می‌پردازیم.

┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄

⚠️ اگر اسلام ستیزی برای تشکیک در مصیبت عطش به این روایت مستمسک شود که { زمانی که آب بر حسین علیه‌السلام منع شد، امام پشت خیام زنان به فاصله نُه گام به طرف جنوب زمین را کندند آبی گوارایی بیرون آمد و ایشان و همراهان همه آب آشامیدند و مشک ها را پر کردند #منبع: مناقب ابن شهرآشوب جلد۳ صفحه ۲۰۹ }


در جواب میگوییم:
#علاوه بر اینکه در قسمت های قبل قرائن متعددی را برای اثبات تشنگی ارائه کردیم، و آنها #ملزم به واکنش به تک تک گزاره ها هستند، این شبهه ساده لوحانه را هم جداگانه پاسخ خواهیم داد تا اسلام ستیزان بدانند دور از چشم محققین شیعه نمی‌توانند افراد کم اطلاع را فریب دهند..

📝 روش اول پاسخگویی (تضاد گزارشات) :

اگر فریبکاران این گزارش را صحیح میدانند ، در کنار روایات دیگری که در این زمینه در کانالهای خود ارسال کرده اند و با توجه به وجه استدلال خودشان شدیدا گرفتار میشوند!

چرا که ما از آنها می‌پرسیم چگونه ممکن است: سپاه امام با کندن چاه در اردوگاه خود به آب رسیده باشند؛ ولی چندین بار تلاش کنند برای رسیدن و برداشتن آب از رودخانه فرات که توسط 500 سرباز غرق در سلاح محافظت میشد؟ و با وجود چاه آب در حالیکه جانشان و به خطر می‌افتاد چرا به سمت فرات حمله ور شدند !؟

ابوحنیفه دینوری مینویسد: عمر بن سعد به عمرو بن حَجّاج، فرمان داد تا با پانصد سوار برود و بر شريعه فرات، فرود آيد و ميان حسين عليه السلام و يارانش و آب، مانع شود!

📒 اخبار الطوال جلد 1 صفحه 255
🌐https://b2n.ir/272306

👈 خودشان استدلال کرده بودند؛ که حضرت عباس و حضرت علی اکبر (علیها السلام) به محافظین حمله کرده اند و آب آورده اند !!!
👈 اگر چاه کنده اند و به آب رسیده اند این کارها چه لزومی داشت؟! چرا با وجود چاه آب حضرت عباس علیه السلام باید به سمت شریعه که محاصره شده حرکت کنند و با شکستن حصر فرات تنها ۲۰ مشک آب برای حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر بازگردند آیا این تلاش خطرناک در حالیکه هر بار آب کمی به خیام آورده میشد با وجود چاه آب منطقی است؟

نص طبری درباره تعداد مشک‌ها:
بعث معهم بعشرین= ۲۰ قربة

📗 تاريخ طبری ج۵ص۴۱۲
https://b2n.ir/w31567

وقتی سازنده شبهه سواد تاریخی نداشته و جهل غوطه ور باشد، این چنین رسوا میشود ____ پس بدین اعتبار، گزارش مذکور اساس و اصالتی ندارد ...

〰〰〰〰〰〰〰〰〰

📝 روش دوم : (قبول خبر و تحلیل):

اگر این گزارش را صحیح بدانیم #باید_بدانید در ادامه این گزارش تاریخی نوشته شده است که بعد از این اتفاق فشارها برای تحریم آب بیشتر شد و هیچ کس نمیتوانسته اقدام به کندن چاه بکند و آن چاه هم ناپدید شد و دیگر کسی آنرا ندید!

📃 گزارش تاریخی:

👳‍♂ خوارزمی مینویسد: عبيداللّه به عمر بن سعد نوشت: به من خبر رسيده كه حسين، چاه حفر میكند و به آب میرسد و او و يارانش، آب مینوشند. بنگر كه چون نامه ام به تو رسيد، تا آن جا كه میتوانى، از حفر چاه به وسيله آنان، جلوگيرى كن و بر آنان، سخت بگير و مگذار كه قطره اى آب بنوشند... عمر بن سعد نيز تا آن جا كه مى شد، بر آنان، سخت گرفت.

#متن_عربی: و بَلَغَ ذلِكَ عُبَيدَاللّه ، فَكَتَبَ إلى عُمَرَ بنِ سَعدٍ: بَلَغَني أنَّ الحُسَينَ يَحفِرُ الآبارَ، و يُصيبُ الماءَ، فَيَشرَبُ هُوَ وأصحابُهُ، فَانظُر إذا وَرَدَ عَلَيكَ كِتابي فَامنَعهُم مِن حَفرِ الآبارِ مَا استَطَعتَ، و ضَيِّق عَلَيهِم، و لا تَدَعهُم أن يَذوقوا مِنَ الماءِ قَطرَةً ... فَضَيَّقَ عَلَيهِمُ ابنُ سَعدٍ غايَةَ التَّضييق

📒نام کتاب: مقتل الحسین (ع) خوارزمی جلد 1 صفحه 346
🌐https://b2n.ir/360947
(ر.ک : تصویر الحاقی)
📒نام کتاب: بحارالأنوار جلد 44 صفحه 388
🌐https://b2n.ir/681571

📃 متن عربی محو شدن چاه در مقتل الحسین (علیه‌السلام) :
(( ثم غارت العين فلم ير لها أثر ))

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

✍ یک نمونه تاریخی را هم ملاحظه فرمایید که در وقت #افزایش سختگیری ها چه اتفاقاتی می‌افتاد و امکان هیچ کار اضافه ای باقی نماند:

📃 گزارش تاریخی:

👳‍♂ خوارزمی مینویسد: سعيد بن عبداللّه حنفى، وقت #نماز جلوى حسين عليه السلام ايستاد و خود را هدف تيرهايى كه پرتاب مى‌كردند، قرار داد و هر چه حسين عليه السلام به چپ و راست مى رفت، او هم جلوى حسين عليه السلام مى ايستاد تا آن كه بر اثر تيرهايى كه خورده بود، به زمين افتاد!

#متن_عربی: و روي أنّ سعيد بن عبداللّه الحنفي تقدّم أمام الحسين عليه السّلام، فاستهدف له يرمونه بالنبل، فما أخذ الحسين عليه السّلام يمينا و شمالا إلاّ قام بين يديه، فما زال يرمى حتى سقط إلى الأرض

📒نام کتاب: مقتل الحسین (ع) خوارزمی جلد 2 صفحه 21
🌐 https://b2n.ir/157533


«1⃣»