Forwarded From دكتر هادى انصارى
#مقام امام زین #العابدین ع در مسجد #سهله

بامداد روز #جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ ، توفیق یار گردید که به سرزمین #مقدس ، وادی #طوی ، سرزمینی که تمام ذرات خاک آن از سلولهای ملیونها انسان مومن در طول #تاریخ ، از #آدم تا #خاتم ، به عشق صاحب آن وشخصیتی که در آن آرمیده است ، یعنی حضرت #امیر المومنین ع گام نهاده وهمچون همیشه ، به زیارت بارگاه با صفا ومقدسش رهسپار شدم.
پس از زیارت ودیدار با مسوولین این عتبه ، رو به سوی مسجد #کوفه وسهله نهادم.
مساجدی که سرشار از #روحانیت وانرژی می باشد.
چگونه است که هنگام تشرف به این مکانهای مقدس ، انسان شتابان وبا #عشق ، رهسپار می گردد ، امًا هنگام خروج ، گام ها سنگین شده ویارای خروج از آن را ندارد!!
پس از زیارت حضرت #مسلم ع و#هانی بن عروه وزیارت #محراب شهادت ، ونیز محراب #تهجًد حضرت و نماز در مقام امام #صادق ع وجز اینها ، رو به سوی مسجد سهله نهادم تا از روحانیت حضور در این مسجد ، بهره گیرم.
در مجموعه روایات با تعابیر مختلفی از جایگاه معنوی و منزلت مسجد سهله یاد شده است. می توان گفت از اخبار چنان معلوم می شود که بعد از مسجد اعظم کوفه مسجدی به فضیلت این مسجد وجود ندارد. در توصیف علل فضیلت آن به نکاتی اشاره شده است .
امام سجاد(علیه السلام) می فرمایند: هر کس در مسجد سهله دو رکعت نماز به جای آورد خداوند دو سال بر عمر او می افزاید.
حضرمی می گوید: از #امام صادق(علیه السلام) سؤال کردم که با فضیلت ترین مکان بعد از حرم خداوند عزوجل کجاست؟ حضرت فرمودند: کوفه است... که مسجد سهیل در آنجاست؛ مسجدی که خداوند تبارک و تعالی هیچ پیامبری را مبعوث نکرده است مگر این که در آن مسجد نماز به جای آورده است. عدالت الهی از آن مسجد ظاهر خواهد شد و #قائم(عجل الله تعالی فرجه) در آنجا مستقر خواهد شد... آنجا منزل #پیامبران و اوصیا و #صالحان است.

باز از امام صادق(علیه السلام) روایت شده است که: هر گرفتاری به مسجد سهله بیاید و بین عشائین دو رکعت نماز به جای آورد و خداوند را بخواند، خداوند گرفتاریش را برطرف می سازد.
آن حضرت همچنین در اشاره و تأکید به فضیلت بسیار زیاد این مسجد فرموده اند: اگر عمویم، #زید بن علی قبل از #قیام و آغاز جنگ در این مکان نماز و دعا به جای می آورد اجل او یک سال به تأخیر می افتاد.
در این هنگام به #زیارت مقام امام سجاد که اخیرا بوسیله آیة الله العظمی سید محمد سعید #حکیم ، افتتاخ گردید ، شتافته ودو رکعت نماز در آن بجا آوردم.
این مقام به #سبک زیبایی بنا گردیده شده است.


…………………………………
@drhadiansarii
Forwarded From دكتر هادى انصارى
#امامت ، هویت مذهب حقًه #تشیع???
بخش اول ?


امامت اساساً هویت مذهب حقه تشیع است. مهمترین تفاوت #شیعه و سایر فرق اسلامی، #امامت است. از نظر شیعه امامت، استمرار #نبوت و جانشینی پیامبر است. #پیامبر اسلام شارع و آورنده دین هستند و امامان ما حافظان #دین هستند و این حفاظت در استمرار نبوت اتفاق می افتد.

دیگران راجع به امامت بحث #خلافت و حکومت سیاسی دارند و از نظر آنها امام کسی است که حاکم امت باشد. بنابراین بحث ما حکومت نیست و امامت مترادف با حکومت نیست. حکومت شأنی از شئون امام است.

امام #حسین تا امام #عسکری شرایط با آنها همراه نبود که به حکومت برسند ولی امامت آنها به قوت خود باقی است.

برای اینکه در این مورد صحبت کنیم باید اول در مورد تشیع صحبت کنیم. مراد از تشیع چیست و این تشیع از چه زمانی پیدا شده است. دیگران هم که وقتی قلم می زنند و کتاب می نویسند مطالبی را بیان می کنند که با اصول تاریخی منافات دارد. مثلا شیعه را مولود #صفویه یا #آل بویه عنوان می کنند. کسی که این افتخار برایش حاصل شده که شیعه #علی ابن ابی طالب باشد باید بداند که تاریخچه پیدایش شیعه از چه زمانی بوده است.

بحث را از اینجا شروع می کنیم که در بحث های کلامی و تاریخی شیعه را به سه شکل معرفی کرده اند. یک شیعه #سیاسی داریم، یک تشیع #ولایی داریم و یکی هم تشیع #اعتقادی داریم. بروز و ظهور تشیع در صحنه اجتماع به سه شکل است.

الف - تشیع سیاسی به کسانی می گویند که به مبانی فکری شیعه اعتقادی ندارند و اصلاً از آن مطلع هم نیستند ولی در یک جهت گیری سیاسی دم از #رهبری اهل بیت می زنند. چون رویکرد آنها سیاسی است اسم آنها را تشیع سیاسی می گذاریم. اینها نه به عنوان اینکه امامان از طرف خدا منصوب اند و اصلاً نصب الهی را اعتقاد ندارند فقط رهبری این گروه را پذیرفته اند چون اینها دارند با بنیاد ظلم مبارزه می کنند.

از بین ائمه هم با کسانی میانه دارند که قائم به #سیف بوده اند. یعنی در وجود امیرالمومنین ع ، امام حسن مجتبی ع و سیدالشهدا ع . آنها در وجود امام #سجاد ع به عنوان پذیرش امام توقف می کنند. بعد از ایشان، #زید ابن علی فرزند امام #زین العابدین ع را به عنوان امام قبول می کنند و ۴ امامی اند و به آنها #زیدیه می گویند. مبنای تفکر آنها سیاسی است و از نظر اعتقادی و کلامی طرفدار #معتزله هستند و از نظر فقهی تابع فقه #ابوحنیفه اند. گرایش آنها به اهل بیت صرفاً پذیرش آنها به عنوان رهبری در مبارزه با ظلم است. والا نه اعتقاد و نه دین خود را از اهل بیت نگرفته اند.

زید ابن علی ، ادعایی برای امامت نداشتند و دیگران خود را به این شخصیت بزرگوار منسوب کردند. در بین تمام مبارزات سیاسی مبارزات جناب #زید مورد تایید ائمه ما هم بوده است


…………………………
@drhadiansarii