Forwarded From کانال برهان
#شبهات_محرم (۱۴)

⁉️❕⁉️⁉️ آیا شمر جانباز جنگ #صفین و از یاران و شیعیان حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام بود و بعدها راهش عوض شد و قاتل #سیدالشهدا علیه السلام شد؟؟؟

〰〰〰〰〰〰〰▪️▪️

✍... یکی از مطالبی که این روزها دست به دست می شود این است که شمر از جانبازان جنگ #صفین و از شیعیان امیرالمومنین بوده و بارها به #حج رفته بود و از بس #نماز خوانده بود پیشانی و زانوهایش پینه بسته بود؛

تمام تلاش نویسنده و گوینده مطلب این است که می خواهد طوری القا کند که آری امام حسین علیه السلام را شیعیان کشتند!
پس آی شیعیان مواظب باشید شمر نشوید!!!

حال واقعیت چیست؟

از ۵ جهت مطلب را بررسی می‌کنیم:

▪️تولد شمر
▪️قبل از جنگ #صفین
▪️حضور در جنگ صفین
▪️جانبازی در جنگ صفین
▪️بعد از جنگ صفین


❌ ۱) تولد شمر از راه حرام:

در نحوه زنازادگى وى نقل شده که روزى مادر شمر که زن بزچرانى بود و در بیابان به کار خود مشغول بود ، از چوپانى که از کنار او مى‌گذشت ، تقاضاى آب کرد تا با آن رفع عطش کند . چوپان تقاضاى شیطانى خود را شرط دادن آب قرار داد و مادر شمر نیز پذیرفت و از این طریق ، #نطفه شمر منعقد شد!

و به این دلیل بود که در کربلا هم امام حسین علیه السلام شمر را پسر زن بز چران خطاب کرد و هم جناب زهیر بن قین علیه السلام خطاب به شمر گفت:
ای فرزند زنی که بر پاشنه پایش ادرار می کند(استعاره از زنی که در سن کم زنا کرده)

بحارالانوار ج۴۵ص۵
http://lib.eshia.ir/71860/45/5

❌ ۲)شمر قبل از جنگ #صفین:

شمر از قبیله ی هوازن بود که پدرش و قبیله اش مسلمان نمی‌شدند تا وقتی که از مسلمانان شکست خوردند و بعد اسلام آوردند!

❌۳)حضور شمر در جنگ #صفین

حضور شمر در جنگ صفین به همراه قبیله اش هوازن و تیره اش بنی ضباب در جبههء امیرالمومنین علیه السلام قطعی است ؛ اما مساله #انگیزهء حضور اوست!
در زمان جنگ صفین، شمر از بزرگان قبیلهء خودش نبوده و به دستور بزرگان قبیله خودش که تصمیم گرفته اند در لشکر امیرالمومنین باشند،
بر مبنای سنت قبیله گرایی مانند سایر مردان قبیله‌اش در جبههء امیرالمومنین علیه السلام قرار گرفته و با انگیزه‌های قومی قبیله ای در جنگ حضور داشته است.

👈 شاید برای تان سوال باشد که مگر می‌شود؟

باید گفت بله در عرب آن روزها سنت قبیله‌گرایی رواج زیادی داشته و نمونه‌اش شخصی که حکایت او در منابع مخالفین ما آمده، به اسم قزمان بن حارث از افراد حاضر در جبهه رسول خدا در جنگ اُحد بود که وقتی در جنگ جراحت دید و در حال مرگ بود اطرافیانش گفتند:

ای قزمان تو امروز به امتحان و بلای سختی گرفتار شدی بنابراین بشارت باد تو را شهادت و باغ بهشت بر تو گوارا باد.

قزمان جواب داد:
باغی از بهشت؟ لب فرو بندید، شما گمان کرده اید که من به خاطر اسلام جنگیدم؟
نه.چنین نیست.
من تنها برای #قبیله ام و #خویشاوندانم جنگیدم.
قزمان این را گفت و برای رهایی از رنج جراحت با بریدن رگهای پشت آرنج دست خود،خودکشی کرد.
و رسول خدا گفت او از اهل جهنم است.

❌۴)جانبازی شمر در جنگ #صفین

روایت طبری و نصر بن مزاحم از شمشیر خوردن صورت شمر در جنگ صفین قابل استناد نیست.
زیرا روایت طبری مستقل نیست و همان روایت نصر بن مزاحم است پس این روایت خبر واحد است و
راوی خبر واحد جانبازی شمر ، اشخاصی هستند که یکی در کارنامه‌اش نوکری #یزید را کرده است و دیگری نوکری خاندان عمر را.
و برای شیعیان این روایات قابل پذیرش نیست.

حتی در صورت پذیرش اینکه شمر در جنگ صفین جانباز شده باید بگوییم او جانباز سنت و دستور بزرگان قبیله خودش شده نه جانباز راه امام معصوم علیه السلام.


❌۵)شمر #بعد از جنگ #صفین

شمر بعد از صفین با #معاویه بیعت کرد. در صورتی که بعد از صفین افراد دو دسته شدند یا به امیرالمومنین علیه السلام وفادار ماندند یا به خوارج پیوستند و هم با امیرالمومنین و هم با معاویه دشمنی کردند.
اما شمر راه سوم را انتخاب کرد و با معاویه بیعت کرد و مامور شد که شیعیان را بکشد که نمونه بارز آن کشتن حجر بن عدی بود؛
تا نشان دهد که از سر محبت به علی علیه السلام در صفین حضور نداشته!و بعدها هم که ماجرای کربلا را به وجود آورد.
________

از تمام این مطالب اثبات می شود که شمر نه تنها شیعه و از جانبازان صفین نیست بلکه زنازاده‌ای است که از تولد تا مرگ ، دشمنی اهل بیت علیهم السلام را داشته است.
و #حج رفتن و #نماز خواندن به تنهایی دلیل بر عاقبت به خیری نیست و حرامزاده ترین های تاریخ مانند شمر هم اهل نماز و حج بوده اند و
آن چه مهم است #ولایت اهل بیت علیهم السلام است.
و هیچ شیعه ای حاضر نیست امام‌ خود را بکشد و قاتلین سیدالشهداء علیه‌السلام همگی غیر شیعه بودند.

〰〰〰〰〰〰

➕ شبهه مرتبط:
❕❗️کربلا به رفتن نیست؛ اگر به رفتن بود که شمر هم کربلایی است!!

https://t.me/borrhan/28914

@borrhan
#کمی_تأمل

شرح علمای اهل سنت بر روایت
"حسین منی و انا من حسین"

〰〰〰〰🔸🌀🔹

دقت کنید:

☑️ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ -: " «حُسَيْنٌ مِنِّي وَأَنَا مِنْ حُسَيْنٍ» ") قَالَ الْقَاضِي: كَأَنَّهُ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - عَلِمَ بِنُورِ الْوَحْيِ مَا سَيَحْدُثُ بَيْنَهُ وَبَيْنَ الْقَوْمِ فَخَصَّهُ بِالذِّكْرِ وَبَيَّنَ أَنَّهُمَا كَالشَّيْءِ الْوَاحِدِ فِي وُجُوبِ الْمَحَبَّةِ وَحُرْمَةِ التَّعَرُّضِ وَالْمُحَارَبَةِ وَأَكَّدَ ذَلِكَ بِقَوْلِهِ: (" «أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْنًا» ") ، فَإِنَّ مَحَبَّتَهُ مَحَبَّةُ الرَّسُولِ، وَمَحَبَّةُ الرَّسُولِ مَحَبَّةُ اللَّهِ

📖فرموده ی پیامبر (صلی الله علیه و آله) : حسین از من ومن ازحسینم ، قاضی می گوید : انگار که پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم بوسیله ی نور وحی از آنچه که بین حسین علیه السلام و قوم به وقوع می پیوندد آگاه گردیده پس او را به طور مخصوص ذکر کرده و نیز تبیین نمود که او و حسین علیهما سلام در وجوب محبت و حفظ حرمت و عدم تعرض و محاربه همچون شیء واحدی هستند
بدلیل فرموده اش : خداوند دوست میدارد همانکه حسین را دوست بدارد ، چرا که محبت بر حسین همان محبت به پیامبر اکرم ومحبت پیامبر اکرم همانا محبت خداوند است .

📜الكتاب: مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابيح- المؤلف: علي بن (سلطان) محمد، أبو الحسن نور الدين الملا الهروي القاري (المتوفى: 1014هـ)- ناشر: دار الکتب العلميه – ج 11 ص 317

☑️ قوله ( حسين مني وأنا من حسين ) أي بيننا من الاتحاد والاتصال ما يصح أن يقال كل منهما من الآخر

📖 واما معني آن ، در حاشیه ی سندی بر ابن ماجه : فرموده اش صلی الله علیه وآله وسلم (حسین از من ومن از حسینم ) یعنی بین من و او آنچنان اتحاد و اتصال و ارتباطی است که گفته شود هرکدام از آنان از یکدیگرند .

📜حاشية السندي على سنن ابن ماجه = كفاية الحاجة في شرح سنن ابن ماجه دار الجيل - بيروت، بدون طبعة ج1ص65

=============

امام حسین علیه سلام در جنگ #جمل و ایضا جنگ #صفین و ایضا جنگ نهروان در کنار مولا علی علیه السلام بودند و #عایشه و #معاویه و خوارج به همراه سپاهیانشان در مقابل سید الشهدا جنگیدند
و علمای مخالفین هم اقرار کردند که بر اساس روایت حسین منی و انا من حسین، مفادی که از آن برداشت می شود این است جنگ با امام حسین علیه السلام جنگ با رسول الله است و در نزد هیچ مسلمانی شک و شبهه ای نیست که جنگ با رسول الله هم کفر است.

سوال ما از اهل تسنن این است پاسخ شما در دفاع از کفر #عایشه و #معاویه بابت جنگ با سیدالشهداء علیه صلوات الله چیست؟
و چرا سنگ امثال #یزید را به سینه می‌زنید؟؟
و در مقام تبرئه او هستید؟؟

〰〰〰〰〰〰

©کانال برهان و نقل نکات ناب از کتب مخالفین شیعه

@borrhan
#دین_زیباست

تاریخ دشمنان خدا 7


⁉️⁉️ شتر نر یا ماده؟؟🐪

✅ عوام‌فریبی #معاویه و شدت جهل اهالی شام!

#صفین


👈 این مجموعه را برای نوجوانان بفرستید و آنان را با تاریخ دشمنان خدا و پیامد‌های فراموشی غدیر آشنا کنید!

@borrhan
Forwarded From کانال برهان
#کمی_تأمل

شرح علمای اهل سنت بر روایت
"حسین منی و انا من حسین"

〰〰〰〰🔸🌀🔹

دقت کنید:

☑️ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ -: " «حُسَيْنٌ مِنِّي وَأَنَا مِنْ حُسَيْنٍ» ") قَالَ الْقَاضِي: كَأَنَّهُ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - عَلِمَ بِنُورِ الْوَحْيِ مَا سَيَحْدُثُ بَيْنَهُ وَبَيْنَ الْقَوْمِ فَخَصَّهُ بِالذِّكْرِ وَبَيَّنَ أَنَّهُمَا كَالشَّيْءِ الْوَاحِدِ فِي وُجُوبِ الْمَحَبَّةِ وَحُرْمَةِ التَّعَرُّضِ وَالْمُحَارَبَةِ وَأَكَّدَ ذَلِكَ بِقَوْلِهِ: (" «أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْنًا» ") ، فَإِنَّ مَحَبَّتَهُ مَحَبَّةُ الرَّسُولِ، وَمَحَبَّةُ الرَّسُولِ مَحَبَّةُ اللَّهِ

📖فرموده ی پیامبر (صلی الله علیه و آله) : حسین از من ومن ازحسینم ، قاضی می گوید : انگار که پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم بوسیله ی نور وحی از آنچه که بین حسین علیه السلام و قوم به وقوع می پیوندد آگاه گردیده پس او را به طور مخصوص ذکر کرده و نیز تبیین نمود که او و حسین علیهما سلام در وجوب محبت و حفظ حرمت و عدم تعرض و محاربه همچون شیء واحدی هستند
بدلیل فرموده اش : خداوند دوست میدارد همانکه حسین را دوست بدارد ، چرا که محبت بر حسین همان محبت به پیامبر اکرم ومحبت پیامبر اکرم همانا محبت خداوند است .

📜الكتاب: مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابيح- المؤلف: علي بن (سلطان) محمد، أبو الحسن نور الدين الملا الهروي القاري (المتوفى: 1014هـ)- ناشر: دار الکتب العلميه – ج 11 ص 317

☑️ قوله ( حسين مني وأنا من حسين ) أي بيننا من الاتحاد والاتصال ما يصح أن يقال كل منهما من الآخر

📖 واما معني آن ، در حاشیه ی سندی بر ابن ماجه : فرموده اش صلی الله علیه وآله وسلم (حسین از من ومن از حسینم ) یعنی بین من و او آنچنان اتحاد و اتصال و ارتباطی است که گفته شود هرکدام از آنان از یکدیگرند .

📜حاشية السندي على سنن ابن ماجه = كفاية الحاجة في شرح سنن ابن ماجه دار الجيل - بيروت، بدون طبعة ج1ص65

=============

امام حسین علیه سلام در جنگ #جمل و ایضا جنگ #صفین و ایضا جنگ نهروان در کنار مولا علی علیه السلام بودند و #عایشه و #معاویه و خوارج به همراه سپاهیانشان در مقابل سید الشهدا جنگیدند
و علمای مخالفین هم اقرار کردند که بر اساس روایت حسین منی و انا من حسین، مفادی که از آن برداشت می شود این است جنگ با امام حسین علیه السلام جنگ با رسول الله است و در نزد هیچ مسلمانی شک و شبهه ای نیست که جنگ با رسول الله هم کفر است.

سوال ما از اهل تسنن این است پاسخ شما در دفاع از کفر #عایشه و #معاویه بابت جنگ با سیدالشهداء علیه صلوات الله چیست؟
و چرا سنگ امثال #یزید را به سینه می‌زنید؟؟
و در مقام تبرئه او هستید؟؟

〰〰〰〰〰〰

©کانال برهان و نقل نکات ناب از کتب مخالفین شیعه

@borrhan
⁉️⁉️ آیا شمر جانباز جنگ #صفین و از یاران و شیعیان حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام بود و بعدها راهش عوض شد و قاتل #سیدالشهدا علیه السلام گردید؟؟؟


✍... یکی از مطالبی که این روزها دست به دست می شود این است که شمر از جانبازان جنگ #صفین و از شیعیان امیرالمومنین بوده و بارها به #حج رفته بود و از بس #نماز خوانده بود پیشانی و زانوهایش پینه بسته بود؛

تمام تلاش نویسنده و گوینده مطلب این است که می خواهد طوری القا کند که آری امام حسین علیه السلام را شیعیان کشتند!
پس آی شیعیان مواظب باشید شمر نشوید!!!

حال واقعیت چیست؟

از ۵ جهت مطلب را بررسی می‌کنیم:

▪️تولد شمر
▪️قبل از جنگ #صفین
▪️حضور در جنگ صفین
▪️جانبازی در جنگ صفین
▪️بعد از جنگ صفین


❌ ۱) تولد شمر از راه حرام:

در نحوه زنازادگى وى نقل شده که روزى مادر شمر که زن بزچرانى بود و در بیابان به کار خود مشغول بود ، از چوپانى که از کنار او مى‌گذشت ، تقاضاى آب کرد تا با آن رفع عطش کند . چوپان تقاضاى شیطانى خود را شرط دادن آب قرار داد و مادر شمر نیز پذیرفت و از این طریق ، #نطفه شمر منعقد شد!

و به این دلیل بود که در کربلا هم امام حسین علیه السلام شمر را پسر زن بز چران خطاب کرد و هم جناب زهیر بن قین علیه السلام خطاب به شمر گفت:
ای فرزند زنی که بر پاشنه پایش ادرار می‌کند(استعاره از زنی که در سن کم زنا کرده)

بحارالانوار ج۴۵ص۵
http://lib.eshia.ir/71860/45/5


❌ ۲) شمر قبل از جنگ #صفین:

شمر از قبیله ی هوازن بود که پدرش و قبیله اش مسلمان نمی‌شدند تا وقتی که از مسلمانان شکست خوردند و بعد اسلام آوردند!


❌۳) حضور شمر در جنگ #صفین

حضور شمر در جنگ صفین به همراه قبیله اش هوازن و تیره اش بنی ضباب در جبههء امیرالمومنین علیه السلام قطعی است ؛ اما مساله #انگیزهء حضور اوست!
در زمان جنگ صفین، شمر از بزرگان قبیلهء خودش نبوده و به دستور بزرگان قبیله خودش که تصمیم گرفته اند در لشکر امیرالمومنین باشند،
بر مبنای سنت قبیله گرایی مانند سایر مردان قبیله‌اش در جبههء امیرالمومنین علیه السلام قرار گرفته و با انگیزه‌های قومی قبیله ای در جنگ حضور داشته است.

👈 شاید برای تان سوال باشد که مگر می‌شود؟

باید گفت بله در عرب آن روزها سنت قبیله‌گرایی رواج زیادی داشته و نمونه‌اش شخصی که حکایت او در منابع مخالفین ما آمده، به اسم قزمان بن حارث از افراد حاضر در جبهه رسول خدا در جنگ اُحد بود که وقتی در جنگ جراحت دید و در حال مرگ بود اطرافیانش گفتند:

ای قزمان تو امروز به امتحان و بلای سختی گرفتار شدی بنابراین بشارت باد تو را شهادت و باغ بهشت بر تو گوارا باد.

قزمان جواب داد:
باغی از بهشت؟ لب فرو بندید، شما گمان کرده اید که من به خاطر اسلام جنگیدم؟
نه.چنین نیست.
من تنها برای #قبیله ام و #خویشاوندانم جنگیدم.
قزمان این را گفت و برای رهایی از رنج جراحت با بریدن رگهای پشت آرنج دست خود،خودکشی کرد.
و رسول خدا گفت او از اهل جهنم است.


❌۴) جانبازی شمر در جنگ #صفین

روایت طبری و نصر بن مزاحم از شمشیر خوردن صورت شمر در جنگ صفین قابل استناد نیست.
زیرا روایت طبری مستقل نیست و همان روایت نصر بن مزاحم است پس این روایت خبر واحد است و
راوی خبر واحد جانبازی شمر ، اشخاصی هستند که یکی در کارنامه‌اش نوکری #یزید را کرده است و دیگری نوکری خاندان عمر را.
و برای شیعیان این روایات قابل پذیرش نیست.

حتی در صورت پذیرش اینکه شمر در جنگ صفین جانباز شده باید بگوییم او جانباز سنت و دستور بزرگان قبیله خودش شده نه جانباز راه امام معصوم علیه السلام.


❌۵) شمر #بعد از جنگ #صفین

شمر بعد از صفین با #معاویه بیعت کرد. در صورتی که بعد از صفین افراد دو دسته شدند یا به امیرالمومنین علیه السلام وفادار ماندند یا به خوارج پیوستند و هم با امیرالمومنین و هم با معاویه دشمنی کردند.
اما شمر راه سوم را انتخاب کرد و با معاویه بیعت کرد و مامور شد که شیعیان را بکشد که نمونه بارز آن کشتن حجر بن عدی بود؛
تا نشان دهد که از سر محبت به علی علیه السلام در صفین حضور نداشته!و بعدها هم که ماجرای کربلا را به وجود آورد.
____

از تمام این مطالب اثبات می شود که شمر نه تنها شیعه و از جانبازان صفین نیست بلکه زنازاده‌ای است که از تولد تا مرگ ، دشمنی اهل بیت علیهم السلام را داشته است.
و #حج رفتن و #نماز خواندن به تنهایی دلیل بر عاقبت به خیری نیست و حرامزاده ترین های تاریخ مانند شمر هم اهل نماز و حج بوده اند و
آن چه مهم است #ولایت اهل بیت علیهم السلام است.
و هیچ شیعه ای حاضر نیست امام‌ خود را بکشد و قاتلین سیدالشهداء علیه‌السلام همگی غیر شیعه بودند.
@shia_lib
Forwarded From کانال برهان
#عاشورا در منابع مخالفین (۳۳)
#پیشگویی

خبر امیرالمومنین علی علیه السلام در حین جنگ #صفین از شهادت جمعی برگزیده در سرزمین کربلا

بیشتر بخوانید:
https://t.me/borrhan/29199

@borrhan
Forwarded From اتچ بات
#فرازی_از_تاریخ

🕜🕛🕚... در چنین روزی در روز چهارشنبه اول صفر سال ۳۸ھ۔ق جنگ #صفین آغاز گردید.

==================

✅ فهرستی از مطالب مرتبط با جنگ #صفین که تاکنون در کانال برهان قرار گرفته است:::

- آیا شمر از جانبازان جنگ صفین بود؟
https://t.me/borrhan/36254

- احتجاج امیرالمومنین علی علیه السلام به #حدیث_غدیر در جنگ صفین
https://t.me/borrhan/35770

- #پیشگویی رسول خدا از بروز اتفاق مشابهی مانند آنچه که برای آن حضرت در صلح حدیبیه افتاد ، برای امیرالمومنین علی علیه السلام در صفین
https://t.me/borrhan/35165

- اعتراف به جوانمردی امیرالمومنین در جنگ صفین و نبستن آب بر سپاه #معاویه در کلام نویسنده مشهور مسیحی ✝ و اعتراف علمای معاصر اهل تسنن
https://t.me/borrhan/34180
https://t.me/borrhan/29029
[https://t.me/borrhan/29018

- جوانمردی امیرالمومنین علی علیه السلام در صفین و ارائه درسی از #علم_زندگی حول این واقعه
https://t.me/borrhan/32345

- امیرالمومنین و #پیشگویی از واقعه کربلا در جریان جنگ صفین
https://t.me/borrhan/29428
https://t.me/borrhan/29199
[https://t.me/borrhan/29018

- ابوموسی اشعری را بهتر بشناسیم:
https://t.me/borrhan/29414
https://t.me/borrhan/29415
https://t.me/borrhan/29416
https://t.me/borrhan/29421
https://t.me/borrhan/29423
https://t.me/borrhan/29424
https://t.me/borrhan/29425
https://t.me/borrhan/29426

- ماجرای حکمیت در صفین
https://t.me/borrhan/29413

- کلام امیرالمومنین بر بالای پیکر جناب عمار در صفین
https://t.me/borrhan/29341

- ابطال نظریه عدالت صحابه، با معرفی صحابی قاتل جناب عمار رضوان الله علیه در جنگ صفین!
https://t.me/borrhan/29345

- توجیه معاویه برای کشته شدن شخصیتی چون جناب عمار در جنگ صفین و پاسخ قاطع امیرالمومنین و اثبات جهنمی بودن معاویه
https://t.me/borrhan/29342
https://t.me/borrhan/29343

- فرار احمد بن حنبل از پرداختن به شهادت جناب عمار توسط سپاه معاویه در جنگ صفین
https://t.me/borrhan/29115

- احمد بن حنبل: حقایق جنگ جمل و صفین را بیان نکنید!
https://t.me/borrhan/29103

- بن باز ، مفتی وهابی و فرار او از پاسخ به کشته شدن جناب عمار در صفین به دست معاویه
https://t.me/borrhan/29344

- سخنان تکان دهنده یکی از علمای معاصر اهل تسنن و مذمت شدید معاویه به خاطر شهادت جناب عمار و نقد او به بازگو نکردن حقایق
https://t.me/borrhan/29015

- اعتراف مهم یکی از شارحین صحاح: امیرالمومنین در تمامی جنگ‌هایش بر حق بوده است
https://t.me/borrhan/29112

- ناکثین و قاسطین و مارقین چه کسانی بودند و لعن آنان در لسان رسول خدا صلی الله علیه و آله
[https://t.me/borrhan/29104
[https://t.me/borrhan/29104

- هل من مبارز طلبیدن امیرالمومنین و خیس شدن شلوار معاویه و لخت شدن عمروعاص!!
https://t.me/borrhan/29098

- دروغگویی ابن‌تیمیه و پاسخ به او : جنگ های امیرالمومنین به دستور رسول خدا نبوده است!!
https://t.me/borrhan/29106

〰〰〰〰〰〰

👈 #نشر_دهید
@borrhan
@borrhan2
Forwarded From دكتر هادى انصارى
#امامت ، هویت مذهب حقًه #تشیع 🔹🔹🔹

بخش چهارم 🔴

قول دوم این است که می گویند پیدایش تشیع به اواخر حکومت #عثمان باز می گردد. عثمان با شخصیتی به نام #عبدالله ابن سبا مواجه شد که عبدالله مورد تهمت است که می گویند #یهودی بود که مسلمان شد و برای انتقام گیری از #خیبر و جنگ هایی که مسلمین در صدر اسلام علیه یهودی ها کردند، او #مسلمان شد و بخشی از عقاید یهودیت و بخشی از عقاید اسلامی را با هم آمیخت و رهبری علی ابن ابی طالب ع را مطرح کرد تا بتوانند به اسلام ضربه بزنند. این یکی از تهمت های ناروایی است که به #شیعه می زنند.

می گویند که نظریه پرداز این قول کسی است به نام #سیف ابن عمر. او شیعه را مولود افکار عبدالله #سبا قرار می دهد و می گوید او این فرقه و مذهب را تاسیس کرده است. ما اختلافات زیادی با #سباییه داریم و هرگز آنها نمی توانند مبداء و مظهر شیعه باشند.

علامه #عسکری در رابطه با ناقل این روایت که شیعه به عبدالله سبا باز می گردد، می گوید این روایت را سیف ابن عمر نقل کرده است. او اولاً #زندیق است.
دوم اینکه در بین رجال متهم است که در جعل حدیث قهار است. لذا قابل اعتماد نیست. #طه حسین در کتاب #علی و #بنون می گوید بعد از بررسی داستان مربوط به عبدالله سبا، او فردی است خیالی. لذا موجودیت او زیر سوال است.

بنابراین نظر دوم در مورد پیدایش شیعه این بود.

اما نظریه سوم
می گوید پیدایش #تشیع اعتقادی به حادثه #فتنه _الدار برمی گردد. خلیفه سوم کشته می شود و به تحریک دو نفر از اشخاصی که اسمشان در تاریخ هست به قصد خونخواهی عثمان جنگی بزرگ در مقابل امیرالمومنین ع راه می اندازند. نوک پیکان این قضیه #طلحه و #زبیر هستند. می گویند آنهایی که در جنگ #جمل در رکاب امیرالمومنین ع بودند، شیعه علی ابن ابی طالب ع هستند. پس می گویند #شیعه در #جنگ جمل پیدا شده است.

نظریه بعدی که وجود دارد این است که می گویند پیدایش شیعیان اعتقادی به مسئله #حکمیت باز می گردد. جنگ #علی(ع) با #معاویه در جنگ #صفین است. در این #جنگ وقتی کار در حال اتمام است با دسیسه #قران به سر نیزه زدن باعث شد که یک عده که دارای یک جمود فکری بودند و الان هم عده ای از آنها هستند، اینها دست از جنگ برداشتند و امیرالمومنین ع را تهدید کردند که اگر بخواهی #جنگ را ادامه دهی خودت را می کشیم. لذا حضرت را وادار کردند که از جنگ دست بردارد.

طرفین توافق کردند که حکمیت برقرار شود. امیرالمومنین ع #مالک را می خواست نماینده خود کند، آنها امیرالمومنین ع را وادار کردند که ابوموسی #اشعری باشد. امیرالمومنین ع در چهار سال حکومت خود نیز مبسوط الید نبود و نمی توانست خیلی از کارها را انجام دهد. #شریح قاضی را که حضرت برکنار کردند، تحت فشار مجبور شدند او را بازگردانند. اتفاق حکمیت زاینده جنگ دیگری بود به نام #جنگ _نهروان.

لذا این نظریه می گوید که شیعه #اعتقادی از زمانی شکل گرفت که علی(ع) در تقابل با #نهروانیان قرار گرفت.

یکی از علائم #شیعه این است که می گویند #انگشتر در دست راست باشد. دلیل این مسئله چیست؟ دلیل همین قصه حکمیت است. چون #عمروعاص انگشتر را از دست راست گرفت و به دست چپ کرد و یکی از علامت های مومن این است که انگشتر در دست راست داشته باشد که تقابل با قضیه #حکمیت داشته باشد.

نظریه پنجم تاریخی در پیدایش تشیع است که می گویند در پی شهادت #سیدالشهدا و عدم همیاری #امت با ایشان بعد از ندامت انها، گروهی به خونخواهی سیدالشهدا ع در مقابل حکومت #شام ایستادگی کردند که #توابین و گروه دیگری به رهبری #مختار بودند. می گویند تشیع همه آنهایی بودند که در رکاب مختار به قصد خونخواهی حضرت سیدالشهدا ع با حکومت شام تقابل کردند و تمام قاتلان # کربلا را به هلاکت رساندند.

اما حرف ما چیز دیگری است که به استناد روایات وقتی آیه شریفه در سوره مبارکه شعری آیه ۲۱۴ نازل شد، «وَأَنذِرْ عَشِیرَتَکَ الْأَقْرَبِینَ» ای #پیامبر اول رسالت خود را به قوم و خویش خود ابلاغ کن. این یعنی در سال سوم #بعثت. در آن دعوت جملات زیبایی بیان می کنند که فرمودند هیچ کس به اندازه من برای خویش و قوم اش خیرخواه نبوده است. من پیامبر خدا هستم و رسالت خود را بیان کردند.

بعد فرمودند چه کسی حاضر است به من کمک کند تا بعد از من #وارث و #برادر و #وزیر و #وصی و #خلیفه من باشد؟ آنها همه بزرگان #قریش بودند و قبول نداشتند. امیرالمومنین ع بلند شدند و ایستادند. سه بار این اتفاق افتاد و آنگاه که امیرالمومنین ع برای بار سوم اعلام آمادگی کردند، پیامبر فرمود «إِنَّ هَذَا #أَخِی وَ #وَصِیی وَ #خَلِیفَتِی فِیکُمْ فَاسْمَعُوا لَهُ وَأَطِیعُوا» یعنی این برادر، وصی و جانشین من در میان شماست. سخن او را بشنوید و از او اطاعت کنید.

این روایت در سیره #ابن هشام، #تاریخ بیهقی، #تاریخ طبری و #ابن اثیر آمده است. یعنی در سال سوم #بعثت بحث تشیع مطرح بوده است.


……………………………………
@drhadian
Forwarded From اتچ بات
#شبهات_محرم
#حرکت_حسینی

⁉️❗️چرا جناب محمد حنفیه برادر امام، با آن سوابق درخشان در #جمل و #صفین و نهروان و با آن شجاعت و قرابت در کربلا حضور نداشتند؟؟؟

〰〰▪️▪️〰〰〰〰〰

✅ پاسخ اجمالی آنکه:
به امر حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام در مدینه ماند تا اوضاع بانوان و پیران بنی هاشم را سامان دهد؛ و برای امام علیه‌السلام گزارش ارسال می‌کرد.


☑️ قال : فقال الحسين  : يا أخي والله لو لم يكن ملجأ ، ولا مأوى لما بايعت يزيد بن معاوية ، فقطع محمد ابن الحنفية الكلام وبكى ، فبكى الحسين معه ساعة ثم قال : يا أخي جزاك الله خيرا ، فقد نصحت وأشرت بالصواب ، وأنا عازم على الخروج إلى مكه ، وقد تهيأت لذلك أنا وإخوتي وبنو أخي وشيعتي ، وأمرهم أمري ورأيهم رأيي ، وأما أنت يا أخي فلا عليك أن تقيم بالمدينة ، فتكون لي عينا لا تخفي عني شيئا من امورهم.

..اما تو ای برادرم نه؛ [یعنی همراه آنان در رکاب من نخواهی بود] شما باید در مدینه بمانی، و از طرف من مراقب باشی؛ تا چیزی از کارهای آنان از من پنهان نماند.

📗📔نام کتاب : بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء نویسنده : العلامة المجلسي  جلد : 44  صفحه : 329
http://lib.eshia.ir/11008/44/329

📗📔نام کتاب : أعيان الشيعة نویسنده : الأمين، السيد محسن  جلد : 1  صفحه : 588
http://lib.eshia.ir/71735/1/588

👈👈 در این روایت امام به ایشان امر میکنند که تو ملزم نیستی که با من بیایی و هیچ اشکالی بر تو نیست؛ داخل مدینه باش و از طرف من مراقب باش چرا که مدینه وضع حساسی دارد ، و مرا پیوسته از وضع اینان در مدینه آگاه کن.


⬇️ باید بدانیم که حضرت سیدالشهداء (علیه‌السلام) وصیت نامه ای خطاب آن جناب محمد حنفیه نگاشتند؛
متن این وصیت را علامۀ مجلسی در کتاب بحارالانوار، از مقتل ابن ابی طالب نقل می کند.
(📕 بحار، ج 44، صص 329-330 از مقتل محمد بن ابی طالب موسوی؛ ج44 ، ص450 حوادث کربلا)

🔖"و کتَب الحسینُ قبلَ خُروجه من المدینة وصیّهً قال فیها بِسْمِ اللّه‌ِ الرَّحمنِ الرَّحیِمِ هذا ما أوصی به الحسین بن علی بن أبی طالب إلی أخیه محمد المعروف بابن الحنفیة أن الحسین یشهد أن لا إله إلا اللّه وحده لا شریک له و أن محمداً عبده و رسوله جاء بالحق من عند الحق و أن الجنة و النار حق و (أنَّ السّاعَة آتِیَةٌ لارَیْبَ فِیها) وَ (أَنَّ اللّه‏َ یَبْعَثُ مَنْ فی الْقُبُور) و أنی لم أخرج أشِراً ولابطِراً ولامفسداً و لاظالماً و إنما خرجت لطلب الإصلاح فی أمة جدی صلى‌‏الله‌‏علیه‏‌و‏آله‌‌؛ أرید أن آمر بالمعروف و أنهى عن المنکر و أسیر بسیرة جدی و أبی على بن أبی طالب فمن قبلنی بقبول الحق فاللّه‏ أولى بالحق؛ و من ردَّ على أصبر حتى یقضی اللّه‏ بینی و بین القوم و هو خیر الحاکمین. وهذه وصیتی یا اخی الیک و ما توفیقی الا باللّه‏ علیه توکلتُ و إلیه انیب."

👈👈 و معنای این سخن آنست که جناب محمد در باطن وصی امام وقت خود بوده است؛ و به دستور امام وقت در مدینه مانده است.
سیدالشهداء سلام الله علیه و محمد بن حنفیه از طریق علم امامت می‌دانستند که شهادت در کربلا قسمت جناب محمد بن حنفیه نشده است؛
و به حساب تقدیر الهی شهادت ایشان مقدر نشده است. پس وظیفۀ آن جناب این بود، امام ایشان به او امر کرده بودند که در مدینه باشد؛
و باید اطاعت می کرد.


➕ مؤید دیگر کلام ما همان نامه ای است که سیدالشهداء علیه‌السلام از کربلا برای محمد بن الحنفیه نوشتند:

💠 امّا بعد فَکُان الدنیا لم تَکُن و کَأَنَ الآخره لَم تزَلَ و السلام.

(📕 کامل الزیارات ۷۴/۱ - اسکن در پست بعد الحاق میشود.)

👈👈 و این سخن معنایش این است که رابطۀ او با امام حسین علیه السلام رابطۀ محفوظی بوده؛ که حضرت به ایشان نامه مینویسند؛ و این پیام را هم اعلام می‌کنند.

🌐 و مطلب بسیار مهم دیگر که از روایات معلوم می شود این است که سید الشهداء علیه‌السلام الزام عمومی نداشتند؛ و تنها الزام عمومیِ که داشتند عدم بیعت با #یزید بود.

یعنی از سید الشهداء (علیه‌السلام) معلوم بود که من با یزید بیعت نمی‌کنم؛ کسی هم نباید با یزید بیعت کند. اما الزام به اینکه پیروان من باید با من بیایند ، نبود.

گاهی دعوت می کردند؛ دعوت به نصرت، اما امر غیر الزام بود؛

شاهد این مطلب روایتی است که شیخ صدوق در عِقابُ الأعمال، به سند خود از «عَمرو بن قَیس مشرقی» و پسر عمویش نقل می کند.
عمرو بن قیس می گوید و من و پسر عمویم در قصر بَنی مُقاتِل (قصر بَنی مُقاتِل نزدیک کربلا است؛ در مرحلۀ آخر قبل از کربلاست) خدمت حضرت رسیدیم ؛

《1》
Forwarded From کانال برهان
#فرازی_از_تاریخ
#حدیث_منزلت

📢📢📢 در سوم شعبان المعظم سال چهارم هجری قمری چه اتفاقی افتاد⁉️

~~~~~~~🔅🔅🔅

🕙🕚🕓… در چنین روزی ، سرور و سالار شهیدان ، اشک هر مؤمن ، امام زاهد عابد ، شهید غریب ،.عطشان نینوا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ، عالم را به نور خود منور فرمود (۱)

🔰نام مبارک آن حضرت در #تورات "شبیر" و در #انجیل "طاب" است ؛
کنیهء آن حضرت "ابو عبدالله" و برخی از القاب ایشان :
"الشهید" ، "السعید" ، "السبط الثانی" ، "الإمام الثالث" ، "الرشید" ، "الطیب" ، "الوفی" ، "السید" ، "الزکی" ، "المبارک" ، "تابع لمرضات الله" است…(۲)

💠 نام پرعظمت "حسین" از جانب پروردگار برای دومین فرزند امیرالمؤمنین و صدیقه کبری سلام الله علیهما انتخاب شد؛

👈در روز اول یا هفتم ولادت ایشان ، امین وحی الهی ، جبرئیل ، فرود آمد و اینگونه عرضه داشت:

❇️ سلام خداوند بر تو باد ای پیامبر ، این نوزاد را به نام پسر کوچک هارون ، شبیر نام بگذار ، که به عربی "حسین" گفته می شود ؛‌ زیرا که علی برای شما بسان هارون است برای موسی بن عمران ، جز آنکه شما خاتم پیامبرانی..(۳)

◀️ یکی از معجزات روز ولادت آن حضرت این بود که "فطرس ملک" یا "درداییل" ، پناه به آن امام مظلوم برد و خداوند او را بخشید و به مقام قبلی اش بازگردانید…(۴)…


🔶🔸آن حضرت شش سال و چند ماه با جد گرامی خود رسول اکرم صلی الله علیه و آله بود ، و مدت ۳۰ سال با امیرالمومنین علیه السلام زندگی نمود و در جنگ #جمل و #صفین شرکت داشت.(۵)

🔘 در دوران خلافت غاصبانهء عمر ، امام حسین علیه السلام در سن ۱۰ سالگی وارد مسجد شد و خلیفهء دوم را بر منبر پیامبر مشاهده کرد که سخن میگفت ، از منبر بالا رفت و فریاد زد:

⚠️ "ای دروغگو ! از منبر پدرم رسول خدا فرود آی و بر منبر پدر خودت بنشین!" (۶)

✍ …پس از شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام ، او همراه و شریک رنج های امام مجتبی علیه السلام بود و پس از شهادت مظلومانهء برادر ، امامت به آن وجود سرا پا جود رسید،
و سرانجام بعد از مصایب و اذیت ها و زخم زبانها ، در روز عاشورا ، دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری آن حضرت را به شهادت رسانیدند.

~~~~~~~~~~~

1⃣ بحارالانوار ۲۰۰/۴۴
2⃣ بحارالانوار ۲۳۷/۴۳
3⃣ بحارالانوار ۲۳۸/۴۳
4⃣ بحارالانوار ۲۴۴/۴۳ و ۲۴۸/۴۳
5⃣ الإصابه ۶۹/۲
6⃣ ینابیع الموده ج۲ صص ۴۲ ، ۴۶۶ (از منابع اهل تسنن)

🔮..کانال برهان و مروری بر فرازهای حساس تاریخ اسلام

@borrhan