Forwarded From اتچ بات
#کمی_تأمل

▪️گریبان چاک‌زدن امام سجاد علیه السلام در رثای سالار شهیدان سلام الله علیه
▪️گریبان چاک زدن امام عسکری علیه السلام در رثای امام هادی سلام الله علیه و هشدار سنگین امام عسکری به تضعیف کنندگان مصائب اهل بیت علیهم السلام

▪️➖〰〰〰〰💦

امام سجاد (علیه‌السلام) هنگام خطبه خواندن در مجلس یزید (لعنت الله علیه)
بعد از آن که مؤذن به دستور آن ملعون برای وقفه کلام حضرت،
شروع به اذان نمود و به فراز
﴿أَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدَاً رَسُولُ الله﴾ رسید، حضرت بلافاصله فرمودند؛

👈 ای #یزید ، بگو این محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) که نامش را در اذان می‌گوئید و بزرگی یاد می‌کنید،
جدّ من است یا جدّ تو؟
اگر می‌گوئی جدّ توست،
دروغ گفتی و کافر شدی
و اگر می‌گوئی جدّ من است،
پس چرا عترت او را کشتید؟

👈چرا پدرم را از روی ستم به قتل رساندید؟
و مالش را به غارت بردید؟
و اهل بیت او را اسیر نمودید؟

امام علیه السلام این سخنان را فرمودند و آنگاه؛
﴿وَ أهْوَیٰ إلّیٰ ثَوْبِهِ فَشَقَّهُ ثُمَّ بَکَیٰ﴾

👈 به جامه خویش دست برد و گریبان چاک زد و گریست۔👉

📚نفس المهموم، ص ۴۱۱.
📚کامل بهائی، ج ۲، ص ۲۹۹
📚بلاغة الامام علی بن الحسین ع، ص ۱۰۳.
📚موسوعة الامام حسین ع، ج ۶، ص ۸۲۵

〰〰〰〰〰〰

هنگامی که امام هادی علیه السلام شهید شدند، امام حسن عسکری علیه السلام در حالی از منزل خارج شدند که

(وَ قَد شُقَ‏ قَمِیصُهُ‏ مِنْ خَلفٍ وَ قُدَّام)

👈یعنی: پیراهن ایشان از جلو و پشت چاک خورده بود.

عده‌ای به حضرت جسارت نموده که؛
👈این فعل شما وهن مذهب است و کدام امامی
چنین عملی مرتکب شده!!؟

حضرت فرمودند:

💠 یَا أحمَقُ‏ مَا أنْتَ‏ وَ ذَاکَ‏ قَد شَقَّ مُوسَى عَلى هَارُون.

ای نادان، تو از سِرّ این عمل چه‌دانی و درک می‌کنی؟
👈بدان همانا موسی در مصیبت حضرت هارون گریبان چاک زد.

👈سپس به فرد هتاک فرمودند:

💠 إنَّک لَا تَموتُ حَتَّى تَکفُرَ وَ یَتَغَیَّرَ عَقلُکَ فَما مَاتَ حَتَّى،حَجَبَهُ وُلدُهُ عَنِ النَّاسِ وَ حَبَسُوه فِی مَنزِلهِ فِی ذَهابِ العَقلِ وَ الوَسوَسَة.

تو نمی‌میری مگر اینکه
در نهایت کافر شوی.
عقلت زائل شده و از دست برود.
فرزندانت، تو را از مردم مخفی کنند.
و از خواری، تو را در منزل حبس‌ نمایند.


📚مصباح الفقیه ج ۵ ص ۴۵۰
📚اعیان الشیعة ج ۲۳ ص ۳۲۳
📚مدینة المعاجز ج ۷ ص ۶۵۰
📚تفصیل وسائل الشیعة ج ۳ ص ۲۷۴
📚بحارالانوار ج۵۰ ص۱۹۱
http://lib.eshia.ir/71860/50/191

➖➖➖➖➖➖‌

کمی تفکر!

🔹در ایام ماه محرم با کانال برهان همراه باشید!

@borrhan
Forwarded From کانال برهان
#عاشورا در منابع مخالفین (۳۸)

اظهار تعجب اهل کتاب از جنایات #یزید !

بیشتر بخوانید:
https://t.me/borrhan/29378

@borrhan
Forwarded From کانال برهان
#حرکت_حسینی [12]


⁉️ ❔هدف سیدالشهدا علیه السلام از #خروج چه بود؟؟

✅ إنّی ما خَرَجتُ اَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفسِداً و لا ظالِماً، اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الاصلاحِ فی اُمَّهِ جَدّی، اُریدُ اَن آمُرَ بِالمَعرُوفِ و اَنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرَ بِسیرهِ جَدّی وَ اَبی عَلیَّ بن اَبی طالبٍ.

〰〰▪️〰〰〰〰〰

...عبیدالله نامه به نامه و فرستاده در پی فرستاده برای عمر بن سعد می‌فرستاد و او را برای جنگ با امام حسین علیه السلام تحریک می‌کرد؛ از جمله برای او نوشت:

❌ اما بعد، بین حسین و یارانش را از آب بازدار تا قطره‌ای آب نتوانند آشامید، همانطور که با آن مرد پاک مظلوم و وارسته، عثمان بن عفان کردند!!!!
(مقتل ابن‌ابی‌مخنف/۶۳- مقتل الحسین/مقرم۲۷۵)

چون نامه به دست عمر بن سعد رسید، به عمرو بن حجاج با همراهی 500 سواره دستور داد تا بر کنار آب فرود آیند و بین حسین و اصحابش با آب مانع ایجاد کنند و این واقعه روز هفتم محرم بود‌.

...زمانی که وضعیت مشکل شد، امام حسین علیه السلام عمر بن قرضهء انصاری را به سوی عمر بن سعد فرستاد تا از او ملاقات بخواهد و به او بگوید که وی می‌خواهد او را در فاصلهء بین دو لشکر ملاقات کند. امام علیه‌السلام و عمر بن سعد بین دو لشکر به صحبت نشستند.
(کامل ابن اثیر۲۸۳/۳)

امام حسین علیه السلام به او فرمودند:

💠 وای بر تو ای پسر سعد، آیا تقوای خدایی را که به سوی او بازمی‌گردی ، پیشه نمی‌سازی؟ آیا با من می‌جنگی حال آنکه می‌دانی من پسر چه کسی هستم؟ این گروه را رها کن و به من ملحق شو که به خدا قسم این برای تو بهتر است.

عمر بن سعد گفت:
می‌ترسم خانه‌ام ویران شود.

امام حسین علیه السلام فرمود:
من آن را می‌سازم.

عمر بن سعد گفت:
می‌ترسم که مالم گرفته شود.

امام علیه‌السلام پاسخ داد:
بهتر از آن را، از اموال حجاز به تو می‌دهم.

عمر بن سعد گفت:
من عیال دارم و برای آنها می‌ترسم.

امام حسین علیه السلام ساکت شدند و او را جواب ندادند.
آنگاه امام از او منصرف شدند در حالیکه می‌فرمودند:

💠 ترا چه شده؟ خداوند در بستر خواب سرت را قطع کند و در رستاخیز تو را نیامرزد. امیدوارم از گندم عراق چندان نخوری.

عمر به استهزاء گفت:

اگر از گندم عراق بهره‌مند نشوم، جوهایش مرا بس است.
(تاریخ طبری۳۱۵/۴- کامل ابن‌اثیر۲۸۳/۳- مقتل الحسین/امین ۱۰۰)
_______

#نامه_ابن‌زیاد_به_عمرسعد

ابن زیاد ملعون خبیث، نامه تندی خطاب به عمر سعد نوشت و آن را به شمر لع داد تا به او برساند؛
در آن آمده بود::

❌ من تو را به سوی حسین نفرستادم تا از او دست بکشی و به او مهلت دهی‌‌...بنگر ، اگر حسین و یارانش به فرمان من درآمدند و تسلیم شدند ، آنها را دستگیر کن و به نزد من بفرست. اگر امتناع ورزیدند، به سوی آنها برو تا آنها را به قتل برسانی و سپس مُثله کنی که بدان سزاوارند! هر گاه حسین کشته شد، اسبان را بر سینه و پشتش بدوان که او تیره‌بخت، ظالم و فرومایه است.
من می‌دانم که بعد از مرگ این کارها به او ضرری نمی‌رساند، اما این قولی است که من داده‌ام که بعد از مرگش با او چنین کنم!!! اگر به فرمان ما عمل کنی، به تو پاداش شنوندهء مطیع را خواهم داد و هر گاه اطاعت نکنی، از مسئولیت لشکر کناره‌گیری کن و لشکر را به #شمر بن ذی‌الجوشن بسپار که ما دستورات را به او داده‌ایم.
والسلام.

....پس از این واقعه بود که شمر ملعون، امان نامه برای فرزندان حضرت ام‌البنین سلام الله علیها آورد...
(تاریخ طبری ج۴ ص۳۱۶،۳۱۷)

در پی این واقعه و شدت کنترل بر آب ،
سپاهیان امام مانند جناب بریر با لشکر اموی سخن گفتند و آنان را نسبت به بستن آب بر پسر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله بیم دادند.
و پاسخی چنین دریافت کردند:

❌ ای بریر، زیاد حرف زدی، ساکت شو؛ به خدا سوگند که حسین تشنه خواهد ماند.....
(مقتل الحسین/امین۹۸)

و حتی امام علیه‌السلام ، وقتی حد عناد و اصرار بر گناه آنان را مشاهده فرمودند، به ارشاد سپاه اموی برخاستند و در حالیکه به شمشیر خود تکیه زده بودند به معرفی خود پرداختند
و انتساب خود را به رسول خدا ، زهرای اطهر ، امیرالمومنین ، #خدیجه کبری ، حضرت #حمزه ، حضرت جعفر طیار علیهم‌السلام و ...را یادآور شدند و ایشان نیز پاسخی جز این دریافت
ننمودند::

❌ همهء اینها را می‌دانیم ولی تو را رها نمی‌کنیم تا از تشنگی هلاک گردی!
(المجالس الفاخرة/شرف الدین۹۹ - مقتل الحسین/امین۹۹)

〰〰〰〰〰〰

به راستی چگونه است که عده‌ای با چنین روایات و آثار موجود، حرکت و مخالفت آن حضرت را با #یزید و عدم بیعت با او را ، انقلاب علیه دستگاه حکومت دانسته‌اند؟؟!

آن امام غریب، هرگز آغاز‌گر مبارزه و جنگ نبودند و عبارت صحیح درباره خروج آن حضرت از وطن با خانواده ، اباء از بیعت با یزید است و تلاش برای دفاع از جان مبارک خویش ؛
نه انقلاب و شورش و قیام مسلحانه به قصد تشکیل حکومت و ...

#عطش #پیشگویی
➖➖➖➖➖➖

✔️این مجموعه را پیگیری فرمائید!

@borrhan
Forwarded From دكتر هادى انصارى
✅ گزیده ای از بیانات حضرت آیت‌الله #علوی _بروجردی حفظه‌ الله به مناسبت شهادت امام #سجاد صلوات ‌الله‌ و سلامه‌ علیه در پایان درس خارج فقه، سه‌شنبه 1398/07/02

✅بسم الله الرحمن الرحیم

🔸تأثیر خطبه امام سجاد صلوات‌الله‌وسلامه‌علیه در شام

🔻در شهادت وجود مقدس علی‌بن‌الحسین، زین‌العابدین، صلوات‌الله‌وسلامه‌علیه اقوال متعددی است که بیست‌وپنجم محرم بین بزرگان ما اشهر است و از قدیم‌الایام دروس حوزه‌های علمیه در روز بیست و پنجم به عنوان شهادت آقا زین‌العابدین تعطیل می‌شد و آقایان اعلام و طلاب به عزا می‌نشستند و لذا چند جمله به محضر آقا امام سجاد علیه السلام عرض ادب بکنیم.

🔻ما در #کربلا و قصه عاشورا چند فصل داریم؛ #فصل اوّل مقدماتی است که شامل حرکت سیدالشهدا از مدینه به #مکه و حوادث مکه و حوادثی که در مسیر بین مکه و کربلا پیش آمده است، می‌شود و فصل دوم از نزول این موکب به کربلا آغاز و به شهادت آقا سیدالشهدا ختم می‌شود اما مطلب به شهادت وجود مقدس آقا سید الشهدا تمام نشد چون اگر عقبه‌ای و ادامه‌ای نداشت، کربلا در همان نقطه خودش دفن شده بود و شهادت آقا سیدالشهدا لوث شده بود یعنی اگر فصل‌های الحاقی بعدی نبود تمام این جانفشانی‌ها عقیم می‌ماند و فصل سوم در قصه کربلا از همان عصر عاشورا آغاز می‌شود و آنجا میدان‌دار این معرکه #زینب کبری سلام‌الله‌علیها است؛ زینب کبری وظیفه‌ای دارد و وقتی می‌خواهیم درباره او صحبت کنیم یا او را بشناسیم صحبت زن یا مرد نیست بلکه شخصیتی است که خیلی دقیق و پاکیزه حرکت و سخنش را از عصر عاشورا تا شام آغاز می‌کند؛ مجلس عبیدالله‌بن‌زیاد در کوفه و مجلس #یزید در شام و کلماتی که در این دو مجلس به کار برده است و خطبه معروف کوفه و خطبه شام را شما در نظر بگیرید که تنها جمله‌ای از زینب کبری با تمام این قضایا مساوی است؛ وقتی آن ملعون رو کرد به زینب کبری و گفت آیا دیدی خدا با برادرت چه کرد؟ جوابی که زینب کبری داد چه بود؟ «ما رایت الّا جمیلا»؛ فقط پیام عاشورا را نمی‌رساند و پیام توحید را می‌رساند لذا مقام زینب کبری بیش از این حرف‌ها است که ما درک کنیم؛ به هر حال فصل سوم از عصر عاشورا تا شام است.

🔻در شام مسئله‌ای اتفاق می‌افتد که فصل چهارم را رقم می‌زند؛ در شام در مسجد اموی و در حضور یزیدبن‌#معاویه نمی‌خواستند بگذارند امام سجاد علیه السلام منبر برود حتی نقلی هم هست که عده‌ای از اطرافیان یزید گفتند این جوان است و مثلا بی‌حال و اسیر است و شما اینگونه تحقیرش کردید و با این وضعیت او را آوردید و در این مجلس نشاندید مگر چه می‌خواهد بگوید؟ چه دارد که بگوید؟ چون دیدند آقا امام سجاد علیه السلام اصرار برای رفتن به منبر دارد و یزید مخالفت می‌کند، سوال می‌کردند و می‌گفتند چرا نمی‌گذاری منبر برود؟ و این جمله از یزید است که شما اینها را نمی‌شناسید اگر این شخص بالای منبر رفت پایین نمی‌آید مگر به فضیحت آل ابی‌سفیان لذا خود یزید هم می‌فهمید که منبر امام سجاد علیه السلام چه تأثیری خواهد داشت و این منبر امام سجاد علیه السلام فصل چهارم از قصه کربلا است و هر کدام از این فصل‌ها را ما باید تحقیق و بررسی کنیم و آثارش را بسنجیم.


___________
@drhadiansarii
Forwarded From روزنوشت‌های احسان محمدی
🔟 نکته در مورد محرم های شگفت انگیز ایرانی

✍️ احسان محمدی

1️⃣ بزرگترین دشمنان هر ایدئولوژی مذهبی یا سیاسی، دوست داران افراطی و اغراق کنندگان آن هستند نه منتقدانش. ظلمی که این دسته به نام عشق در حق واقعه کربلا می کنند، #خلفای_عباسی که حرم امام حسین و یارانش را با خاک یکسان کردند، شخم زدند و بر آن اسب تاختند هم نتوانستند انجام دهند.

2️⃣ دهه محرم در ایران فراگیرترین مراسم ملی و مذهبی است. هیچ نمونه دیگری چه جشن و چه سوگ را نمی توان مثال زد که این همه بدون بخشنامه و دستور طیف های مختلف مردم را درگیر کند و #نمود_بیرونی داشته باشد.

اینکه برخی ملامت بار می گویند «حکومت آن را اداره می کند» به نظرم بیشتر اعتراف به قدرت سیستمی است که می تواند چنین مراسم عظیمی را در تمام روستاهای گمنام مدیریت کند نه سرزنش آن!

3️⃣ اگر هیچوقت در پشت صحنه این مراسم نبوده اید شما تصویر روشنی از آن ندارید. به این چند ده نفری که خودنمایی می کنند و به چشم می آیند نگاه نکنید.

میلیون ها نفر در کشور با عشق و ارادت در این مراسم حاضر می شوند. در #آشپزخانه ها دیگ می شویند و هرگز اصرار ندارند دیده شوند. #طبال های خودنما و #مداحان کاسب و ربایندگان #قیمه تمام حقیقت این ماجرا نیستند.

4️⃣ «ما ایرانی ها کار جمعی و تیمی بلد نیستیم». محرم این نقد را به چالش می کشد.

تقسیم کار، هماهنگی، نظم و اعطای نقش به همه فارغ از سن و سال و تیپ و قیافه، فوق العاده قابل مطالعه است. مردم کار جمعی بلدند، مدیر ندارند.

5️⃣ دین در باور #ایرانیان ریشه دارد. به همین خاطر مسلمان شدن اجداد ما چه با آغوش باز و چه به اجبار یک اتفاق نیست. این امر نهادینه است به همین خاطر بسیاری از مردم فارغ از گرایش سیاسی و اینکه چه نظامی حاکم باشد (شاهنشاهی، جمهوری اسلامی و...) در مراسم دینی حضور پیدا می کنند و حتی اگر حاضر نشوند به کارکرد دین باور دارند.

بسیاری از آنها که امروز منتقد برگزاری مراسم محرم به سیاق فعلی هستند، منکر اصل ماجرا نیستند. به پوسته نقد دارند نه هسته.

6️⃣ اگر حکومت پهلوی از نمادهای #ملی و جشن های 2500 ساله برای تاثیر اجتماعی و تثبیت خود بهره می گرفت، جمهوری اسلامی هم از نمادهای #مذهبی و محرم استفاده می کند.

می توان نقدهای اخلاقی به این نگاه وارد کرد اما قدرت و سیاست زبان خودش را دارد.

7️⃣ در چنین مراسم عظیمی طبعاً کسانی دنبال صید ماهی خود هستند. چه آنها که گمان می کنند اشک ریختن در این ده روز، مثل #اسیدسولفوریک گناهان یک ساله شان در ظلم به مردم را می شوید و چه کسانی که از این فرصت برای کسب احترام اجتماعی استفاده می کنند.

در هر حرکت جمعی می توان این کاسبان سیار را مشاهده کرد. آنها اندک هستند اما مثل پول خُرد سر و صدای زیادی دارند.

8️⃣ شیک و فانتزی شدن مراسم محرم ارتباط مستقیم با تغییر سبک زندگی شخصی مان دارد. به وسایل و دکور داخل خانه تان نگاه کنید، شبیه ده سال پیش هستند؟

آنچه در هیات ها می بینیم نمود بیرونی چیزی است که در داخل خانه ها رخ داده است. یک امر طبیعی. ما بخشی از تغییر سبک زندگی مان را به خیابان برده ایم.

9️⃣ نسل جدید قرائت خود را از دین دارد. جوان ها خود را ملزم به رعایت قواعد نسل قدیم نمی داند. همانطور که نسل قدیم وقتی خواست با #بلندگو مداحی کند، از سوی نسل قدیم تر نکوهش شد که این #بوق_شیطان است و مداحی با آن حرام.

دین پدیده ای شگفت است، می تواند پوسته اش را عوض کند و البته با اقتصاد رابطه عمیقی دارد.

🔟 به شخصه اعتقاد دارم اگر در طول سال مقابل #ظلم سکوت می کنیم و برای ظالمان کف می زنیم، کلاه خودمان را می چسبیم و درد دیگران را «مشکل خودشان می دانیم»، به خفت و خواری تن می دهیم، برای یک منفعت جزئی – نه کیسه زر و مُلک ری- پا روی وجدان و حقیقت می گذاریم، توجیه گر فساد هستیم، «سگ دلامونو خورده» و ... سزاوار نفرین کردن #شمر و #خولی و ابن زیاد و #یزید نیستیم چه رسد به اینکه ادعا کنیم جان فدای آزادمردی مثل امام حسینیم!
#محرم
🖋 @ehsanmohammadi95
Forwarded From کانال برهان
#از_سقیفه_تا_کربلا (۸)

✅✅ امام حسین علیه السلام در روز سقیفه کشته شد!

〰〰〰〰〰〰▪️▪️

🔻 حادثه عاشورا و شهادت حضرت سید‌الشهدا علیهم‌السلام مصائب اسارت‌ها و جنایات خون‌باری که در صحرای کربلا و سپس کوفه و شام انجام شد این‌گونه نیست که تنها یک فاجعه نوظهور و به دست افرادی معین و در زمانی خاص صورت گرفته باشد،
بلکه این جنایت عظیم تاریخ بشریت از زمان انحراف مسیر امامت و ولایت، پس از شهادت پیامبر اکرم -صلی الله علیه و اله- و به دست عاملین سقیفه شوم بنی ساعده آغاز و صورت گرفت.

با تحقیق و جستجو در تاریخ و با توجه به روایات و زیارات صادره از ائمه معصومین نشان می‌دهد که عامل اصلی شهادت حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) و جنایات عظیم آن، در حقیقت به شورای شوم سقیفه بنی ساعده و عاملین آن ابوبکر و عمر باز می‌گردد و آن دو بودند که این خیانت‌های بی‌شرمانه را برای پدیدآورندگان صحنه کربلا، #یزید و یزیدیان، طرح و برنامه‌ریزی کردند.

👤 ضیاءالدین ابن الاثیر الجزری از استوانه های علمی قرن ششم و هفتم اهل تسنن با صراحت تمام می نویسد:::

⚫️ واعلم ان الحسین لم یقتل فی یوم کربلا وانما قتل فی یوم السقیفة؛

🔸 بدان که حسین علیه السلام در روز عاشورا و در کربلا کشته نشد؛ بلکه در واقع در سقیفه کشته شد.»

📗📔 نام‌کتاب :الوشی المرقوم فی حل المنظوم نویسنده: ضیاءالدین ابن الاثیر الجزری جلد: 1 صفحه: 383

▫️اسکن روایت:
🌐 https://bit.ly/30QQeEO

============

🔺 در نتیجه طبق اعتراف این عالم سنی مشخص میشود سنگ زیرین این جنایات به دست ابوبکر و عمر و باتشکیل سقیفه بنا نهاده شد چرا که معاویه و فرزند ناپاکش یزید در ابتدا هیچ جایگاهی در بین مسلمین نداشتند ؛
و این عمر و ابوبکر بودند که در عهد خلافت غاصبانه‌شان حکومت شام را به معاویه سپردند و او را برای روی کار آمدن و تصاحب خلافت آماده ساختند و از همین‌جا بود که پایه‌های حکومت و خلافت امویان بنا نهاده شد.

〰〰〰〰〰〰

©کانال برهان و نقل نکات ناب از کتب مخالفین

@borrhan
Forwarded From کانال برهان
#عاشورا (۳۱)

⁉️هدف سیدالشهداء سلام الله علیه از #خروج چه بود؟؟؟

〰〰〰〰〰〰

#اتمام_حجت_در_روزعاشورا


سیدالشهداء سلام الله علیه روز عاشورا با کوفیان اتمام حجت نمودند و پس از معرفی خویش از آنها پرسیدند:
چرا می‌خواهید با من بجنگید و مرا بکشید؟

👈👈 این کلمات بیانگر آن است که حضرت آغازگر مبارزه با دشمن نبوده‌اند لذا از آنها می‌خواهند که ایشان را رها کرده و به حال خود بگذارند.


⬇️ به مدلول برخی از کلمات امام علیه‌السلام در این باره توجه فرمایید:

- آیا کشتن من و هتک حرمت من بر شما رواست؟
مگر من پسر پیامبر و فرزند وصی و پسرعم او نیستم؟
وای بر شما! آیا کسی از شما را کشته‌ام که می‌خواهید به خونخواهی او دنبال من باشید[و مرا قصاص کنید]؟! آیا مالی را از شما ضایع کرده‌ام؟ آیا به کسی جراحت رسانده‌ام که می‌خواهید قصاص کنید؟!
سپس حضرت در ادامهء خطبه کلامی را که حضرت موسی علی‌نبینا و آله و علیه‌السلام به فرعونیان فرمودند را بازگو نمودند که: پناه می‌برم به پروردگارم و پروردگارتان از این که مرا سنگسار کنید.
(ارشاد ۹۷/۲)

- چرا ریختن خون من را حلال می‌دانید؟
(امالی صدوق ۱۵۹)

- از خدا پروا نمایید و دست از قتل من بردارید؟ کشتن من و بی‌احترامی به من بر شما جایز نیست. من پسر دختر پیامبر شما هستم!
(بحارالانوار ۶/۴۵)

- مگر نشنیده‌اید که پیامبر صلی الله علیه و آله در بشارت به من و برادرم فرمودند:
من سرور جوانان اهل بهشت‌ام؟ همین برای شما کافی نیست که دست از ریختن خون من و بی‌حرمتی به من بردارید؟
(ارشاد ۹۸/۲)

- سلیمان بن صرد خزاعی در ضمن صحبت با توابین گفت:
بین ما و نزد ما فرزند پیامبر ، سلالهء او ، و آینهء تمام نمای او و پارهء تن او کشته شد؛ فریاد دادخواهی او بلند بود و از مردم می‌خواست که با انصاف با او رفتار کنند ولی کسی نپذیرفت.
(تاریخ طبری ۴۲۸/۴)

〰〰〰〰〰

پ.ن :

👈 نتیجه آنکه اگر حضرت خود اقدام به مبارزه علیه دشمن کرده بودند، چرا از آنان می‌پرسند:

💠فَبِمَ تَستَحِلّونَ دَمي؟
💠چرا خون مرا حلال می‌شمارید....

بر این فرض، پرسش آن حضرت وجهی ندارد.
زیرا پاسخ می‌دادند: شما خودتان به جنگ ما آمده‌اید و معنا ندارد که در مورد علت جنگ سوال کنید!

__________

📣📣 تو را به خدا اهل تفکر بیندیشند!

کسی که قصد خلع حاکمی سفاک چون #یزید با
آن قلمرو عظیم
و قصد قیام و گرفتن قدرت و تشکیل حکومت را دارد
آیا با این مقدمات
یعنی :
بردن زن و فرزندان ، عدم تجهیز سپاه و آماده ‌کردن ابزار و ادوات جنگی
عدم جمع آوری قشون
راهی می‌شود؟؟

مسعودی ، تاریخ نویس اهل سنت، دربارۀ تعداد یاران امام علیه‌السلام در زمان برخورد با سپاه عمر سعد لعنه الله، چنین می گوید:

👈 ثم سار حتى لقي خيل عبيد الله بن زياد عليها عمرو بن سعد بن أبي وقاص، فعدل الى كربلاء- و هو في مقدار خمسمائة فارس من اهل بيته و اصحابه و نحو مائة راجل‏. 👉
(مروج الذهب، ج 3، ص 56، المکتبة العصریة)

حدود پانصد سوار و یکصد پیاده همراه امام بودند.

که این تعداد تا روز عاشورا ، طبق قول شیخ مفید در ارشاد و ابن‌اثیر در کامل به ۳۲ سواره و ۴۰ پیاده کاهش یافت.

آیا این روش ، روش #معقولی برای براندازی یک نظام است؟؟؟

آن هم قدرت و حاکمیتی با این قلمرو::

از شرق تا ترکستان ، چین؛
از غرب تا آناتولی و مرز بیزانس؛
در آفریقا ، مصر، سودان، تمام شمال آفریقا تا لب اقیانوس اطلس

_____________

کسانی که برداشت قیام برای تشکیل حکومت، از #خروج سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را بیان می‌کنند، ناخواسته به حجت‌خدا #جسارت می‌کنند!!

@borrhan
Forwarded From اتچ بات


قول بسيار جالب آلوسی(عالم اهل‌سنت)در لعن یزید و اتباع و محبینش

▫️🔸▫️〰〰〰〰


✅ و من (آلوسی) میگویم :

آن چیزی که به گمان من قول غالب است این است که یزیدِ خبیث نبوت پیامبر را قبول نداشت و مجموع آنچه که او با اهل حرم (ساکنان مکه) و با اهالی مدینه و عترت پاک و مطهر پیامبر در حیاتشان و بعد از وفاتشان انجام داد و آنچه که از اعمال زشت و تلخ از او صادر شد (در رد نبوت پیامبر)، دلالتش از این ضعیفتر نیست که برگی از قرآن را در نجاسات و کثافات بیندازد؛
و گمان نمیکنم که مسلمانان و مومنان از او ترسیده بودند بلکه در مقابل او کاری از دستشان برنمی‌آمد به جز آن که صبر کنند تا قضای الهی صورت پذیرد؛
و اگر بپذیریم که یزید خبیث مسلمان بوده است، او مسلمانی است که مرتکب تمام گناهان کبیره شده است که زبان از بیان آن عاجز است؛
و من (آلوسی) جواز لعن کسی مثل یزید را به اسم صادر میکنم هر چند تصور نشده که کسی از فاسقین مانند او بوده باشد و ظاهر آن است که او توبه نکرده است و احتمال توبه ی او از ایمانش ضعیفتر است و ابن زیاد و عمر بن سعد و گروهی دیگر هم به او ملحق میشوند. 👈 پس لعنت خدای عزوجل تا قیامت بر تمامی آنان و بر یاورانشان و کسانی که آنان را کمک کردند و پیروانشان و کسانی که تا امروز به آنان تمایل دارند...

📕 تفسير الألوسي = روح المعاني المؤلف : الآلوسي، شهاب الدين الجزء : 13صفحة : 228-229

http://yon.ir/D6WOB
http://ar.lib.efatwa.ir/45711/13/228
http://ar.lib.efatwa.ir/45711/13/229

🌐چاپ ديگر كتاب با تفاوت در جلد و صفحه

ج ٢٦ - الصفحة 73-74
http://yon.ir/Fwdl6
http://yon.ir/HEhmG

➖➖➖➖➖➖

✅ کانال برهان و نقل نکات ناب از کتب مخالفین
@borrhan
🗓مراسم روز13 شهریور ماه 1399 :

#تاریخ_اسلام
#تاریخ_امام_حسین_علیه_السلام
#امام_حسین_علیه_السلام

📚موضوع سخنرانی :

معنی #بیعت
#برده_داری
#شب_عاشورا
از نظر شیعه #ولی_امر کیست
از نظر اهل سنت #ولی_امر کیست
چرا امام حسن با معاویه #صلح کردند ولی امام حسین با #یزید #بیعت نکردند ؟
شرح #برداشتن_بیعت_توسط_امام_حسین از اصحاب خود در شب عاشورا

🆔@dr_eftekharzadeh
Forwarded From کانال برهان
۲۶ ذیحجه سال ۶۳ هجری ، سالروز واقعه حره

اشاره به واقعه حره و قتل عام مردم مدینه توسط #یزید ملعون در منابع مخالفین

https://t.me/borrhan/28188
https://t.me/borrhan/28189
https://t.me/borrhan/28190
https://t.me/borrhan/28907
https://t.me/borrhan/28411

کلیپی کوتاه از #استاد_معاونیان :
عاقبت مردم شهری که نسبت به هتک حرمت دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله بی‌تفاوت بود!
https://t.me/borrhan/21397

@borrhan